Jump to content

bensan paineet nollassa

TimoTJP

Recommended Posts

Kirjoitettu

Elikkä laiteltiin mittari kiinni ja tosiaan nollaa näyttää mittari vaikka pumppu pyörittää kyllä. Linjassa on bensaa mutta painetta ei tule. Onkohan toi pumppu tankin päästä huonosti kiinni? Joku mainitsi et joskus pumppu vuotanu sieltä. Onko muilla kokemuksia? Siis pumppu uusi wahlpro 255 eikä kertaakaan ollu käytössä. Mietin vaan kun itte sen sovittelin tankkiin et voisko se vuotaa sieltä sit niin paljon ettei paineet nouse.

Sit mulla on säädettävä holleyn paineensäädin kanssa mut eihän se vaikuta paineeseen niin ettei mittari ollenkaan värähtäs vai voiko se tehdä kans kiusaa? Ostin sen täältä foorumilta sen säätimen ja vakuutti ainakin et ehjä pitäs olla.

Kirjoitettu

Joko pumpun lähtöletku irti tai sitten paineensäädin päästää kaiken läpi.

Paluuletkun kun ottaa irti ni näkee tuleeko sieltä mitään tai paluuletkun litistämällä pitäis paineet nousta jos vika säätimessä.

Onhan pumpulla virta oikein päin ettei pyöri takaperin?

Kirjoitettu

Pumppu niin korkealla ettei saa siemenbensaa? Aeromotiven ohjeessa näyttää lukevan, että pitää olla tankin alapuolella.

Edit.  ai, taitaakin olla tankin sisällä tuo..

Kirjoitettu

Joko pumpun lähtöletku irti tai sitten paineensäädin päästää kaiken läpi.

Paluuletkun kun ottaa irti ni näkee tuleeko sieltä mitään tai paluuletkun litistämällä pitäis paineet nousta jos vika säätimessä.

Onhan pumpulla virta oikein päin ettei pyöri takaperin?

Joo oikein hyviä vinkkejä, kiitokset!! Elikkä paluu linja mulla ihan kuivana eli vaikutta siltä et pumppu kusee tankin sisään bensat. Siinä pumpussa oli mun mielestä sellanen liitin et sitä ei saanu ku yksin päin mutta tarvii sekin tarkistaa vielä kun nappaan sen tankista pois :D

Kirjoitettu

Joo oikein hyviä vinkkejä, kiitokset!! Elikkä paluu linja mulla ihan kuivana eli vaikutta siltä et pumppu kusee tankin sisään bensat. Siinä pumpussa oli mun mielestä sellanen liitin et sitä ei saanu ku yksin päin mutta tarvii sekin tarkistaa vielä kun nappaan sen tankista pois :D

Polttoaineen suodatin vois olla kanssa ihan tukossa.

Kirjoitettu

Mulla on kerran ollut pumpun ja tankista lähtevän putken välistä se muovi palikka halki (=paineet melko alhaalla muttei 0) ja toisella kerralla välisssä oli letkun pätkä, joka oli toisesta päästä irti. Sen kuuli hyvin kun kaveri pisti virrat päälle ja itse kuuntelin tankin täyttöputken päästä.

Kirjoitettu

Mulla on kerran ollut pumpun ja tankista lähtevän putken välistä se muovi palikka halki (=paineet melko alhaalla muttei 0) ja toisella kerralla välisssä oli letkun pätkä, joka oli toisesta päästä irti. Sen kuuli hyvin kun kaveri pisti virrat päälle ja itse kuuntelin tankin täyttöputken päästä.

[/quote

Joo muistelin just kun pumppua asensin et siinä oli sellainen muovi palikka mikä ei tahtonu sopii paikoilleen millään ja mielestäni se on syypää tuohon. Vaihdan painetta kestävän kumiputken sen tilalle niin saa kiinni kunnolla. Siinä oli hassusti kaks sellasta teflon putkee päällekkäin

Kirjoitettu

juu elikkä nyt sit kävikin niin että paineissa ei ole mitään ongelmaa. Bensa tulee linjaan hienosti jne ja kipinää tulee mutta suuttimet ei aukea ja ses valo palaa kokoajan?? Ei anna myöskään koodeja lukea sillee et se välkyttäis sillä ses valolla ne. Mikähän hemmeti tossa nyt on?

Nii ja tuulettimet menee päälle kun virrat laittaa autoon.

Kirjoitettu

LT1 vikakoodeja ei pysty lukee valoo välkyttämäl ainoo vaihtoehto on saada se narun päähän ja tietokoneella kattomaan ku tohon sopivaa vikakoodin lukiaa ei taho olla

Kirjoitettu

LT1 vikakoodeja ei pysty lukee valoo välkyttämäl ainoo vaihtoehto on saada se narun päähän ja tietokoneella kattomaan ku tohon sopivaa vikakoodin lukiaa ei taho olla

ai, tuolla väittivät et 1993vm pystyy ihan maadoittamalla lukemaan jne. Mulla menee flektit heti päälle ja ses valo jää palamaan. Eli kyl siellä jotain vialla on pakosti sit kun flektit kerran päälle menee. Multa pitäs olla boksista poistettu kaikki egr, air jne härpättimet kokonaan ja ses. En kyl nyt tajua mikä ton sit voi aiheuttaa. Tarvii varmaan tarkistaa miten prommi on kiinni ja maadoitukset kans kattella vielä läpi.

Kirjoitettu

no hitsi toi 93 on tietysti tässäkin kohtaa omanlaisensa ja tekee omat kujeet. mut kyl toi flektien pyöriminen viittaa et jotain koodia tarjoo ja kaikki ei oo kahillaan

Kirjoitettu

no hitsi toi 93 on tietysti tässäkin kohtaa omanlaisensa ja tekee omat kujeet. mut kyl toi flektien pyöriminen viittaa et jotain koodia tarjoo ja kaikki ei oo kahillaan

Joo jotain koodia varmaan tyrkyttäis mut ei anna lukee mitenkään. Tarvii alkaa miettiin mistä sitä alkais ottaan asiasta selvää. Eli bensaa tulee, kipinä tulee tulpalle. Flektit on päällä ja ses valo. Mut suuttimet ei siis aukee. Tarvii katsoo suutinten virta vielä kun pääsen tallille uudestaan. Mut luulen et joku koodi siellä on päällä kun flektit menee heti päälle.

Kirjoitettu

Joo jotain koodia varmaan tyrkyttäis mut ei anna lukee mitenkään. Tarvii alkaa miettiin mistä sitä alkais ottaan asiasta selvää. Eli bensaa tulee, kipinä tulee tulpalle. Flektit on päällä ja ses valo. Mut suuttimet ei siis aukee. Tarvii katsoo suutinten virta vielä kun pääsen tallille uudestaan. Mut luulen et joku koodi siellä on päällä kun flektit menee heti päälle.

Ajonesto ainaki pitää suuttimet kiinni jos se menee päälle

Kirjoitettu

Ajonesto ainaki pitää suuttimet kiinni jos se menee päälle

juu sitä ajonestoa mietittiin kans kaverin kans, mut kun menee flektit kans päälle niin se olis taas merkki jostain muusta viasta.

Kirjoitettu

voiskohan icm tehdä tollasen et suuttimet ei aukee? Se flektien päälle meno voi johtua taas sit jostain muustakin. Pystyykö icm modulia testaan missään?

Kirjoitettu

juu sitä ajonestoa mietittiin kans kaverin kans, mut kun menee flektit kans päälle niin se olis taas merkki jostain muusta viasta.

onks se kone käyny aikasemmin noilla suuttimilla?

Kirjoitettu

onks se kone käyny aikasemmin noilla suuttimilla?

ei oo kun ekaa starttia yritetään tehdä. Uus kone tehtiin talvella. Johto sarja kans muokattu mutta otettiin malli shbox foorumin kautta et pitäs kaiken olla ok. Liitokset tinattiin. Tarvii katsoo vielä et suuttimet saa virran kun virtalukko on start asennossa.

Kirjoitettu

tossa oli vaan yks saman suuntanen tapaus ja kone oli merenyli uinu syyks paljastu jumiin menneet suuttimet, vanhasta koneesta suutintukki suuttimineen ni lähti. ykskään suutin ei edes naksahtanu mut ku vertas ehjällä ni tunsi sormilla et joku liikkuu suuttimessa

Kirjoitettu

tossa oli vaan yks saman suuntanen tapaus ja kone oli merenyli uinu syyks paljastu jumiin menneet suuttimet, vanhasta koneesta suutintukki suuttimineen ni lähti. ykskään suutin ei edes naksahtanu mut ku vertas ehjällä ni tunsi sormilla et joku liikkuu suuttimessa

Ahaa. Tarvii tuokin testata tallilla sit vielä. Noi suuttimet oli mallia korjatut ja flow matchätyt. Ei pitäis ollu missään kiinni rempan jälkeen.  Tuli kyllä ostettua ne Amerikan ihmemaasta et ei mikään oo varmaa.

Kirjoitettu

Normaalit vikakoodit ei ihan vähästä estä käynnistämistä. Paitsi ajonesto.

Aika iso vika pitää olla ettei suuttimet aukea.

Sytkäpulssi puuttuu (kampiakseli/opti), virta/maa puuttuu, tms. Myös jos luulee et kaasu on pohjassa niin ei tuu bensaa. Kuivatustoiminto.

Melkein kaikki anturit kärsii olla irti ja vieläkin pitäis hörähtää. Nämä on tehty melko vikasietoisiksi.

En oo varma LT-koneesta mut ainakin HEI-jakaja antaa kipinän vaikkei boxi olis kiinni ollenkaan eli kipinän tulo ei välttämättä kerro mitään.

Kirjoitettu

Normaalit vikakoodit ei ihan vähästä estä käynnistämistä. Paitsi ajonesto.

Aika iso vika pitää olla ettei suuttimet aukea.

Sytkäpulssi puuttuu (kampiakseli/opti), virta/maa puuttuu, tms. Myös jos luulee et kaasu on pohjassa niin ei tuu bensaa. Kuivatustoiminto.

Melkein kaikki anturit kärsii olla irti ja vieläkin pitäis hörähtää. Nämä on tehty melko vikasietoisiksi.

En oo varma LT-koneesta mut ainakin HEI-jakaja antaa kipinän vaikkei boxi olis kiinni ollenkaan eli kipinän tulo ei välttämättä kerro mitään.

Täytyy perehtyä virta ja maa puoleen kun menee tallille ja varmistaa ne vielä uudestaan. Sit kuulemma memcal palikan voi saada väärin päin, tarvii sekin varmistaa kun se oli irti ohjelmoinnin vuoksi ja tuli se moatesin piiri siihen väliin.

Kirjoitettu

Sit kuulemma memcal palikan voi saada väärin päin...

Sehän selittäis jo paljon...

Kirjoitettu

Mulla ei menannut lähteä tpi tulille yhtenä aamuna.

Kipinän antoi ja bensanpaineet nosti kyllä.

Vasta tps-anturinliittimen irroituksen jälkeen käynnistyi.

Tps voltit lepoasennossa mitatessa oli ok ja tulpat kuivat.

Aivan kuin olisi suuttimet pysyneet kiinni.

Kirjoitettu

Vasta tps-anturinliittimen irroituksen jälkeen käynnistyi.

Jos esim. tps-anturissa maavika/-kosketushäiriö niin saattaa kuvitella jotta kaasu on pohjassa - ei anna bensaa.

Töpselin kun ottaa kokonaan irti pitäis startata.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...