Guest MS73 Posted August 19, 2012 Share Posted August 19, 2012 Luin tuossa töissä ollessa vanhasta V8:sista jutun yhdestä avo kaminasta, jossa väitettiin olevan 3" Magnaflowin tuplaputket?? Autossa oli LT1 + turbo. Itse kun olen kysellyt omaan leluun (94 z28) putkien teettämistä esim. Marteliukselta, niin vastaus on ollut ettei ole mahdollista tehdä tilan puutteen vuoksi. Eli onkohan jutun tekijällä mennyt sekaisin putket ja ulostulot. Onko jollain havaintoja tai jopa kokemuksia moisista myyttisistä pilleistä? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nupa Posted August 19, 2012 Share Posted August 19, 2012 Mä sain myös parista putkiliikkeestä puhelimitse joskus vastaukseksi, että ei voi tehdä ja ei tehdä kun ei mahdu. Tein sitte ite ja hyvät tuli. 3" ei mahdu tuplana (kokeiltu), mutta 2,75" mahtuu. Omasta ottanu vielä suojapeltejä pohjasta pois niin ei edes niihin rämise. Link to comment Share on other sites More sharing options...
-vellu Posted August 19, 2012 Share Posted August 19, 2012 Toisaalta viritetty LT1 ja 3" Magnaflow cat back putkisto riittää yhtä putkeakin aika hyvin. Eli peltisarjojen jälkeen Y-putki ja yhtä putkea taka-akselle, jonka jälkeen änkkärille ja siitä kaksi putkea molemmille puolille ulos. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChevyBoy Posted August 20, 2012 Share Posted August 20, 2012 Mun Camaro on saksaan mennyt uutena, ja siellä edellinen omistaja on laittanut rieger tuningin tuplaputket. Ei ole 3 tuuman putket, mutta se 2.5 tai 2.75, tuplat koko matkalta. Tosin V6, mutta kuitenkin, mahtuuhan nuo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Z-mo Posted August 20, 2012 Share Posted August 20, 2012 Mun Camaro on saksaan mennyt uutena, ja siellä edellinen omistaja on laittanut rieger tuningin tuplaputket. Ei ole 3 tuuman putket, mutta se 2.5 tai 2.75, tuplat koko matkalta. Tosin V6, mutta kuitenkin, mahtuuhan nuo Kulkeeko taka-akselin ali vai yli? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chevy Posted August 20, 2012 Share Posted August 20, 2012 3" ei mahdu tuplana (kokeiltu), mutta 2,75" mahtuu. Kooks tehnyt 3" true dualit taka-akselin yli 98-02,miksi ei mahtuisi 93-97 ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
gmc63 Posted August 20, 2012 Share Posted August 20, 2012 Jätä taka-akselin etupuolelle niin mahtuu eli takapenkin alta molemmin puolin ulostulot meteli tosin kabiinissa lisääntyy mut onx sil väliä? ;D Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChevyBoy Posted August 20, 2012 Share Posted August 20, 2012 Kulkeeko taka-akselin ali vai yli? Ali menevät Link to comment Share on other sites More sharing options...
sirkus Posted August 24, 2012 Share Posted August 24, 2012 Mä sain myös parista putkiliikkeestä puhelimitse joskus vastaukseksi, että ei voi tehdä ja ei tehdä kun ei mahdu. Tein sitte ite ja hyvät tuli. 3" ei mahdu tuplana (kokeiltu), mutta 2,75" mahtuu. Omasta ottanu vielä suojapeltejä pohjasta pois niin ei edes niihin rämise. Menikö sulla putket taka-akselin yli vai ali? Ois kiva nähdä kuvia toteutuksista, kun ois talven aikana tarkotus tehdä tuplaputket. Tuo mun auton vielä niin matala et siitä tulee lisä haastetta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nupa Posted August 24, 2012 Share Posted August 24, 2012 Menikö sulla putket taka-akselin yli vai ali? Ois kiva nähdä kuvia toteutuksista, kun ois talven aikana tarkotus tehdä tuplaputket. Tuo mun auton vielä niin matala et siitä tulee lisä haastetta. Orkkiskautta eli apparin puolelta taka-akselin yli eikä kolise mihinkään. Takavaimennin löytyy myös. Mä en saanu sitä kautta menemään 2x3" kolisematta, mutta menköön se sitten vaikka amatööriyden piikkiin Mun mielestä aivan perseen näkönen, varsinkin 3- ja 4-kopassa putket taka-akselin ali Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Posted August 24, 2012 Share Posted August 24, 2012 Mun mielestä aivan perseen näkönen, varsinkin 3- ja 4-kopassa putket taka-akselin ali komppaan, mutta riippuu myös, että minkälaiset äänenvaimennin ratkaisut tehty. Olisiko Panhard Bar Relocation Kitistä apuva? http://www.summitracing.com/parts/UPI-2024-R/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chevy Posted August 24, 2012 Share Posted August 24, 2012 putket taka-akselin ali lopettaa taka-akselille mitäs ne muuten leimalla tosta tuumaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
gmc63 Posted August 24, 2012 Share Posted August 24, 2012 lopettaa taka-akselille mitäs ne muuten leimalla tosta tuumaa Mullahan on täs nykyisessä ja oli myös siin 93 4genissä ja ei niist mitään sanottu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chevy Posted August 24, 2012 Share Posted August 24, 2012 Mullahan on täs nykyisessä ja oli myös siin 93 4genissä ja ei niist mitään sanottu en tarkoita sivuputkia,vaan lopettaa alle,akselin etupuolelle Link to comment Share on other sites More sharing options...
gmc63 Posted August 24, 2012 Share Posted August 24, 2012 en tarkoita sivuputkia,vaan lopettaa alle,akselin etupuolelle Nykyisessä on ja ei mitään ongelmaa leimassa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chevy Posted August 24, 2012 Share Posted August 24, 2012 Nykyisessä on ja ei mitään ongelmaa leimassa sulla on sivuputket pitääkö sulle oikein kuva laittaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
gmc63 Posted August 24, 2012 Share Posted August 24, 2012 sulla on sivuputket pitääkö sulle oikein kuva laittaa Mun mielest mul ei tuu putket sivuilta ulos vaan jää auton alle mut ei täs topikissa väitellä ku ei oo mun topikki :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
sirkus Posted August 24, 2012 Share Posted August 24, 2012 Joo ei kyl ali viiti laittaa ku on niin tökerön näkönen ja noi alle tai sivulle tulevat mekastaa turhaa hyttiin, vaikka muuten oiski ok. Täytyy katella ku saa auton talviteloille, ei vaan oo tuolla etupäässäkään liikaa tilaa ku auto on oikeesti matala, orkkis putkesta on just ja just lain vaatimat 8cm ilman kuormaa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomiV Posted August 24, 2012 Share Posted August 24, 2012 Mun mielest mul ei tuu putket sivuilta ulos vaan jää auton alle mut ei täs topikissa väitellä ku ei oo mun topikki :D Kuvia kehiin ni saadaa todisteet miten se on siellä Link to comment Share on other sites More sharing options...
sirkus Posted January 19, 2013 Share Posted January 19, 2013 Orkkiskautta eli apparin puolelta taka-akselin yli eikä kolise mihinkään. Takavaimennin löytyy myös. Mä en saanu sitä kautta menemään 2x3" kolisematta, mutta menköön se sitten vaikka amatööriyden piikkiin Mun mielestä aivan perseen näkönen, varsinkin 3- ja 4-kopassa putket taka-akselin ali Millanen vaimennin sulla oli? Mulla on nyt 2x2.5" putket orkkiskautta vedettynä ja tarttis vielä laittaa vaimentimet. Jos Laittaa molemmin puolin niin tilaa ei oo ku 20cm leveille. Läpivirtaavia toki löytyy paljonki ton kokosena mut tuleekohan liian kovat äänet ku lisäks on vaan race katit? Ei Läpivirtaavia en oo löytäny ku yhet summitilta cherry bomb, oiskohan ne ok? Tai Sit jos laittais dynomax 2sisään/ulos x vaimentimen poikittain, siinä vaan epäilyttää, että tuleeko sillä millaset äänet, hakusessa olis perinteiset kasin stereo saundit. Autossa On Siis pace cetteri pitkät race sarjat ja x putkikin löytyy. Neuvoja Otetaan vastaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nupa Posted January 20, 2013 Share Posted January 20, 2013 Mulla on myös pitkät pace setterit ja takapönttö tais just olla ehkä Dynomax?, poikittain siellä orkkispaikalla. Ei x- eikä h-putkea, ainut tuo läpivirtausvaimennin. Liian kovat äänet ... no, tuollakin saa parkkihallissa hälärit soimaan Cherryt ei vaimenna mitään. Mulla kävi auton kanssa niin, että se joutui luovuttamaan lämpimän tallipaikan asiakkaalle, joten suunniteltu putkiremppa tehdään vasta joskus keväällä, kun saa asiakkaan auton ulos. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sirkus Posted January 21, 2013 Share Posted January 21, 2013 Ok. Melko ongelma tohon on saada hiljasia ääniä ku ei kauheesti oo tilaa. Taidan koittaa laittaa perus läpivirtaavat 1 per puoli ja kiroilla sitten liian kovia ääniä Link to comment Share on other sites More sharing options...
KimmoT Posted January 22, 2013 Share Posted January 22, 2013 Mulla on yhdellä 3.5" putkella. Sit Spintechiltä löytyy alkuperäisen mallinen vaimentaja 3.5" tuuman sisääntulolla ja ulostulot on 3" tuumaset. Toi ehkä tulee helpommaks ja halvemmaks tehdä. Eikä pitäis ahistaa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sirkus Posted January 22, 2013 Share Posted January 22, 2013 joo onhan noita valmiitamin 1putkisia settejä. mullakin Oli 3" putki 1.llä vaimentimella ja tosi hiljast äänet. Mut Kuten kirjotin, 2x2.5" on jo taka-akselin yli ja hakusessa on streo äänet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
F350 Posted January 22, 2013 Share Posted January 22, 2013 joo onhan noita valmiitamin 1putkisia settejä. mullakin Oli 3" putki 1.llä vaimentimella ja tosi hiljast äänet. Mut Kuten kirjotin, 2x2.5" on jo taka-akselin yli ja hakusessa on streo äänet. x-putki hävittää aika paljon stereoäänistä Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts