Jump to content

v6 turbo


Recommended Posts

smokeybandit
Posted

tere! :) onkohan v6 koneeseen mahdollista laittaa turboa?ja minkäköhän hintanen homma siitä sitten tulis :o :o

Posted

Kunhan on tarpeeksi aikaa, rahaa seka ammattitaitoa, niin monet asiat ovat mahdollisia. ;)

 

Enpa usko etta Suomenmaassa kovinkaan moni on kutvosta viritellyt. Ei ainakaan talla boardilla ole mielestani ainakaan viela tullut esille. Mutta, tassa on linkki Firebird/CamaroV6-messageboardille. Siella on hemmoja, jotka ajavat 12 sekan aikoja 3.8 V6:lla. On turboa, mekaanista ahdinta, NOSssia jne.

 

8)

Posted

Onhan se mahdollista, ja hyvin vielä vastaa ahtamiseen. Rahaahan siinä kyllä menee jos ei itsellä ole aikaa/taitoa/paikkaa/välineitä. Thirdgen.orgin v6 foorumilla nimim. Doward myi täydellistä turbokittiä muistaakseni 3200$ hintaan ja hepoja tuli 285 muuten orkkis koneella. Budjetti turbosysteemillä ei varmaan pääse lähellekkään noita tehoa tarpeeksi pienillä ahdoilla.

Posted

Mekaaninen ahdin istahtaa budjetilla myllynkylkeen ja motin pitäis vastata föönin kohtuu hyvin, itsellä kaatui projekti pelleihin päästölakeihin >:(

 

Pitänee vaihtaa auto vanhempaa, että saapi kikkailla rauhassa 8)

Posted

Eräässä takavuosien hitti-biisissä todetaan:

... answer my friend is BLOWER and wind...

Posted

Niin, kaikkein järkevin 'viritys' on tietysti myydä tuo v6 ja ostaa 5.7L TPI. Osatkin on noihin v8 koneisiin paaaljon halvempia(oikeesti).

Posted

Niin, kaikkein järkevin 'viritys' on tietysti myydä tuo v6 ja ostaa 5.7L TPI. Osatkin on noihin v8 koneisiin paaaljon halvempia(oikeesti).

...tai LT1

Posted

...tai LS1

Ja SIIHEN se turbo :P

 

 

 

Ja TBI, vai mitä? ;D (elekee lyökö, mun oli vaan pakko päästä sanomaan)

Posted

Tai LS2 ja tuplaturbo välijäähy remmi :P :P :P :P

Posted

Tai LS2 ja tuplaturbo välijäähy remmi :P :P :P :P

+ TBI 8)

Posted

hei ihan oikeesi kyllä kutostakin voi viritellä ei se aina tarvi olla se kasi.

jos auto kerran on muuten ok. niin ei muuta kuin hommiin vain ja tulevana kesänä kun näytät perävaloja muutamalle kasikoneiselle niin loppuu vittuilut.

Posted

ja kulkevasta kutosesta saa varmaan kovemman jätkän maineen kuin hieman kulkevammasta kasista...

Niin jos toi oman egon pönkitys kiinnostaa.

Posted

Hei!ei nää oo vittuilua tää on sitä hjuumoria mitä pitäis olla enemmän elämässä 8) 8)

Posted

hei ihan oikeesi kyllä kutostakin voi viritellä ei se aina tarvi olla se kasi.

jos auto kerran on muuten ok. niin ei muuta kuin hommiin vain ja tulevana kesänä kun näytät perävaloja muutamalle kasikoneiselle niin loppuu vittuilut.

Nii just. Kyllä pikkukoneistakin tehoja saadaan.. 8) Ja mikäs sen hienompaa ko nöyryyttää kauhia mörkömoottorinen auto astetta pienemmällä moottorilla :D Eli ei muutako tuplaturbo ni bueno.. :)

Posted

Hei!ei nää oo vittuilua tää on sitä hjuumoria mitä pitäis olla enemmän elämässä 8) 8)

juu niin on mutta se vain on niin yleistä että kutoskoneella olevien käsketään myymään autonsa ja ostamaan kasi nää uudet kaverit kun tulee kyselee ohjeita niin ne ei varmaan tykkää jos koko sakki hyökkää kimppuun että oot ostanu huonon auton vaihda kasi.

toivon tosi hartaasti että tää kaveri tekis sellaisen kutos koeisen auton että kasin miehet nostelis nöyränä hattua että myi mulle kun kulkeekin niin hyvin. :D

Posted

Niinpä Pile puhuu asiaa.

Rakennetaanhan mekin 305 ja tulee maksamaan saman verran kuin 350 rakentaminen ja teoriassa pitaisi olla samoissa teholukemissa.

Posted

Miltas tuntus jos isolohkomiehet sanos etta myy pois toi 350' eihan silla mitaan tee, mee ny heti ja tilaa shafiroffilta 632 tms. :-\

smokeybandit
Posted

no se mun auto on 92 3.1 koneella. saakohan siihen turboo kun noissa sivuissa tais olla vaan jotain 3.4 :o minkäslainen se ahdin sitten on?onkos se samanlainen ku turbo vai...paljo maksais itse ahdin ja asennukset päälle?

Posted

no se mun auto on 92 3.1 koneella. saakohan siihen turboo kun noissa sivuissa tais olla vaan jotain 3.4 :o minkäslainen se ahdin sitten on?onkos se samanlainen ku turbo vai...paljo maksais itse ahdin ja asennukset päälle?

 

Mun käsityksen mukaan tuo 3.4 on aikaspitkälle sama härdeli ku 3.1 ja 2.8.

 

Esim. Pro Turbo Systems Oy kasailee sulle mielellään haluamasi mukaisen paketin. Tosin napisevat herkästi päästönormeista. Teetä ihmeessä tyypitys 3.1 motille ja turbolle. Mä teen itelle het samanmoisen 8)

Posted

...Ja olishan se aika ihmettelyä nostattava juttu kun äffäläisellä osallistuu varttimaililla B- ryhmään ! :o

Posted

4,3 litranen chevy v6 on virittämisen arvoinen kone turbolla tai ilman.

300 hp siitä on täysin realistista ilman turboja tai muuta kikkailua.

muitakin koneita on kuin v8.

Posted

http://www.thirdgen.org/techbb2/showthread.php?s=&threadid=277819

 

tuossa tietoa turbo kitistä. Jos ei ole rahasta kiinni niin 3.4 kone, Federal Mogulin takomännät, etuvetoisen alumiinikantisen kannentiivisteet (tiputtaa puristukset 8.0), oikein mitotettu turbo(asiantuntevassa liikkeessä), hirviö intercooler, vesisuihkusysteemi, vähän päivitystä sytty- ja bensapuolelle ja avot rupeaa löytymään tehoja. Kyllähän tämä yksi sankari joka on tehnyt farkku opelista varttimailikoneen repii 900hv kaks+jotain litrasesta nelosesta.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...