Jump to content

Edulliset alumiinikannet, mutta kannattaako ostaa?


F350

Recommended Posts

SHR:n pipot pikkulohkoon:

v3.00PF/23º

2.98in² MIN (throat)

67cc chamber*

1.390 x 2.400 opening

Mr Gasket 5824**

2.99in² AVG CSA

5.40 port length

265cc runner

2.140/5.255/.065 margin/.290 tipº

1.580/5.240/.080 margin/.290 tipº

50º intake seats

radius 45º exhaust seats

4.155 fixture

1.875 pipe

.200 138/114

.300 210/154

.400 257/191

.500 299/218

.600 326/235

.700 344/248

.800 352/252

.900 358/254

1.00 363/256

Link to comment
Share on other sites

Ja LS3 vakiot virtaa myös yli 300cfm. Portattuna yli 350cfm. Ja ne maksaa uutena täydellisinä tonnin/pari. Harmi että niitä ei saa vanhaan pikkulohkoon kiinni...

jos nuo ls kannet / mosa olisi niin ylivoimaisia , niin niitä olisi joka autossa radalla. en ole vielä nähnyt kuin 2 , markkanen  ja grönman stock ryhmässä.

tuskin kukaan haluaisi koneensa suorituskykyä heikentää ls kansilla ;)

Link to comment
Share on other sites

jos nuo ls kannet / mosa olisi niin ylivoimaisia , niin niitä olisi joka autossa radalla. en ole vielä nähnyt kuin 2 , markkanen  ja grönman stock ryhmässä.

tuskin kukaan haluaisi koneensa suorituskykyä heikentää ls kansilla ;)

 

Pikkulohkoon ei saa tonnilla yli 300cfm kansia, siinä(kin) mielessä LS on ylivoimainen.

Täällä periferiassa mennään 70-luvun kisavehkeillä varmaan vielä 10-20 vuotta, ei epäilystäkään.

Link to comment
Share on other sites

Pikkulohkoon ei saa tonnilla yli 300cfm kansia, siinä(kin) mielessä LS on ylivoimainen.

Täällä periferiassa mennään 70-luvun kisavehkeillä varmaan vielä 10-20 vuotta, ei epäilystäkään.

 

kisa hommissa ei kukaan edes vitsinä heitä hyvistä 1000e kansista läppää. kyllä ne kunnon kannet on enemmänkin 5000-10000e haarukassa, silloin kun oikeasti tehoa haetaan .

Link to comment
Share on other sites

kisa hommissa ei kukaan edes vitsinä heitä hyvistä 1000e kansista läppää. kyllä ne kunnon kannet on enemmänkin 5000-10000e haarukassa, silloin kun oikeasti tehoa haetaan .

Nyt sä taisit unohtaa stock luokan ::)

Link to comment
Share on other sites

kisa hommissa ei kukaan edes vitsinä heitä hyvistä 1000e kansista läppää. kyllä ne kunnon kannet on enemmänkin 5000-10000e haarukassa, silloin kun oikeasti tehoa haetaan .

 

Rallikäyttöön tehdyt LS7 kannet virtaa +400cfm, harmi että ei maksa kuin tyyliin 3000, eli aivan liian halvat siihen todelliseen tehon hakemiseen.

Link to comment
Share on other sites

Ehkä vähän karannut aiheesta ;D Mutta mun alkuperäinen kysymys oli juurikin se että tekeekö noilla 800 euron kansilla mitään, eli ovatko sen reilut 50 hp:tä paremmat kun noi mun itse porttaamat 360 pollea virtaavat ihan paskat rautakannet? AFR:ien hyvyys on varmaan kaikkien tiedossa, mutta ne maksaa tonnin enemmän, bang for the buck?

Link to comment
Share on other sites

No tuskin ovat +50hp kannet jos nykyiset toimii noinkin hyvin.  Kyllä näihin kiinan halpiksiin saa laskea heti ainakin ohjurien vaihdon, kertakäyttökamaa olleet. Sama koskee melkein kyllä venttiilejäkin.

 

Paritkin kiinan Patriotit täällä suunnalla saatu toimimaan uusin ohjurein ja venttiilein ihan ok. Kannattaako tuo, niin mielestäni ei.

Link to comment
Share on other sites

Venakopat menisi vaihtoon ja koska ei ole erikseen mainintaa, niin luultavasti imusarja keskipultit ovat eri kulmassa kuin 87-95 imusarjoissa (72°).

Mutta sehän ei mikään ongelma olisi.

Painoa nyt ainakin tippuisi hurjasti keulalta.

Link to comment
Share on other sites

Ehkä vähän karannut aiheesta ;D Mutta mun alkuperäinen kysymys oli juurikin se että tekeekö noilla 800 euron kansilla mitään, eli ovatko sen reilut 50 hp:tä paremmat kun noi mun itse porttaamat 360 pollea virtaavat ihan paskat rautakannet? AFR:ien hyvyys on varmaan kaikkien tiedossa, mutta ne maksaa tonnin enemmän, bang for the buck?

Jos haluat oikeasti tietää,niin soita jollekkin kannenporttaajalle jolla on virtauspenkki.Ovat varmaankin mitanneet kyseisiä kansia, ja osaavat sanoa mitä niillä tekee.Ei ne virtausluvut kerro koko totuutta,jos virtaus sakkaa jollain isommalla virtausluvulla niin kansi ei tuota silloin tehoa.

Näin kertoi minun kannet portannut kannenporttaaja,maksimivirtaus oli ollut orkkiskuosissa 247cfm,mutta todellinen tehoa tuottava virtaus oli ollut 233cfm

Link to comment
Share on other sites

Jos haluat oikeasti tietää,niin soita jollekkin kannenporttaajalle jolla on virtauspenkki.

Hyvä vinkki m/ Vielä kun sais jostain yhteystiedot, niin voisi soitella, täälläpäin ovat harvassa
Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...
  • 2 years later...

Kieltämättä Profiler kuullostaa varsin varsin hyvältä ja kuten videossakin todettiin, että portattuna erittäin hyvä.

 

 (Edit) Niin kyllä tuossa hinta erossa valinta kallistuisi Profileriin  AFR:n sijaan. Ja suorittaisi mahdollisen porttauksen Profileriin.

Edited by Juza89
Sanajärjestys/ lauseen ymmärtämisen muotoilu
Link to comment
Share on other sites

15 tuntia sitten, Juza89 kirjoitti:

Kieltämättä Profiler kuullostaa varsin varsin hyvältä ja kuten videossakin todettiin, että portattuna erittäin hyvä.

 

 Niin kyllä tuossa hinta erossa Profileriin kallistuisi AFR:n sijaan ja suorittaisi niille porttauksen.

En tiedä mikä on Profiler viimeistelyn taso. 

Cnc-portatun Afr competition kannen kanavat oli hyvät ja amattiporttaaja löysi vain vähän parannettavaa mikä hoitui nopeasti ja edullisesti. 

Sen sijaan seetit oli koneistettu vituralleen ja niiden koneistus jo maksoikin vähän enemmän. 

 

https://www.facebook.com/579460078763141/posts/2833255213383605/

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 tuntia sitten, Fenix kirjoitti:

En tiedä mikä on Profiler viimeistelyn taso. 

Cnc-portatun Afr competition kannen kanavat oli hyvät ja amattiporttaaja löysi vain vähän parannettavaa mikä hoitui nopeasti ja edullisesti. 

Sen sijaan seetit oli koneistettu vituralleen ja niiden koneistus jo maksoikin vähän enemmän. 

 

https://www.facebook.com/579460078763141/posts/2833255213383605/

 

Ainakin videolla näytti yllättävän hyvältä valujäljeltä ja oli näköjään hieman "venakupin" pohjaa pörrätty mittaajan toimesta.

 

 Jeps samaa kuullu/ lukenut monesti AFR:n venttilien vuodoista. Metka etteivät korjaa asiaa, vai liekö siinä se perus jenkkien asenne, ettei tästä nyt voi parempaa saada, kun tuotteemme on top of the world 🤷

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Tuolla on hyvänolosia kiinankansia tilattavissa. Virtaa hyvin, siisti valu ja koneistukset kunnossa. Mie ostin itelle tuon "koeparin" joka tuli virtautettua ja mittailtua.

Just ilmotti että kohta on tilaus lähössä, eli jos kiinnostaa niin pirauttakaa herralle...

Ja saman puljun ls kansia on myös siellä koepari joka vaikuttaa hyvältä...

 

https://itasuomenkansityo.fi/

Link to comment
Share on other sites

20.2.2024 klo 20.18, hukkis kirjoitti:

Tuolla on hyvänolosia kiinankansia tilattavissa. Virtaa hyvin, siisti valu ja koneistukset kunnossa. Mie ostin itelle tuon "koeparin" joka tuli virtautettua ja mittailtua.

Just ilmotti että kohta on tilaus lähössä, eli jos kiinnostaa niin pirauttakaa herralle...

Ja saman puljun ls kansia on myös siellä koepari joka vaikuttaa hyvältä...

 

https://itasuomenkansityo.fi/

Mitään tietoa hintatasosta? Sivuilla ei oo kun gumminssin kansi

Link to comment
Share on other sites

Kannet tulee tyhjänä ja mitataan/portataan/kasataan tarvittaessa asiakkaan tarpeen mukaan. Sillon ei tarvii miettiä jousia ym. asioita ja saa oikeesti bolt-on kannet. Hintataso lienee aika järkevä, jos vertaa "merkkikansiin" joita saattaa myös joutua koneistamaan.

Soittamalla selvii parhaiten kullekin sopivin paketti.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...