Jump to content

Meziere sähkövesipumppu LT1:een

Recommended Posts

Kirjoitettu

No tastahan ny riittaa juttua, ;D

Kuitenkin kyseenalaistan koko konversion , se ei juurikaan voi lisata tehoa koska sahkolaite tarvii sahkoa toimiakseen ja se otetaan laturilta,

Laturin kuormitus lisaantyy tietenkin ja jonkinverran tulee havioita lammonmuodossa ja marginaalisesti johdotuksesta.

Sitten toi kestavyys,mulla on tallakinhetkella 3kpl 4genia ja on "muutama"muukin tassa menny, niin eipa ole mikaan viela oljyavuotannu, vetta tihkunu kylla, ja optin paalle mika on se pahin juttu.

Vesipumppu on mekaaninen laite ja tarvii joskus vaihtaa ihan samallalailla kuin bensapumppu, ja mulla ei ole yhtaan semmosta kokemusta etta olis ollu etta olis ollu 100000km alle ajon ongelmia ton pumpun kanssa

Jos sahkopumppu kestaa 100000km ajon samoin kuin toi mekaaninen niin hyva,sitten muutan kantani asiaan

Enka ole mikaan sahkopumpunvastustaja, hyllyssa nayttaa nytkin kollottelevan yks CSR sahkopumppu "varalle" , ja on mulla ollu moroson sahkopumppu jo 80 luvulla ;)

Ehka se on kun tarpeeks kauan naitten kans touhuaa niin tulee kriittisemmaks tietyille asioille :-[

Ei mullakaan pumpun kanssa ole ollut koskaan ongelmia mutta puhuinkin akselitiivisteestä joka on jakopään kopassa. Olen nähnyt useita LT-1 koneita joissa juuri se on vuotanut ja sotkenut koko moottorin. Selvä tyyppivika koska tiiviste vaan on huono. Ei ole vaikea päätellä miksi LS-1 koneessa on remmivetoinen vesipumppu. PS. Mulla ei oo sähköpumppua enkä ymmärrä sellaisia ihmisiä joiden mielestä vain se on hyvä ja oikea mikä itellä on.
Kirjoitettu

Ei mullakaan pumpun kanssa ole ollut koskaan ongelmia mutta puhuinkin akselitiivisteestä joka on jakopään kopassa. Olen nähnyt useita LT-1 koneita joissa juuri se on vuotanut ja sotkenut koko moottorin. Selvä tyyppivika koska tiiviste vaan on huono.

Mun mielestä tiiviste on vaan väärin asennettu. Se on meinaan kohtuu vaikea laittaa nopeasti kunnolla. Pari tommosta nyt tullut vaihdettua. Eli tiiviste on ihan OK, mutta asennus ei. :P

Kirjoitettu

Taitaa olla tuo mun CSR pumppu melkoinen maanantai kappale. Jatko liittimessa menee + ja - johdot ristiin. Ja laippa missä on siivet kiinni on sen verran kiero, että jos kiristää pumpun paikallen, niin eipä pyöri vaan kolme siipeä ottaa kiinni. Jos laittaa pumpun pultit sormikireyteen, niin silloin pyörii hyvin. Tää on tätä mun tuuria >:(

Vanhasta pumpusta oli laakerit aikas loppu. Jakopäänkopassa olevassa laakerissakin tuntuis olevan aika paljon väljää. Mutta en alkanut sitä ottamaan pois, kun se olisi jo hieman isompi homma.

Kirjoitettu

Mun mielestä tiiviste on vaan väärin asennettu. Se on meinaan kohtuu vaikea laittaa nopeasti kunnolla. Pari tommosta nyt tullut vaihdettua. Eli tiiviste on ihan OK, mutta asennus ei. :P

Eli väität että tehtaalla myös on asennettu väärin. En usko. Ja miksi pitää asentaa nopeasti ?
Kirjoitettu

Eli väität että tehtaalla myös on asennettu väärin. En usko. Ja miksi pitää asentaa nopeasti ?

Omassani ei ollut vuotanut, mutta en ole varma oliko enää alkuperäinen. Seniorin autossa oli alkuperäinen tiiviste, joka oli yhdeltä reunalta taittunut kaksinkerroin. Oli siitä sitten hieman vuotanut öljyä. Yleensä sarjatuotannossa pitää pystyä asiat tekemään nopeasti ja kunnolla, mutta toi tiivisteen tyyppi ei ole siihen oikein sovelias. Itse kun tekee niin silloinhan ei ole kiire ja tehdään kunnolla. :)

Kirjoitettu

Omassani ei ollut vuotanut, mutta en ole varma oliko enää alkuperäinen. Seniorin autossa oli alkuperäinen tiiviste, joka oli yhdeltä reunalta taittunut kaksinkerroin. Oli siitä sitten hieman vuotanut öljyä. Yleensä sarjatuotannossa pitää pystyä asiat tekemään nopeasti ja kunnolla, mutta toi tiivisteen tyyppi ei ole siihen oikein sovelias. Itse kun tekee niin silloinhan ei ole kiire ja tehdään kunnolla. :)

Sen kuitenkin tiedän että tehtaalla on tähän erikoistyökalut jotta ns. huuli ei käänny taakse kun työnnetään akselille, ite tein putkesta. Omassani alkoi tihkua 60.000 km kohdalla ja avattaessa tiivisteen huuli oli kokonaan poissa. Tähän riesaan sähköpumppu on mielestäni hyvä idea.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...