Jump to content

Keskustelua aiheesta subframe connectors

Recommended Posts

Kirjoitettu

Terve vaan kaikille

Eli otsikon mukaisesti mietteitä ns. subframe connectoreista eli apurunkojen yhdistyspalkeista. Käyttökokemuksia? Mietteitä tarpeellisuudesta? Onko foorumilaisilla itsetehtyjä malleja vai tilattuja? Pultattava vai hitsattava? Jos jollain pyörii mittoja/mallia toteutuksesta niin kirjotelkaa ihmeessä niin ei muiden tarvitse alkaa keksimään pyörää uudestaan jos vastaavaa alkaa rakentamaan.

Kirjoitettu

Terve vaan kaikille

Eli otsikon mukaisesti mietteitä ns. subframe connectoreista eli apurunkojen yhdistyspalkeista. Käyttökokemuksia? Mietteitä tarpeellisuudesta? Onko foorumilaisilla itsetehtyjä malleja vai tilattuja? Pultattava vai hitsattava? Jos jollain pyörii mittoja/mallia toteutuksesta niin kirjotelkaa ihmeessä niin ei muiden tarvitse alkaa keksimään pyörää uudestaan jos vastaavaa alkaa rakentamaan.

Jos satut olemaan pk-seudulta niin voit tulla katsomaan ja ottaa mittoja.

Auto on sopivasti pukeilla.

Hitsattaviin kallistuisin itse.

Kirjoitettu

Mulle tuli pultattavat,eipä isoa eroa perstuntumalla ollut siihen kun ei ollut noita rautoja.Olivat Alstonin tekeleet.Helpommalla olisi päässyt jos olis amerikan puppa lähettänyt putket ja kinnikekengät rakennussarjana, niin ei olis tarvinnut rälläköidä auki hitsauksista ja hitsata uusiksi.

Kirjoitettu

Olisko paljonkin hyötyä laittaa SFCt -96 T/A t-toppiin?

Paljon ja paljon... Mulla on pultattavat kolmiomalliset ja sen verran jämäköittää että en ole pois ottamassa. 4 gen katolla ei ihan letku ole ilmankaan.

Kirjoitettu

...4 gen katolla ei ihan letku ole ilmankaan.

Ihan vilpitön kysymys: Onko 4gen umpikaton alla oikeasti merkittävästi rautaa vai onko se vain umpeen muovitettu t-top?

Eipä ole omassa juuri kaipuuta SFC-lle. Normiajossa.

Edelliseen 3geniin ehdin jos suunnittelemaan jäykistystä...

Kirjoitettu

Ihan vilpitön kysymys: Onko 4gen umpikaton alla oikeasti merkittävästi rautaa vai onko se vain umpeen muovitettu t-top?

Ei kait siellä ole yhtään rautaa..? Umpimuovia ollut ainakin oma käsitys. Itseas t-topissa on rautaa kun siinä on ne lukot.

Mutta avo on ihan eri tarina. Katollisena pidän palakatollistakin  :)

Kirjoitettu

Ei kait siellä ole yhtään rautaa..? Umpimuovia ollut ainakin oma käsitys. Itseas t-topissa on rautaa kun siinä on ne lukot.

Mutta avo on ihan eri tarina. Katollisena pidän palakatollistakin  :)

Tai no siis tietty ne palojen ympärykset rautaa kuten t-topissakin, ja oliko muuten umpikattoisessa vielä joku rautainen palkki siinä pilarien välissä, sivulasin yläreunassa?

Kirjoitettu

Mulle tuli pultattavat,eipä isoa eroa perstuntumalla ollut siihen kun ei ollut noita rautoja.Olivat Alstonin tekeleet.Helpommalla olisi päässyt jos olis amerikan puppa lähettänyt putket ja kinnikekengät rakennussarjana, niin ei olis tarvinnut rälläköidä auki hitsauksista ja hitsata uusiksi.

Oliko sulla nämä kuvan sisemmät Alstonin sfc:t?

http://www.jegs.com/i/Alston-Race-Cars/064/AL-102411/10002/-1

Joku muukin haukkunut osien istuvuutta.

Kuvassa ulompi sfc on Umi:n.

En ole tiennyt että tuollaisia sisempiäkin on... pitäiskö tehdä itselle kokeeksi.

SFC.thumb.jpg.015c50d6da6850bc44d1bb7bc5483741.jpg

Kirjoitettu

Tarkoitin siis et onko 4gen korien jäykkyydessä eroa t-top vs kovakatto? Tieten kai se liimattu muovikin vähän jäykistää mutta huomaako eron? Vähempi tullu ite ajettua kovilla testimielessä.

3gen ero on selvä... mutta jenkithän onkin tehny aina lutrua rautaa. Onneks ovat parempia muovissa ;D

Kirjoitettu

Oliko sulla nämä kuvan sisemmät Alstonin sfc:t?

http://www.jegs.com/i/Alston-Race-Cars/064/AL-102411/10002/-1

Joku muukin haukkunut osien istuvuutta.

Kuvassa ulompi sfc on Umi:n.

En ole tiennyt että tuollaisia sisempiäkin on... pitäiskö tehdä itselle kokeeksi.

Joo noi missä on mustaa pyöreää putkea.Tiedä sitten jäykistyisikö toi minkäverran jos ne raudat olis hitsattu kiinni.Ompahan helpompi ottaa pois jos sattuu oleen esim. putkiston tiellä.

Kirjoitettu

Joo noi missä on mustaa pyöreää putkea.Tiedä sitten jäykistyisikö toi minkäverran jos ne raudat olis hitsattu kiinni.Ompahan helpompi ottaa pois jos sattuu oleen esim. putkiston tiellä.

Kiinnitystavan lisäksi saattaa vaikutusta olla myös kiinnityspisteillä.

Kirjoitettu

Tässä on hyvää tarinaa 4 gen osalta juuri niistä pultattavista raudoista (tai kopioista) mitkä mullakin on:

www.hotrod.com/articles/hppp-0803-fourth-gen-subframe-connector-install/amp/

Kirjoitettu

4g t-top ja kovakatto ihan samat paitsi tietysti kovakatossa laidoissa nuo jäykisteraudat.

Keskiosa ihan sama.

Kovakatosta saa t-topin ja toisin päin, tämä tietenkin vaatii hieman enemmän askaretta, mutta saa ja kattokomposiitit vaihtoon niin ei voi erottaa kumpi ollut.

Kuva_032.jpg.e9bf008824bb3c7e9c5faec4c1892486.jpg

Kirjoitettu

Itse miettinyt myös connectoreita uusimpaan 2geniin.  Kahdessa edellisessä 2genissä tuollaiset olikin ja tuntuma oli että vähensivät kyllä vetelyyttä.

Lähinnä se mikä noissa edelleen epäilyttää on että eturunko on kumien varassa ja takarunkohan on hitsattu koriin. Tuohon väliin kun hitsaa tangot niin varmaa lienee että näissä tangoissa on melkoiset vääntövoimat.

Eli ainakin 2genissä kait pitäisi samalla heivata eturungosta kumit kokonaan pois ja laittaa metallikiekot tilalle. 3 ja 4 genit ei ole itselle tuttuja että onko niissä jo luovuttu eturungon kumeista.

Kirjoitettu

3 ja 4 genit ei ole itselle tuttuja että onko niissä jo luovuttu eturungon kumeista.

Nuo on ihan itsekantavalla korilla eli mitään erillistä/irrallista apurunkoa ei ole.

Ongelmana on lähinnä auton keskiosa ja helmat kun ovat pelkkää peltiä ja joustaa siitä. 4gen on helmoja vahvistettu verrattuna 3gen. Pohjalevy on muuten lähes sama.

Kirjoitettu

Jos satut olemaan pk-seudulta niin voit tulla katsomaan ja ottaa mittoja.

Auto on sopivasti pukeilla.

Hitsattaviin kallistuisin itse.

Lahdessa asustelen mutta eipä olisi paha keikka joku viikonloppu kävästä mitta kourassa sielläpäin. Onko auton alla joku valmis sarja vai itsetehtyä mallia?

Kirjoitettu

Lahdessa asustelen mutta eipä olisi paha keikka joku viikonloppu kävästä mitta kourassa sielläpäin. Onko auton alla joku valmis sarja vai itsetehtyä mallia?

En osaa sanoa kun on edellisen omistajan asentama.

Voin mä siitä viikonloppuna mitat ottaa ja kirjoittaa tänne.

Kirjoitettu

Vaikuttaisko tuossa se kun Alstonit tulee pohjaan aika keskelle? Mulla on putket ihan pohjan laidoilla ja ero niiden asennuksen jälkeen on huima.

Maalaisjärjellä kun kelailee, niin jos vääntelee autoa puskureista eri suuntiin, niin enempihän se pyrkii vääntymään pohjan reunoilta...

Kirjoitettu

Vaikuttaisko tuossa se kun Alstonit tulee pohjaan aika keskelle? Mulla on putket ihan pohjan laidoilla ja ero niiden asennuksen jälkeen on huima.

Maalaisjärjellä kun kelailee, niin jos vääntelee autoa puskureista eri suuntiin, niin enempihän se pyrkii vääntymään pohjan reunoilta...

Eipä ossoo sannoo.Pitäis varmaan testata(tunkata) toi piili etukulmasta ylös ja kattoo meneekö ovi suosiolla kiinni/auki(todennäköisesti ei)

Kirjoitettu

samoin ihan reunassa ja hitsatut \m/

Kirjoitettu

En osaa sanoa kun on edellisen omistajan asentama.

Voin mä siitä viikonloppuna mitat ottaa ja kirjoittaa tänne.

No jos satut pyörimään auton alla niin ota ohimennessä jotain mittoja, ei ainakaan haittaa ollenkaan.

Kiitos

Kirjoitettu

Kuskinpuolen takapää.

Mitta 86cm. on rungon päätyyn.

Tuossa se jatkuu vielä pidemmälle ja kiinnittyy taka-alatukivarren kiinnityspisteeseen, mutta simppelimpi hitsata vain putki kiinni runkoon.

5.thumb.jpg.399c16ebfda3cc9b42799908c8734b86.jpg

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...