Jump to content

Kylmäkäynnistys

Recommended Posts

Kirjoitettu

Toimiiko nuo peltiseen öljypohjaan? Aika usein näkee uudemmissa missä öp on alumiininen. Oishan se ainakin helppo asentaa.

Miksi ei toimis? En tiedä saako näitä Suomesta tai ainakaan en itse löytänyt mistään, itse jouduin tilaamaan Jenkeistä ::)

Kirjoitettu

Miksi ei toimis? En tiedä saako näitä Suomesta tai ainakaan en itse löytänyt mistään, itse jouduin tilaamaan Jenkeistä ::)

En tiedä millaisia juuri nuo sinun ovat mutta säteilylämmitin elementit nykyään lähes kaikkiin autoihin. Myydään sarjoittain autokohtaisesti. Ei tietysti tarkoita ettei kävisi muihinkin. Biltemassa ois tälläisiä, alavesiletkuunko tuo sitten kuuluisi? Onkohan mitään virkaa, siinä on kätevästi toi 0,5m johtokin :D

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autotarvikkeet/Talviautoilu/Moottorinlammitin/Moottorin-lammitin-2000033930/

Kirjoitettu

En tiedä millaisia juuri nuo sinun ovat mutta säteilylämmitin elementit nykyään lähes kaikkiin autoihin. Myydään sarjoittain autokohtaisesti. Ei tietysti tarkoita ettei kävisi muihinkin. Biltemassa ois tälläisiä, alavesiletkuunko tuo sitten kuuluisi? Onkohan mitään virkaa, siinä on kätevästi toi 0,5m johtokin :D

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autotarvikkeet/Talviautoilu/Moottorinlammitin/Moottorin-lammitin-2000033930/

En tiedä yhtään mitä tollainen autokohtaine lämmitin maksais valmistajan varaosatiskillä,  mutta kanadan mallinen 220v/500w säteilylämmitin muistaakseni makso 80$.En ole koskaan laittanut tollaista letkulämmitintä joten ei ole tietoa.

Kirjoitettu

En tiedä yhtään mitä tollainen autokohtaine lämmitin maksais valmistajan varaosatiskillä,  mutta kanadan mallinen 220v/500w säteilylämmitin muistaakseni makso 80$.En ole koskaan laittanut tollaista letkulämmitintä joten ei ole tietoa.

Esimerkiksi uusiin BMW-merkkisiin ajoneuvoihin:

- Säteilylämmitin + sisätilanlämmitin (osineen ja töineen) noin 600-700 euroa.

- Letkulämmitin oheistarpeineen (vaatii esimerkiksi uuden vesipumpun jotta saadaan vesi kiertämään lämmityksen aikana) + sisätilanlämmitin noin 900-1100 euroa.

Kirjoitettu

Mulla oli aikoinaan tuollainen corollassa, kyllä se toimi. Kannattaa tehdä 5 mm:n reikä termostaatin laippaan, että pääsee neste kiertämään vapaakierrolla, jolloin moottori lämpenee nopeammin.
Kirjoitettu

TransAm on maannut pihalla marraskuun alusta. Annoin olla roikassa pari tuntia ja tärähti käyntiin. 5.0TPI ja 9:s suuttimen johto irrotettu: voidaanko kohtuudella olettaa että suutin kusee kokoajan läpi kun parin sekunnin pyörityksellä tärähti käyntiin? Kesällä starttaa enempi empien.

Vastaavat oireet tuli vastaan yhessä LT1. Kylmänä hyvin käyntiin ja lämpimänä sahaamalla. Lämpöanturi näytti koko ajan pakkasta muttei ollu poikki eli ei vikakoodia.

Kirjoitettu

Akkutehtaat laskevat akun iäksi 4–5 vuotta.Pohjolan oloissa tämä on kuitenkin puhtaasti teoreettista matematiikkaa.

Kirjoitettu

Vastaavat oireet tuli vastaan yhessä LT1. Kylmänä hyvin käyntiin ja lämpimänä sahaamalla. Lämpöanturi näytti koko ajan pakkasta muttei ollu poikki eli ei vikakoodia.

Lämpöanturi näyttää ihan ok lukemia. Eipä se suuttimen delete kitti paljoa kustanna jos kokeilis auttaako.

Kirjoitettu

Mulla Camarossa tt thermo letkulämmitin 1000 w omalla pumpulla. Tänään aamulla pakkasta 22 ast. 2 tuntia roikassa, nesteen lämpö + 23 astetta. Hinta 159 e, asennus 0 e.

Paras lämmitin tähän mennessä, kauanko kestää, aika näyttää.

Kirjoitettu

Akkutehtaat laskevat akun iäksi 4–5 vuotta.Pohjolan oloissa tämä on kuitenkin puhtaasti teoreettista matematiikkaa.

Samaa taalla sanovat. Taalla tosin akut kyrvahtaa yleensa kesalla kun on niin witun kuuma. ::)

Kirjoitettu

Mulla '02 Chryslerissä oli orggis akku vielä 2011. Eikä kyykännyt vieläkään, vaan varuiksi vaihdoin että ois puhtia tulevana talvena. Tarvikeakku sitten kyykkäsi 2 v:n jälkeen. Paskempia akkuja saa kaupasta tänäpänä kuin ennen.

Mutta aika koomista myös tämä nykyajan akkujen nykyajan Webastoilla tyhjentäminen... ja webojen korjuuttaminen kovalla rahalla.

Kirjoitettu

Mulla Camarossa tt thermo letkulämmitin 1000 w omalla pumpulla. Tänään aamulla pakkasta 22 ast. 2 tuntia roikassa, nesteen lämpö + 23 astetta. Hinta 159 e, asennus 0 e.

Paras lämmitin tähän mennessä, kauanko kestää, aika näyttää.

Vaikuttaa hyvältä, melkein harkittava yhtenä vaihtoehtona.

Kirjoitettu

Mulla '02 Chryslerissä oli orggis akku vielä 2011. Eikä kyykännyt vieläkään, vaan varuiksi vaihdoin että ois puhtia tulevana talvena. Tarvikeakku sitten kyykkäsi 2 v:n jälkeen. Paskempia akkuja saa kaupasta tänäpänä kuin ennen.

Mutta aika koomista myös tämä nykyajan akkujen nykyajan Webastoilla tyhjentäminen... ja webojen korjuuttaminen kovalla rahalla.

mulla on ojanoidassa lyijyakku jonka ostin -99, eli yli 15v menty.

Nyt ei enää taho pitää latausta jos ei lataa välillä

Kirjoitettu

Vetelys on lähtenyt käyntiin aina avaimesta vääntämällä. Pahimmillaan -32 C ilman lämmittimiä eikä mitään ongelmia käynnistymisen kanssa. Sitten konerempan yhteydessä alkoi säälittämään ja päätin laittaa lokilämmittimet.

Nykyään on sitten lohkon molemmin puolin 600 W lohkolämppärit, niin noilla yli 20 pakkasasteen aamuinakin jäähdytysnesteen lämpötila on parissa tunnissa neljänkymmenen plusasteen tienoilla ja ylikin... Parhaimmillaan on jäähdytysnesteen lämpö ollut 55 C \m/ Vielä pitäis löytää sopivan pienitehoinen sisätilalämppäri, että tolpan 10 A sulake kestää käynnistyspiikin. Meinaavat vaan olla kilowattiluokkaa noi sisätilalämmittimet. Niinjoo, penkinlämmittimetkin pitäis ehkä joskus askarrella...

Kirjoitettu

Vetelys on lähtenyt käyntiin aina avaimesta vääntämällä. Pahimmillaan -32 C ilman lämmittimiä eikä mitään ongelmia käynnistymisen kanssa. Sitten konerempan yhteydessä alkoi säälittämään ja päätin laittaa lokilämmittimet.

Nykyään on sitten lohkon molemmin puolin 600 W lohkolämppärit, niin noilla yli 20 pakkasasteen aamuinakin jäähdytysnesteen lämpötila on parissa tunnissa neljänkymmenen plusasteen tienoilla ja ylikin... Parhaimmillaan on jäähdytysnesteen lämpö ollut 55 C \m/ Vielä pitäis löytää sopivan pienitehoinen sisätilalämppäri, että tolpan 10 A sulake kestää käynnistyspiikin. Meinaavat vaan olla kilowattiluokkaa noi sisätilalämmittimet. Niinjoo, penkinlämmittimetkin pitäis ehkä joskus askarrella...

Kyllähän Defaltakin löytyy lämmitin, kun ei ota sitä halvinta, kaksitehoinen ja kolmitehoinenkin malli. Kaksitehoisessa pienempi asento yleensä 500-700 W.

Lämmitystolpassa kuuluu olla 16 A suoja, mutta jos johdotus on 1,5 neliö mm, niin max 10 A. 16 A pitää johdon olla 2,5 neliö mm.

Kirjoitettu

Minä myös ajelin aikoinaan Vettellä talvella ilman mitään lämmittimiä. 25 ast. pakkasessa paukahti aina heti käyntiin ilman sahaamista ja lämmityslaitetta ei tarvinnut käyttää täydellä teholla noilla pakkasilla. Tosi hyviä on käynnistymään, kun ottaa huomioon että akku on samaa kokoluokkaa kuin Corollassa.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...