Z-mo Kirjoitettu 11. Heinäkuuta, 2017 Kirjoitettu 11. Heinäkuuta, 2017 Tuo Hankook se taitaa olla mun rengas. Just soppeli koko ja hintaki vielä suht järkevä. Ja oon kyllä tykänny aina Hankookeista. Tuota sais ite asiassa 265/40-18 kokoisena, mutta se kun se survotaan tuolle 8" leveälle vanteelle niin ei mahda ainakaan kokonaisuudessaan saada sitä lisäleveyden tuomaa hyötyä kun vanne periaatteessa 1" liian kapea suositukseen nähen. Kommentteja? Tuohon Hankookiin lämpesin kyllä nyt Ku ette kerran yhtään mua yllytä laittamaan niitä Nankanginkaan 265/45 taakse niin mennään sitte nössöllä linjalla..... Tuo Hankookin R-S3 on käytännössä ratarengas, tehty kohtuullisen vakavamieliseen rata-ajoon eli on jäykällä rungolla. Ja renkaan jäykkä runko on yleensä myrkkyä siinä kohtaa kun pitäisi kaivaa pitoja kun lähetetään risteyksestä rystyset valkosina... En siis usko ettei ole sulle optimi gummi, ellet sitten rupea ajamaan rata-ajoa. Sehän luonnollisesti on kyllä uljainta mitä autolla voi tehdä. Pitäisin kiinni noista rengassuosituksista, eli 265-leveä kumi 8 tuumaa leveälle vanteelle iso no-no, varsinkin jos autoa tulee käskytettyä kuten näitä kuuluukin käskyttää.
BlackZ Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2017 Kirjoittaja Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2017 Tuo Hankookin R-S3 on käytännössä ratarengas, tehty kohtuullisen vakavamieliseen rata-ajoon eli on jäykällä rungolla. Ja renkaan jäykkä runko on yleensä myrkkyä siinä kohtaa kun pitäisi kaivaa pitoja kun lähetetään risteyksestä rystyset valkosina... En siis usko ettei ole sulle optimi gummi, ellet sitten rupea ajamaan rata-ajoa. Sehän luonnollisesti on kyllä uljainta mitä autolla voi tehdä. Pitäisin kiinni noista rengassuosituksista, eli 265-leveä kumi 8 tuumaa leveälle vanteelle iso no-no, varsinkin jos autoa tulee käskytettyä kuten näitä kuuluukin käskyttää. No mitä rengasta ehdottasit? Tuo mun ajo on sekä että, pittää taittua mutkiinkin mutta toki hieman isommalla prioriteetilla on suoraan ajamisen pito.
Z-mo Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2017 Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2017 Vaikee pala on, koko on vaan semmonen että joudut tekemään isoa kompromissia lähinnä sen paikaltaan lähtö -pidon kanssa. Muistan kans kun oli noi 245/40-18 kumit alla, ja nyt on 285/35-18 ja on kyllä ihan eri meininki. Rupeat ettimään nyt vaan uusia vanteita, taakse 9.5 leveät on hyvät.
BlackZ Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2017 Kirjoittaja Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2017 Vaikee pala on, koko on vaan semmonen että joudut tekemään isoa kompromissia lähinnä sen paikaltaan lähtö -pidon kanssa. Muistan kans kun oli noi 245/40-18 kumit alla, ja nyt on 285/35-18 ja on kyllä ihan eri meininki. Rupeat ettimään nyt vaan uusia vanteita, taakse 9.5 leveät on hyvät. Voi kunpa pystys, mutta kyllä se niin on että ei hienompia vanteita ole olemassa Irociin kuin nuo 18" kromiset Iroc-Z vanteet Tuo mun autohan on hauskanpitoa, pahennuksen aiheuttamista sekä stressinpoistamista varten ja ulkonäkö merkkaa myös tosi paljon, joten olen valmis tekemään jonninmoisen kompromissin pidon suhteen että saan pitää nuo vanteet. Varmasti kiinnostaa kun saan katusliksit niin ajaa varttimailiakin ja tehä tosta 11s auto, mutta tuo ei oo niin vakavaa kuitenkaan, eli en sen takia uhraa noita vanteita Pitäs saada joltaki lainaan 15" vanteet ja renkaat, semmoset että ois taka-akselilla ne 295 renkaat, jos se ei mutka-ajossa ihan Capriceksi muutu niin siinä 15" klassikko lookissa löytys taas mielusia vanteita. Mutta jos 17-18" kokoluokassa pysytään niin nuo Irocit pysyy alla melko varmalla. Meinaatko että nuo Hankookit ois tosiaan paikaltaan lähdössä huonot? Melko sliksimäinen pinta kuitenki ja kantikas rengas, luulis tuon pinnan istuvan melko tasasesti tietä vasten?
F350 Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2017 Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2017 Meinaatko että nuo Hankookit ois tosiaan paikaltaan lähdössä huonot? Melko sliksimäinen pinta kuitenki ja kantikas rengas, luulis tuon pinnan istuvan melko tasasesti tietä vasten? Mullahan oli tosiaan rataslicksit dot hyväksynnällä ja kyllä niissä selvästi painopiste on mutkapidossa ja kuivalla kelillä (niissä oli merkintä "DRY"). Istuu varmaan kulutuspinnan leveys suuntaan tasaisesti, mutta kun on jäykät sivut ei pitopinta kasva samoin kuin pehmeäsivuisemmassa joka painuu asfalttia vasten. Ratarengas toimii sitten erittäin huonosti mukulakivellä
BlackZ Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2017 Kirjoittaja Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2017 No prkl, kertokkaa nyt mulle sitte mikä se on hyvä rengas katukiihyttelyyn, se nyt riittää että sitä sivuttaispitoa on paremmin ku noissa 10 vuotta vanhoissa Hankookin normirattaissa Mää vissii kattelen sitte ihan vääränlaisia renkaita. Onko se normi sporttirengas sitte paras tuohon mun tarpeeseen, eli etten mee katusliksiin ollenkaan?
Fenix Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2017 Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2017 Olisikohan No prkl, kertokkaa nyt mulle sitte mikä se on hyvä rengas katukiihyttelyyn, se nyt riittää että sitä sivuttaispitoa on paremmin ku noissa 10 vuotta vanhoissa Hankookin normirattaissa Mää vissii kattelen sitte ihan vääränlaisia renkaita. Onko se normi sporttirengas sitte paras tuohon mun tarpeeseen, eli etten mee katusliksiin ollenkaan? En pysty kokemuksella sanomaan, mutta olisikohan se kompromissi sitten joku soft semi slicksi maltillisella 1.4-2 bar paineella? Tiedä sitten kuinka pitkäikäiset ovat. Mitenköhän joku Nitto tai Mickey thompson sportsman s/r tai ET street s/s toimis jos kokoja löytyis?
Fenix Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2017 Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2017 Ehkä toi soft seos ei ole kovin lompakkoystävällinen veto. Mittasin äsken ja mulla 180 medium seoksella hävinnyt 1mm. n.3000km. jälkeen. Mielestäni ei paha, mutta enemmän kuin kovemmilla renkailla. En ole edes raaskinut / ennättänyt rankaista renkaita vielä toden teolla. Jos kuluminen jatkuisi samaa tahtia, niin 1.5mm urasyvyys tulisi vastaan 18000km. jälkeen. Omilla ajoilla ei siis ihan heti.
Fenix Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2017 Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2017 Soitin kaverille ja kysyin paljonko Toyon r1r 140tw kuluneet. Ei ollut mitannut mutta ei kuulemma paljoa silmämääräisesti. 7000km. takana ja jos nätisti ajaa niin epäili kestävän 2-3 kesää.
Z-mo Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2017 Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2017 En itse lähtis noihin ratarenkaisiin. Ja muunlaisia semi sliksejä ei 245/40-18 kokosina ookkaan. Törmäsin tämmösiin Mickey Thompsonin normirenkaisiin: https://m.summitracing.com/parts/mtt-6284 Pikaisen kuuklettelun tuloksena tuli renkaasta vain hyvää palautetta, "hooks hard". Tietysti täältä Siperiasta tommosia saa mutta jenkeistä vaan tilaukseen!
BlackZ Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2017 Kirjoittaja Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2017 En itse lähtis noihin ratarenkaisiin. Ja muunlaisia semi sliksejä ei 245/40-18 kokosina ookkaan. Törmäsin tämmösiin Mickey Thompsonin normirenkaisiin: https://m.summitracing.com/parts/mtt-6284 Pikaisen kuuklettelun tuloksena tuli renkaasta vain hyvää palautetta, "hooks hard". Tietysti täältä Siperiasta tommosia saa mutta jenkeistä vaan tilaukseen! No joo vaan tuohan on ihan perus katusporttirenkaan näkönen, vastaavia varmasti saa monelta muultakin merkiltä, näin ite päättelisin. Ja Fenix, ei mulla niillä kilsoilla niin hirveää väliä. Varmaan tuollaki se 2000km tulee kesässä niin mahtaa mennä rengas ku rengas aina vuosia Kulutukset ollu tänä kesänä koko ajan tuossa 29-50l/100km nurkilla pyöriessä niin tuolla ei ihan kaikkia arkiajoja tuu ajettua
Z-mo Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2017 Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2017 No joo vaan tuohan on ihan perus katusporttirenkaan näkönen, vastaavia varmasti saa monelta muultakin merkiltä, näin ite päättelisin. On ne kaikki mustia ja pyöreitä.
Soppa Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2017 Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2017 Mullakin on kohta ajankohtaista uusia renkaat ainakin taakse, kun siellä on nyt nuo vuoden 2005 Hankookit Ajattelin laittaa jonkun premium-merkin sporttikumit, varmaankin Continentalit. Ei ollu kauhian hintaset Rengas-Heikillä, mitä kattelin ulkomaan verkkokaupoista, niin ei kannata tilata. 16-tuumasilla vanteilla mulla oli tossa Bridgestone Potenzat ja oli kyllä pito ihan eri luokkaa. Tosin oli koneen kombinaatiokin hiukka eri, mutta nuo kovettuneet Hankookit on todella liukkaat mutkissakin. En viittis lähtä noihin semislickseihin, niistä ei oo varmaan sateella mihinkään. Hankkii sitten vaikka vartille oikeat slicksit...
F350 Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2017 Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2017 Ajattelin laittaa jonkun premium-merkin sporttikumit, varmaankin Continentalit. Ei ollu kauhian hintaset Rengas-Heikillä, mitä kattelin ulkomaan verkkokaupoista, niin ei kannata tilata. En viittis lähtä noihin semislickseihin, niistä ei oo varmaan sateella mihinkään. Hankkii sitten vaikka vartille oikeat slicksit... slickseillä häviää sateella rättisitikallekkin, ne on oikeasti jo vaarallisen liukkaat. Ääni noille Continentalin contisportcontact5 renkaille. Niissä on todella pitävä kumiseos. Rengas Heikillä näytti oikeasti olevan kilpailukykyiset hinnat: 245/40-18 asennettuna ja tasapainoitettuna about 350€/2kpl
Tommi Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2017 Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2017 slickseillä häviää sateella rättisitikallekkin, ne on oikeasti jo vaarallisen liukkaat. Semislicksi pitää sateella niin kauan hyvin kun ei nouse vesiliirtoon. Seos on pehmeämpi kuin normirenkaassa joten se puree märkään asfalttiin hyvin. Sama juttu on oikealla täydellä slicksilläkin radalla. Kostealla pitää niin kauan hyvin kun siinä saa pysymään lämmöt mutta sitten kun ne pääsee kylmäksi tai vettä niin paljon että nousee veden päälle putoaa vauhti täysin. KimmoT:n vetessä oli ne federalin 595 RS-R renkaat ja niiden pito sateella yllätti todella positiivisesti. Luulin pidon olevan huomattavasti huonompi. Tosin sitten kun semislicksi kuluu niin sadekelin ominaisuudet huononee äkkiä koska kuviota vähemmän kuin normirenkaassa. Mitä paikaltaan lähtöön tulee niin kyllä semislicksi pieksee siinä tavallisen renkaan helposti, toki sitten jos puhutaan vartille tarkoitettusta katuslicksistä niin eihän se sille pärjää alkuunkaan. Toisaalta taas ei sillä suoraan ajamiseen tarkoitetulla katuslicksillä pärjää semislicksille kuin paikaltaan lähdössä. Ovat jopa vaaralliset kovemmissa nopeuksissa koska runko on niin veltto. Ääni noille Continentalin contisportcontact5 renkaille. Niissä on todella pitävä kumiseos. Rengas Heikillä näytti oikeasti olevan kilpailukykyiset hinnat: 245/40-18 asennettuna ja tasapainoitettuna about 350€/2kpl Onkohan tuota sportcontact5 rengasta muutettu kuinka paljon edelliseen malliin verrattuna? Minulla oli sellaiset käyttis E61 535d pirssissä ja täytyy sanoa että en ole ikinä ajanut niin uraherkillä renkailla. Minun rata-auto täysslickseilläkin on vakaa urissa verrattuna niin. Varsinkin teiden paikkaukset oli pahoja. Aluksi luulin että vika on autossa ja tutkin joka paikkaa löytyykö välyksiä. Vaihdoin niveliä ja tukivarsiakin lähes turhaan vaikka niissä nyt ei lopulta juuri mitään vikaa ollutkaan. No nyt kuukausi sitten vaihdoin alle good yearin efficientgrip renkaat ja vetely loppui siihen. Aivan kuin alla olisi eri auto
BlackZ Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2017 Kirjoittaja Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2017 Semislicksi pitää sateella niin kauan hyvin kun ei nouse vesiliirtoon. Seos on pehmeämpi kuin normirenkaassa joten se puree märkään asfalttiin hyvin. Sama juttu on oikealla täydellä slicksilläkin radalla. Kostealla pitää niin kauan hyvin kun siinä saa pysymään lämmöt mutta sitten kun ne pääsee kylmäksi tai vettä niin paljon että nousee veden päälle putoaa vauhti täysin. KimmoT:n vetessä oli ne federalin 595 RS-R renkaat ja niiden pito sateella yllätti todella positiivisesti. Luulin pidon olevan huomattavasti huonompi. Tosin sitten kun semislicksi kuluu niin sadekelin ominaisuudet huononee äkkiä koska kuviota vähemmän kuin normirenkaassa. Mitä paikaltaan lähtöön tulee niin kyllä semislicksi pieksee siinä tavallisen renkaan helposti, toki sitten jos puhutaan vartille tarkoitettusta katuslicksistä niin eihän se sille pärjää alkuunkaan. Toisaalta taas ei sillä suoraan ajamiseen tarkoitetulla katuslicksillä pärjää semislicksille kuin paikaltaan lähdössä. Ovat jopa vaaralliset kovemmissa nopeuksissa koska runko on niin veltto. Onkohan tuota sportcontact5 rengasta muutettu kuinka paljon edelliseen malliin verrattuna? Minulla oli sellaiset käyttis E61 535d pirssissä ja täytyy sanoa että en ole ikinä ajanut niin uraherkillä renkailla. Minun rata-auto täysslickseilläkin on vakaa urissa verrattuna niin. Varsinkin teiden paikkaukset oli pahoja. Aluksi luulin että vika on autossa ja tutkin joka paikkaa löytyykö välyksiä. Vaihdoin niveliä ja tukivarsiakin lähes turhaan vaikka niissä nyt ei lopulta juuri mitään vikaa ollutkaan. No nyt kuukausi sitten vaihdoin alle good yearin efficientgrip renkaat ja vetely loppui siihen. Aivan kuin alla olisi eri auto Miten nuo Good yearin efficient gripit pitää paikaltaan lähtiessä? Varsinki jos tuo 535D on ohjelmoitu niin oot varmaan päässy niiden rajoja testailee
Tommi Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2017 Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2017 Vitun baijerilaiset kun ei tajua laittaa noihin ns. tehokkaampiin normimalleihin lukkoperää vaan yrittävät paikata sitä sähköisillä avuilla. Siihen kun yhdistetäään jäykkä takavakaaja niin senhän tietää. Suoraan lähtiessä ei ongelmaa mutta risteyksistä lähdettäessä yks pyörä meinaa jauhaa jatkuvasti ja sitten luistonrajoitus pyrkii paikkaamaan tilannetta. Sitten jos kaikki avut ottaa pois niin se yks pyörä vaan sutii ja ei etene senkään vertaa. Tämä yhdistelmä on sellainen että ei tee mieli yhtään revitellä. Vituttaa heti niin rankasti
Fenix Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2017 Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2017 Onkohan tuota sportcontact5 rengasta muutettu kuinka paljon edelliseen malliin verrattuna? Minulla oli sellaiset käyttis E61 535d pirssissä ja täytyy sanoa että en ole ikinä ajanut niin uraherkillä renkailla. Minun rata-auto täysslickseilläkin on vakaa urissa verrattuna niin. Varsinkin teiden paikkaukset oli pahoja. Aluksi luulin että vika on autossa ja tutkin joka paikkaa löytyykö välyksiä. Vaihdoin niveliä ja tukivarsiakin lähes turhaan vaikka niissä nyt ei lopulta juuri mitään vikaa ollutkaan. No nyt kuukausi sitten vaihdoin alle good yearin efficientgrip renkaat ja vetely loppui siihen. Aivan kuin alla olisi eri auto Mulla oli sportcontact 5 e39:ssä viime kesään asti. Melko tukeva rengas 235/45/17 koossa ja ei jäänyt mitään hampaan koloon. Ehkä niissä on jotakin kehitystä tapahtunut. Urat huomasi, mutta ei lainkaan häiritsevästi. Pirellin p7 cinturato blue tuli tilalle ja ovat ehkä aavistuksen uraherkemmät.
Soppa Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2017 Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2017 Pirellin p7 cinturato blue tuli tilalle ja ovat ehkä aavistuksen uraherkemmät. Just vaihdoin käyttikseen tällaset Pirellit ja eka ajon jälkeen aloin etsimään autosta vikaa, kun tuntui, että jotakin on irronnut alustasta. Noiden Cinturatojen runko on niin löysä, että auto nuljuu mutkitellessa, perä jää jälkeen kun rengas antaa periksi. Vaikuttaisivat olevan enemmän mukavuuspainotteiset renkaat, edelliset BF Goodrichin g-forcet oli käyttiksessä paljon napakammat. F-bodyyn laittaisin jotkut sporttisemmat kuin nuo P7:t.
ratskin Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2017 Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2017 Olisikohan En pysty kokemuksella sanomaan, mutta olisikohan se kompromissi sitten joku soft semi slicksi maltillisella 1.4-2 bar paineella? Tiedä sitten kuinka pitkäikäiset ovat. Mitenköhän joku Nitto tai Mickey thompson sportsman s/r tai ET street s/s toimis jos kokoja löytyis? sateella m/t et street ei toimi lainkaa
F350 Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2017 Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2017 sateella m/t et street ei toimi lainkaa Joo, ei toimi. Kerran vartilla testasin kun vasta renkaanlämmityksessä tuli muutama pisara lasiin, niin otin vielä lähdön kokeeksi, harvakseltaan tuli pisaroita lasiin: 70:n vauhdissa mentiin jo kylki edellä.....
Fenix Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2017 Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2017 P zero rosso:illa kävin ajamassa ahvenistolla. Vanhoilla ja kuluneilla renkaillakin pitoa oli odotettua enemmän. Renkaat alkoivat ulvomaan lämmettyään ensimmäisen kierroksen jälkeen, mutta spinnauksilta vältyttiin. 35 profiilisina eivät muljuilleet alla. Niistä jäi ihan hyvä vaikutelma... mitä nyt rengasääni oli ehkä kovempi, mutta sillähän ei ole raaserissa väliä Eivät ole kuitenkaan semmoset renkaat mitä mr.B etsii eli lähtöpitoa.
F350 Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2017 Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2017 En itse lähtis noihin ratarenkaisiin. Ja muunlaisia semi sliksejä ei 245/40-18 kokosina ookkaan. Törmäsin tämmösiin Mickey Thompsonin normirenkaisiin: https://m.summitracing.com/parts/mtt-6284 Pikaisen kuuklettelun tuloksena tuli renkaasta vain hyvää palautetta, "hooks hard". Tietysti täältä Siperiasta tommosia saa mutta jenkeistä vaan tilaukseen! Tuossa vähän lisätietoa, voisi olla harkitsemisen arvoinen, tosin ei mikään ilmainen. http://www.mickeythompsontires.com/street/street-comp/
Fenix Kirjoitettu 14. Heinäkuuta, 2017 Kirjoitettu 14. Heinäkuuta, 2017 Just vaihdoin käyttikseen tällaset Pirellit ja eka ajon jälkeen aloin etsimään autosta vikaa, kun tuntui, että jotakin on irronnut alustasta. Noiden Cinturatojen runko on niin löysä, että auto nuljuu mutkitellessa, perä jää jälkeen kun rengas antaa periksi. Vaikuttaisivat olevan enemmän mukavuuspainotteiset renkaat, edelliset BF Goodrichin g-forcet oli käyttiksessä paljon napakammat. F-bodyyn laittaisin jotkut sporttisemmat kuin nuo P7:t. En kyllä ole itsekään tyytyväinen P7 cinturatoihin. Päädyin kyseiseen malliin hinnan ja parhaan mahdollisen AAA-luokituksen takia. Ostovaiheessa yritin saada selville treadwearin, mutta sitä ei netistä löytynyt ja Pirellin asiakaspalvelu ei koskaan vastannut sähköpostitiedusteluun. Renkaat tilasin Rengas-onlinesta ja pettymys tuli jo pakettia purkaessa... treadwear 220. Mulla tulee jo yhtenä kesärengaskautena n. 15000km. niin olisin hakenut kovempaa seosta ja seuraavana vaihtoehtona oli Hankookin evot, joissa tw on korkea ja ovat tukevat/edulliset. Noi Cinturatot oikeasti muljuu kurveissa alla vaikka koko on 235/45/17 ja kylmäpaine 2.8 bar. Continental sport contact 5:set ei sitä tehnyt ja en osannut heti renkaita syyttää ennen Sopan komenttia. Autossa on tuoreehko -35mm. coilover-sarja lyhyemmillä sport-iskareilla, joten ei siitäkään kiinni. Just äsken ajoin kehä1 lännestä -> hämeenlinnantielle keskustaa kohti pohjois-haagassa ja paikalliset varmasti tuntee mutkan, jossa pääsee alustaa testaa. Siinä on parisen kertaa vuodessa rekka kyljellään ja kyllä tuntui siltä että 70-85kmh taittui useampi rengas alla. Kuin olisi 60-profiilisilla ajanut. Firebirdillä loppuu siinä liittymässä kuskista kantti ennen ns-2 ärrien lipsumista.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään