Jump to content

mikäs ääni tämä

Recommended Posts

ja se taitaa olla vain stefa joka näkyy siinä ihan hännän perässä, siinä kun ylös alas nostaa kartaania on ehkä millin välys onko normaali?

voisko toi tukikumi vaikuttaa tärinään joka alkaa aina 120km/h jälkeen joskus vähemmän ja joskus ennemmän väristen :o siihen asti menee hienosti ja värinättömästi 8)

Mulla sit taas jyrisee perässä joku kun on veto päällä ja vauhtia yli 90kmh.

Lukkohan sinne vaihdettiin tossa hiljattain. Jyrinä tosin alkoi vasta cruisingien hieman vauhdikkaamman ajon jälkeen (en tosin poltellut tms vastaavaa)

tämä siis korjaantui kartaanin ristinivelten vaihdolla, hintaa osilla joku 55e US partsilla.

Samalla vaihtui tuo lootan tukikumi (varaosa made in india) :o

link=board=8;threadid=4814;start=15#msg61729 date=1119122361]

voisko toi tukikumi vaikuttaa tärinään joka alkaa aina 120km/h jälkeen joskus vähemmän ja joskus ennemmän väristen :o siihen asti menee hienosti ja värinättömästi 8)

Mulla vähän samoja oireita, joskus tärisee ja joskus ei. Laatikon tukikumi vaihettu, koko kardaani vaihettu, renkaat tasapainotettu moneen kertaan... eikä vaikutusta millään. Voimansiirrossa on jossain feelua, tietäis vaan missä... >:(

Se holkki lootan peräpäässä on kulutustavaraa. Kannattaa vaihtaa varmuuden vuoksi.

Jees, vaihtoon vaan... kaikki vaihtoon mitä ei vielä oo vaihettu, alotetaan tosta...

Zantasmo, mulla sama juttu, koko kardaani vaihdettu (uuteen alukardaaniin), laatikon tukikumi vaihdettu, laatikon hännän holkki ja stefa vaihdettu, kaikki perän laakerit vaihdettu (pinionin laakerit, poskilaakerit, pyörän laakerit), takarenkaat vaihdettu ja tasapainotettu. Ja tulos? Outoa värinää edelleen! Liikkuu muuten aika lailla se vaihteiston ulostuloakseli kun ottaa hännän pois ja käsivoimin heiluttelee. Lieneekö normaalia?

Ei se ominaisuus voi olla kun kaverin irokki menee yli 200km/h ilman mitään vibraattorin ominaisuuksia... Syö muuten miestä kun kaverin auto menee 200km/h tasasemmin mitä oma vessa menee 140km/h... >:( :'(

Ei se ominaisuus voi olla kun kaverin irokki menee yli 200km/h ilman mitään vibraattorin ominaisuuksia...

Sun kaverin irokki on viallinen... :o

Joo kyllä syö miestä. Unohdin mainita, että myös loota on täyskunnostettu ja turbiini vaihdettu .Millään näistä toimenpiteistä ei ole ollut pienintäkään vaikutusta värinään. Minulla on vielä tunnusomaista se, että tuo outo "vibraatio" tulee noin 2 sekunnin sykleissä, välillä vaimenee, välillä vahvistuu. Riippuu hieman kyllä ajonopeudesta. Melkeen voisin kaffet tarjota sille, joka syyn tuohon keksii.

Guest Jukka

Se on turvallisuus featuure. auto pitää kuljettajan hereillä värinällään. USA:ssa oli aikoinaan semmonen laki liikenneonnettomuuksien vähentämiseksi, että kaikista autoista joissa ei ollut turvavärinää joutuivat tehtaat maksamaan erityistä veroa. Siksi on aika yleinen tuo ominaisuus näissä vehkeissä

Joo mulla on kans tää laki tullu voimaan pari vuotta sitten vaikka on renkaat tasapainotettu.

Ennen pysty vetelee 2Mk lasissa ja meno oli ku vesiliukumäessä :D

Nyt alkaa vibraatiot siinä satasen kieppeillä ja yli 120 ku menee niin alkaa olla aika iljettävää tärinää.

Sinänsä harmi kun alusta alkaa muuten olee mukava ajettava kun mennään yli satasta.

• 2 weeks later...

Joo kyllä syö miestä. Unohdin mainita, että myös loota on täyskunnostettu ja turbiini vaihdettu .Millään näistä toimenpiteistä ei ole ollut pienintäkään vaikutusta värinään. Minulla on vielä tunnusomaista se, että tuo outo "vibraatio" tulee noin 2 sekunnin sykleissä, välillä vaimenee, välillä vahvistuu. Riippuu hieman kyllä ajonopeudesta. Melkeen voisin kaffet tarjota sille, joka syyn tuohon keksii.

Tuli mieleen ,ettei vaan oo vetari saanu siipeensä?oletko tarkistanut? Kaverilla meni ajossa fordin ysituumaisesta akseli poikki ja oli ollut pitkää melkein poikki. onneksi ei ollut kauheesti vauhtia. Itselläkin vibraa tuo camaro välillä, ei vaan oo kerennyt vielä tutkia asiaa....ehkä talvella?

Vetari kuulostaa aika hyvältä veikkaukselta. Tuota olen itsekkin vähän pähkäillyt. Eihän tuossa enää paljon muuta vaihdettavaa ole jäljellä...

En tiedä minkälaisia ovat yleensä kestävyydeltään chevyn vetarin laakerointi,mutta yhden vanin vetarin olen nähnyt jossa ns.sisäkooli eli pinta, johon laakerin neulat vastaa oli kulunut. vetoakseleissa ei ole tuota irtonaista sisäkoolia niin kuin yleensä muissa perissä on vaan laakerineulat vastaavat vetoakseliin tehtyyn laakeripintaan suoraan. kustannussäästöä kait tämäkin?

Juu näin on tosiaan. Harmi kun en mitannut sitä laakerin kohtaa vetarista, kun vaihdoin juuri keväällä pyöränlaakerit. Saattaisi tuo liiallinen vetarin välys siihen laakeriin nähden myös aiheuttaa tuota värinää.

• 3 weeks later...

vaihdoin tossa sen tukikumin oli ihan päreinä ei nähnyt ulkoapäin ku ei ollu poikki vaan se keskusta oli irti ja sen sai painaa läpi ???

ei ihme että kartaani koputteli lattiaa ;D