Kamikazeotto Kirjoitettu 2. Lokakuuta, 2013 Kirjoitettu 2. Lokakuuta, 2013 Synttärit on toukokuussa, mutta eiköhän siihen mennessä ehdi sanoa, etten rakasta häntä enää.
Kamikazeotto Kirjoitettu 2. Lokakuuta, 2013 Kirjoittaja Kirjoitettu 2. Lokakuuta, 2013 Ajattelin, että sitähän voisi vaikka virittää... Mutta itse en enää tee mitään, joku muu saa tehdä sen. Olisiko jollain ehdotuksia? Vaikkei rahaa ole, mutta sitähän tehdään. Ja minun ainoa sponsori on vaimoni. Joka ottaa rahat olohuoneen kaapista. Jonne minä laitan ne. Jotka saan vaimoltani....
Kamikazeotto Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2013 Kirjoittaja Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2013 Nyt on vekotin kotona, ja kohta varmaan aletaan miettimään, miten sen saisi kulkemaan kovempaa. Onhan se vähän saanut kipeää tässä vuosien varrella, mutta osaavissa käsissä tuosta saadaan vielä oman mielen mukainen vekotin. Ihan ekaksi käytin sen harjapesussa, ettei tule naarmutettua huonolla motonetin sienellä. Oikeasti maalipinta on niin rujo, että se joko maalataan, tai elmu-kelmutetaan. Tuolta edelliseltär rakenteluajalta joku heitti Diorelle hienon idean: kromaa se kokonaan. Se jäi mieleen. Luin koko Dioren rakenteluprojektin ja täytyy sanoa, että joiltain osin hyvä, joiltain huono. Jos musiikki on ammattilaisen suunnittelema, niin se on siis väsynyt (kaiuttimet) tässä vuosien varrella, kaikkihan kuluu. Minulla oli 90 luvulla STW:ssä parempi äänentoisto, ja soi vähintään yhtä kovaa. Ja kun sitä siirrettiin autosta toiseen, niin asennuskustannukset Liisankadun musiikkiliikkeen kellarissa oli suuremmat, kuin autot yleensä maksoivat. Aika hauska yksityiskohta tuossa värissä (so last season), minulla on Aprilia mopo vm 02, jonka maalautin uutena melkein samanväriseksi + kypärä samaa väriä. Kiteet on ehkä pienempiä. Pitäisi varmaan hakea kypärä esiin ja verrata. Sillä ajeli poikani silloin 2000 luvun alussa, kun kameleonttivärit oli pop. Ja tietysti kalliita. Nyt minä ajelen sillä, ehkä kaksi kertaa kesässä. Nyt ajeltiin vaimoni kanssa ja kuunneltiin "tahdon sulle olla hyvin hellä" katto auki tietysti - lokakuun alkupäivinä. Ja kaikki katsoi haavi auki. Kun jotain tapahtuu, kerron lisää. Ja laitan ehkä kuvia. Itse en viitsi räpeltää lähes mitään, tehköön sellainen, joka osaa. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Teen siis puolet. Ja jos Diore lukee tätä, niin voinko käyttää sinun ideoita, vai keksitäänkö tuolle vitunvihreälle vekottimelle uusi dollarihymy imago? Dioren Reptile se on varmaan silti ikuisesti. Olihan se edellisellä myyjällä hetken aikaa myynnissä, ja minä ostin sen näkemättä ja kokeilematta. Ja kun kävin rekisteröimässä, katsastussetä muisti toki auton, ja kysyi, maksettiinko minulle siitä, että ajan tuolla. Ja nuo 20" vanteet/renkaat - heti sain takarenkaat lastutettua (reunoista) kun alustan on tehnyt joku, joka ei ihan osaa.. Mutta ei haittaa, vanhoilla renkailla ajaminen on tuskaa. Poltetaan ne pois ja maksimoidaan hiilijalanjälki.
Kamikazeotto Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2013 Kirjoittaja Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2013 Ai niin, vaimoni kyllä vielä rakastaa minua. Ja uutta autoaan. Vaikkei osaakaan ajaa. Meidän Pradoon laitoin apulisäpolkimen, ettei minua pelota, kun vaimo hakee minut jostain saunaillasta¨. Saan painaa jarrua apparin paikalta.
Rale Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2013 Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2013 hyvä on synttärilahja kyllähän tuonkin saa kulkemaan, kysymys onkin miten kovaa haluat mennä / paljon on rahaa käytettävissä. oma vaimo osti itselleen synttäri lahjaksi -68 charger:in , lahja onkin siinä että mun pitää rakentaa sitä
Kamikazeotto Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2013 Kirjoittaja Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2013 No ihan ensimmäiseksi vaihdan kyllä värin. Olen niin kyllästynyt maalareihin - jokainen on maailman paras, ja sitten tekee susijälkeä, eikä näe omia virheitään. Eikä näe värieroa paikkamaalauksissa. Ajattelin kokeilla teippausta.. Ei maksa paljon, ja voi aina korjata. Myöhemmin pitää tutkiskella moottorin tekemistä. Voisin ostaa tietenkin koko paketin joltain. Arvio käytettävissä olevasta rahasta talven aikana 5-12 k€. Josta olen valmis maksamaan hyvästä työstä hyvän palkkion. Mutta auto on tänään tullut kotiin, joten pitää ensin tietenkin vähän ajella (PE ilta). ja katsoa, vieläkö lähtee käyntiin myöhemmin.. Volttimittari näyttää aika huonoa - n. 10 volttia. Voi olla, että kannattaa ottaa apukaapelit mukaan. Ensi viikolla tuumataan virittelyjuttuja. Jos jollain ehdotuksia, niin ovat tervetulleita. Siis jos on hyviä ja kalliita osia jäänyt tallinnurkkaan, niin kiinnostaa ostaa ne asennettuna minun autoon, jos on kokemusta em. töistä.
Kamikazeotto Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2013 Kirjoittaja Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2013 Joitain kuvia omistajasta ja autosta nykykunnossa. HUOM Autot kuluu nopeiten, kun ne seisoo eikä niitä käytetä.
Kamikazeotto Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2013 Kirjoittaja Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2013 Jonkun "sponsorin" tarra pilannut maalauksenkin. HUOM: Sponsori on se, joka antaa rahaa, ei se, joka antaa tarran tai alennusta.
Kamikazeotto Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2013 Kirjoittaja Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2013 Ainahan ne on takaa kauniita
Kamikazeotto Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2013 Kirjoittaja Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2013 Ja ilo ylimmillään, ekaa kertaa V8:lla. Jopa kokematon kuski tajusi, että tämä on kivaa.
Kamikazeotto Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2013 Kirjoittaja Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2013 Tuli muuten mieleen, että tämä on toinen F body meidän perheessä. Eka oli Camaro -69 avo, rekkariksi laitoin tuolloin XY-I
Kamikazeotto Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2013 Kirjoittaja Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2013 Eiku se olikin vm 67.. Ei näitä voi aina heti muistaa.
camaro82 Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2013 Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2013 keksitäänkö tuolle vitunvihreälle vekottimelle uusi dollarihymy imago? Suosittelen lämpimästi
Chevy Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2013 Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2013 Ja ilo ylimmillään, ekaa kertaa V8:lla. Jopa kokematon kuski tajusi, että tämä on kivaa.
Z-mo Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2013 Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2013 Virittäminen kannattaa aina! Vähän ehkä haastava kohde toi 305 tpi. Oikeilla palikoilla siitä irtoaa varmasti noin 300hv. Sehän ei kyllä riitä nykyään mihinkään, kaikenmaailman kauppakassit pitää pilkkanaan. Eli mitä meillä jää vaihtoehdoksi, ahtaminen? Kallista, ja kaikki palikat menee vaihtoon jos tehoa oikeesti pitää olla. Moottorinvaihto toinen vaihtoehto, 350 tai stroukkeri 383, LSx... Onhan noita vaihtoehtoja. Uspartsista LS3 crate reilulla kasilla kilolla, +500hv. Vaimon tyytyväisyys olis enemmän kuin todennäköistä.
Kamikazeotto Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2013 Kirjoittaja Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2013 Käytiin Helsingin illassa kokeilemassa Reptileä. Kaikki mihin amatöötuunarit ei olleet koskeneet kesti koeajon. Mutta esim lampunnostimet "omatekoiset" alkoi lerpattaa. Ja vähän nuo lasikuitu/kittipakkelijutut halkeilee ja on kuprullaan. Miksiköhän piti muuttaa huonot valot surkeiksi ja paljon rumemmiksi? Paitsi rumuushan on katsojan slmissä. Mutta se, minkä tehtaan insinöörit on suunnitelleet, on varmasti paras keskivertoratkaisu. Muuten autot olisi täynnä ylimääräisiä ruuveja ja muttereita. Niinkuin ne onkin Pelottaa vähän valmiit moottorit, siis tehdaskasatut. Kokeiltu mieluummin. Ja on aika kalliskin. Mutta tietenkin yksi vaihtoehto, onhan siinä 2000 ALViakin, jonka voisi hyödyntää jotenkin.
Fenix Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2013 Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2013 Ensi viikolla tuumataan virittelyjuttuja. Jos jollain ehdotuksia, niin ovat tervetulleita. Siis jos on hyviä ja kalliita osia jäänyt tallinnurkkaan, niin kiinnostaa ostaa ne asennettuna minun autoon, jos on kokemusta em. töistä. Paljon olisi budjetti viritykselle ja lisätehon tarve? Sekä oman työn osuus / ulkopuolisella teettäminen? Virittelyä on puitu paljon, muttei missään nimessä koskaan liiaksi asti. (viritysosat SB Chevy topic). 305tpi virityksessä mielestäni melkein ainoa järkevä vaihtoehto on ilokaasu. Perustelen sitä hinta / teho suhteella. Halvimmillaan saat n.100hp lisää about 800 eurolla sis. pullo täytettynä. (jopa 150hp). Tässä on tietenkin omat haitta puolensa kuten kaasun saatavuus / laillisuus. Pullo kestää muutaman minutin ja täyttäminen 150-200e. Muissa tapauksissa (mekaaninen ahdin / vapaasti hengittävän moottorin virittäminen) saman tehoisen moottorin tekeminen tulee maksamaan huomattavasti enemmän. Vaihtoehtoisia viri tapoja siis löytyy. Kysymys kuuluukin miten paljon ja millä budjetilla.
Kamikazeotto Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2013 Kirjoittaja Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2013 No tuohan on hyvä alku. Eli onko kellään ilokaasuvehkeitä nurkisssa? Voisin ostaa asennettuna. Tuo kaasun hinta kyllä hirvittää, mutta ei kai sitä yhtä pulloa enempää kerralla tule käytettyä. Ja sitten tietenkin se virittäminen - kannattaisikohan siteen aloittaa laatikosta, vai moottorista. Jostain luin, että autossa olisi jonkinlainen lukkoperä. Ei taida olla sielläkään oikeita öljyjä, kun piirtää vaivalloisesti vain yhtä viivaa. Oikeasti tuntuu olleen aika huonolla pidolla. Suodatinta ei ole pesty ilmeisesti koskaan. Huomenna, jos on aikaa, käyn pesemässä sen. Varmasti "bolt on, easy to install, save fuel, more horsepower!" Onhan se joku punainen vapaammin hengittävä suoraa oikean etupyörän edessä. Olen joskus nähnyt sellaisen kiinni suoraan siinä imusarjassa ikäänkuin sylinterien välissä. Mistä saan siihen sovituskappaleen? Heti.
Kamikazeotto Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2013 Kirjoittaja Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2013 Miten sen ilokaasun ostaminen Suomessa? Tietenkin, jos kokkaan paljon kermavaahtoa, niin ei tule ongelmaa, mutta että tällaiseen, josta saa nautintoa? Minulla on FIA:n kisapassi, olisiko se peruste kilpakäyttöön ostamiselle? Saako isommissa pulloissa? Eikös se ole aika vaaratonta muuten? Laittomuus - ei kai se ole laitonta, sen käyttö vain tulee maksulliseksi, jos jää kiinni ja saa sakot ja kilvet viedään konttorille. Mutta tiedämmehän me kaikki, ettei auto tapa, vaikka olisi kuinka tehokas, vaan ne alle hyppivät itsemurhajalankulkijapolkupyöräilijät. Ja saa taas siivota konepelliltä mönjää.
Z-mo Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2013 Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2013 Jos aloitat moottorista, ja siihen tulee oikeasti voimaa, niin se laatikon virittäminen ja remontointi tulee eteen hyvinkin nopeasti... Muistelisin kanssa että tossa pitäis olla 9-pulttinen Borg-Warnerin perä, taitaa olla tuon auton voimansiirron se ainoa pitämisen arvoinen osa.
Kamikazeotto Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2013 Kirjoittaja Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2013 Aivan, näin minäkin olen asiaa vähän miettinyt. Olen aiemmin rakennellut ihan erilaisia autoja, OFFROAD vekottimia standard luokkaan. Mutta niissäkin ekana aina hajoaa akselit (vetarit tai perät), tokana laatikot - moottori itsessään aika harvoin, tosin on niitäkin mennyt. Olen yhdisteellyt isoja moottoreita pikkumoottoreiden laatikoihin, laittanut erikoisia akseleita jne. Luonnollisesti en ole tehnyt paljoakaan itse, ehkä joskus vuonna 99, kun kukaan ei tiennyt tuosta OFFROADista mitään. Mutta olen usein asettanut kavereille tehtävän, esim: Tähän pitää saada 4-s koneen tilalle 6-s kone, syylari oltava konepellin alla, vaihdelaatikko alkuperäinen ja korotuksen jälkeen kardaanit pitää sovittaa oikein. Hyvin on toiminut, kun osaa selvittää riittäävän hyvin, mitä haetaan. Ja tuossakin olen huomannut, mitä lähempänä jotain vakiota, sen kestävämpi rakenne. Jos aletaan kehittelemään omia juttuja, aina hajoaa jostain. Paras yhdistelmä, mikä minulla on ollut, on Suzuki SJ, Opelin 1,9 kone (+ laatikko), johon asennettu jälkiasennusturbo, Toyotan 13 cm kavennetut akselit ja RangeRoverin ilmapussijouset. Uskokaa tai ålkää, niin oli ongelmia muulloinkin, kuin rakenteluvaiheessa. Ja auton rakensi kuitenkin alan mestari. Mutta alkuperäiseen aiheeseen: Ekana ilokaasu. Sen asentaminen on ilmeisesti aika "easy to install". Mistä kaasua? Keittiöpojilta? Saako jostain "halvalla" (vrt viinat ja kaljat) esim Virosta, vai tuleeko ongelmia rajalla? Saako tilattua postitse? Taitaa olla epäräjähtävää kaasua sinällään? Minä olen kokeillut vasta tokassa synnytysessä (otin siis maskin vaimoltani) vuonna 1989, jolloin ensimmäinen poikani syntyi. En tullut kovin iloiseksi tuosta kaasusta, ja ajattelin sen sopivan paremmin autokäyttöön. Kaikki on aina rahasta kiinni. Minunkin pitää tienata se jotenkin. Tosin ole aina pitänyt kiinni siitä, että kun pojilla on harrastuksia, ei jää aikaa pahantekoon.
mikke Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2013 Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2013 nyt toki kiinnostaa tämän auton tekninen nykykunto? onko se edelleen vaiheessa ja kärsii jäähdytysnesteen sisälläpysymis ongelmista, ynnä muusta pienestä mitä oli kun autoa viimeks näin sit siit ei juuri mitään oo kuulunukkaan et onko perusasiat saatu kuntoon et se kone pelaa suunilleenka niinku sen pitää, oli vaan oppinu jotenki pahoille tavoille ja tykkäs kiukuta
Chevy Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2013 Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2013 Olen aiemmin rakennellut ihan erilaisia autoja, OFFROAD vekottimia standard luokkaan. Mutta niissäkin ekana aina hajoaa akselit (vetarit tai perät) hajooko Danatkin ?
Kamikazeotto Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2013 Kirjoittaja Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2013 Ei voi vielä tietää, kun tänään leimattiin ja toin sen kotiin. Ajeltiin tosin vaimon kanssa koko ilta = pari tuntia. Mutta ei vesien kanssa ole ongelmia, lataus näyttää huonoa, mutta en tiedä voiko siihenkään luottaa. Ongelmina on lähinnä asiantuntematon rakentelu ja se, ettei ole kysytty isommilta sediltä, ja jos on annettu neuvoja, niin niitäkään ei kukaan ole kuunnellut, vaan on tehty omanlaisesti. Muistuttaa jotenkin pikky myy:tä. Mutta kyllä siitä hyvä tulee. Ajelen nyt hetken, että saadaan selville noita ongelmia, jos niitä on. Ja sitten auto talliin ja mietintämyssy päähän. Alustakin/pakoputkistokin oli rakennettu niin, ettei takajousitus päässyt toiselta puolelta liikkumaan, kun putki oli tiellä (rungon ja liikkuvien välissä). Ja putket roikkuu 10 CM auton alapuolella.. Mutta nämähän on hienosäätöä kaipaavia juttuja. Kone tuntuu olevan muuten ihan ok, vähän tuhnunen on vaan, mutta ei ole ihme, kun ei ole oikein huollettu. Huomenna pesen suodattimen, katson/vaihdan tulpat, ja jotain pientä tuossa aamulla. Ai niin, ja laitan kaasua ilmastointiin. Ja vituttaa, kun on laitettu uudet tiivisteet ikkunoihin, mutta kun on ollut väsynyt ikkunannostimen moottori, niin joku älytälli laittanut jotain CRC töhnää tiivisteisiin. Ei auta liukumaan ylös-alas, mutta kun avaa ikkunan, ja sulkee, niin ei näe enää sen läpi. Irrottelen ne ja koitan poistaa rasvan, mutta yleensä tuo ratkeaa vain uusilla tiivisteillä. Iltapäivä onkin muuta menoa, kun joutuu menemään kaverin luo tupareihin. Ja illalla saunaan. Mutta herään aikaisin, niin saa jotain aikaiseksikin.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään