Jump to content

Camaro RS 1991 laittaa satunnaisesti kiihdyttäessä "limb home" tilan päälle

Recommended Posts

Kirjoitettu

Eli esim kiihdyttäessä rampilta autosta häviää tehot ja näyttöön tulee "service engine soon" valo. kun auton käynnistää uudelleen valo häviää ja saattaa kohta tehdä saman tempun... Mistä lähteä vikaa kartoittamaan, kun ei vikakoodeja tällä hetkellä pysty lukemaan??

Kirjoitettu

Eli esim kiihdyttäessä rampilta autosta häviää tehot ja näyttöön tulee "service engine soon" valo. kun auton käynnistää uudelleen valo häviää ja saattaa kohta tehdä saman tempun... Mistä lähteä vikaa kartoittamaan, kun ei vikakoodeja tällä hetkellä pysty lukemaan??

-91 pystyy koodit lukemaan rautalanganpätkällä tai paperiliittimellä, siitä kannattaa lähteä liikenteeseen.
Kirjoitettu

-91 pystyy koodit lukemaan rautalanganpätkällä tai paperiliittimellä, siitä kannattaa lähteä liikenteeseen.

pystyisitkö antamaan tarkennusta vastaukseen kun olen vielä aika kädetön tuon auton kanssa..? mihinkä yleensä tökkään ko. rlangan pätkän tms ja millä minä sieltä näen ja mitä :o

Kirjoitettu

pystyisitkö antamaan tarkennusta vastaukseen kun olen vielä aika kädetön tuon auton kanssa..? mihinkä yleensä tökkään ko. rlangan pätkän tms ja millä minä sieltä näen ja mitä :o

Tuolta tarkempaa ohjetta ja kooditaulukot. Check engine valo vilkuttelee koodit kun on lukutilassa. Rautalangan pätkällä saa järjestelmän lukutilaan
Kirjoitettu

Tuolta tarkempaa ohjetta ja kooditaulukot. Check engine valo vilkuttelee koodit kun on lukutilassa. Rautalangan pätkällä saa järjestelmän lukutilaan

http://www.handen.us/caprice/aldl.html

Ohjeet eri autolle mutta sama systeemi.

antaa koodin 43 (knock sensor) ??

Kirjoitettu

Mistäspäin minä löydän tämän anturin? missä kulkee johdot ym. tarkastettavat kohdat?

Kirjoitettu

Lohkossa repsikan puolella. Johto on todennäköisesti sulanut pakosarjoihin.

Kirjoitettu

Lohkossa repsikan puolella. Johto on todennäköisesti sulanut pakosarjoihin.

löyty osa, en ottanu irti vielä ko anturia, johdot oli kuitenkin ehjän näköset. mutta kuuluuko sen johdon liittimen liikkua hulluna siinä anturissa kiinni ollessaan? tuleeko sieltä jäähytysnestettä mitenkä paljolti?

Kirjoitettu

löyty osa, en ottanu irti vielä ko anturia, johdot oli kuitenkin ehjän näköset. mutta kuuluuko sen johdon liittimen liikkua hulluna siinä anturissa kiinni ollessaan? tuleeko sieltä jäähytysnestettä mitenkä paljolti?

Irti ei kannata ottaa jos ei ole uutta laittaa tilalle.  Uudessa on kierteisiin laitetty tiivistetöhnä ja se kiristetään tiettyyn momenttiin, jotta knock sensorin toiminta varmistetaan. Vanha on yleensä aika lujassa kiinni, että sen saisi varmasti ehjänä irti. Jäähdytysnestettä tulee paljon, jos antaa tulla, mutta sitä ei tule kovin nopeasti. Uusi anturi valmiiksi lähelle ja nopea vaihto, niin saattaa selvitä hihallisella jäähdytinnestettä. Tuo 43 koodi tulee muistaakseni myös jos sytytyksen säätöpiuha on irti siitä lämmityslaitteen moottorin vierestä (ruskea johto, missä liitin) tai jos tuo liitin pätkii. Kerran on mulle antanut 43 koodin yhteensopimattomalla tarvikesytkämodulille. Metro autosta sanoivat silloin, että he eivät tiedä yhtään ESC modulia hajonneen.
Kirjoitettu

Irti ei kannata ottaa jos ei ole uutta laittaa tilalle.  Uudessa on kierteisiin laitetty tiivistetöhnä ja se kiristetään tiettyyn momenttiin, jotta knock sensorin toiminta varmistetaan. Vanha on yleensä aika lujassa kiinni, että sen saisi varmasti ehjänä irti. Jäähdytysnestettä tulee paljon, jos antaa tulla, mutta sitä ei tule kovin nopeasti. Uusi anturi valmiiksi lähelle ja nopea vaihto, niin saattaa selvitä hihallisella jäähdytinnestettä. Tuo 43 koodi tulee muistaakseni myös jos sytytyksen säätöpiuha on irti siitä lämmityslaitteen moottorin vierestä (ruskea johto, missä liitin) tai jos tuo liitin pätkii. Kerran on mulle antanut 43 koodin yhteensopimattomalla tarvikesytkämodulille. Metro autosta sanoivat silloin, että he eivät tiedä yhtään ESC modulia hajonneen.

ookei, pitääpäs se johto vielä vilkasta. sensori ja liitin varuilta nyt tilattu.  :)

Kirjoitettu

ookei, pitääpäs se johto vielä vilkasta. sensori ja liitin varuilta nyt tilattu.  :)

Ethän aja 95:lla?
Kirjoitettu

Ja tietysti ESC-modulin liittimen pinnat kannattaa putsata, tuppaa hapettumaan, kun sitä ei juurikaan tarvitse aukoa.

Kirjoitettu

Ja tietysti ESC-modulin liittimen pinnat kannattaa putsata, tuppaa hapettumaan, kun sitä ei juurikaan tarvitse aukoa.

jaa mistä löydän tämän esc:n? ;D ;D

Kirjoitettu

jeps. sensori ja liitin vaihdettu moduulin liitinkin tarkastettu ja ei pelitä. samaa koodia rallattaa näytössä  \m/ mikä meni vikaan

Kirjoitettu

Tarkista ettei virranjakajan lukitus ole löysällä ja ettei jakaja pääse pyörimään.

Tarkista myös sytytyksenennakko.

Tämän näköinen 1-johtoinen liitin irti pelkääjänpuolen iskaritolpan takaa .

http://i646.photobucket.com/albums/uu185/pakana81/est_zps79582e69.jpg~original

Perusennakko tulisi olla 6 astetta (8 myös ok) ajoituslampulla katsottuna.

Eli damperin ura osuu lampun välähtäessä tuohon 6 before loveen.

http://i646.photobucket.com/albums/uu185/pakana81/Pointer_zps6ea2e9a5.jpg~original

Kirjoitettu

ESC:in maaviat on näissä aika yleisiä. Sen vois mitata seuraavaksi

Kirjoitettu

Tarkista ettei virranjakajan lukitus ole löysällä ja ettei jakaja pääse pyörimään.

Tarkista myös sytytyksenennakko.

Tämän näköinen 1-johtoinen liitin irti pelkääjänpuolen iskaritolpan takaa .

http://i646.photobucket.com/albums/uu185/pakana81/est_zps79582e69.jpg

Perusennakko tulisi olla 6 astetta (8 myös ok) ajoituslampulla katsottuna.

Eli damperin ura osuu lampun välähtäessä tuohon 6 before loveen.

http://i646.photobucket.com/albums/uu185/pakana81/Pointer_zps6ea2e9a5.jpg

virranjakaja on hyvin kiinni, sytkäennakkoon ei mulla ole sitä lamppua.. 1johto liitin on kiinni vai tuleeko irrottaa ennakon tarkistus ajaksi? anteeksi tyhmyyteni en ymmärtänyt varmaksi. ;D

ESC:in maaviat on näissä aika yleisiä. Sen vois mitata seuraavaksi

yleismittarillako sen saisi selville? sähkötyöt ei tosiaan vahvuus ole..  :)

Kirjoitettu

virranjakaja on hyvin kiinni, sytkäennakkoon ei mulla ole sitä lamppua.. 1johto liitin on kiinni vai tuleeko irrottaa ennakon tarkistus ajaksi? anteeksi tyhmyyteni en ymmärtänyt varmaksi. ;Dyleismittarillako sen saisi selville? sähkötyöt ei tosiaan vahvuus ole..  :)

Vaatii ajoituslampun.

Liitin tulee irroittaa tarkistuksen ajaksi.

Kirjoitettu

Vaatii ajoituslampun.

Liitin tulee irroittaa tarkistuksen ajaksi.

selvä tapaus! pittääpä suunnata lamppukaupoille. :-X

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...