sukramair Posted June 18, 2005 Author Share Posted June 18, 2005 ja se taitaa olla vain stefa joka näkyy siinä ihan hännän perässä, siinä kun ylös alas nostaa kartaania on ehkä millin välys onko normaali? voisko toi tukikumi vaikuttaa tärinään joka alkaa aina 120km/h jälkeen joskus vähemmän ja joskus ennemmän väristen siihen asti menee hienosti ja värinättömästi Link to post Share on other sites
Senior Posted June 18, 2005 Share Posted June 18, 2005 Jep. Se on stefa. Hännän sisällä on holkki, jolla on tapana kulua. Vaihda holkki ja stefa, niitä myydään pakettina. Link to post Share on other sites
Guest Ezzy Posted June 18, 2005 Share Posted June 18, 2005 Mulla sit taas jyrisee perässä joku kun on veto päällä ja vauhtia yli 90kmh. Lukkohan sinne vaihdettiin tossa hiljattain. Jyrinä tosin alkoi vasta cruisingien hieman vauhdikkaamman ajon jälkeen (en tosin poltellut tms vastaavaa) tämä siis korjaantui kartaanin ristinivelten vaihdolla, hintaa osilla joku 55e US partsilla. Samalla vaihtui tuo lootan tukikumi (varaosa made in india) Link to post Share on other sites
Z-mo Posted June 18, 2005 Share Posted June 18, 2005 link=board=8;threadid=4814;start=15#msg61729 date=1119122361] voisko toi tukikumi vaikuttaa tärinään joka alkaa aina 120km/h jälkeen joskus vähemmän ja joskus ennemmän väristen siihen asti menee hienosti ja värinättömästi Mulla vähän samoja oireita, joskus tärisee ja joskus ei. Laatikon tukikumi vaihettu, koko kardaani vaihettu, renkaat tasapainotettu moneen kertaan... eikä vaikutusta millään. Voimansiirrossa on jossain feelua, tietäis vaan missä... Link to post Share on other sites
Senior Posted June 18, 2005 Share Posted June 18, 2005 Se holkki lootan peräpäässä on kulutustavaraa. Kannattaa vaihtaa varmuuden vuoksi. Link to post Share on other sites
Guest DARK FIREBIRD Posted June 18, 2005 Share Posted June 18, 2005 Otsikon mukaan????? En mä mitään ääntä kuule Tsup..... Link to post Share on other sites
Z-mo Posted June 18, 2005 Share Posted June 18, 2005 Se holkki lootan peräpäässä on kulutustavaraa. Kannattaa vaihtaa varmuuden vuoksi. Jees, vaihtoon vaan... kaikki vaihtoon mitä ei vielä oo vaihettu, alotetaan tosta... Link to post Share on other sites
xaekx Posted June 18, 2005 Share Posted June 18, 2005 Zantasmo, mulla sama juttu, koko kardaani vaihdettu (uuteen alukardaaniin), laatikon tukikumi vaihdettu, laatikon hännän holkki ja stefa vaihdettu, kaikki perän laakerit vaihdettu (pinionin laakerit, poskilaakerit, pyörän laakerit), takarenkaat vaihdettu ja tasapainotettu. Ja tulos? Outoa värinää edelleen! Liikkuu muuten aika lailla se vaihteiston ulostuloakseli kun ottaa hännän pois ja käsivoimin heiluttelee. Lieneekö normaalia? Link to post Share on other sites
Nupa Posted June 18, 2005 Share Posted June 18, 2005 Zantasmo ja xaekx, sama juttu huomattu. Lienee ominaisuus Vai onko "koneen tasapaino" mennyt? Link to post Share on other sites
Z-mo Posted June 18, 2005 Share Posted June 18, 2005 Ei se ominaisuus voi olla kun kaverin irokki menee yli 200km/h ilman mitään vibraattorin ominaisuuksia... Syö muuten miestä kun kaverin auto menee 200km/h tasasemmin mitä oma vessa menee 140km/h... :'( Link to post Share on other sites
Nupa Posted June 18, 2005 Share Posted June 18, 2005 Ei se ominaisuus voi olla kun kaverin irokki menee yli 200km/h ilman mitään vibraattorin ominaisuuksia... Sun kaverin irokki on viallinen... Link to post Share on other sites
xaekx Posted June 19, 2005 Share Posted June 19, 2005 Joo kyllä syö miestä. Unohdin mainita, että myös loota on täyskunnostettu ja turbiini vaihdettu .Millään näistä toimenpiteistä ei ole ollut pienintäkään vaikutusta värinään. Minulla on vielä tunnusomaista se, että tuo outo "vibraatio" tulee noin 2 sekunnin sykleissä, välillä vaimenee, välillä vahvistuu. Riippuu hieman kyllä ajonopeudesta. Melkeen voisin kaffet tarjota sille, joka syyn tuohon keksii. Link to post Share on other sites
Guest Jukka Posted June 20, 2005 Share Posted June 20, 2005 Se on turvallisuus featuure. auto pitää kuljettajan hereillä värinällään. USA:ssa oli aikoinaan semmonen laki liikenneonnettomuuksien vähentämiseksi, että kaikista autoista joissa ei ollut turvavärinää joutuivat tehtaat maksamaan erityistä veroa. Siksi on aika yleinen tuo ominaisuus näissä vehkeissä Link to post Share on other sites
zumbar Posted June 21, 2005 Share Posted June 21, 2005 Joo mulla on kans tää laki tullu voimaan pari vuotta sitten vaikka on renkaat tasapainotettu. Ennen pysty vetelee 2Mk lasissa ja meno oli ku vesiliukumäessä Nyt alkaa vibraatiot siinä satasen kieppeillä ja yli 120 ku menee niin alkaa olla aika iljettävää tärinää. Sinänsä harmi kun alusta alkaa muuten olee mukava ajettava kun mennään yli satasta. Link to post Share on other sites
mexico Posted July 4, 2005 Share Posted July 4, 2005 Joo kyllä syö miestä. Unohdin mainita, että myös loota on täyskunnostettu ja turbiini vaihdettu .Millään näistä toimenpiteistä ei ole ollut pienintäkään vaikutusta värinään. Minulla on vielä tunnusomaista se, että tuo outo "vibraatio" tulee noin 2 sekunnin sykleissä, välillä vaimenee, välillä vahvistuu. Riippuu hieman kyllä ajonopeudesta. Melkeen voisin kaffet tarjota sille, joka syyn tuohon keksii. Tuli mieleen ,ettei vaan oo vetari saanu siipeensä?oletko tarkistanut? Kaverilla meni ajossa fordin ysituumaisesta akseli poikki ja oli ollut pitkää melkein poikki. onneksi ei ollut kauheesti vauhtia. Itselläkin vibraa tuo camaro välillä, ei vaan oo kerennyt vielä tutkia asiaa....ehkä talvella? Link to post Share on other sites
xaekx Posted July 4, 2005 Share Posted July 4, 2005 Vetari kuulostaa aika hyvältä veikkaukselta. Tuota olen itsekkin vähän pähkäillyt. Eihän tuossa enää paljon muuta vaihdettavaa ole jäljellä... Link to post Share on other sites
mexico Posted July 5, 2005 Share Posted July 5, 2005 En tiedä minkälaisia ovat yleensä kestävyydeltään chevyn vetarin laakerointi,mutta yhden vanin vetarin olen nähnyt jossa ns.sisäkooli eli pinta, johon laakerin neulat vastaa oli kulunut. vetoakseleissa ei ole tuota irtonaista sisäkoolia niin kuin yleensä muissa perissä on vaan laakerineulat vastaavat vetoakseliin tehtyyn laakeripintaan suoraan. kustannussäästöä kait tämäkin? Link to post Share on other sites
xaekx Posted July 5, 2005 Share Posted July 5, 2005 Juu näin on tosiaan. Harmi kun en mitannut sitä laakerin kohtaa vetarista, kun vaihdoin juuri keväällä pyöränlaakerit. Saattaisi tuo liiallinen vetarin välys siihen laakeriin nähden myös aiheuttaa tuota värinää. Link to post Share on other sites
sukramair Posted July 22, 2005 Author Share Posted July 22, 2005 vaihdoin tossa sen tukikumin oli ihan päreinä ei nähnyt ulkoapäin ku ei ollu poikki vaan se keskusta oli irti ja sen sai painaa läpi ei ihme että kartaani koputteli lattiaa Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now