BlackZ Kirjoitettu 1. Kesäkuuta, 2017 Kirjoitettu 1. Kesäkuuta, 2017 Tässä kun itsellä on vain tuo 30 neliön autotalli tontilla ja useampi auto niin vuosia miettinyt miten tätä säilytysongelmaa ratkoisi. Nykyäänhän on monenlaista edullista autotallia sekä koottavaa konttia tarjolla, sellaset voisi olla yksi vaihtoehto. Miten porukka on tehny lisätilaa itselleen harrasteita varten? Ja kysymys on nyt että sitä tilaa saisi ihan pikkusijotuksella lisää. Mullaki on iso tila sukulaisilla mihin saan noita vehkeitä säilöön, mutta harmittaa pitää niitä sitten niin kaukana kotoa. Tässä vähän ensi talvea varten suunnitellu miten sais lisätilaa ihan omalle tontille edullisesti. Tällaisia vaihtoehtojahan sitä on tarjolla nykyään: Ihan "autotalli" sähköovella: https://www.grillikauppa.com/autotalli-villahouse-a1-delux Vastaava sivulle aukeavilla ovilla: http://www.taloon.com/autotalli-timburg-villa-c1-vihrea/KA-6438014109053/dp?openGroup=9884 Koottava kontti mihin justiinsa Camaro pitäs mahtua: https://www.dancovershop.com/fi/product/varastokontit/kontti-6x22x22-m.aspx Onko muita ideoita? Tuo Villahouse A1 delux harmaana ei oikeastikaan ois paha vaihtoehto, kaippa tuossa nyt kottero säilys ja tuolla vois vähä puuhastellaki pakon edessä jos ei oikeaan talliin satu mahtumaan
F350 Kirjoitettu 1. Kesäkuuta, 2017 Kirjoitettu 1. Kesäkuuta, 2017 Mun kokemuksella "Vain kesäkäyttöön" Eivät kestä yli 10cm lumikuormaa, jos sitäkään, Tuossa de luxe mallissa ei ole pellin vahvuutta edes mainittu, tuossa timpurissa 0,25mm, eli aika paperia vs esim normi kattopelti, joka on vähintään tuplasti paksumpaa ja siellä on kunnon runko alla. Tietysti jos noihin rakentelee kunnon rungon sisäpuolelle, mutta äkkiä siihen se reilu 500 menee jo tarvikkeisiin.
BlackZ Kirjoitettu 1. Kesäkuuta, 2017 Kirjoittaja Kirjoitettu 1. Kesäkuuta, 2017 Mun kokemuksella "Vain kesäkäyttöön" Eivät kestä yli 10cm lumikuormaa, jos sitäkään, Tuossa de luxe mallissa ei ole pellin vahvuutta edes mainittu, tuossa timpurissa 0,25mm, eli aika paperia vs esim normi kattopelti, joka on vähintään tuplasti paksumpaa ja siellä on kunnon runko alla. Tietysti jos noihin rakentelee kunnon rungon sisäpuolelle, mutta äkkiä siihen se reilu 500 menee jo tarvikkeisiin. Joo itekin olen hieman miettinyt että mahtaako noiden kestävyys olla luokkaa pressutalli kuitenkin. Mutta voihan niitä itse vahvistaa ja helppohan noiden lumikuormia on sitten tiputella vähemmäksikin tarvittaessa. Tuollainen koottava kontti olisi silleen kätevä että sen voi sitten siirtää osinakin helposti eikä tarvi kummempia maatöitä tehdä välttämättä. Oman autotallin laajennus olisi fiksuin, mutta siinä tulee se vastaan etten voi leventää sitä kun tontin raja tulee vastaan, eikä voi pidentääkään ku toisessa päätyssä erillinen varastorakennus 2 metrin päässä ja etupihan puolelle ei varmana saa tehdä kun tulis ihan hirvityksen näkönen jatke taloon/talliin. Siksi pittää näitä vaihtoehtosia miettiä
pantera Kirjoitettu 1. Kesäkuuta, 2017 Kirjoitettu 1. Kesäkuuta, 2017 jos meinaa että pressutalli kestää talven yli, on peite oltava UV suojattua PVC yli 500g/m2. Mulla on kiinasta tilattu 80m2 pressutallli joka kestää 80kg/m2 lumikuormaa
BlackZ Kirjoitettu 1. Kesäkuuta, 2017 Kirjoittaja Kirjoitettu 1. Kesäkuuta, 2017 jos meinaa että pressutalli kestää talven yli, on peite oltava UV suojattua PVC yli 500g/m2. Mulla on kiinasta tilattu 80m2 pressutallli joka kestää 80kg/m2 lumikuormaa Joo ehkä edellisessä viestissä annoin väärän kuvan, onhan niitä pressutalleja mitkä kestääkin. Viittasin aiemmassa viestissä niihin ihan halpispressutalleihin. Onhan niitä kunnon pressuilla olevia pressutalleja vaikka minkälaisessa käytössä, mutta niistä saa sitte jo vähä maksaakin. Pressutallit on vaan lähes aina todella ruman näkösiä, ei ne nuo halpis peltikopitkaan kyllä mitään hienoja ole mutta niitä voisi yrittää edes vähä sitten maisemoida jotenkin
letkume Kirjoitettu 1. Kesäkuuta, 2017 Kirjoitettu 1. Kesäkuuta, 2017 Soirosta runko, laudoista ruoteet ja peltiä kaupasta. Harkkojen päälle pystyyn. Samaan hintaan paljon parempi, rakentaa muutamassa päivässä.
F350 Kirjoitettu 1. Kesäkuuta, 2017 Kirjoitettu 1. Kesäkuuta, 2017 Soirosta runko, laudoista ruoteet ja peltiä kaupasta. Harkkojen päälle pystyyn. Samaan hintaan paljon parempi, rakentaa muutamassa päivässä. Minä tein pyöräkatoksen valokatteella, 11x3.4m, kestää Oulun lumet, tarvikkeet maksoi 1200€. Talon päätyä vasten joten kolme seinää ovat avoimet.
pantera Kirjoitettu 1. Kesäkuuta, 2017 Kirjoitettu 1. Kesäkuuta, 2017 Soirosta runko, laudoista ruoteet ja peltiä kaupasta. Harkkojen päälle pystyyn. Samaan hintaan paljon parempi, rakentaa muutamassa päivässä. Vaatii rakennusluvan
pantera Kirjoitettu 1. Kesäkuuta, 2017 Kirjoitettu 1. Kesäkuuta, 2017 Joo ehkä edellisessä viestissä annoin väärän kuvan, onhan niitä pressutalleja mitkä kestääkin. Viittasin aiemmassa viestissä niihin ihan halpispressutalleihin. Onhan niitä kunnon pressuilla olevia pressutalleja vaikka minkälaisessa käytössä, mutta niistä saa sitte jo vähä maksaakin. Pressutallit on vaan lähes aina todella ruman näkösiä, ei ne nuo halpis peltikopitkaan kyllä mitään hienoja ole mutta niitä voisi yrittää edes vähä sitten maisemoida jotenkin Joo rumia ovat, jotkut on ostanu suuren kasvihuoneen ja kesällä kasvattavat tomaatteja, talvella varastoivat romuja... Nekin tarvii kiinteinä rakennuksina luvan..
letkume Kirjoitettu 1. Kesäkuuta, 2017 Kirjoitettu 1. Kesäkuuta, 2017 Vaatii rakennusluvan http://down0.80157-down0.dna.qbrick.com/80157-down0/thumbs/25/553167_5e691d_large.jpg
F350 Kirjoitettu 1. Kesäkuuta, 2017 Kirjoitettu 1. Kesäkuuta, 2017 Joo rumia ovat, jotkut on ostanu suuren kasvihuoneen ja kesällä kasvattavat tomaatteja, talvella varastoivat romuja... Nekin tarvii kiinteinä rakennuksina luvan.. Jos tekee asfaltin/betonin päälle purettavissa olevan (ruuviliitokset) pääsee ainakin harmaalle alueelle lupatarpeen suhteen, tai jos on vain kolme seinää voi selvitä toimenpideilmoituksella.
BlackZ Kirjoitettu 1. Kesäkuuta, 2017 Kirjoittaja Kirjoitettu 1. Kesäkuuta, 2017 ... Ja jos ei kerro kellekään niin kukkaa ei välitä eikä käske purkaa tuommosia pois
pantera Kirjoitettu 1. Kesäkuuta, 2017 Kirjoitettu 1. Kesäkuuta, 2017 Nykyään kattelevat ilmakuvista ihmisten mökkejä la lähettävät uhkailukirjeitä...mullekkin tuli soitto rak valvonnasta... Kaupungit saa kiinteistöveroja luvallisista mutta ei luvattomista.rakennuksista .
BlackZ Kirjoitettu 1. Kesäkuuta, 2017 Kirjoittaja Kirjoitettu 1. Kesäkuuta, 2017 Nykyään kattelevat ilmakuvista ihmisten mökkejä la lähettävät uhkailukirjeitä...mullekkin tuli soitto rak valvonnasta... Kaupungit saa kiinteistöveroja luvallisista mutta ei luvattomista.rakennuksista . No sittehä se pittää olla tuommonen kontti tai peltikuoritalli, ei oo kiinteä rakennus.. on mulla rakennusslupaaki jälellä 30 neliötä.
Mika Kirjoitettu 3. Kesäkuuta, 2017 Kirjoitettu 3. Kesäkuuta, 2017 Täyspitkä merikontti taitaa olla kestävä ja halpa ratkaisu. Työkaveri osti itselle sellaisen 1200 eurolla tässä joku aika sitten ja meillä on tuossa naapurissa kaiketi joutilaana sellainen puoli pitkä. Itse saimme lisää tallitilaa muuttamalla toiseen taloon Noille työkoneille olen suunnitellut pressuhallia/tallia, joka kestää lumikuorman ja auringonpaisteen.
BlackZ Kirjoitettu 3. Kesäkuuta, 2017 Kirjoittaja Kirjoitettu 3. Kesäkuuta, 2017 Täyspitkä merikontti taitaa olla kestävä ja halpa ratkaisu. Työkaveri osti itselle sellaisen 1200 eurolla tässä joku aika sitten ja meillä on tuossa naapurissa kaiketi joutilaana sellainen puoli pitkä. Itse saimme lisää tallitilaa muuttamalla toiseen taloon Noille työkoneille olen suunnitellut pressuhallia/tallia, joka kestää lumikuorman ja auringonpaisteen. Sepä se ois mutta ei tuommosta merikonttia voi tässä Oulun keskustan läheisyydessä olevan omakotitalon 1000 neliön tontille roudata Meinaan olisi melko hirvittävä näky
pantera Kirjoitettu 3. Kesäkuuta, 2017 Kirjoitettu 3. Kesäkuuta, 2017 Harkoista potero ja nelipilari nosturiks vaikka tälleen:
TransNAM Kirjoitettu 3. Kesäkuuta, 2017 Kirjoitettu 3. Kesäkuuta, 2017 Harkoista potero ja nelipilari nosturiks vaikka tälleen: Siisti
Fenix Kirjoitettu 3. Kesäkuuta, 2017 Kirjoitettu 3. Kesäkuuta, 2017 Tossa täytyy huolehtia viemäröinnistä ettei autoa lasketa uima-altaaseen
jaro55 Kirjoitettu 3. Kesäkuuta, 2017 Kirjoitettu 3. Kesäkuuta, 2017 Jossain näin kuvat, kun 3kpl 12m merikontteja oli laitettu U-muotoon ja siihen kattotuolit/kate päälle. Aikas helpolla ja nopeesti syntyi varastotilaa ja tilava autokatos.
pantera Kirjoitettu 3. Kesäkuuta, 2017 Kirjoitettu 3. Kesäkuuta, 2017 Tossa täytyy huolehtia viemäröinnistä ettei autoa lasketa uima-altaaseen ämpäri ja motonetin uppopumppu
Mika Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2017 Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2017 Jossain näin kuvat, kun 3kpl 12m merikontteja oli laitettu U-muotoon ja siihen kattotuolit/kate päälle. Aikas helpolla ja nopeesti syntyi varastotilaa ja tilava autokatos. Noin on tehty täällä Oulussakin ja mm. Ruskosta löytyy
BlackZ Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2017 Kirjoittaja Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2017 ... Ei tämä nyt jalostu hirveästi tämä keskustelu ;D Pittääkö tätä nyt rajata vielä että alle 50 neliön autosäilöistä puhutaan
Juza89 Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2017 Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2017 Eiköstä ultimaten tallipaketteja saa aikast edullisesti Vähän osiltaan sekamelska, mutta kyllä ne näyttävät kestävän.
F350 Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2017 Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2017 ... Ei tämä nyt jalostu hirveästi tämä keskustelu ;D Pittääkö tätä nyt rajata vielä että alle 50 neliön autosäilöistä puhutaan Uskoisin että edullisimmin saat talvenkestävän tallin kun lyöt rungon metallisilla tolpanjaloilla maahan, katto valolevystä ja seinät talouspanelista. Toi mun katos maksoi sen 1200, jos tekee harjakaton, niin tulee hieman kalliimmaksi, seinät tullee talouspanelista tehtynä 10€/m2
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään