Jump to content

mitkä sliksit?

GTATL

Recommended Posts

Kirjoitettu

elikkäs pitäiskö hankkia sliksit vaiko katu sliksit? kuulin että katu sliksien ero pidossa slikseihin olis noin sama kuin katurenkaiden ero katu slikseihin. sliksien hankkiminen tietysti on vähän kyseenalaista kun ne on kielletty WCSC säännöissä kaikissa luokissa paitsi et braket ja siinähän sais jo käyttää kaasujakin ja ei tartteis katsastaan autoa katuliikenteeseen. ainiin mutta eihän ne säännöt taida meidän luokkaa koskeakkaan, vaiko saataisko jo ensi kisoihin samat säännöt kun WCSC käyttää.

Kirjoitettu

meillähän ei ole mitään sääntöjä ollut .paitsi ne mitä joku vanhan hallituksen jäsen sai päähänsä että mää haluun tollaisen ja se on sitten sallittu "mulle".

kyllähän nyt kun on uutta verta hallituksessa niin eikähän siellä saada nyt jotain aikaankin niin että voidaan kaikki olla tasapuolisesti viivalla. nuo wcsc säännöt on aika järkevät ja kohtelee kaikkia tasapuolisesti niin että ei pokaaleja vierä vääryyrellä keltään. ja kun säännöt saadaan niin toivottavasti ne sitten julkaistaan myös niin että ne ei ole jonkun pöytälaatikossa piilossa lukkojen takana

Kirjoitettu

Eipähän noita sliksejä kielletty keneltäkään tänävuonna kuten ei viimevuonnakaan... millä renkailla muuten pile ajoit sen nopeimman ajan viimevuonna porissa?

Kirjoitettu

Eipähän noita sliksejä kielletty keneltäkään tänävuonna kuten ei viimevuonnakaan... millä renkailla muuten pile ajoit sen nopeimman ajan viimevuonna porissa?

katu likseillä tietenkin( 60 jalan aika oli jotain 2.2 sekunttia en ihan tarkkaan enää muista) kun on kerran kyseessä katsastettu katuauto jossa kaikki muutokset ovat otteessa.
Kirjoitettu

Ellen väärin muista, niin slicksit sallittiin eikä niitä eroteltu mitenkään. Tästähän käytiin keskustelua ihan julkisesti ja jopa demokraattisesti, eikä kommunismi -tyyliin suljettujen ovien takana kuten muutama niin aina luulee. Kaasutkin sallittiin jolloin auto ajoi ahdettujen ryhmässä (näin muistaakseni) koska kyseessä on kemiallinen ahtaminen. Tänän vuonna olivat ekat kaasuautot radalla mikä on mun mielestä helvetin hieno asia, saatiin lisää väriä ja mielenkiintoa peliin.

Näistä lienee keskustelut edelleen kaikkien nähtävillä jos joku haluaa niitä kaivella.

Tää alkaa näyttämään aika pahalta.. Jos kaikkia pilkkuja aletaan viilaamaan niin ensi kerralla jokainen fbody katsastetaan suurennuslasin avulla ennen kilpailua ja kuski vedetään kuusenlatvaan jos jotain poikkeavaa löytyy. Silloin katoaa se leikkimielisyys (ja samalla osaanottajat) ajamisesta. Tosin joiltakin se leikkimielisyys taitaa olla jo kadonnut kun TAAS käydään näitä keskusteluja.

Tsemppiä ja pitkää pinnaa uudelle hallitukselle, oma toive on ettei noista ajoista tule liian vakavia jolloin vain muutama ajaa siellä verenmaku suussa.

Jos joku kokee menettäneensä pystinsä "vääryydellä" niin voi itse kustantaa hänelle ihan oman pokaalin jottei jää lapselle paha mieli.

Kirjoitettu

Joillekin se pysti tuntuu olevan tärkeämpää kuin leikkimielinen kilpailu ;)

Kirjoitettu

mä taisin olla hiekkalaatikolla leikkimässä itse teettämillä pokaaleilla kun en ole huomannut koko sliksi juttua ;D. mä kun luulin ette jos ajetaan wcsc kisoissa niin säännöt ovat samat. sori että tuli intoiltua, mun puolesta voidaan slikseillä ajella onhan ne selvästi halvemmat kun hyvät katusliksit.toisaalta kun katusliksien leveyttä ei ole rajoitettu, täytyy varmaan laittaa ne mutta vaan paripyörinä 8). onneksi ei tartte edes toivoa saavansa nopeimman pystiä.

Kirjoitettu

mä oon koko ajan yrittänyt saada näkyviin luettavat säännöt niin että jokainen vois tosiaankin lukea mikä on sallittua ja mikä ei. ei sen väliä ajetaanko slikcejä käyttäen tai traktorin takapyöriä käyttäen.ja nuo vain on hyvin kattavat kaikilta osiltaan nuo wcsc säännöt.

Kirjoitettu

Pää sääntö on et auto on katsastettu , eli ei kilpuri/kiihdytys autoksi rakennettu .

Muita sääntöjä ei sit taida ollakkaan . Luokittelu on sit eri asia eli onko vapari vai ahdettu . Eli nossit on ahdetuissa . Sliksejä saa käyttää molemmissa luokissa.

Mistä muusta haluat tietää ?

Kirjoitettu

katsastettu niin,tuo ei moona kata mitään.samoin tuo että ei saa olla rakennettu kilpuriksi on todella hatara koska silloin kun autossa on kiihrytyskäyttöön tarkoitetut esim. slicit alla niin sehän on kiihdytysauto jos asiat on noin hataralla pohjalla niin :'( :'( lykkää

Kirjoitettu

no millaset säännöt sä haluaisit sitten ? En oikeen ymmärrä et mitä ajat takaa ... ollaan pyritty pitää kisaa auki kaikille jäsenille . Raja on yritetty vetää vaan siihen ettei kukaan ihan kilpa ajaja pääsis mukaan autolla mikä tuodaan paikalle trailerilla.

Kirjoitettu

Ens vuoden kisaan - missä se ikinä pidetäänkään - kehitetään säännöt näkyville. Sen lupaan koska ei tällaseen kirjotteluun näköjään muuten saada loppua. Mitkä ne säännöt sitten on (=wscs vai ei?) ne tulevat esille.

Piste.

Turha tästä on enää itkeä, mennyttä mikä mennyttä.

Yhtenä sääntönä vois olla esim. sellanen, että kerhon nopeimmasta kisaileva auto tuodaan ajamalla paikalle ja sen on oltava katuliikenteeseen rekisteröity.

Jos kuitenkin joku sinne haluaa tulla kokeilemaan "katulaitonta" 9 sekunnin putkirunkoa, niin pitäskö sellaselle nyt sitten varata 1 palkinto?

Voisi olla mukava niitäkin klubin kisoissa nähdä, joten siittä vaan poijjaat, jiihaa! ;)

Kirjoitettu

Mulla olisi yksi putkirunkoinen... Helkama Oiva 3-speed... vieläpä manuaali...

varttimailiajasta en arvaile, riippuu paljonko olen edellisenä iltana tsuppaillut..

8)

Kirjoitettu

Asiahan ei tietysti minulle kuulu mutta kuitenkin.. Mikä on laillinen katuauto? Onko auto laillinen jos siinä on ahdin mutta sitä ei ole rek. otteeseen merkattu? :) jos ei niin en varmaa sit saa ajaa koskaan :'(

Menee ehkä vähä off topiciks..

Kirjoitettu

Tai onko pirssi laillinen : ahdin merkitty otteeseen mutta tehot säädetty reippaasti lain salliman yläpuolelle ? Lukekaapas AKE:n katsastusohjeet niiltä osin, mitä saa lisätä kuutioita ja tehoja perusmalliin verraten. Lopettakaa tuo typerä keskustelu slikseistä, kaasuista yms.

Hupiahan tämän pitäisi olla... >:(

Kirjoitettu

Ens vuoden kisaan - missä se ikinä pidetäänkään - kehitetään säännöt näkyville. Sen lupaan koska ei tällaseen kirjotteluun näköjään muuten saada loppua. Mitkä ne säännöt sitten on (=wscs vai ei?) ne tulevat esille.

Piste.

Turha tästä on enää itkeä, mennyttä mikä mennyttä.

Yhtenä sääntönä vois olla esim. sellanen, että kerhon nopeimmasta kisaileva auto tuodaan ajamalla paikalle ja sen on oltava katuliikenteeseen rekisteröity.

Jos kuitenkin joku sinne haluaa tulla kokeilemaan "katulaitonta" 9 sekunnin putkirunkoa, niin pitäskö sellaselle nyt sitten varata 1 palkinto?

Voisi olla mukava niitäkin klubin kisoissa nähdä, joten siittä vaan poijjaat, jiihaa! ;)

hyvä nupa nyt tää asia saa mun puolesta olla toivottavasti nuo säännöt on sitten tierossa jo talvella niin että kaikilla on aikaa tehdä muutoksia jos on tarvis

Kirjoitettu

älä ota niin vakavasti. ota tsuppia nii ei kiristä... nämä.elämää tämä vaan on. ;)

Kirjoitettu

älä ota niin vakavasti. ota tsuppia nii ei kiristä... nämä.elämää tämä vaan on. ;)

Minä en ota. Jotkut foorumilla näyttävät ottavan. Otan vain Olvia.... ;)

Kirjoitettu

Tai onko pirssi laillinen : ahdin merkitty otteeseen mutta tehot säädetty reippaasti lain salliman yläpuolelle ? Lukekaapas AKE:n katsastusohjeet niiltä osin, mitä saa lisätä kuutioita ja tehoja perusmalliin verraten. Lopettakaa tuo typerä keskustelu slikseistä, kaasuista yms.

Hupiahan tämän pitäisi olla... >:(

jos näistä asioista ei keskustella ei tämä homma koskaa tule kehittymään. mun puolesta voi tulla vaikka dräksterilla revittelee kuhan se näyttää trans amilta 8). ainiin tehot verrataan tietysti mallisarjan tehokkaimpaan versioon ;D

Kirjoitettu

ainiin tehot verrataan tietysti mallisarjan tehokkaimpaan versioon ;D

;D

Kirjoitettu

jos näistä asioista ei keskustella ei tämä homma koskaa tule kehittymään. mun puolesta voi tulla vaikka dräksterilla revittelee kuhan se näyttää trans amilta 8). ainiin tehot verrataan tietysti mallisarjan tehokkaimpaan versioon ;D

Naulan kantaan. Siinäpä pohja säännöiksi ! 3 gen'eillä siis huipputeho on 300 hepoa, vertailukone turbo V6 ( 250 pollea...) ;D

Ja renkaat oltava peruspirssin mukaiset : 245/50/16.... heh-hee....

Kirjoitettu

kolmosistakin on tuo firehawk ja sen tehot on jotain muuta kuin tuo kolmesataa.

ja vielä kun sekoitetaan soppaa niin tuo 20% saa olla vain muutoskatsastuksella tuleva tehonlisäys .poikkeusluvallahan tehoja autoon voi saada vaikka kuinka paljon .nykyisin tosin jo hiukan vaikeempaa saada lupia ,mutta joillakinhan noita lupapapereita on olemassa. :D :D

Kirjoitettu

voi hyvänen aika mitä juttua..... eikös se näissä klupin kisois kuitenkin oo niin et kaikil pitäs olla hauskaa? päasia taitaa ol et näkee miä se oma kottero kulkee :D

se on mielestäni aivan sama onko silksit vai ei, pumppu tai ei...kuhan vaan o kamaro tai firepirti, vai oonko vääräs? kyl se nopein auto jokatapaukses saadaan selville..... :D

eipä oo paljoo porukkaa esim noi wcsc:n kisois näkyny, vai onko? ;)

siältä löytyy kyl luokkii jokaselle....

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...