Jump to content

Ratapäivät 2013


zodiack

Recommended Posts

  • Replies 74
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Yorcci

    20

  • Fenix

    13

  • zodiack

    12

  • Z-mo

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nonono.. eikö mitään hajonnu? Kovia tuloksia?  \m/

 

Aina jotain pitää hajottaa, tokalla kierroksella piiitkä jarrutus eturenkaat lukossa. Oik.puolen eturenkaaseen flat spotti, rengas pilalla. Jumputtaa huolella. Olis kyllä himottanu ajaa vähän enemmänkin.  ;D

Link to comment
Share on other sites

Nonono.. eikö mitään hajonnu? Kovia tuloksia?  \m/

 

Pontiac levisi parin lämmittelykierroksen jälkeen. :-\

Putkessa paukahti ja meno hyytyi.

Ei tullut kipinää.

Purin sytkäboksin pois tuloksetta ja jakajankannen sisällä kaikki ok.

Luultavasti meni moduli.

Outoa koska viileä keli ja msd:n billet jakajalla ajettu vain n. 3tkm.

Latailen kuvia ja mahdollisesti myös videoita alku viikosta tänne.

Link to comment
Share on other sites

Kiitokset f-bodylaisille! Oli mukava saada vähän lisäväriä tuonne ratapäille ja hyvinhän sinne mahtui mukaan. Harmi, että noita kalustorikkoja aina jollekulle sattuu, mutta se kai vähän niinkuin "kuuluu lajiin".

 

Ja olihan se tietysti kiva saada muutamalle nimimerkille kasvotkin :)

 

Oma katiskahan on palasina Lappeen lentokenttä-ajon konerikon jäljiltä, mutta onneksi oli muutamat koeajot buukattu päivälle. Pääsin mutkaradalle kahden nopeimmat kierrosajat ajaneiden kilvellisten autojen puikkoihin ja vieläkin vetää suuta messingille, kun muistelee sitä, miten tuollainen roots-ahdettu C5 lähtee vetämään mutkista. Ja auton käytös mutkissa sekä jarrutuksissa on selvästi rauhallisempaa, kuin mihin on omalla kiululla tottunut. Kyllä tää paketti toimii!

 

Mutta sitten, kun päivän nopeimman kilvellisen auton ajoa miettii, niin kyllä se 7-litrainen hieman paranneltuna vastaa kaasuun vielä paremmin. Niiiin namisti, että meinaa vieläkin maistua korvavaikku suussa. Ei uskoisi, miten iso ero on ihan perstuntumalla tuohon ahdettuun C5:een. Tehoissa kun ei mitenkään radikaalia eroa ole, mutta toi LS-7 lähtee vaan kelaamaan kierroksia aivan eri tahtiin. Ja muu ajokäytös oli edelleen parempaa kuin C5:ssa. Niin isoa eroa ei ollut näiden välillä kuin mitä oli verrattuna C5:a omaan vessaan. Jarrupaikoissa oli sellaiset 20 km/h eroa LS-7:n hyväksi... ja omaan kippoon verrattuna osapuilleen 40 km/h. Mutkiin ajoin molemmilla sisään samaa vauhtia kuin omallakin.  :W. Kierrosajassa oli n. 4-5 sekkaa eroa. C5:lla meni osapuilleen samoihin aikoihin kuin omalla kiululla on parhaimmillaan mennyt.

 

Niin. Enpä ole aiemmin saanut 200 km/h rikki Alastarossa mutkaa ajettaessa ja niitänäitä mukavia jutustellessa :-P

 

Vartilla ei sitten ihan kaikki mennyt niinkuin käsikirjoituksessa luki, mutta ahdettu Trans Am toimi itsessään aivan moitteettomasti. Ei lämpö-ongelmia tmv., auto toimi kuin käkikello.

 

Paras noteeraus katukumeilla 12.6x s ja slickseillä 12.3x s. 60-jalkaiset jäivät slickseillä aika vaatimattomiksi parhaan ollessa 1.93 s. Verrattuna siihen, että paras 60 ft oli katugummeilla 1.99 s. Loppunopeuksissa ei ollut isoja eroja parin ensimmäisen harjoitteluvedon jälkeen, mutta paras loppunopeus tuli kuitenkin katurenkailla. Ehkä slicksien hieman isompi halkaisija ja/tai suurempi vierintävastus vaikutti tuohon loppunopeuteen sen muutaman km/h.

 

Lähtöä vaikeutti hieman se, että slickseissä oli niin paljon pitoa ja turbiini tarraa hyvin alhaalla kiinni, että jarrua vasten kierroksia nostaessa meinasi auto lähteä puskemaan eteenpäin jo niin aikaisin, ettei oikein sellaista kunnon 'loikkaa' saanut aikaiseksi, kun ei päässyt tarpeeksi nopeasti 'kunnon vetoalueelle'. Tuli sitten myöhemmin mieleen, että olisi pitänyt varmaan kokeilla ihan vaan perinteistä 'tyhjäkäynniltä kaasu pohjaan' -tyyppistä ratkaisua. Jos vaikka sillä olis saanut kierrokset vähän ylemmäs nopeammin? Pito-ongelmiahan slickseillä ei ollut. Liekö sitten voiman puutetta ;)

 

Katukumeilla taas isona ongelmana oli hillitön sutiminen kakkoselle vaihtaessa, minkä takia oli vieraalla autolla pakko vähän nostaa... mutta 360 Fefelle pääs näyttämään perävalot, mikä oli tietenkin päivän tärkein saavutus  \m/

 

Toivottavasti ens vuonna on toi oma miina iskussa, että pääsis räppäämään oikein tosissaan.

Link to comment
Share on other sites

Ainiinjoo... Tulipa tuossa mieleen, että nää ratapäiväthän kuuluvat meillä jäsenmaksuun, joka on ainakin toistaiseksi pysynyt samana 25 € / vuosi.

 

Jos haluat käydä useammilla Vetteklubin ratapäivillä ajamassa ja säästää jokusen kympin, niin jäseneksi vaan. Riittää kiinnostus Corvette-merkkisiä autoja kohtaan, ei tarvitse omistaa Vetteä.

 

Kiinnostuneet voivat käydä kurkkaamassa tuolla http://www.corvettefinland.com/index.php

 

Jäsenhakemukseen suora linkki http://www.corvettefinland.com/applyid.php

Link to comment
Share on other sites

Ainiinjoo... Tulipa tuossa mieleen, että nää ratapäiväthän kuuluvat meillä jäsenmaksuun, joka on ainakin toistaiseksi pysynyt samana 25 € / vuosi.

 

Jos haluat käydä useammilla Vetteklubin ratapäivillä ajamassa ja säästää jokusen kympin, niin jäseneksi vaan. Riittää kiinnostus Corvette-merkkisiä autoja kohtaan, ei tarvitse omistaa Vetteä.

 

Kiinnostuneet voivat käydä kurkkaamassa tuolla http://www.corvettefinland.com/index.php

 

Jäsenhakemukseen suora linkki http://www.corvettefinland.com/applyid.php

 

Juu, ens vuonna on kyllä tässä yksi vetteklubilainen.  m/

Link to comment
Share on other sites

Ainiinjoo... Tulipa tuossa mieleen, että nää ratapäiväthän kuuluvat meillä jäsenmaksuun, joka on ainakin toistaiseksi pysynyt samana 25 € / vuosi.

 

Jos haluat käydä useammilla Vetteklubin ratapäivillä ajamassa ja säästää jokusen kympin, niin jäseneksi vaan. Riittää kiinnostus Corvette-merkkisiä autoja kohtaan, ei tarvitse omistaa Vetteä.

 

Kiinnostuneet voivat käydä kurkkaamassa tuolla http://www.corvettefinland.com/index.php

 

Jäsenhakemukseen suora linkki http://www.corvettefinland.com/applyid.php

 

\m/

Link to comment
Share on other sites

Ainiinjoo... Tulipa tuossa mieleen, että nää ratapäiväthän kuuluvat meillä jäsenmaksuun, joka on ainakin toistaiseksi pysynyt samana 25 € / vuosi.

 

Jos haluat käydä useammilla Vetteklubin ratapäivillä ajamassa ja säästää jokusen kympin, niin jäseneksi vaan. Riittää kiinnostus Corvette-merkkisiä autoja kohtaan, ei tarvitse omistaa Vetteä.

 

Kiinnostuneet voivat käydä kurkkaamassa tuolla http://www.corvettefinland.com/index.php

 

Jäsenhakemukseen suora linkki http://www.corvettefinland.com/applyid.php

 

onko täävuosi lopunosalta minkähintainen  :W

Link to comment
Share on other sites

onko täävuosi lopunosalta minkähintainen  :W

 

Kyllä se on aina samanhintainen toi jäsenmaksu :-P

 

Mutta tänä vuonna ei oikeastaan enää ole tapahtumia, niin ehtii vuodenvaihteen jälkeenkin liittyä ensi kesän kinkereitä varten ;)

 

Ensi vuodelle on varmistettu syksyn ratapäivät Alastaroon lauantaille 27.09.2014

 

Ahvenistolle on anomus sisässä, perinteisesti ajopäivä on ollut kesäkuun alkupuolella.

 

Harkinnassa on kolmaskin ratapäivä, päätöksiä sen suhteen ei ole vielä tehty ajankohdasta eikä paikasta.

Link to comment
Share on other sites

Täytyy ottaa ensi kerralla joitakin varaosia mukaan varmuuden vuoksi, jos jollekin sattuu vastaavaa.

Harmittaa hieman, että homma tyssäsi yhden kesän ajetun puolan takia.

Link to comment
Share on other sites

Varttivireoita:

 

Zodiack vs 68 Firebird.   

      Vähän tumppaili lähdössä, mutta löylyä on vapariksi.

Yorcci   

Z-mo   

 

Nonono.. eikö mitään hajonnu? Kovia tuloksia?  \m/

 

Oma enkka, mutta ei riittävä.  ;D   

Link to comment
Share on other sites

Varttivireoita:

 

Zodiack vs 68 Firebird.   

      Vähän tumppaili lähdössä, mutta löylyä on vapariksi.

Yorcci   

Z-mo   

 

Oma enkka, mutta ei riittävä.  ;D   

 

Jeps, ens vuonna aletaan parantamaan tuota 60 jalkasta, niin eiköhän päästä 11 puolelle  :) Vaikeaa on lähtö tolla manuaalilla.

Link to comment
Share on other sites

Vaikeaa on lähtö tolla manuaalilla.

 

Hiukan, kattoo tota munkin lähtöä niin tollanen 2.5s 60 jalkanen näyttää siltä että mopoautotkin pyyhkis ohi...  ;D

Ens vuonna uusilla kujeilla (luetaan uusilla renkailla ja kytkimellä)

Link to comment
Share on other sites

Varttivireoita:

 

Zodiack vs 68 Firebird.   

      Vähän tumppaili lähdössä, mutta löylyä on vapariksi.

 

No ei toi 2.02 nyt älyttömän huono 60-jalkainen ole. Vai olikos siinä slicksit alla? Ihan näyttää keventävän keulaakin ja nätistihän se kuitenkin kelas loppunopeutta. ;D

 

Yorcci   

Z-mo   

 

Katos, sattui toi päivän paras veto (ajan puolesta).

 

Oma enkka, mutta ei riittävä.  ;D   

 

Aika hyvin se lähtee viivalta kuitenkin...  m/ Mulla meni oma katiska viime syksynä 170 loppunopeudella ja 2.05 s 60-jalkasella yli puoli sekkaa hitaammin, 13.51 s. Ens kesänä sitten pitäis päästä kovempaa.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...