Z-mo Kirjoitettu 31. Lokakuuta, 2016 Kirjoitettu 31. Lokakuuta, 2016 Itse vaihtaisin lambdan lisäksi tulpat.
Fenix Kirjoitettu 31. Lokakuuta, 2016 Kirjoitettu 31. Lokakuuta, 2016 Vaikka hc onkin ok, niin nyt on hyvä vuodenaika kun on pimeää katsoa onko tulpanjohdoissa läpilyöntejä. Eli pimeässä pelti ylös ja johtoja tiirailemaan.
Samo Kirjoitettu 31. Lokakuuta, 2016 Kirjoittaja Kirjoitettu 31. Lokakuuta, 2016 Itse vaihtaisin lambdan lisäksi tulpat. No... Laitetaan harkintaan. En kuitenkaan usko (ainakaan vielä), että sytytyksessä olisi mitään vikaa. Kone käy täydellisen tasaisesti, eikä käynnissä tunnu mitään normaalista poikkeavaa. Vikavalo näyttäytyy satunnaisesti kun konetta pitää tasakaasulla, mutta mitään varsinaisia oireita ei ole, muuta kuin päästöt. Kysymyksessä siis ainakin toistaiseksi vielä erittäin pienimuotoinen ongelma, joka tuntuu pahenevan hitusen ajokerrasta toiseen. Onneksi auto on kuitenkin vielä ajokelpoinen ja uusi lambda on jo matkalla... Vaikka hc onkin ok, niin nyt on hyvä vuodenaika kun on pimeää katsoa onko tulpanjohdoissa läpilyöntejä. Eli pimeässä pelti ylös ja johtoja tiirailemaan. No HC seilas kierroksilla melko tasaisesti 60 ja 140 väliä, joten ei vaikuta täysin terveeltä. Lambda-arvo pysyi melko tasaisesti kokoajan ykkösen tuntumassa. Pitääpä johonkin väliin tarkistaa, et näkyykö läpilyöntejä. Kunhan tässä muistaa ja kerkiää samanaikaisesti EDIT: Sytytyspuolen vika vaikuttaa loppupeleissä täysin mahdolliselta. Pitääpä tarkistaa huomenna, et kaikki tulpanjohdot on kunnolla kiinni ja mitata, et millaisia vastusarvoja niistä saa ulos. Voihan se olla, että joku piuhoista alakaa olemaan vaihtokunnossa. Tulpatkin vois periaatteessa tarkistaa, et miltä ne näyttää. Kone poikittain, niin niiden irti käyttäminen onkin sitten mukavaa puuhaa Tulpilla kuitenkin ajettu jo melkein 30 tonnia ja piuhoilla melkein yhtä paljon. Täysin mahdollista, et jotain kulumaa ilmaantunut.
Samo Kirjoitettu 5. Marraskuuta, 2016 Kirjoittaja Kirjoitettu 5. Marraskuuta, 2016 Noniin uusi lambda saapui eilen ja oon nyt siitä lähtien yrittänyt saada vanhaa lambdaa irti. Nyt olis hyvät neuvot tarpeen. On kokeiltu raakaa voimaa, lämpöä, irroitusöljyä jne... Vasaran ja vielä raaemman voiman käyttö ei onnistu lambdan erittäin tympeän sijainnin ansiosta. Sehän sijaitsee tuolla moottorin takana taemman pakosarjan päässä, johon pakoputki ja etummaiselta pakosarjalta tuleva väliputki yhdistyy. Tilaa ei ole ollenkaan liikaa, ei edes tarpeeksi ja ainoana sopivana työkaluna tuollanen 22mm lista vuodelta 80 ja jotain. Alakaa se ainut kantti, mistä tuolla listalla saa otteen olemaan jo niin hyvin pyöristynyt, et alakaa ideat loppumaan kesken. Trans Amin lambdan minä tuolla listalla vaihdoin onnistuneesti, kun se lambda oli huomattavasti helpommalla paikalla, mut tämä kehevatsu on niin tympeässä välissä, että voihan !!!!!!! Rauhotutaanpas. Tuolle lambdalle on olemassa ihan omakin hylsy, mut tekeekö niillä mitään? Olen kuullut ja lukenut, niin vaihtelevia kokemuksia kyseisistä viritelmistä. Kyseessähän siis pitkä 22mm hylsy, jossa halkio johtoa varten. Olen lukenut juttuja, et joidenkin kauppojen hylsyt ovat aivan liian lyhyitä. Onko kellään kokemusta, et mistä saisi sellaisen oikeasti hyvän ja riittävän pitkän lambdahylsyn? (ja vielä kohtuullisen hintaan (alle 10€)) Se on siinä ja siinä, miten tuommonen hylsykään sinne mahtuu, räikästä tai jostain muusta vastaavasta puhumattakaan. En vaan keksi enään parempia vaihtoehtoja. Alakaa vaan loppumaan ideat kesken, eikä viittis enempää pyöristää tuota kantaa. Seuraava vaihtoehto on purkaa koko taaempi pakosarja irti ja siihen en haluais ihan äkkiseltään ryhtyä. EDIT: Motonetissä olis 7,90€ hintaan hylsy, mut onko tuo nyt riittävän pitkä. Pitäis varmaan käydä paikan päällä mittaamassa. EDIT2: Mittasin, että hylsyllä pitäis olla sen verran pituutta, että sen sisään mahtuu 8cm pitkä anturi. (Johto huomioitu mitassa)
Fenix Kirjoitettu 5. Marraskuuta, 2016 Kirjoitettu 5. Marraskuuta, 2016 Luulis että lambdat ovat sen verran standardisoitu, että lähes kaikki hylsyt toimii koonsa puolesta. Noi motonetin hylsyt näyttää melko vahvoilta ja niissä on ennen kaikkea 6 kulmaa. Itse olen pärjännyt bilteman vastaavalla hyvin tähän asti, mutta ei se yhtä tukevan näköinen ole. En muista montako kulmaa siinä on, mutta älä edes harkitse. Tiukissa osissa olen käyttänyt lämpöä ja kylmää. Kylmäspray ollut useamman kerran avuksi tohon lisäksi. https://www.motonet.fi/fi/tuote/606071/CRC-Rost-Flash-Irrotusoljy-500ml Kierteen ympärille lämpöä (laajenee) ja kylmää sisukseen. Ja jos ei mikään muu auto niin uusi lambdamutteri putkeen ja johonkin parempaan paikkaan minne johto ylettyy ja huolto helpottuu.
Samo Kirjoitettu 5. Marraskuuta, 2016 Kirjoittaja Kirjoitettu 5. Marraskuuta, 2016 Luulis että lambdat ovat sen verran standardisoitu, että lähes kaikki hylsyt toimii koonsa puolesta. Noi motonetin hylsyt näyttää melko vahvoilta ja niissä on ennen kaikkea 6 kulmaa. Itse olen pärjännyt bilteman vastaavalla hyvin tähän asti, mutta ei se yhtä tukevan näköinen ole. En muista montako kulmaa siinä on, mutta älä edes harkitse. Tiukissa osissa olen käyttänyt lämpöä ja kylmää. Kylmäspray ollut useamman kerran avuksi tohon lisäksi. https://www.motonet.fi/fi/tuote/606071/CRC-Rost-Flash-Irrotusoljy-500ml Kierteen ympärille lämpöä (laajenee) ja kylmää sisukseen. Ja jos ei mikään muu auto niin uusi lambdamutteri putkeen ja johonkin parempaan paikkaan minne johto ylettyy ja huolto helpottuu. Joo tuo Motonetin hylsy näyttää kyllä kuvan perusteella hyvältä. Aattelin huomenna käyä sitä kattelemassa ja mittaamassa sekä varmaan ostamassa, jos vaikuttaa siltä, et sillä saa tuon lambdan irti. Bilteman hylsyä en osta, sillä Biltema on hieman turhan kaukana sekä se hylsy maksaa 10,90€. Liian kallis tähän hätään. Motonet lähempänä ja halvempi hylsy. Lämpöä ja kylmää on käytetty. Ajoin pakosarjan kuumaksi ja pistin kylmäspraytä perään. Oli just tuota kyseistä CRC:n litkua, mitä laitoin. Ei auttanut, mutta eipä tuolla mun surkealla listalla kyllä muutenkaan tuntunut saavan mitään aikaseksi. Senkin takia pakko saada tukevampi työkalu. Nojjoo... Jos ei irtoa, niin ei irtoa. Pitää sitten kattoa, jos rakentelee tuon lambdan johonkin helpompaan paikkaan, mut kokeillaan nyt eka tuota hylsyä.
Nupa Kirjoitettu 5. Marraskuuta, 2016 Kirjoitettu 5. Marraskuuta, 2016 Rälläkällä tai rautasahalla poikki ja normihylsy ja metrin+ jatkovarrella vääntöä, eiköhän irtoa.
Samo Kirjoitettu 5. Marraskuuta, 2016 Kirjoittaja Kirjoitettu 5. Marraskuuta, 2016 Rälläkällä tai rautasahalla poikki ja normihylsy ja metrin+ jatkovarrella vääntöä, eiköhän irtoa. Nojjoo sekin on käynyt mielessä, mut en oo vielä hätiköinyt asian kans. Pitäis vaan aika paljon lyhentää, ku mulla ei taida olla ku lyhyt 22mm hylsy. Rautasahan terällä kihnuttamiseksi menis, ku turha luullakaan, et tuonne saa rälläkkää tungettua mihinkään väliin. On kuule oikeasti kohtuu ahtaassa paikassa tuo anturi. Sitä se on, ku auton suunnittelijalla on lipsahtanu suunnitteluvaiheessa kone poikittain
TransNAM Kirjoitettu 5. Marraskuuta, 2016 Kirjoitettu 5. Marraskuuta, 2016 Ihan tavallista lenkkiä oon hyvällä menestyksellä käyttäny. Jos tarvii jatkoa käyttää niin katkaisee avaimesta pään pois jotta saa putken päälle.
Samo Kirjoitettu 5. Marraskuuta, 2016 Kirjoittaja Kirjoitettu 5. Marraskuuta, 2016 Ihan tavallista lenkkiä oon hyvällä menestyksellä käyttäny. Jos tarvii jatkoa käyttää niin katkaisee avaimesta pään pois jotta saa putken päälle. En omista 22mm lenkkiä. Ei oo muuta kuin lista ja lyhyt hylsy. Lisäjatkoja ei mahdu noin ahtaaseen väliin, eikä listalla/lenkillä pääse kunnolla vääntämään. Melekeen pakko olla joku hylsy, jonka jatkoksi pystyy sitten laittamaan pitempää vääntövartta + putkea. Siitä kannasta kun ei saa oikein kunnon otetta sivulta päin, mut hylsyllä saa varmasti paremman otteen ylhäältä päin. Tosin Hylsynkään ei passaa olla liian korkea. Loppuu herkästi tila kesken. Huomenna kuitenkin Motonettiin kattelemaan parempia työkaluja... EDIT: No miettiin tässä hetken asiaa ja voi olla, että saatan katkaista sen lambdan ja väännän sen irti ihan normi hylsyllä. Pitää nyt eka vaan mallailla, et mitä työkaluja mää saan sinne ahtaaseen väliin mahtumaan. Tuo lambda nyt ei varmaan oo mikään kovinkaan kova homma sahata kahteen osaan. Eikös siinä ole varmaan vaan ohut peltikuori ja sen alla jotain eristeitä + johdot + satunnaista muuta elektroniikkaa, joten rautasahan terällä pitäis mennä kohtuu helposti poikki. Eihän sen nyt mitään umpirautaa pitäis olla? Paitsi tietenkin siitä kierteen ja kannan kohdalta. Pitää vielä miettiä... En haluais ruveta tämän takia kovinkaan isoa remonttia tekemään
Mopo305 Kirjoitettu 6. Marraskuuta, 2016 Kirjoitettu 6. Marraskuuta, 2016 En omista 22mm lenkkiä. Ei oo muuta kuin lista ja lyhyt hylsy. Lisäjatkoja ei mahdu noin ahtaaseen väliin, eikä listalla/lenkillä pääse kunnolla vääntämään. Melekeen pakko olla joku hylsy, jonka jatkoksi pystyy sitten laittamaan pitempää vääntövartta + putkea. Siitä kannasta kun ei saa oikein kunnon otetta sivulta päin, mut hylsyllä saa varmasti paremman otteen ylhäältä päin. Tosin Hylsynkään ei passaa olla liian korkea. Loppuu herkästi tila kesken. Huomenna kuitenkin Motonettiin kattelemaan parempia työkaluja... EDIT: No miettiin tässä hetken asiaa ja voi olla, että saatan katkaista sen lambdan ja väännän sen irti ihan normi hylsyllä. Pitää nyt eka vaan mallailla, et mitä työkaluja mää saan sinne ahtaaseen väliin mahtumaan. Tuo lambda nyt ei varmaan oo mikään kovinkaan kova homma sahata kahteen osaan. Eikös siinä ole varmaan vaan ohut peltikuori ja sen alla jotain eristeitä + johdot + satunnaista muuta elektroniikkaa, joten rautasahan terällä pitäis mennä kohtuu helposti poikki. Eihän sen nyt mitään umpirautaa pitäis olla? Paitsi tietenkin siitä kierteen ja kannan kohdalta. Pitää vielä miettiä... En haluais ruveta tämän takia kovinkaan isoa remonttia tekemään Kerroppas tyhmälle, mikä on lista, pitääkö ostaa?
Samo Kirjoitettu 6. Marraskuuta, 2016 Kirjoittaja Kirjoitettu 6. Marraskuuta, 2016 Kerroppas tyhmälle, mikä on lista, pitääkö ostaa? Tarkoitan siis listalla lista-avainta. Siis seuraavassa linkissä esitetyn näköistä työkalua: http://www.tikastukku.fi/Images/products/v420607-2.jpg Varmasti kaikille tuttu työkalu
TransNAM Kirjoitettu 6. Marraskuuta, 2016 Kirjoitettu 6. Marraskuuta, 2016 Ei oo lambdassa elektroniikkaa vaan suurinpiirtein sytytystulpan näköinen keraaminen palikka käärittynä ohueen suojapeltiin. Katkennee ihan vääntämällä tai kolauttamalla. Ovat joskus tosi lujassa. Heti kun saa liikkeelle jotain irroitusainetta kierteisiin ja edestakaisin nitkuttamaan kunnes löystyy ettei lähde kierteet mukana.
Z-mo Kirjoitettu 6. Marraskuuta, 2016 Kirjoitettu 6. Marraskuuta, 2016 Tarkoitan siis listalla lista-avainta. Siis seuraavassa linkissä esitetyn näköistä työkalua: http://www.tikastukku.fi/Images/products/v420607-2.jpg Varmasti kaikille tuttu työkalu Mulle kans terminä "lista" täysin tuntematon, kiintoavain taitaa olla se tutumpi nimitys?
TransNAM Kirjoitettu 6. Marraskuuta, 2016 Kirjoitettu 6. Marraskuuta, 2016 Ainakin täälläpäin yleinen nimitys...
Samo Kirjoitettu 6. Marraskuuta, 2016 Kirjoittaja Kirjoitettu 6. Marraskuuta, 2016 Ei oo lambdassa elektroniikkaa vaan suurinpiirtein sytytystulpan näköinen keraaminen palikka käärittynä ohueen suojapeltiin. Katkennee ihan vääntämällä tai kolauttamalla. Ovat joskus tosi lujassa. Heti kun saa liikkeelle jotain irroitusainetta kierteisiin ja edestakaisin nitkuttamaan kunnes löystyy ettei lähde kierteet mukana. Joo no pitää varmaan katkaista tuo. Mulla vaan on ollut se periaate, että ensin yritän saada kaikki osat ehjänä irti, mut jos ei irtoa kohtuuella, niin pakko kait sitä on ruveta käyttämään väkivaltaa. Nuo autot kun ei tunnu muuta tottelevan Pitää yrittää irroittaa tuo varovasti. Tottakai öljyä väliin heti, kun saa sopivasti ravotettua tiivistettä. Mulle kans terminä "lista" täysin tuntematon, kiintoavain taitaa olla se tutumpi nimitys? Joo oon kuullu kiintoavaimestakin puhuttavan, mutta rakkaalla lapsella on tunnetusti monta nimeä Meillä päin on käytetty nimityksiä lista- ja lenkkiavain. Kiintolenkistäkin on joskus puhuttu.
Mopo305 Kirjoitettu 6. Marraskuuta, 2016 Kirjoitettu 6. Marraskuuta, 2016 Tarkoitan siis listalla lista-avainta. Siis seuraavassa linkissä esitetyn näköistä työkalua: http://www.tikastukku.fi/Images/products/v420607-2.jpg Varmasti kaikille tuttu työkalu Joo, käyttäny noita 55v, mutta eri nimellä.
Samo Kirjoitettu 6. Marraskuuta, 2016 Kirjoittaja Kirjoitettu 6. Marraskuuta, 2016 Edelleenkin rakkaalla lapsella (tässä tapauksessa työkalulla) on monta nimeä. Pääasia, että kaikki ymmärtää mistä on kysymys
Samo Kirjoitettu 6. Marraskuuta, 2016 Kirjoittaja Kirjoitettu 6. Marraskuuta, 2016 Tahtojen taisto lähenee loppuaan. Vanha lambda lähti särkemällä ja armotonta väkivaltaa käyttäen. Oli kuule tosi lujassa. Sai ihan tosissaan vääntää hylsynkin kans, et lähti irti. Uus on nyt menossa paikoilleen. Vielä pitäis vaan tehdä viimeinen kiristys. Meinaa vaan olla niin hidasta kiristää tuolla list... korjaan kiintoavaimella Tahtoo vaan paikat krampata, ku joutuu työskentelemään niin hankalassa asennossa. Kyllä se siitä... Toivottavasti vika nyt oli tuossa lambdassa. Pitää tässä vielä käydä illemmalla koeajamassa ja tunnustelemassa. Seurataan tilannetta... EDIT: Koeajo suoritettu ja tähän mennessä kaikki hyvin. Kone kävi ja veti tasaisesti, eikä vikavalo ainakaan vielä näyttäytynyt. Vaikuttaa hyvältä, mutta seurataan tilannetta
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään