Jump to content

Ostaisko Gen3 Camaron...


Pata

Recommended Posts

 

Omat kokemukset 3geneistä rajoittuvat ikävä kyllä 80/90-luvun taitteeseen, mutta ei toisaalta sellainen n. vuoden ikäinen Camaro silloin pahalta tuntunut sekään +200 km/h nopeuksissa Vaajakosken moottoritiellä. (rikos on jo vanhentunut, niin voi huoletta tunnustaa)

 

Legendaarinen Petomäki?  8) ;)

Link to comment
Share on other sites

14tkm alppiteitä ja euroopan ruuhkaa,ahdetulla koneella,manuaalilla ja vaatimuksena että pitää jäätelötötterö pystyä pitämään toises kädes...ei kovin leppoisalta kuulosta.

Valmiiks ahdettuja 3 genejä aika hyvin tarjolla.Kovakatto ja manuaali tohon jo vähän vaikeempi.

Muun perushuollon lisäks täys jäähdytysjärjestelmä huolto ja pikku repullinen pakollisia varaosia mukaan tollaselle reissulle(laturi,moduli,pyörijä ,kansi,vaihteiston tukikumi ,tps mm.) ;D

 

Ei kai camarot nyt noin huonoja ole..? Vai ovatko...

 

Lähtökohtaisestihan auto täytyy tommoisille reissuille olla huollettu. Itse kun pyrin siihen että huollot ja korjaukset tehdään tallissa ja reissuissa nautitaan toimivista vehkeistä. Reissuja olen tehnyt -50, -60, -70, -80 ja -90 luvun laitteilla ja harvoin on tarvinnut mitään korjata. Senkin takia manuaalia suosin, kun on toiminta varmempi kuin automaatti. Tosin jos automaattikin on huollettu ja kunnossa ei senkään puolesta pitäisi olla ongelmaa. Jos päädyn ahtamiseen tulee luonnollisesti koneeseen välijäähdytin ja mahdollisesti jopa vesiruutta pitämään huolen siitä, että lämmöt on kohdallaan. Ja tietysti riittävä sopan saantikin auttaa asiassa. Oppirahat ensimmäisistä ahtomoottoreista on jo kohta maksettu... Yhden kauden aikana kun sulattaa pari konetta alkaa löytymään maltti ja järki tuohonkin hommaan. Tänä päivänähän suurin osa kaikista moottoreista on ahtimella varustettuja, olivat sitten bensa tai diesel versioita, niin ei kai se ihan toimimaton ratkaisu voi olla? Toki jos 5,7 syöttää riittävästi omaan makuun ei tätä tarvitse pohtia. Ainakaan ihan heti...  ;D

Link to comment
Share on other sites

Ei missään nimessä huonoja.Nää kumminki vähäissä kesäkäytössä(tuo autossa kun autossa yllättäviä pikkuongelmia eteen) ja moni tullu noitten muutaman euron pikkuosien takia lavetilla kotia.Itse pelastuin 3-4 kertaa tienpäältä 6-7 vuoden aikana kun oli osasia messissä. m/

Irokki ainaki oli musta oikke hyvä ajaa,halvempien versioiden alustoista ei kokemusta.Tpi mosa tarjoo hyvän väännon,vaikkei niin hirveesti koneja,vakionakin.5 litrasessa pakariviritteisessä 450nm ja 5,7 viel enemmän.

Kaikki suosii kovin virittämistä,mutta palstaa pitkään lukeneena sanoisin et luotettavuus kärsii.Sillähän ei niin merkitystä jos käydään lähikruiseissa ja muutamalla varttivedolla kesässä. m/

Link to comment
Share on other sites

Ei, T-top ei vaan ole vaihtoehto. Kuten tuolla olikin mainittu, on se semmoinen "ihankivavälimalli"... joko avo tai sitten kovakatto.

 

Mielummin tingin sitten vaikka siitä manuaalista. Saahan noita vaihteita kunnollisella räikkäshifterillä paukutella manuaalin omaisesti.

 

Olet tervetullut testaamaan tota mun vehjettä jos yhtään laatupeli kiinnostaa  ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Öööö...totaniinkumitä? :o Viittaaks toi Petomäki johonkin paikkaan vai henkilöön? (Meikä on pihalla kuin lumiukko maaliskuussa)

 

Petomäki on siellä Vaajakosken motarilla, hyvä revittää  ;D

Tosin tunnetumpi Petomäki on nelostiellä Äänekoskella. Talven liukkailla varsinkin raskaalle kalustolle tosi kettumainen. Talvella rytisee ja kesällä vedätetään huippuja  \m/

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...