Jump to content

mikäs ääni tämä

Recommended Posts

kuuluu kun ajaa ikkuna auki...

kun päästää kaasun (3pesäs) niin kuuluu sellainen tasainen naputus (noin 3kertaa sekunnis) ja kun antaa kaasua (vedättää) niin heti loppuu, jotenki aina ei sitä kuule :-\

Guest Jukka

Se haluaa lisää monoa, ja tyyntyy sitten kun se saa sitä.

Kato nää F-bodyt on tehty kengitettäviksi 8)

No joo, emmä oikeesti mitään tiedä :-[

link=board=8;threadid=4814;start=0#msg59662 date=1118161933]

kuuluu kun ajaa ikkuna auki...

kun päästää kaasun (3pesäs) niin kuuluu sellainen tasainen naputus (noin 3kertaa sekunnis) ja kun antaa kaasua (vedättää) niin heti loppuu, jotenki aina ei sitä kuule :-\

pelotellaan vähän:kiertokangen laakerit.. toiv. ei

pyorän pultien kireys kannattaa tarkastaa mul ne oli löystyny ja aiheutti tasasen naputuksen (junarata efekti) syylinen oli vasen takapyörä

Guest pena

Mulla naputti tyhjäkäynnillä,kun startin pääty hankas vetolevyyn ja meni muutama tovi vian paikallistamisessa,kampura pääsi inan liikkumaan ja vetolevy oli varmaan aavistuksen kiero.Kierroksilla oli hiljanen.

Turbiini/vetolevy löysällä, pääsee pintakaasulla kolisemaan, veto päällä välykset toisessa laidassa ja ei kolise.

Mulla on samanlainen vika autossa, kun löysää kaasun niin kuuluu tasainen kilkatus joka hiljenee vauhdin vähetessä. kilkatus häviää myös jos painaa kaasua tai jarrua. pyörän laakerit on mulla väljät, mutta ei niistä tuollainen ääni voi tulla?? >:(

Guest DARK FIREBIRD

Voisi olla perän ristitappi,Oli kerran samanlaiset oireet.Tuli just mieleen.

Tapin väljyyden huomaa helposti,kun pidät hivenen kierrosta ja vaihdat vaihteen D ja R vuorotellen.Perä klonksahtaa selvästi.

Pienet rattaat pääsee kanittamaan perässä jos tappi on väljä.

Tai jos nosturilla kattoo kardaania ja vaihtelee vaihdett em tavalla niin kardaani pyörähtää jopa 1/5 kierroksen.

Olen huomannut kyseisen kolahduksen kun vaihtaa R ja D. Täytyy katsoa viikonloppuna missä kunnossa kardaanin ristikot on. Olen myös hoksannut että kun kiihdyttää vähänkin reippaammin niin kuuluu losahdus perästä tai auton alta. Tuo vissiin johtuu samasta asiasta tai sitten laatikon peräpään kumipusla on jo entinen. Täytyy tutkia asiaa. :D

Guest DARK FIREBIRD

Olen huomannut kyseisen kolahduksen kun vaihtaa R ja D. Täytyy katsoa viikonloppuna missä kunnossa kardaanin ristikot on. Olen myös hoksannut että kun kiihdyttää vähänkin reippaammin niin kuuluu losahdus perästä tai auton alta. Tuo vissiin johtuu samasta asiasta tai sitten laatikon peräpään kumipusla on jo entinen. Täytyy tutkia asiaa. :D

Jos laatikon perästä kumi on rikki ,niin lyö selkeesti penkkien välissä.Aivan kun lekalla mäjäyttäisi.Tulee reippaassa kiihytyksessä,rauhallisessa ajossa ei huomaa.

Guest Ezzy

Mulla sit taas jyrisee perässä joku kun on veto päällä ja vauhtia yli 90kmh.

Lukkohan sinne vaihdettiin tossa hiljattain. Jyrinä tosin alkoi vasta cruisingien hieman vauhdikkaamman ajon jälkeen (en tosin poltellut tms vastaavaa)

joo olen huomannut kun kiihdyttää talla pohjassa ja aski vaihtaa pykälää suuremmaksi niin tuntuu että amalgaamit lähtee hampaista. Sen verran kova paukahdus kuluu auton alta.

Guest Ezzy

joo olen huomannut kun kiihdyttää talla pohjassa ja aski vaihtaa pykälää suuremmaksi niin tuntuu että amalgaamit lähtee hampaista. Sen verran kova paukahdus kuluu auton alta.

toi on varmaankin toi aiemmin mainittu kumi laatikon perästä, mikä on palasina...

Guest DARK FIREBIRD

toi on varmaankin toi aiemmin mainittu kumi laatikon perästä, mikä on palasina...

GMC63 sai osan Part Cornerista 13€ ja vaihdettiin se 20min.

Eiku hommiin.

joo niin on. Muuten minkälainen homma on vaihtaa perän laakerit? Perä on 9 pulttinen, 88 camaro. Täytyy vissiin käydä auton alla makaamassa ja katsoa perän numerosarja jotta osaa ostaa oikeat laakerit.

Tarkennus, siiis takapyörien laakerit. Lonksuu jo aika kivasti. :'(

B&W:n 9-pulttiseen menevät nätisti jos on prässsi käytettävänä. Osien saannissa voi olla ongelmia. Takaa pitää irrottaa jarrusatula,jarrulevy ja sitten neljä pulttia auki. vetari lähtee sen jälkeen käsin vetämällä ulos. perästä ulkokooli lähtee käsin irti. "lukkoholkin" voi mirkelöidä uralle ja nappasta halki ja lähtee helposti. Akselin juuresta tarvii pärssiä että saa sisäkoolin pois. (tai voi halkasta)

Uusien osien asentamiseen tarvii sitte prässiä jokatapauksessa. Kai ne joku on lekallakin saanu paikalleen, tapansa kullakin.

Laakereita voi löytyä laakeriliikkeistä, stefaa luultavasti ei.

juu ajelin tossa pää takarenkaan edessä roikkuen ovesta ja selvästi kuulu se ääni perästä nyt se on alkanut olemaan selvempi joskus oon ollu kuulevina jotain mut nyt paikallistin sen se ääni on juuri sellainen ku vaikka kolikkoja hakkaa yhteen tai jotain umpiraudan pätkiä.

eli jos tappi on väljä niin sekö riittäis poistaan tän äänen vai onko rattaat ottanu tästä osansa :o saako tappeja jostain? kustannus? :-\

niin ja se kartsu kyllä pyörähtelee käsin ja R/D pökkies pyörähtää ja sit klonksahtaa :(

Guest DARK FIREBIRD

sukram[air]

Perämurikan reijät ovet yleensä kuluneet soikeiksi ja tuossa vaiheessa reippaasti.Tapin pitäis olla aivan jeti siihen reikään.

Todennäköisesti joudut ostamaan uuden perämurikan.

(oikea vaihtoehto)

Sit noi patentit:

Hitsaamalla ja reikä uudestaan poraamalla voisi saada lisää aikaa.

Olen korjannut joskus saman vian hitsaamalla puikolla ja käyttänyt valupuikkoa.Silloin olen pitänyt murikan paikoillaan ja antanut olla tapinkin paikoillaan.Eli irroittanut vain peräkopan ja hitsannut.

Roiskeet kannattaa puhdistaa ja suojata roiskeilta mahdollisimman hyvin.

Kestää jonkin aikaa.Riski jotta leviää kokonaan on iso.

92 tml ajettu ja perä loppuun ajettu (kuovitettu????en tunnusta)

eikös tää ole näiden tyyppivika, paksua rautaa mutta ei kestä :o

mutta että 92 th :o ei millään viitsis laittaa kallista perää seuraavalle omistajlle kuntoon. >:(

riittäiskö ku ostais välitykset ja vaikka vetarit vai tuleeko halvemmaks ostaa koko komeus ???

niin minä hintainen operaatio.. kokemuksia?????

voimansiirto tosiaanki tarvitsis päivitystä :P

KYLLÄ tukikumi on murtunut sen alla on tosin pari kumi lisua mut ei ne mittän auta kun kerta poikki on.

KYLLÄ huomasin että kartaani on hilpannu "kattoon" oli vain niin piilossa se paikka eikä kartsusssa näkynyt jälkiä. juuri joskus kun kurvaa voimakkkaasti rankaisten niin penkkien välissä koputtelee ja sehän sielä :D

niin ja onko kun kartsun vetää ulos loodan hännästä niin onko sen sisällä laakeria????

link=board=8;threadid=4814;start=15#msg61445 date=1119007232]

niin ja onko kun kartsun vetää ulos loodan hännästä niin onko sen sisällä laakeria????

öö ei, siellä on boorit voiman ulosottoakseli. Tai no on siellä hännässäkin laakeri muttei se oikeeon koskettele sitä kardaanin jokea.