Jump to content

GTA, GTO, TTA ja Z28 Tuunausta


Recommended Posts

Posted

Morjens.

Löyty eilen tällainen Forum ja jo tuossa yhessä topikissa tulikin jo kirjoiteltua. Mutta tässä nyt sit hieman raottelua noista omistakin harrastus värkeistä.

Camarot kiinnosti jo -80 luvulla ja just tää -82 uudenmmat. Mutta varat silloin salli Opel Asconan ja myöhemmin Mantan johon tuli väsättyä Camaron tyylinen nokka. Ja kun vuonna 1986 koulun jälkeen eka vakiduuni oli jenkkiautokorjaamolla lauttasaaressa helsingin autossa ja myöhemmin Olarin Metroautossa niin kai se jotain jälkiä jättää. Kuten myös se että isällä ja meidän hyvin läheisellä kaverilla oli noita mopar kulkineita. Useita Valiantteja, Dart, Belvedere (ex maaherran kulkine) ym.

Eli nyt sitten on varsinkin nuo GM jenkit tulleet Opeleiden rinnalle harrastelu / käyttöautoiks.

Mutta mitäpä noista muista malleista kuin tän forumin F-Body laitteisiin.

Monta rautaa on tulessa mutta silloin GTA löi jonkin leiman pääkoppaan kun uutena niitä katselin ja huolsin Metro-autossa. Eli tuollainen tulisi joskus itelle saada.

Ensimmäinen GTA:ani joka oli sit vuosikertaa 1987

http://sutii.kuvat.fi/kuvat/Autot%20Cars/Jenkit/GM/Pontiac/Oma%20GTA/Pontiac%20Trans%20Am%20GTA%201987.JPG/_bigthumb.jpg

Hieman piristelty. Nokka, peltisarjat ym. mutta heree kone otti sen verran hätäsesti jenkaa että hihnat eivät pysyneet pyörillään.

Hetken mielijohteessa myyntiin yhden kouvola gruisingin jälkeen  :( ja vaihtui postimalliseen evo mitsuun. No se väärältä puolelta ajaminen ei ollu mun juttu vaikkakin isolla 18t imulakasuautolla oon työkseni paljon kurvaillukkin. Mitsu rahoiks ja uutta GTA:ta kiikariin.

Nyt ovat rapakon takana että täällä nuo erittäin halpoja ostaa.

Tarjouksii vaan huutokauppoihin ja tällänen jäi nykistä hurjalla 525 USD hinnalla

http://sutii.kuvat.fi/kuvat/Autot%20Cars/Jenkit/GM/Pontiac/Oma%20GTA/Pontiac%20Trans%20Am%20GTA%201988.JPG/_bigthumb.jpg

Vakuutusyhtiön lunastama laite ja vikana alustakosketus johonkin ja vaurioituna pakoputkisto, öljypohja sekä öljynsuodatin.

Tarkoitus olisi tää päivittää hieman uudemmalla LS koneella ja siistiä uuteen uskoon.

 

Sitten kun tuo Camarokin aina väliin mielessä on niin tuli sit huudettua tonnilla tämmönen ja annettua pimuilleni joululahjaks.

http://sutii.kuvat.fi/kuvat/Autot%20Cars/Jenkit/GM/Chevrolet/Omat%20Chevyt/Camaro%20Z28/Chevy%20Camaro%20Z28%201992.JPG/_bigthumb.jpg

Tää on ajokunnossa ja maalataan vaan pimujen mieleisellä värillä ja sit vaan kesäksi ajoon.

 

Ja sitten homma karkas ihan lapasista kun myyntiin ilmaantui orggis TTA

Olin vielä pikkujouluissa ja jengi kuittaili kun siirryin syrjään läppärii tuijottaa ja pienessä maistissa tuli sitten huudettua tuokin.

http://sutii.kuvat.fi/kuvat/Autot%20Cars/Jenkit/GM/Pontiac/Oma%20Turbo/Pontiac%20Firebird%20Turbo.JPG/_bigthumb.jpg

Tää nyt ei ihan tonnilla lähtenyt mutta onneksi taala on nyt edullista. Kerroin 1,35 joten ei silti pahakaan.

Kojetaulun alla ollut tulipalo joten varaosia katellessa ostin siihen halvan GTA:an varaosaluovuttajaks.

Eli tallista ei tekemiset lopu kun tuossa pajotetaan kaverin Opel Monzaa, Calibraa LS2 tekniikalla sekä -06 ponu GTO:ta.

 

ps. Noita mun kuvatuksii voi katella tuolta: http://sutii.kuvat.fi/kuvat/ ja siellä voi hetki vierähtää  :-P

 

 

Posted

onkos Calibran tarkoitus GTO:n tekniikan kanssa radalle ?

Posted

onkos Calibran tarkoitus GTO:n tekniikan kanssa radalle ?

Juu. Se on mun keskimmäisen tyttäreni projekti.

Katsokaa naamakirjasta https://www.facebook.com/sutiiracing?ref=ts&fref=ts ja saa tykätä jos tykkäätte kun -96 syntynyt nuori pimu vetää suddaillen yli 600hv autoilla driftinkiä. Voi auttaa hänen sponssineuvotteluissa  ;)

 

 

Posted

tyttös vetää ihan PRO meinigillä  *clap*

Posted

tyttös vetää ihan PRO meinigillä  *clap*

Juu. Yllätys oli suuri kun kokeilumielessä kokeili laina-autoilla prostreet luokassa Driftaamista. Alokas/Street luokkaan ei tyttöäni laskettu kun ei ollut 16v pimulla B-luokan ajokorttii  :o .

Posted

Ostit nakojaan Harrilta sen keltaisen GTO.n ;D  ;D Ma nain ton punaisenkin kun se oli sen pihassa :) 

Posted

Ostit nakojaan Harrilta sen keltaisen GTO.n ;D  ;D Ma nain ton punaisenkin kun se oli sen pihassa :)

Se Harrin GTO oli mulla myynnissä mutta Harri löys sille kumminkin ite ostajan. Mut ostin kyllä pari muuta keltaista  :-P

Jotka pitäs laivata Suomeen.

Punasii oon ostunut nyt kolme  ;) ja yhen mustan.

Yhen punasen tekniikka menee kaverille PV Volvoon  \m/

Posted

Ostit nakojaan Harrilta sen keltaisen GTO.n ;D  ;D Ma nain ton punaisenkin kun se oli sen pihassa :)

Se ol kyllä Minnan kauppakassi  ;)

Posted

Tässä on kyllä oikea meininki. Alkaa olee hyvä määrä näitä todellisia helmiä ja klassikoita, 3gee herkkuja.  \m/

Posted

Tossa sun osailmossa on virhe

Lukee että LT1 mosa, käsittääkseni se on L98  eikä LT1

Jep ja tuttavalissemmin L98 on sama kuin TPI.

 

Mutta hienoja laitteita, kelpais kaikki mullekin, jos olis tilaa ja taaloja :W m/

 

Ps. Sen vähäajetun GTA:n ilmotuksessakin oli tietääkseni virhe, vai onko muka 5.0TPI manuaalia

saanu 230heppasena??? Tietääkseni ne on 200-210heppasia.

 

Ps.ps. Joo täältä on hiuksen halkojia ja pilkun viilaajia, niinku muillakin foorumeilla ;D

Posted

Ps. Sen vähäajetun GTA:n ilmotuksessakin oli tietääkseni virhe, vai onko muka 5.0TPI manuaalia

saanu 230heppasena??? Tietääkseni ne on 200-210heppasia.

 

5.0 tpi automaatilla 195hv ja manuaalilla 220hv. Tuplakateilla 230hv. Manuaaleissa varsinainen rallinokka.

Nämä Camaron arvot, joissakin lähteissä mainitaan että Ponujen heikko ilmansaanti verottaa n. 15hv, eli 200-210hv voi olla Ponuissa aika lähellä totuutta.

Posted

5.0 tpi automaatilla 195hv ja manuaalilla 220hv. Tuplakateilla 230hv. Manuaaleissa varsinainen rallinokka.

Nämä Camaron arvot, joissakin lähteissä mainitaan että Ponujen heikko ilmansaanti verottaa n. 15hv, eli 200-210hv voi olla Ponuissa aika lähellä totuutta.

Heh -87 on ainaki ihan suolesta se imuputkisto ja suodatin! Penkissä koitettiin vakiotehoja mitata ja lopuksi ilman suodatinta

kotelo +putkisto paikallaan, niin tuli +25hv ja 35Nm väätöä??? Suodatin oli puhdas :W

Posted

5.0 tpi automaatilla 195hv ja manuaalilla 220hv. Tuplakateilla 230hv. Manuaaleissa varsinainen rallinokka.

Nämä Camaron arvot, joissakin lähteissä mainitaan että Ponujen heikko ilmansaanti verottaa n. 15hv, eli 200-210hv voi olla Ponuissa aika lähellä totuutta.

Ja loppupelissa noilla ei ole juuri mitaan merkitysta kun ne on aivan liian vahan ton painoiselle korille ;D

Posted

 

Aika jees  m/

 

http://i.ebayimg.com/t/1989-20th-ANNIVERSARY-TRANS-AM-/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/KsEAAOxy63FStPxK/$_57.JPG

 

Pistetty odottamaan aikaa tulevii. Mitä nää makso silloin uutena? Kannattiko säilöminen?

Joo kaveri sano et kone LT1 mut korjataan kun tiedetään oikea tyyppi Thanks

Ite tunnen paremmin noi euro GM koneet  ;)

Posted

Olen nahnyt yhden TTA.n osto dokumentin ja hinta oli 31223$, eli aikas kallis kun vertaa etta meika osti mun -06 GTO.n uutena dealerilta 29500$ :W

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...