Jump to content

Camaro 3.8 V6 -99 Apuja kansipahvin vaihtoon....


haruotsa

Recommended Posts

Tänään saatu purettua kannet irti. En sitä kyllä helpoksi hommaksi sanoisi. Pakosarjat + kannet kahden miehen voimin 6 tuntia. Eli onnistuu se ilman koneen irroitusta mutta tosi asia on kyllä se, että jos olisi kunnon tilat missä sais helposti koneen alas niin on kyllä huomattavasti parempi tapa hoitaa se. Yksinään tuota ei ole mitään mahdollisuutta tehdä. Yks makaa auton alla ja toinen on yläpuolella. Toinen asettaa toiselta puolen avaimen pultille, kun toiselta puolelta ei näe ja toinen vääntää sen auki kun ei tila toisella puolella riitä.

Työn suoritukseen on varattava äärimmäinen määrä erimittasia hylsyjä, räikkälenkkejä, jatkovarsia, niveliä, pienet sekä isommat räikät, yms... Ja helvetisti huumoritajua ettei vitutus kasva äärimmilleen.  Jouduttiin myös käyttämään noin 2,5 metristä puuta jolla saatiin ahtaasta paikasta kammettua lenkkiavainta.

 

No lopputulema on se että kannet on nyt irti. Valurautaahan nuo näyttää oleva. Toista kantta pikaseen katsoin viivaimella ja näytti olevan kahden pytyn välissä alle 0.05 milliä rakoa rakotulkin mukaan. Pestähän nuo täytyy ja venttiilit iroitella ja tehdä jonkun sortin huolto niille.

 

Mikäs on mielipide jos heittoa ei hirveesti kansissa ole niin koneistetaanko vai heitelläänkö takasin paikalle?

 

Toisaalta kun homma on näinkin vittumainen niin ehkä olisi syytä pyyhkästä hieman jotta varmasti suorat.

 

Kannet on myös epätasapaksut joten millainen työ siinä oikomisessa on ja onkohan kalliimpaa kun muiden kansien oikominen?

 

Mitenkä muuten keinuvipujen pultit pitääkö uusia vai mennäänkö vanhoilla?

 

Nyt sitten tulikin tauko tähän projektiin kiireiden vuoksi, mutta homma jatkunee joulukuun toisella viikolla jälleen.

Link to comment
Share on other sites

Mikäs on mielipide jos heittoa ei hirveesti kansissa ole niin koneistetaanko vai heitelläänkö takasin paikalle?

 

Kannet on myös epätasapaksut joten millainen työ siinä oikomisessa on ja onkohan kalliimpaa kun muiden kansien oikominen?

Ite en yleensä rautakansia oo hirveämmin oikaisuttanu. Eri asia jos on pahasti keittäny tms. mutta silloin saa jo pelätä halkeamiakin. Toki jos tarpeeks hankala homma on ja haluaa varman päälle tehä kerralla kuntoon...

 

 

Pajasta riippuen saattavat ottaa hieman askartelulisää kun "vinojen" kansien saaminen kiinni koneeseen ja suoraan vie aina enempi aikaa kun normi tasapaksujen.

Link to comment
Share on other sites

Mä antasin semmosen ohjeen että vie kannet koneistukseen. Pelkkä tasopinnan oikaisu ei ole monen kympin juttu, täälläpäin hinnat semmoinen 50e/kansi. Sitten vasta harmittaa kun säästää väärässä kohtaa ja parin tuhannen kilometrin jälkeen näkyy taas vesihöyrymerkkejä. Olen itse välillä käyttänyt kansia ammattikoululla, opettajat tehneet. Uusi kannenpultit. Paineilmalla vesi/öljy pois lohkon kannenpulttejen kierteistä pois kun kasaat, pultit pääsee pohjaan asti.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hieman hitaasti ajan puutteen vuoksi tuo koneen kasaus on alkanut. Kannet kuitenkin oikaistu ja saatu paikalleen.

 

Mietin noita keinuvipujen pultteja, että onko ne alkuperäiset venyviä vai pysyykö ne uudestaan käyttämään?  Tuntuu että siihenkin on kahta eri koulukuntaa olemassa.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...