Jump to content

Sporttirenkaat koossa 245-255/40-18


Recommended Posts

Tässä kun Pirellit on nyt tapetilla, niin sellainen huomio että esimerkiksi oma työnantaja, mikä on volyymiltään TOP 5 -autoliike Suomessa, niin meillä on sellainen politiikka Pirellin renkaiden kanssa, että niitä ei myydä ollenkaan. Vaikka asiakas niitä nimenomaan osaisi kysyä. Niissä ollut tolkuttomasti laatuvirheitä ja reklamaatiopuoli ei toimi Pirellillä laisinkaan. Myydään vuodessa noin 3000 autoa, joten muutamat renkaatkin menee siinä sivussa.

 

Tosin mulla on Camarossa takarenkaina Pirellin P Zerot, ne tuntuu kyllä ihan hyviltä. En olisi muuten Pirelliin päätynyt mutta sain ne melkein puol-ilmatteeks AMG-Mersun alta...  ;D

Link to post
Share on other sites
  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • BlackZ

    22

  • Fenix

    12

  • F350

    6

  • Z-mo

    6

Top Posters In This Topic

Kaveri myös moitti P Zerojaan, kuulemma yön jälkeen ajamaan lähtiessä eivät olleet pyöreät :)

 

Mutta menköön nuo Cinturatot nyt Audin alla, ei ne niin kalliit ollu ja tuleepahan kokemusta eri renkaista. Toista merkkiä Camaroon m/

Link to post
Share on other sites

tota, kaikki varmaan tietää, että

on pehmeä selkäsiä kuten mickey thompson, hoosier, etc,

ovat ns. sliksejä sitten muut renkaat ovat ns. kova selkäsiä

kuten fk 452 ja pääosa muistakin kummeista. Tämä ero pitää

olla selkeää kun kummia valitsee, sen jälkeen tulee pito yms ominaisuudet

kuviin mukaan, mulla oli zeepissä nokian 4x4 kummit ja kiesi kulki ihan omia

ratojaan, nyt vaihdoin rengas onlinen suv1 joka on jäykkä, nyt homma toimaa

niinkuin pitää,  m/

Link to post
Share on other sites

En kyllä tiiä edelleenkään yhtään että minkämoista ratasta mun nyt kannattas katella  ;D Mittään kovin kalliita tilausrenkaita en välittäs alkaa laittaamaan kun on muutenkin rahanmenoa sen lukkoperän suhteen tiedossa jne.

 

Jotenki tullu mieleen että oiskohan ihan joku laadukkaamman merkin normi katusporttirengas sitte paras vaihtoehto, jos kerran slikseihin mennessä ne sliksit on paskoja joko mutkissa tai kiihyttelyssä sitte riippuen sliksistä. Ite oisin ajatellu että nuo katusliksit ois lähes poikkeuksetta aina normi katurenkaita pitävämpiä suoraan kiihyttäessäkin.

Link to post
Share on other sites

Kyllä mutkaratarenkaat paremmin puree tiehen paikaltaan kiihdyttäessä, kuin perinteinen rengas.

Ainakin kuivalla kelillä :W

Pehmeämpi seos + enempi pinta-alaa / kuvio.

Ennen kuin purin perän, kiihdytin stallia vasten pakkoykkösellä ~6000rpm. asti ja lukkovikaisenakin sutimisjälki jäi 10 metriseksi.

Rengaspainettakin oli noille renkaille (ns-2r) paljon 2.5bar.

 

 

Link to post
Share on other sites

Kyllä mutkaratarenkaat paremmin puree tiehen paikaltaan kiihdyttäessä, kuin perinteinen rengas.

Ainakin kuivalla kelillä :W

Pehmeämpi seos + enempi pinta-alaa / kuvio.

Ennen kuin purin perän, kiihdytin stallia vasten pakkoykkösellä ~6000rpm. asti ja lukkovikaisenakin sutimisjälki jäi 10 metriseksi.

Rengaspainettakin oli noille renkaille paljon 2.5bar.

 

No eikö tuo Hankookin NS-2R sitte vois olla mun rengas? Parempi ku perus katusporttirengas kiihytellessä ja mutkissa pidot hyvät, sitä mutkapitoa tietenki noissa arjen tilanteissa enempi leikkiessä kaipaa kun paikaltaan ei tarvi koko aikaa olla lähössä  :)

Link to post
Share on other sites

Tarkoititko Hankook r-s3?

Siitä en löytänyt eu-luokitusta, mutta tw200 löytyi eli kohtalaisen pehmeä seos.

Noista ei vissiin ole kenelläkään kokemusta?

Uria on sen verran, että varmaan passelit myös kulueessaan sateellakin.

595rsr ja ns2r kerhosta löytyi positiivista kokemusta ja olisivat siten turvallinen valinta. ;)

Hintaluokka kaikissa melkein sama eli kohtuullinen, niin ei tee pahaa välillä kiihdytellä.

Yokohamoilla ja Toyoilla ainakin kirpaisisi omaa lompakkoa :W

 

Löysin kuvia kuluneista rs3:sta ja kyllä niissä näköjään sivu-urat oli aika matalat, eli voivat muuttua liukkaiksi.

Link to post
Share on other sites

Tarkoititko Hankook r-s3?

Siitä en löytänyt eu-luokitusta, mutta tw200 löytyi eli kohtalaisen pehmeä seos.

Noista ei vissiin ole kenelläkään kokemusta?

Uria on sen verran, että varmaan passelit myös kulueessaan sateellakin.

595r ja ns2r kerhosta löytyi positiivista kokemusta ja olisivat siten turvallinen valinta. ;)

Hintaluokka kaikissa melkein sama eli kohtuullinen, niin ei tee pahaa välillä kiihdytellä.

Yokohamoilla ja Toyoilla ainakin kirpaisisi omaa lompakkoa :W

 

Löysin kuvia kuluneista rs3:sta ja kyllä niissä näköjään sivu-urat oli aika matalat, eli voivat muuttua liukkaiksi.

 

Jep, tarkoitin, menee sekasin jo lyhenteissä  ;D Mää en sateella noilla harrasteilla aja ku pakon edessä joten sadekelin pidolla ei oo niin väliä.

Link to post
Share on other sites

Federal 595 RS-R oli kyllä hyvät renkaat. Käyttäisin vieläkin jos vaan taakse löytyisi 19 tuumaisena.

Hinta ei tosiaan ole paha  m/

Link to post
Share on other sites

Joo se on viimein virhe ostaa tälläiseen harrasteautoon omalle lompakolle turhan kalliit renkaat. Sitä sitten miettii niiden kulutusta ja eikä raski antaa koneen laulaa kunnolla ;D Esim R888 on sen hintaluokan rengas että jos ostaa 17-19" koossa niin alkaa tulee niille mustille juoville turhan kallis metrihinta vaikka niitä ei mittailisikaan poliisien kanssa.

Link to post
Share on other sites

Mulla ois vissii mahollisuus saada uudet Michelin Pilot Super Sportit tai Pilot Sport Cup 2:t ns. edukkaasti, oiskohan nuo asiallisia rinkuloita?  :o

 

Sitte tuossa olisi käytetyt puoli ilmaset Pirelli PZero 255/40-18 renkaat, tekkeeköhän noilla mittää? Ois pintaa melkeen ku uusissa.

Link to post
Share on other sites

Michelin Pilot Super Sportit on ensiasennusgummit Bemmin M-sarjalaisiin, niillä on tullu ajettua kadulla ja radalla.

Rengas toimii käsittämättömän hienosti radalla vaikka kyseessä vielä väljästi hahmoteltavissa oleva katurengas.

BMW:n yhden ajokouluttajan mukaan paras katurengas millä voi ajaa myös rataa. Ovat kuulemma BMW:llä testannu myös renkaita hetken jos toisenkin...  :P

Jos budjetti riittää näihin, niin ei kyllä vikaan voi mennä. Tosin auto jolla ei ajeta rataa, niin meneekö ominaisuudet hukkaan? En usko että yhtään sen paremmin tarjoaa lähtöpitoja mitä joku puolet halvempi gummi.

 

Sport Cupeista ei kokemuksia mutta taitaa olla vielä pykälän verran enempi race-rengas mitä Super Sportit.

Vois kuvitella, että hinta vielä kovempi mitä Super Sporteilla? Tosin jos näitä halvalla saat niin tottakai tämmöset alle.  ;D

 

Mulla on Camaron takanakit Pirellin P Zerot 285/35(tai 30, ei muista)-18, kyllä ne toimii ihan hyvin, ei mitään valittamista. Ja oli halvat, joten sanoisin että jos saat noi Pirellit edukkaasti, niin ota ne. Ei harmita sitten ihan niin paljoa sulatella niitä. Tohon kokoluokkaan ei nimittäin sellasta kumia löydy mikä tarrais kiinni +400hv tehoilla.

 

 

Link to post
Share on other sites

Minulla on edessä 265/35-18 p-zerot 3:tta kesää, takana oli p-zerot 285/35-18 suli vajaassa 2:ssa kesässä, hyvät renkaat, nuo tehot kyllä syö rengasta. Tuolta TimeRack.com:sta voi katsella renkaiden tekniset tiedot + vanne suoritukset. Siellä näytti Michelin Pilot Sport Cup 2:lle että niissä on uutena vain 5,9mm kulutus pintaa, eli "race"-renkaat. Katselin itsellekkin tuommoisia aikanaan, mutta kun joku on "ajanut" 2mm niistä niin olivat minulle turhan kalliit.Mutta jos halvalla saat. No nyt köyhä (minä) pähkäilee taas uusia takasia, toivomus että sais olla pitoa. ;)

Link to post
Share on other sites

Mää saisin nuo renkaat vissii Test driverina, eli ihan sama otanko Super Sportit vai Sport Cup 2:t niin saan ne samalla rahalla ja sillä rahasummalla ei taida saada edes perus Hankookeja tuota kokoa.

 

Sinänsä houkutteleva tarjous olisi kyllä. Nuo Pirelli P Zerot vähä ajetut sais 255/40-18 taas 200 eurolla, eli ei maksas sitäkään vähää.. ::)

Link to post
Share on other sites
  • 3 years later...

Lainaan vanhaa ketjua. Taakse pitäs hommata uudet tassut. Koko ois 275/40-18. 

 

Katuajoon tulee ja vesi ominaisuudet sais löytyä myös. Siispä katurenkaiden puolelta. 

 

Nykyiset näkyy olevan Nangang As-1, noita näkyy kohtuuhintaan saavan. 

 

Muista Suosituksia? 

Edited by vwg4
Link to post
Share on other sites
48 minuuttia sitten, vwg4 kirjoitti:

Lainaan vanhaa ketjua. Taakse pitäs hommata uudet tassut. Koko ois 275/40-18. 

 

Katuajoon tulee ja vesi ominaisuudet sais löytyä myös. Siispä katurenkaiden puolelta. 

 

Nykyiset näkyy olevan Nangang As-1, noita näkyy kohtuuhintaan saavan. 

 

Muista Suosituksia? 

 

Jos nuo Michelin Pilot Super Sportit saat tuossa koossa niin suosittelen niitä, ylivoimasesti parhaat renkaat performanssi käyttöön millä oon koskaan ajanu.

Link to post
Share on other sites
1 tunti sitten, BlackZ kirjoitti:

 

Jos nuo Michelin Pilot Super Sportit saat tuossa koossa niin suosittelen niitä, ylivoimasesti parhaat renkaat performanssi käyttöön millä oon koskaan ajanu.

Onhan noita, 500€ pari:

https://www.1001renkaat.com/renkaat-auto/michelin/pilot-super-sport/275-40-zr18-99y-752088?utm_source=compare&utm_medium=google-shopping&utm_campaign=tyre

Edited by F350
Link to post
Share on other sites
19.7.2017 klo 00.01, Z-mo kirjoitti:

Tosin auto jolla ei ajeta rataa, niin meneekö ominaisuudet hukkaan? En usko että yhtään sen paremmin tarjoaa lähtöpitoja mitä joku puolet halvempi gummi.

 

9 tuntia sitten, BlackZ kirjoitti:

ylivoimasesti parhaat renkaat performanssi käyttöön millä oon koskaan ajanu.

 

en epäile, mutta toi z-mo:n pointti.

 

Eli ehkä toi ~500eur plus asennus parista on liikaa tähän kohtaan.

 

Tosin jos noi Nangang AS-1 maksaa nyt reilun satkun kappale, jossainhan se hintaeron täytyy näkyä :)

 

Kumho Ecsta PS91, Nangang AS2+, ja joku Falken näyttäs olevan about budjetissa. 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...