Jump to content

Vanhoja kysymyksiä sivuten


Roikkeli

Recommended Posts

Tervehdys uudelta "jäseneltä".  :) Olen vuosia ajellut Saksa/Japsi kärryillä ja enemmän,kuin vakavissani olen "harraste"autoa kaavaillut. Tahtoisin kommentteja/kokemuksia oikeasta elämästä Camaro/Tulilintu rintamalta koskien etenkin 4 koppasia. Myynti ilmoituksissa näkee paljon,että on peruskoneita ja laatikkoa vaihdettu. Onko näin,että näissä "uudemmissa" tekniikoissa on enempi ongelmia,kuin yleensä?

 

Onko ongelmat enempikin ns.kiertopalkinnoissa? Kaikenlaiset kommentit ja kokemukset ovat tervetulleita.

 

-Kimmo

Link to comment
Share on other sites

Sen verran sanoisin ainakin etta jos budjetti antaa myota, niin hommaa hyvin pidetty LS1-koneinen laitos (98-02). On se kuitenkin aika lailla eri maata kuin LT1:nen. Ja sanoisin etta yleinen luotettavuus on myos parempi.

 

Ja sitten kun (ei siis jos...) virittelykarpanen paasee puremaan, niin lahtokohta on aika paljon parempi.

 

En siis vaita etteiko hyviakin LT1:sia olisi olemassa. Kannattaa siis shoppailla aikanasa eika rakastua siihen ensimmaiseen joka tulee vastaan, oli se sitten LS1 tai LT1.

Link to comment
Share on other sites

Noniin..keskustelua tulee. Kiitokset siittä.  :) Mukavasti kärryjä näyttäs olevan tuolla sveamamman maallakin myynnissä esim.(www.blocket.se)kun kattelee ja yllättävän räpeltämättömiäkin (kuvissa).

 

Onko teillä kokemuksia/harkinnassa Ruotsista hakea ko.pirssejä?  Näyttäs kruunukin olevan melko edukasta.

 

 

Kihlattukkin sanoi,etteihän noissa vehkeissä ole mitään järkeä......niin...ei taida olla ei.  m/

 

Link to comment
Share on other sites

 

Kihlattukkin sanoi,etteihän noissa vehkeissä ole mitään järkeä......niin...ei taida olla ei.  m/

 

sit ku täs touhus pitää ruveta olee järkeä mä lopetan tän. harrasteautoilu suomessa ei vaan kuulu olla järkevää siitä jo valtiokin pitää huolen ;D

Link to comment
Share on other sites

sit ku täs touhus pitää ruveta olee järkeä mä lopetan tän. harrasteautoilu suomessa ei vaan kuulu olla järkevää siitä jo valtiokin pitää huolen ;D

Jotenkin noin se menee kaikkien noiden koneiden kanssa  :W

Link to comment
Share on other sites

Kihlattukkin sanoi,etteihän noissa vehkeissä ole mitään järkeä......niin...ei taida olla ei.  m/

 

Tota noin. 4gen on aivan yhtä laaduton kuin mikä tahansa nyky auto.

Erona on että kaiken voi korjata itse ja lähes kaikkia osia saa alkuperästä vahvempina - racepalikoina

Osat ovat hinnoiltaan kohtuullisia, esim kierros Bilsteinin iskareita maksaa 400$

 

Kattelet vähän ajetun LS koneisen auton niin pääset kaiken helpoimmalla

Kannattaa koeajaa automaattia ja käsivaihteista niin ei jää jälestä päin mietityttämään

Link to comment
Share on other sites

Tuosta löytyy hyvä tiivistelmä ruotsalaisen auton ostamisesta ja maahantuonnista:

 

http://www.autoliitto.fi/tietopankki/auton-osto-ulkomailta/ruotsista/

Luin tuon läpi ja suunnilleen noinhan se meilläkin meni vuonna 2008, jolloin rouva r toi camaronsa ruotsista, ostettiin liikkeestä ja myyjä saattoi rouvan rantaan ja vei sitten kilvet mennessään.  Meidän camaro Z28 coupe on ensirekisteröity 21.5.2001 saksassa, eli sen autovero perustui päästöihin eikä painoon. Tätä emme tieneet joten pikku korotus autoverolaskelmaan tulla pöllähti maksettavaksi. Painon mukaan vero olisi silloin ollut jotain 24 % ja risat, mutta päästöjen (298g/km) mukaan se oli sitten yli 35% (nää on nyt muistinvarasia prosentteja, joka tapauksessa ne on nykyisin vielä korkeammat, toki vertailuautojen hinnat on liki puolittuneet, silloin vertailuhinta taisi olla yli 22.000€).

 

Sinänsä mitään muuta ihmeellistä ei sitten rekisteröintivaiheessa ollutkaan, vertailuhinnan määritys perustui nettiautossa olleiden camaroiden hintaan jollain laskukaavalla joka diskonttasi autot saman ikäisiksi. Vaatimuksenmukaisuuspaperit sai TUV Finlandista. Camaro on EY-tyyppihyväksytty, joten paperisota oli ainoa toimenpide, kaikki valot ja lasit on E-hyväksynnällä varustettu jo tehtaalla.

 

Ongelmia siten myöhemmin tuli tavallisessa vuosikatsastuksessa, kun äänenvaimennin on vaihdettu tarvikemalliin jossa ei ole EU-hyväksyntää...  Aiheesta on pitkähkö tarina: http://forum.f-bodyfinland.com/Yabbse/index.php?topic=55610.0 , turha sitä on tässä enää toistaa. Asia hoidettiin kuntoon mutoskatsastuksella. Pontiaceissa eikä jenkkimallin camaroissa ei ole näitä murheita, mutta niissä taas pitää säätää noita valo- ym asioita katsastusmiehen mielen mukaisiksi.

 

Camarolla on nyt ajettu 137.000 km ja hyvin on pelannut. Maksoi 2008 110.000 kruunua ja mittarissa oli alle 100.000 km.

Link to comment
Share on other sites

Kiitoksia Repa. ja muut. m/ Luulin,että vm.02 eteenpäin on automaatio tuossa päästöverotuksessa,tehdashan sen varmaan ilmoittaa? Kiva kuulla auton toimineen. On nää forumit niin hyviä. Ei tarvi "lanka"puhelimella soitella naapurikuntiin tai metsästää tietoa esson baareita.

 

Eiköhän tämä tästä ala kehittyyn. 150 neliöö tyhjää tilaa odottas talvehtiaa. Sinänsä syksy/talvi painaa päälle ja varmaankin tarjonta alkaa kaventua. Asiasta ananakseen. Onkohan foorumilla f-bodyn omitajia kuinka paljon POHJANMAITTEN tai muuten maan keskiosilta?

Link to comment
Share on other sites

Painon mukaan vero olisi silloin ollut jotain 24 % ja risat, mutta päästöjen (298g/km) mukaan se oli sitten yli 35% (nää on nyt muistinvarasia prosentteja, joka tapauksessa ne on nykyisin vielä korkeammat, toki vertailuautojen hinnat on liki puolittuneet, silloin vertailuhinta taisi olla yli 22.000€). 

 

Mielenkiintoisia muuten nuo paastohommat... Justiinsa tanaan juttelin kaverin kanssa joka sai eilen verolapun 97 Vetteen ja veroprosentti oli karvan alta 48. :o Sanoi etta CO-arvoksi oli laskettu yli 350g/km. :o :o :o Ei siina mitaan, mutta kun muiden samanvuotisten paastot on laskettu jonnekin 200-250 paikkeille. ::) m-

 

Puolentoista tonnin ylimaarainen kustannus tuli hanellekin.

 

Ja jotta ei menisi ihan kokonaan ooteeksi, niin kyllahan pohojammaalta seka esim. Jyvaskylasta loytyy alan harrastajia. Jopa nelosgennerinkin harrastajia. m/ Ilmoittautukoon itse ken haluaa. ;D

Link to comment
Share on other sites

Mielenkiintoisia muuten nuo paastohommat... Justiinsa tanaan juttelin kaverin kanssa joka sai eilen verolapun 97 Vetteen ja veroprosentti oli karvan alta 48. :o Sanoi etta CO-arvoksi oli laskettu yli 350g/km. :o :o :o Ei siina mitaan, mutta kun muiden samanvuotisten paastot on laskettu jonnekin 200-250 paikkeille. ::) m-

 

Puolentoista tonnin ylimaarainen kustannus tuli hanellekin.

 

Ja jotta ei menisi ihan kokonaan ooteeksi, niin kyllahan pohojammaalta seka esim. Jyvaskylasta loytyy alan harrastajia. Jopa nelosgennerinkin harrastajia. m/ Ilmoittautukoon itse ken haluaa. ;D

 

Eikös noi Vettet ole juuri noita rajatapauksia kun mennään laskennallisella CO-päästöllä. Osa menee vakiokaavalla kun taas joillain teho/painosuhteilla päädytään 1,5 kertaiseen laskennalliseen päästöön...

Link to comment
Share on other sites

Mun 4gen ensirekisteröinti 1999 verotettiin massan mukaan. Tuotu Saksasta joitakin vuosia sitten

Auto ja omistaja löytyy Jyväskylästä vähän länteen päin mentäessä

Link to comment
Share on other sites

Elikkäs vedettäänkö tuo sitten aivan hatusta tyyliin,et millanen päivä sattuu virkailijalla olevan ja mistä taulukosta katsovat. Kyssäriäkin vielä jälleen?

 

Pyöriikö tuolla esim.nettiautossa vuodesta toiseen samoja autoja paljon (camaro/fb)? Näyttää et tax free osastolla ei hirveesti ole tuotuja.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Elikkäs vedettäänkö tuo sitten aivan hatusta tyyliin,et millanen päivä sattuu virkailijalla olevan ja mistä taulukosta katsovat. Kyssäriäkin vielä jälleen?

 

Pyöriikö tuolla esim.nettiautossa vuodesta toiseen samoja autoja paljon (camaro/fb)? Näyttää et tax free osastolla ei hirveesti ole tuotuja.

No eihän virkamies nyt hatusta mitään vedä... Kyllä tuolla tietoa on, jos vaan jaksaa kahlata: http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/autoverotus/kaytetyt_ajoneuvot/index.jsp  ja pitää muistaa, että corvette on urheiluauto ja sitä kohdellaan verotuksessa hauskanpitovälineenä ja f-body on vaan ihan tavallinen kulkuneuvo  m/

Nettiauton tarjonnasta en mitään tiedä.

Link to comment
Share on other sites

jos nettiautossa kuumimpaan aikaan rapiat 250 f-bodya myynnis,oisko niistä kiertopalkintoja tusinan kinthaalla,mitkä vaihtaa 3 kertaa kesäs omistajaa.Hyvää laitettua f-bodya voi joutuu myymään useemman vuoden ennen ku menee.

Uutena kesänä putkahtaa uusia f-bodyja myyntiin.Paljohan kerhoski porukkaa kellä sama kosla ollu 5-15v ylikivissiin.

Link to comment
Share on other sites

"No eihän virkamies nyt hatusta mitään vedä... Kyllä tuolla tietoa on, jos vaan jaksaa kahlata"

 

Toki näin on. On se jännä tosiaan tuo vetten status. Itse jonkin aikaa sitten kävin tekemässä tuttavuutta kaverin c5 vetteen. Toki kuningas auto ja kulkee kuin ohjus,mut ne vetten hinnat. Ja mottihan on ilmeisesti se Ls1?

 

Nooh. Karavaani kulkee ja koirat haukkuu. Pikkuhiljaa täytyy katsella ja ostaa täräyttää,kun soppeli sattuu kohdille. 

Link to comment
Share on other sites

Eikös noi Vettet ole juuri noita rajatapauksia kun mennään laskennallisella CO-päästöllä. Osa menee vakiokaavalla kun taas joillain teho/painosuhteilla päädytään 1,5 kertaiseen laskennalliseen päästöön...

 

Noinhan se tosiaan taitaa nyt sitten menna, mutta se kuitenkin vahan ihmetytti kun samanikaiselle samanlaiselle autolle on aikaisemmin saatu paastoiksi myos niinkin alhainen lukema kuin 158g/km. ??? Eli talla kertaa ei osunut kaverille arpa kohdalle, joten maksumieheksi joutuu. m-

 

Ja mottihan on ilmeisesti se Ls1?

 

Sehan se, 97-04 malleissa. m/

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...