Jump to content

mitkä sliksit?

GTATL

Recommended Posts

Kirjoitettu

Näinpä. Joku täällä näyttää vaan haluavan sääntöjä kalustolle, jolla kisaillaan. Pohjaksi voitaisiin hyvin ottaa AKE:n ohjeet moottorin kokomuutoksista ja sallituista tehonlisäyksistä. Jos ei, ei mitään sääntöjä tarvitakaan.

Minusta ei. Ajakoot kukin millä haluaa kunhan pirssi on f-body.

Guest DARK FIREBIRD
Kirjoitettu

Säännöt laaditaan ,jotta tällainen juupas eipäs homma loppuisi ja jokainen tietää mitä tekee autolleen.

Emme voi kuitenkaan suosia sellaista joka on tieliikennelakia tai aken sääntöjen vastaista.Kuitenkin samalla pitäisi ottaa jäsenet huomioon.

Mulle voi laittaa privana ehdotuksia säännöistä tai niiden osa-alueista.

Ymmärtääkseni kisailemme enempi "leikkimielisesti" joten säännöistä ei varmaankaan haluta pilkkujuttua.

Kirjoitettu

Ihmeellistä vouhottamista ja onko tosiaan näin että kun joku ei pärjää raa'alla voimalla niin pitää alkaa vinettämään "sääntöjen" ja laillisuuden perään :D. Sääli, jos tästä katoaa se leikkimielisyys ja hauskuus tämän takia.. Seuraavissa "kisoissa" on varmaan AKE:n äijät katsastamassa autoja suurennuslasilla ja varikolla luimistellaan kuin ferrarin pilttuussa.. Sääntöjen rikkojat viedään sitten saunan taakse.. Tsiisus..

Muistakaa se kaikista tärkein: hauskuus ja osallistujien määrä. Mun puolesta jokainen ajakoot millä haluaa ja miten haluaa.

Kirjoitettu

kolmosistakin on tuo firehawk ja sen tehot on jotain muuta kuin tuo kolmesataa.

ja vielä kun sekoitetaan soppaa niin tuo 20% saa olla vain muutoskatsastuksella tuleva tehonlisäys .poikkeusluvallahan tehoja autoon voi saada vaikka kuinka paljon .nykyisin tosin jo hiukan vaikeempaa saada lupia ,mutta joillakinhan noita lupapapereita on olemassa. :D :D

Firehawk ei liene mallisarjaan kuuluva pirssi vaan peruspirsseistä enemmän tai vähemmän SLP:n pajan virittelemiä tuotteita. Firehawk'keja ovat

- Formula

- Formula Mapleleaf

- Trans Am

- Trans Am Mapleleaf

- Trans Am Pilot

- Comp T/A

Mikähän noista valitaan mallisarjan peruspirssiksi ? :-\

Kirjoitettu

Eikö se nyt ole aivan sama millaisella autolla kukin ajaa?! Mä oon sitte tainnut ymmärtää väärin tän kerhontoiminnan jos täällä ruvetaan pilkkua viiraamaan! Mulle on ainaski yksi ja hailee jos jollakin teistä on mua nopeempi auto, tod. näk. teillä kaikilla onkin ;D Huumoria pojat ja tytöt, huumorilla täsä elämässä pärjää 8) Onhan noita kunnon kilpasarjoja jos tosissaan haluaa kilpailla.

Kirjoitettu

Ihmeellistä vouhottamista ja onko tosiaan näin että kun joku ei pärjää raa'alla voimalla niin pitää alkaa vinettämään "sääntöjen" ja laillisuuden perään :D.

hyvin huomaa ettet ollut paikalla kalajoella. ilkua vastaan ajoi toi ahdettu punainen kamaro jossa on tietojen mukaan 956hv ja se voitti ilkun vain puolen auton mitalla. siinä sulle raakaa voimaa ;) ajoi muuten katurenkailla jotka oli n.300 leveät.ei tässä ole AKE.n katsareita paikalle kukaan ole pyytämässä, tai ehkä sä haluat? on se vittu kun ehdottaa jotain niin johan etelän päästä taas kuuluu. jos me ajetaan wcsc.n kisojen yhteydessä kai niiden turvamääräykset sentään oli voimassa. jos tässä oikeesti ruvetaan pilkkuja nussimaan, niin kaasujen käytöstä ainakin on helvetin tarkat turvaohjeet.säännöt on sääntöjä toiset ei vaan halua niitä noudattaa kun niitä on hauskempi olla noudattamatta, kun on niin hauska ajaa kilpaa. mä en ainakaa enään tähän keskusteluun ota osaa. piste ja fi.

Kirjoitettu

Miksi taas tuntuu että joillekin se luetun ymmärtäminen on niin v*tun vaikeeta..

Kirjoitettu

Tapelkaa pojat niin saatte tupakkaa! Ei vaan koittakaa nyt oikeesti rauhottua ja miettikää ennen kuin purkaudutte. Tämmönen taistelu ei auta ketään ja luo pelkästään huonoa henkeä porukkaan. :'(

Kirjoitettu

No huhhuh... ::) Tsiisus! ::) Miksi ihmeessa pitaa koko ajan vittuilla? Se nyt ei ainakaan vie asioita mihinkaan! ::)

Vaikka en jasen olekaan, niin ehdottaisin sellaista hommaa, etta ensi kesan kisoja varten perustetaan jo tassa vaiheessa tyoryhma, joka tekee saannot ja paattaa miten kisa ajetaan. Melkein vuosi olisi nyt aikaa hommaa tehda.

Tyoryhmassa tulisi olla seka hallituksen etta rivijasenten edustus. Rivijasenillakin kun tuntuu olevan hirveasti ajatuksia/mielipiteita, miten siita saataisiin toimiva. Lyokaa nyt ihmeessa viisaat paanne yhteen ja lopettaka taa pelleily.

Mitas jos tehtaisiin konkreettisia ehdotuksia asioiden parantamiseksi jatkuvan kritisoinnin/vittuilun sijaan?

No joo... :-\

Kirjoitettu

mitäs jos vakio autot ajais keskenään kisaa ,olis vakio autoillakn jotain tavoittelemista kisassa.?kaasut ja ahdetut sais sitte tapella keskenää omista säännöistä ;D

Kirjoitettu

mitäs jos vakio autot ajais keskenään kisaa ,olis vakio autoillakn jotain tavoittelemista kisassa.?kaasut ja ahdetut sais sitte tapella keskenää omista säännöistä ;D

Kannatettava ajatus . Mutta ahtamattomia ja kaasuttamattomiakin on vielä niin monenlaisilla viritysasteilla (ja tilavuuksilla), että aivan reilua ja tasapuolista luokittelua ei aivan helpolla saa syntymään .

Esimerkkinä tuo oma auto (5 L TPI-kauppakassi) : Virinokka ja peltisarjat , mutta muuten tehty alkuperäisistä osista ( number matching ) . Niin , enhän minä kovin railakkaasti voi tuuletta , jos voitan tehdaskuosissa olevan kilpakumppanin , 5 L / 155 hp kaasarikoneella ? :-[

Elikkä :-\ :-\ :-\ Mitä tästä voisi järkeillä ---- Mielestäni ei juuri mitään .

Minulle riittäisi , että pidetään vaan hauskaa stripillä , eikä edes jaettaisi palkintoja . Muuta kuin ROPPAKAUPALLA kunnioitusta luokkiensa voittajille , joita tosiaan saataisi olla yhtäpaljon , kuin kisassa osallistujia .

Saattaa olla vähän radikaali ehdotus , mutta mulla ainaki oli hauskaa , vaikka tipahdin toisella eliminaattori kierroksella :) :).

ONNEA Kaikille luokkiensa voittajille !! :)

Kirjoitettu

Itse olen aika ulkopuolinen kun en ole ollut kertaakaan viivalla,mutta ihmetyttää kyllä tollanen nutina.Jos voittajaa haetaan niin nopein on mielestäni nopein vaikka menisi metanonilla.

Autojen katulaillisuutta tehojen puolesta ei varmasti pysty ilman penkkiä millään mittaamaan,aikas monella tulee tehorajat vastaan,ainoastaan osa vanhemmista 1-ja 2-gen autoista on eriarvoisessa asemassa(etua kun ajalta ennen rajoitteita ja otteessa ei rajoja).Tai entä lailliset pakokaasuarvot ;D ;D ;D,viivalla vaan testi ;D ;D ;D

Jos taas puhutaan vakioautoista niin iskeekö piru ja vaihdetaan vähän nokkaa ja porttaillaan kansia ;D ;D ;D

Luulisi että täälläkin olisi muuta keskusteltavaa vai onko tollanen pytty tosiaan niin tärkeä.Suomessa on varmaan monia nopeampia kerhoon kuulumattomia f-bodyja ja joka päivä tulee lisää.

Itselleni tämä on hauska harrastus,sekä keino tapailla samanmielisiä ja jakaa kokemuksia.Autoani väsäilen omaksi ilokseni,en mitään pyttyä tai kisaa varten.

Kirjoitettu

Kannatettava ajatus . Mutta ahtamattomia ja kaasuttamattomiakin on vielä niin monenlaisilla viritysasteilla (ja tilavuuksilla), että aivan reilua ja tasapuolista luokittelua ei aivan helpolla saa syntymään .

Esimerkkinä tuo oma auto (5 L TPI-kauppakassi) : Virinokka ja peltisarjat , mutta muuten tehty alkuperäisistä osista ( number matching ) . Niin , enhän minä kovin railakkaasti voi tuuletta , jos voitan tehdaskuosissa olevan kilpakumppanin , 5 L / 155 hp kaasarikoneella ? :-[

Elikkä :-\ :-\ :-\ Mitä tästä voisi järkeillä ---- Mielestäni ei juuri mitään .

Minulle riittäisi , että pidetään vaan hauskaa stripillä , eikä edes jaettaisi palkintoja . Muuta kuin ROPPAKAUPALLA kunnioitusta luokkiensa voittajille , joita tosiaan saataisi olla yhtäpaljon , kuin kisassa osallistujia .

Saattaa olla vähän radikaali ehdotus , mutta mulla ainaki oli hauskaa , vaikka tipahdin toisella eliminaattori kierroksella :) :).

ONNEA Kaikille luokkiensa voittajille !! :)

onhan se mahdotonta saada järkevää ratkaisua ,

mut ajatus oli, et illalla kisojen jälkee vaan vertailis aikoja vastaavan tehoisten autojen kanssa,ilman sen suurempaa häslinkiä.ja "luokkansa" voittajalle lämmintä kättä ja kunniaa,, :D

Kirjoitettu

onhan se mahdotonta saada järkevää ratkaisua ,

mut ajatus oli, et illalla kisojen jälkee vaan vertailis aikoja vastaavan tehoisten autojen kanssa,ilman sen suurempaa häslinkiä.ja "luokkansa" voittajalle lämmintä kättä ja kunniaa,, :D

Juuri näin :) .

Ja tietenkinhän on niin , että joka ajaa kovimmat ajat ts. on satsannut eniten tekniikkaan , saa eniten lämmintä kättä 8) .

- Reilu peli ::) .

Kirjoitettu

tää on nyt kääntynyt jostain syystä tehojen rajoittamiseen tää juttu.tehojahan ei kukaan ole ollut rajoittamassa (esim. samppa joka on tehnyt koneensa ja onnistunut siinä tosi hyvin niin ei voi kuin onnitella)mutta sen koneesta ulos tuomiseksi pitää olla selkeä ei me voida mennä suomen lain edelle esim ilokaasuissa.kaasujahan ei lain mukaan eres saa myyrä yksityishenkilölle joilla ei ole kilpailulisenssiä sellaiseen luokkaan missä ne on sallittu. ajaahan mikkonenkin 4:s koppaisella firebird:llä stok luokassa joka on ns. vakioauto ( ja se on todella sitä) luokka tasaisesti 10 aikoja jopa allekin.

kun kerran ns.ajetaan pokaaleista niin se hauskuus loppuu siihen kun joku tai jotkut tekevät sen vahemmän hyväksytyillä keinoilla ja turvallisuus asiota vahätellen.itse ilmoitin jo keväällä sepolle että en aja ennenkuin säännot saadaan vaikka tiesinkin että autoni on nopea.Nuo rengas asiat mitkä gta tulilintu toi esiin on yksi tärkeä asia miksi säännöt pitää saara jos pokaaleita jaetaan.otetaan esin tuo ilkun ja se tupla turbo camaro (vaikka ei ollutkaan klupilaisia)niin siinä näki että raa`alla voimalla ei pärjää. sama suhdeluku on suurinpiirtein siinä kun ajetaan sliksit vastaan katuslikit heti 60 jalan ajoissa huomaa eron ja jos on enemmän voimaa niin eroa tulee loppuun asti.

pena tuossa mainitsi metanolin sehän ei ole suomessa kielletty millään tavalla jos haluaa niin voihan sitä kokeilla.

pekka68 tuo mitä kirjoitit tekniikkaan satsaamisesta niin toisten tietotaito vain on sitäl uokkaa että halvalla(lue vähällä rahalla )saa kovakulkuisen vehkeen.itselläni tuota tietotaitoa ei ole mutta joillain muilla näyttää olevan ja hyvä niin .vielä palatakseni tuohon sääntö jutuun niin kuinka moni teistä jotka olette ottaneet kantaa tähän sääntö asiaan olette vaivautuneet lukemaan esim. wcsc:n säännöt nehän on luettavissa aivan vapaasti heidän kotisivuillaan joten käykääpä lukasemas ne ensin ennenkuin ihan hirveesti nostatte karvoja ilös puolesta tai vastaan.

Kirjoitettu

Jopas karkas käsistä tääkin keskustelu, luin koko threadin läpi ja tuntuu että koko sopan on sekottanut yksi tahi kaksi henkilöä, jotka haluvat pilkun tarkat säännöt tämmöiseen harrastelumeininkiin. Suurin osa täällä on kuitenkin sitä mieltä et pidetään hauskaa ja ei moisia sääntöjä tarvita!

Kirjoitettu

Tais olla virhe lukea nää jutut; taas meni tappelux :(

Joteski alkaa tuntuun siltä, että vois olla parempi jättää koko kisailu tapaamisista. Tosin omia autoaan ja kykyjään testaavat siitä kuitenkin kärsisivät eniten. Eli juuri ne jotka EIVÄT ole itkemässä sääntöjen mukaisuudesta ja/tai niiden puutteesta täällä. Jos homma jatkuu tällä linjalla täällä niin mitähän se on ensi kesänä; saattaa olla saunan takana melkoinen vilske.

Jos joku haluaa todelliset säännöt kisoihin niin ehkä f-bodien kisat eivät soveluu ko. henkilöille. Eikä varmaan kukaan halua tosissaan jo aiemmin mainittuja AKE:n äijiä varikolle. Puhumattakaan, että ne olis siellä dynon kanssa; vois mennä traileri reissuksi paluu matka ???

Mielestäni ajatus LEIKKIMIELISESTÄ kisailusta on nyt todella kadoksissa. Parasta olisi varmaan jokaisen vaan vertailla omia tuloksiaan edellisestä kisasta saamiinsa ja kusettaa itse itseään kiertämällä omia sääntöjään.

Kirjoitettu

Eikä varmaan kukaan halua tosissaan jo aiemmin mainittuja AKE:n äijiä varikolle. Puhumattakaan, että ne olis siellä dynon kanssa; vois mennä traileri reissuksi paluu matka ???

Nii ja yksikään 3g ei ole katulaillinen jos sen tehot ylittävät se 298hp. vai mitä se nyt tarkalleen olikiMoni lähtis trailerilla kuten teac mainitsikin. Anyway jätetään nämä kinastelut nyt sikseen.. :)

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...