Jump to content

Päästöt... missä vika?

Recommended Posts

Kirjoitettu

No niin kyseessä on firebird lt1 hieman viritetty (en itse virittänyt) vuosimallia -93 loppuvuosi elikkä -94 ... Mikä mahtaa olla vialla kun ei meinaa mennä noi hc arvot läpi? oli jo viime vuonna ongelmia, mutta onneksi saatiin tuolla penkissä vedettyä ne juuri ja juuri läpi. Nyt se kyseinen tehopenkki on lopetttanut toimintansa joten, en voinut siellä käydä uuestaan huuattaan ja yrittään... kävin tuolla yhdellä Kempeleen korjaamolla ja ei sitten millään meinannut tyhjäkäynnillä mennä nuo hc arvot läpi. Parhaillaan kävi 140 ja eikö se raja ole 100... kierroksilla meni  m/

Olen nyt 2 vuotta tapellut tämän kyseisen auton kanssa enkä ole vielä juurikaan kerenny harrastella. Ensin oli vaihdelaatikkoa, sitte sähkönen vesipumppu, sittte uuestaan laatikko. Kaikkia on sattunu, mutta auto vielä löytyy tuolta pihasta enkä aio hävittää mutta tuo on jo vähän liian kallis pihakoriste tämmöselle perus duunarille, joten voisitteko kertoa mitä teen tässä kyseisessä tilanteessa että voin edes tänä kesänä alkaa cruisaileen kunnolla. kiitos vastauksista!  \m/

Kirjoitettu

Tiiätkö mitä siihen on tehty niitä 'virityksiä'? Onko vakio boksi, palaako mitään huoltovaloja, onko katit paikallaan? yms - kerro vähän tarkemmin ;)

Kirjoitettu

Katit on paikallaan eikä pala merkkivalot... Holleyn läppärunko, compcamsin nokka, K&N setti, peltisarja, uusi opti?, underdrive pulley?, edelbrockin putkisto siinäpä niitä ois... kone on vissiin tälle vuosituhatta käyty läpi, rengastettu ja laakeroitu.

tälle kevättä tulupat vaihettu kipunaa pitäs tulla.

Kirjoitettu

Onko tietoa mikä nokka ja ohjelma? Mulla pitkälti samanlaiset virit ja päästöistä meni viimeksi läpi kun koneeseen laitettiin tyhjäkäynnille optimoitu  ::) ohjelma. RE85 tankkiin sopivalla suhteella ja katti punaiseksi niin kukkasia tulee putkesta  \m/

Kirjoitettu

Suutinkoko ? Perusboxi ei juurikaan ymmärrä liian suuria suuttimia ....

Siis se vanhempi boxi ...

Kirjoitettu

Jouko Y. käyttöönootopäivä on 15.12.-93 entiedä onko sita mafia... mistä löydän sen? (amatööri vielä näisä hommissa)

Tämä on kuulemma ollu jonkun f-body clubin jäsenen entinen auto.... mulle ainakin sano tämä entinen omistaja  :o

Kirjoitettu

Jouko Y. käyttöönootopäivä on 15.12.-93 entiedä onko sita mafia... mistä löydän sen? (amatööri vielä näisä hommissa)

Tämä on kuulemma ollu jonkun f-body clubin jäsenen entinen auto.... mulle ainakin sano tämä entinen omistaja  :o

onko autosta kuvaa niin joku kerholainen vois tunnistaa sen....tai rek numeroa ::)

Kirjoitettu

löytyy JEF-39

ok

ei sama

mulla oli 93 lt1  KOS alkuisella rek numerolla

Kirjoitettu

ourait! Ku liityin tähän f-body clubiin 2 vuotta sitten niin tämä Sari koskinen (joka otti liittymis hakemuksen vastaan) sanoi että on miehen entinen auto... kuka lie tämä kaveri  :o yritin tälle kyseiselle henkilölle tässä joku aika sitten laittaa viestiä mutta vastausta ei tullut.

Kirjoitettu

Auto on Carfaxin mukaan 1994 PONTIAC FIREBIRD FORM/TRANS AM/GTA. Eli kyseessä ei ole 93 kenkkuboxiversio m/

Kirjoitettu

Toi taitaa olla Darkin->Cosan entinen auto. Nokka tais olla Compin 304 joka varmaan vaatii ohjelman muokkausta et menee päästöistä läpi. Darkilta vois löytyy valmist ohjelma tuohon.

Kirjoitettu

Darkki sitä ohjelmoi - vaihtelevalla menestyksellä...  mutta kyllä se leiman aina sai.

Perä taitaa olla 3.42 ?  Ja vartti meni alle 13,5 sekunnin ...

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

Darkki sitä ohjelmoi - vaihtelevalla menestyksellä...  mutta kyllä se leiman aina sai.

Perä taitaa olla 3.42 ?  Ja vartti meni alle 13,5 sekunnin ...

Darkki? Ei löydy tommoista nimimerkkiä, joskus muistan nähneeni "Dark firebird" mutta nyt ei löydy semmoistakaan.

Minä voisin kyllä käydä boxin ohjelmoimassa jos sopivat säädöt löytyy.

Kirjoitettu

Darkki? Ei löydy tommoista nimimerkkiä, joskus muistan nähneeni "Dark firebird" mutta nyt ei löydy semmoistakaan.

Minä voisin kyllä käydä boxin ohjelmoimassa jos sopivat säädöt löytyy.

Ei ole ex-pj enää jäsenemme...

Kirjoitettu

Miten saan siihen darkkiin yhteyden kun ei näy vastaavan yv viesteihin?

Missä täällä Oulun suunnalla tekevät ohjelmia\säätöjä näihin?

Kirjoitettu

Yx mahdollisuus:

http://www.bfranker.badz28.com/LT1Edit/LT1files.htm

Ja sieltä tämä:

http://www.bfranker.badz28.com/LT1Edit/emissions.LT1.ZIP

"EXTREME WARNING:  This file was created ONLY to pass emissions with a large cam'd car.  Only use this file if you know EXACTLY what you are doing.  Extreme damage could result if used improperly."

Jos tuon lataisi koneeseen katsastuksen ajaksi? Katsastuksen läpimenosta ei kyllä ole mitään takuuta :(

Kirjoitettu

Itsekkin joskus ks. autoa säätänyt leimalle kun se oli Cosalla. Voisi ehkä löytyä jopa joku kartta.  :-P

Toinen että tarvisin jonku HP läppärin kovalevyn lukijan kun se vanha läppäri jossa oli kaikki filut niin lopetti toiminnan. Jotain tiedostoja sain talteen johonkin.

Kirjoitettu

Itsekkin joskus ks. autoa säätänyt leimalle kun se oli Cosalla. Voisi ehkä löytyä jopa joku kartta.  :-P

Toinen että tarvisin jonku HP läppärin kovalevyn lukijan kun se vanha läppäri jossa oli kaikki filut niin lopetti toiminnan. Jotain tiedostoja sain talteen johonkin.

Eli tarvisit jonkun tämmöisen?

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/4819/rtbv/Fuj-tech-USB-2-0-SATA-IDE-sovitinkaapeli-2-5-3-5

Kirjoitettu

Miten saan siihen darkkiin yhteyden kun ei näy vastaavan yv viesteihin?

Missä täällä Oulun suunnalla tekevät ohjelmia\säätöjä näihin?

Voin yrittää tällä viikolla tavoitella Darkkia,kun on vähän muuta asiaa  ;)

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...