TomiV Kirjoitettu 1. Maaliskuuta, 2012 Kirjoitettu 1. Maaliskuuta, 2012 Muistakaa!! Metallin liittokokous lähestyy ja ehdokkaitten vaalit alkavat huomenna ennakkoäänestyksellä! Postitse tapahtuva ennakkoäänestys on 2.–16.3. ja varsinaiset vaalipäivät ovat 25.–27.3.2012. Varsinais-Suomen piiriissä kannattaa lappuu kirjoittaa numero 77 jos haluaa vaikuttaa asioihin jämäkästi! Terveisin liittokokous ehdokas Tomi Vuori nro.77
Mopo305 Kirjoitettu 1. Maaliskuuta, 2012 Kirjoitettu 1. Maaliskuuta, 2012 Just vein ennakko äänestyslipun postiin.
GTATL Kirjoitettu 1. Maaliskuuta, 2012 Kirjoitettu 1. Maaliskuuta, 2012 Itse olen ollut tassa liitossa mukana ja seurannut kuinka jarkevasti kaytetaan jasenmaksuja, on mokkikylia/kiinteistoja ja juoppomatkoja jaseniston piikkiin kevyesti pystyis puolittaa jasenmaksun jos turhat kulut poistettaisiin/liiton johtaja pudottais palkkansa duunarien tasolle. Metalliliitto on aina eka joka antaa persetta tyonantajille ja hyvaksyy vuodesta toiseen palkankorotukset alle inflaation sori vahan aiheesta ohi mut mun mielipide
TomiV Kirjoitettu 1. Maaliskuuta, 2012 Kirjoittaja Kirjoitettu 1. Maaliskuuta, 2012 Itse olen ollut tassa liitossa mukana ja seurannut kuinka jarkevasti kaytetaan jasenmaksuja, on mokkikylia/kiinteistoja ja juoppomatkoja jaseniston piikkiin kevyesti pystyis puolittaa jasenmaksun jos turhat kulut poistettaisiin/liiton johtaja pudottais palkkansa duunarien tasolle. Metalliliitto on aina eka joka antaa persetta tyonantajille ja hyvaksyy vuodesta toiseen palkankorotukset alle inflaation sori vahan aiheesta ohi mut mun mielipide Nii ohan liitolla kaiken näkösii kiinteistöjä jotka ovat myös jäsenistön käytössä. Reissuja tulee vuodessa jonkin verran kun aktiivina on ja tulee ainakin vastinetta liiton maksuille. Jäsenille järjestettään matkoja ammattiosastoissa sekä valtakunnallisesti vastineeksi maksuille. Oma vika jollei mukaan halua lähteä ja siitä valittaa ett jotkut käyvät juoppomatkoilla Siitä olen samaa mieltä ettei viimesin raamisopimus neuvottelut menny hyvin.. Mut siksi uutta nuorempaa verta päättämään jottei tarvi enää pettyä Ja mielipiteitähän nää ovat..
pile Kirjoitettu 1. Maaliskuuta, 2012 Kirjoitettu 1. Maaliskuuta, 2012 siinä kommarit kusettaa laillisesti työläisiä.kerätään omaisuus jota jäsenet saa myös "käyttää" ja herrat paukuttelee henkseleitä.se on vaan niin jämerää että kun oot ruunari sulla on palkka X euroa mutta kun olet liiton leivis ja ajat ruunarille niin sanottuja etuja niin sä tienaatkin XXX euroa ja ruunarit maksaa onnes sen omasta pussista X eurostaan ja köyhyyy vielä lisää.olkaa onnellisia vaan liittoon kuuluvat.
rokzetä Kirjoitettu 1. Maaliskuuta, 2012 Kirjoitettu 1. Maaliskuuta, 2012 eipä duunarin jäsenmaksut paljoo vuodessa ole 4-5 hunttia verovähennyskelposta.jos kattoo ettei saa vastinetta,ei oo pakko maksaa.
GTATL Kirjoitettu 1. Maaliskuuta, 2012 Kirjoitettu 1. Maaliskuuta, 2012 Nii ohan liitolla kaiken näkösii kiinteistöjä jotka ovat myös jäsenistön käytössä. Reissuja tulee vuodessa jonkin verran kun aktiivina on ja tulee ainakin vastinetta liiton maksuille. Jäsenille järjestettään matkoja ammattiosastoissa sekä valtakunnallisesti vastineeksi maksuille. Oma vika jollei mukaan halua lähteä ja siitä valittaa ett jotkut käyvät juoppomatkoilla Siitä olen samaa mieltä ettei viimesin raamisopimus neuvottelut menny hyvin.. Mut siksi uutta nuorempaa verta päättämään jottei tarvi enää pettyä Ja mielipiteitähän nää ovat.. Ainakin 6v sitten piti olla luottotehtavassa etta paas mukaan juoppomatkalle, juu olin aika monella ja kaytin hyvinkin aktiivisesti liiton etuja, eli se siita se etta puheenjohtajalle maksetaa samaan liksaa kun ison yrityksen toimitusjohtajalle niin ei mahdu mun paahan. Raamisopparit metallilla ei ole menneet hyvin kun -95-96
TomiV Kirjoitettu 1. Maaliskuuta, 2012 Kirjoittaja Kirjoitettu 1. Maaliskuuta, 2012 Ainakin 6v sitten piti olla luottotehtavassa etta paas mukaan juoppomatkalle, juu olin aika monella ja kaytin hyvinkin aktiivisesti liiton etuja, eli se siita se etta puheenjohtajalle maksetaa samaan liksaa kun ison yrityksen toimitusjohtajalle niin ei mahdu mun paahan. Raamisopparit metallilla ei ole menneet hyvin kun -95-96 95-96 ollu Ammattikoulus vielä ni oikeen hajua mitä sillon on sovittu Tosin mukaan toimintaa lähin 2005 ja eipä oo viel ainakaan kaduttanut ku lähti mukaan siinä kommarit kusettaa laillisesti työläisiä.kerätään omaisuus jota jäsenet saa myös "käyttää" ja herrat paukuttelee henkseleitä.se on vaan niin jämerää että kun oot ruunari sulla on palkka X euroa mutta kun olet liiton leivis ja ajat ruunarille niin sanottuja etuja niin sä tienaatkin XXX euroa ja ruunarit maksaa onnes sen omasta pussista X eurostaan ja köyhyyy vielä lisää.olkaa onnellisia vaan liittoon kuuluvat. Jokaisella on oma mielipide.. Kannattaa muistaa että on liiton ansiota esim. Viisi päiväinen työ viikko kuuden sijaan, ylityökorvaukset, kesäloma sekä että se on myös palkallinen. Tässä on muutama mitä se on hyväksi tehny palkan suhteen vaikka noi yleiskorotukset ei oo mistään ollu nytte lähaikoina kotoisin. Kaiken kaikkiaan rokzetä sanoi, jollei ei saa omasta melestä vastinetta niin ei ole pakko maksaa.
GTATL Kirjoitettu 1. Maaliskuuta, 2012 Kirjoitettu 1. Maaliskuuta, 2012 95-96 ollu Ammattikoulus vielä ni oikeen hajua mitä sillon on sovittu Tosin mukaan toimintaa lähin 2005 ja eipä oo viel ainakaan kaduttanut ku lähti mukaan Jokaisella on oma mielipide.. Kannattaa muistaa että on liiton ansiota esim. Viisi päiväinen työ viikko kuuden sijaan, ylityökorvaukset, kesäloma sekä että se on myös palkallinen. Tässä on muutama mitä se on hyväksi tehny palkan suhteen vaikka noi yleiskorotukset ei oo mistään ollu nytte lähaikoina kotoisin. Kaiken kaikkiaan rokzetä sanoi, jollei ei saa omasta melestä vastinetta niin ei ole pakko maksaa. No nyt kun olet asioissa mukana vaikuttamassa koitappas huvikseksi yrittaa selvittaa liiton talouspuolen asioita Esim. kuinka suuri on toiminta-/valmiusrahasto? Tiesitko etta viimevuoden 4pv maksoi liitolle, juu 1.5me josta reipas milli lakko korvauksiin ja loput ~500ke lakkomateriaaleihin/tilaisuuksiin liiton 1.75% maksu on aikas hauska kun kovapalkkainen joutuu maksaa enemman liitolle vaikka se todennakoisesti on hankkinut korkeamman palkkansa paremmalla koulutuksella mita metalliliitto on tuskin kustantanut maksukertyma(2011 arvio) on noin 26.8me josta liitolle menee 13.86me, ammattiosastoille 2.99me ja tyottymyyskassaan 9.95me siis vain ~37% menee oikeaan osoitteeseen. Lopusta 63.3% ei sitten loydykkaan sen tarkempaa tietoa kun ilmeisesti tilinpaatos ei ole julkinen Musta kaikista hauskin Halosen tyohistoriassa etta se oli SAK lakinainen ja hienostihan se ajoi duunarin asiaa pressana Jokainen saa uskoa mihin haluaa, mut ainakin meika ei luota metalliliiton johtoo paskanvertaa
TomiV Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2012 Kirjoittaja Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2012 No nyt kun olet asioissa mukana vaikuttamassa koitappas huvikseksi yrittaa selvittaa liiton talouspuolen asioita Esim. kuinka suuri on toiminta-/valmiusrahasto? Tiesitko etta viimevuoden 4pv maksoi liitolle, juu 1.5me josta reipas milli lakko korvauksiin ja loput ~500ke lakkomateriaaleihin/tilaisuuksiin liiton 1.75% maksu on aikas hauska kun kovapalkkainen joutuu maksaa enemman liitolle vaikka se todennakoisesti on hankkinut korkeamman palkkansa paremmalla koulutuksella mita metalliliitto on tuskin kustantanut maksukertyma(2011 arvio) on noin 26.8me josta liitolle menee 13.86me, ammattiosastoille 2.99me ja tyottymyyskassaan 9.95me siis vain ~37% menee oikeaan osoitteeseen. Lopusta 63.3% ei sitten loydykkaan sen tarkempaa tietoa kun ilmeisesti tilinpaatos ei ole julkinen Musta kaikista hauskin Halosen tyohistoriassa etta se oli SAK lakinainen ja hienostihan se ajoi duunarin asiaa pressana Jokainen saa uskoa mihin haluaa, mut ainakin meika ei luota metalliliiton johtoo paskanvertaa Sen tiän ett liitto olis pystyny olemaan monta kuukautta lakossa ennenkuin rahat olisi loppuneet Jos tilinpäätös on salattu ni tuskin pelkkä aktivi sitä pääsee näkemään Jokaisessa liitossa on samalla tavalla prosentteina otettu jäsenmaksu joten mitä erikoista siinä on? Kuten sanottu tuolla aikasemmin jollei halua ni ei sitä liiton maksua pakko ole maksaa jos kokee sen epäreiluksi..
GTATL Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2012 Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2012 Sen tiän ett liitto olis pystyny olemaan monta kuukautta lakossa ennenkuin rahat olisi loppuneet Jos tilinpäätös on salattu ni tuskin pelkkä aktivi sitä pääsee näkemään Jokaisessa liitossa on samalla tavalla prosentteina otettu jäsenmaksu joten mitä erikoista siinä on? Kuten sanottu tuolla aikasemmin jollei halua ni ei sitä liiton maksua pakko ole maksaa jos kokee sen epäreiluksi.. Meika vain yrittaa herattaa sussa kysymyksia mihin keratyt varat kaytetaan, kun ymmartaakseni olet aktiivi jasen mutta jos se ei sua hairitse ei voi mitaan Totta sita ei ole pakko maksaa ja todennakoisesti siirryn toisen liiton alaisuuteen jos joskus palaan Suomeen
pile Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2012 Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2012 eipä duunarin jäsenmaksut paljoo vuodessa ole 4-5 hunttia verovähennyskelposta.jos kattoo ettei saa vastinetta,ei oo pakko maksaa. siinä taas yksi aivopesun tuoma kommentti. joo vapaasti saa maksaa,niin saa vapaasti maksaa papillekin.
TomiV Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2012 Kirjoittaja Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2012 Meika vain yrittaa herattaa sussa kysymyksia mihin keratyt varat kaytetaan, kun ymmartaakseni olet aktiivi jasen mutta jos se ei sua hairitse ei voi mitaan Totta sita ei ole pakko maksaa ja todennakoisesti siirryn toisen liiton alaisuuteen jos joskus palaan Suomeen Vai käytettäänkö niitä lainkaan Kyllähän se kiinnostaa ja koko ajan oppii uutta Se on tosi että on tyytyväinen suurilta osin liiton toimiin.. Ei kaikkeen kuitenkaa ja kyllä kuitenkin voittaa jonkun pelkän työttymyyskassan kuulumisen
pantera Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2012 Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2012 Verovähennysoikeus pitäis jäsenmaksuilta poistaa heti, Minkätakia yhteiskunnan pitää tukee jotain ammattiyhdistyksiä verovaroin Mun puolesta jokainen saa kuulua mihkä tykkää mutta omilla rahoillaan mielellään.
repa Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2012 Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2012 Pitäisikös tämä vaalimainos siirtää kaupallisiin tiedotuksiin, kun muutkin mainostajat joutuu maksamaan mainoksistaan? Jos ei mainoksesta makseta, niin joku kilpailija voi tulkita asian niin, että TomiV saa meiltä vaalitukea... (Tämä on sitten kirjoitettu vähän niinkun puolileikillään...)
rokzetä Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2012 Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2012 siinä taas yksi aivopesun tuoma kommentti. joo vapaasti saa maksaa,niin saa vapaasti maksaa papillekin. ihan tyypillinen itaranahneen työnantajan näkökulma.rakennusbisneksessä liittoon kuulumattomia kusetetaan rankalla kädellä mones asias.pahimmas tapaukses palkkoja/lomarahoja ei tule ollenkaan,korkeintaan uhkauksia.aika yksin oot jos et kuulu liittoon ja rahoja ei näy. aivopestynä maksan papille ja liitolle parkumatta.muu verotus onkin sit eri asia.
Rale Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2012 Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2012 toivoisin f-body club:in olevan täysin vapaa politiikasta/liitto asioista. koska autoja mielestäni täällä harrastetaan yrittäjänä noudatan myöskin metallin tes sopimusta, mutta en itse koskaan työntekijänä ollessa laskenut sen varaan että paljonko saa jos jää työttömäksi. vaan etsin nopeasti uusia työmaita/työpaikkoja, eikä koko urani aikana ole tarvinnut olla "työttömänä" kuin muutamia viikkoija. tämä on toki vain oma näkemykseni ja peukkuja pystyyn tomiv:lle
GTATL Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2012 Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2012 ihan tyypillinen itaranahneen työnantajan näkökulma.rakennusbisneksessä liittoon kuulumattomia kusetetaan rankalla kädellä mones asias.pahimmas tapaukses palkkoja/lomarahoja ei tule ollenkaan,korkeintaan uhkauksia.aika yksin oot jos et kuulu liittoon ja rahoja ei näy. aivopestynä maksan papille ja liitolle parkumatta.muu verotus onkin sit eri asia. itse en ole kuulunut nyt 5v liittoon ja palkka neuvottelut on sujuneet mun mielesta aikas hyvin kun liksa on noussut tulovuodesta n.35-40%. Jotenkin tuntuu etta pomonkin kanssa on helpompi neuvotella kun molemilla on vapaat kadet paattaa. Tyottomyyden ja sen korvauksen varaan ei meika paljon laske vaan nytkin on parikin eri tyotarjousta takataskussa jos naa hommat loppuu tomiv.lle onnea matkaan ja kyl makin uskoin systeemiin kun olin nuori
TomiV Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2012 Kirjoittaja Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2012 toivoisin f-body club:in olevan täysin vapaa politiikasta/liitto asioista. koska autoja mielestäni täällä harrastetaan yrittäjänä noudatan myöskin metallin tes sopimusta, mutta en itse koskaan työntekijänä ollessa laskenut sen varaan että paljonko saa jos jää työttömäksi. vaan etsin nopeasti uusia työmaita/työpaikkoja, eikä koko urani aikana ole tarvinnut olla "työttömänä" kuin muutamia viikkoija. tämä on toki vain oma näkemykseni ja peukkuja pystyyn tomiv:lle Mun osalta Liiton asiat jäävät tähän topiikkiin.. Sen takia ihan oman topikin sille laiton koska halusin pitää asian tässä. Kiitokset
TomiV Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2012 Kirjoittaja Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2012 itse en ole kuulunut nyt 5v liittoon ja palkka neuvottelut on sujuneet mun mielesta aikas hyvin kun liksa on noussut tulovuodesta n.35-40%. Jotenkin tuntuu etta pomonkin kanssa on helpompi neuvotella kun molemilla on vapaat kadet paattaa. Tyottomyyden ja sen korvauksen varaan ei meika paljon laske vaan nytkin on parikin eri tyotarjousta takataskussa jos naa hommat loppuu tomiv.lle onnea matkaan ja kyl makin uskoin systeemiin kun olin nuori Minkä maalainen firmassa sä nyt oot?? Kiitoksia
GTATL Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2012 Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2012 Minkä maalainen firmassa sä nyt oot?? Kiitoksia Suomalaisessa, muttta taalla jenkeissa paikallisessa yksikossa paikallisella sopparilla
TomiV Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2012 Kirjoittaja Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2012 Suomalaisessa, muttta taalla jenkeissa paikallisessa yksikossa paikallisella sopparilla Mikäs firma on?? Jos sattuis tarvitteen lisää työvoimaa
GTATL Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2012 Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2012 Mikäs firma on?? Jos sattuis tarvitteen lisää työvoimaa KONE
Möykkä Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2012 Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2012 Joka jätkälle kenkää metalliliitosta jos ei oo pitkä tukka!
TomiV Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2012 Kirjoittaja Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2012 Joka jätkälle kenkää metalliliitosta jos ei oo pitkä tukka! Sellane löytyy
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään