Rale Posted January 26, 2018 Posted January 26, 2018 control arm relocation kit löytyy bmr ym. muilta valmistajilta. omaan autoon tein itse "ja säästin" tuollaiset muutos palikat. pudottaa 2.5" takapäästä control arm alaspäin. pitäisi toimia niin että lähdössä vääntäisi koria eteenpäin, eikä alaspäin. kuten orggis asennossa tekee. keväällä selviää motoparkissa oliko mitään hyötyä tästä modifikaatiosta. pienemmillä tehoilla auto meni tasan 1.4s 60ft ja tehon hieman lisäätyessä putosivat taas 1.5s aikoihin. tätä yritetään korjata, mielestäni 60ft pitäisi mennä 1.3s vähintään.
BB Posted January 27, 2018 Posted January 27, 2018 Kisa Camarossa radalla kokeillut tuota Hellwigin säädettävää vakaajaa, löysimmässä asennossa vastasi kiinteää siellä normaalisti olevaa vakaajaa käytökseltään. Tiukemmalle kun sääti niin muuttui vaan yliohjaavammaksi ja pito irtosi helpommin peräpäästä ja ajat huononi. Viime syksynä kokeilin autoa ilman takavakaajaa ja silloin löytyi pitoa takapäähän mutta auto muuttui hyvin puskevaksi ja minun makuun epämukavaksi ajaa. Pitäisi löytää joku nykyistä ohkaisempi tanko taakse niin se voisi olla paras ratkaisu kääntymiseen ja pitoon. Syyllistynyt samaan asiaan,eli tuossa tilanteessa pitäisi ihmetellä eteen lisää pitoa mutta on niin paljon helpompi heikentää hieman takapäätä saadakseen autosta mieleisensä. Itselle perustellut sen juurikin ajanparantumisella.
Fenix Posted January 27, 2018 Posted January 27, 2018 control arm relocation kit löytyy bmr ym. muilta valmistajilta. omaan autoon tein itse "ja säästin" tuollaiset muutos palikat. pudottaa 2.5" takapäästä control arm alaspäin. pitäisi toimia niin että lähdössä vääntäisi koria eteenpäin, eikä alaspäin. kuten orggis asennossa tekee. keväällä selviää motoparkissa oliko mitään hyötyä tästä modifikaatiosta. pienemmillä tehoilla auto meni tasan 1.4s 60ft ja tehon hieman lisäätyessä putosivat taas 1.5s aikoihin. tätä yritetään korjata, mielestäni 60ft pitäisi mennä 1.3s vähintään. Qa1 bracketissä taisi alin asento tiputtaa tukivarren takapäätä enemmän. Voisin mielenkiinnosta mitata myöhemmin tänään kuinka paljon. Arvioisin että madalluksen jälkeen tukivarren takapää oli ~10-astetta ylöspäin ja bracketin alimmassa asennossa saman verran alaspäin. http://i646.photobucket.com/albums/uu185/pakana81/relocation%20bracket90_zpswpkg4og4.jpg~original Itse jätin tukivarren tuohon alimpaan asentoon ja unohdin siihen, kun ei siitä mitään haittaakaan tuntunut olevan. Jos takajarruissa riittäisi pitoa, niin nähtävästi pompottaisi herkemmin perää jarruttaessa. Keskiasennossa tukivarsi varmaan asettuisi lähelle vaakatasoa. Nyt aloin opiskelemaan alustageometriaa ja thirdgenillä joku kirjoitti; Keeping the rear of the LCA lower helps keep the wheels planted from a dig. Not in a corner. in a corner, if the LCA's are both angled down and you turn, the outside LCA is going to approach being completely level, while the inside LCA will become more angled as the chassis lifts above the axle with body roll. That means the axle is basically pointing in the direction of the cars rotation. I think this translates into a very responsive car on corner entry, but it can create traction and stability issues. If, for example, the opposite is the case, both are angled slightly upwards, the axle will steer into the corner and slightly prevent the car from rotating. Maybe slower, but it creates understeer as the body rolls, and as you apply power it points the car in the direction you want to go, not in the direction you WERE going, allowing you to get on the power sooner and control the car better. Täällä kun on mutkaratamiehiä, niin missä teillä on instant center? Varttimailille löytyy hyvin teoriaa; http://www.how-to-build-hotrods.com/tuning-4-link.html You're shooting for the tires to hook up without slipping, and for the car to launch foward without it lifting or squatting. If the rear of the car squats, you want to raise the 'Instant Center'. If the rear of the car lifts, you want to lower the 'Instant Center'. The more angle of the lower bar the shorter/higher your IC becomes and your Anti-Squat value increases. But too much angle can be a bad thing. The shorter/higher the instant center / Anti-Squat is, the harder the tires will be planted into the pavement but the quicker the chassis settle and then it will unload on the tires.
Fenix Posted January 27, 2018 Posted January 27, 2018 Qa1 bracketissä taisi alin asento tiputtaa tukivarren takapäätä enemmän. Voisin mielenkiinnosta mitata myöhemmin tänään kuinka paljon. 40mm. & 65mm. oli etäisyydet alkuperäisestä kiinnityspisteestä.
cam95 Posted February 7, 2018 Posted February 7, 2018 Sinisessä kisa Camarossa takana on Umin pultattavat relocation palikat ja tukivarsi kiinnitetty siihen alempaan kiinnityspisteeseen ja olen ollut tyytyväinen muuten paitsi lisääntyneeseen painoon. Instant centeriä en sen kummemmin ole tarkastellut mutta noista kolmesta kuvasta varmaan tuo keskimmäinen lähimpänä (piste ei kyllä ihan noin takana). Tukivarrethan tuossa on nivelmallia molemmissa päissä kun on täys kilpa-auto. Tuollaista V6 mallin takavakaajaa olisi kyllä mielenkiintoista kokeilla. Etupäähän tulee päivityksenä luultavasti nämä Umin uudet säädettävät kierrejouset jossain vaiheessa, http://umiperformance.com/catalog/index.php?main_page=product_info&cPath=6_479&products_id=1114
Fenix Posted February 7, 2018 Posted February 7, 2018 Etupäähän tulee päivityksenä luultavasti nämä Umin uudet säädettävät kierrejouset jossain vaiheessa, http://umiperformance.com/catalog/index.php?main_page=product_info&cPath=6_479&products_id=1114 Varmasti hyvä päivitys kilpurissa, kun pääsee säätämään kulmapainot kohdilleen
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now