Jump to content

LT1 imusarjan tiivisteet

RaiRai

Recommended Posts

Kirjoitettu

Kokeile nyt kädellä ja ehkä jollain peilillä varmistus, että se on imusarjan takaosa mikä vuotaa ettei ole öljynpaineanturi tai venakoppien tiivisteet.

Itse antanut aina varmuudeksi kuivua vuorokauden, mut kukin tavallaan... Ja menihän pultit momenttiin ja järjestyksessä?

http://shbox.com/1/oil_pressure_sensor.jpg

Kirjoitettu
9 tuntia sitten, TimoKoo kirjoitti:

Mikään ei ole niin mieltä ylentävää, kuin jälkikäteen huomata että eihän se oma remontti nyt putkeen sitten mennytkään... Ilmeisesti tuo minun kuivumisaika ei ollutkaan riittävä, ja ehkä jopa arvioin tuon 4 tuntia yläkanttiin. Hieman kyllä ärsyttää, kun olisin helposti voinut jättää auto yön yli odottelemaan kunnolla kuivumista, mutta lähdin kuitenkin heti ajamaan.

Joku 3-4 päivää oli kyllä tiivis, mutta sen jälkeen pettänyt. Taitaa olla toiveajattelua, että taaimmaisten pulttien kiristämisellä tuo korjaantuisi? Toki yritän sitä, josko olisi löystyneet, mutta henkisesti varaudun uusintaan.

Noh, ainakin on remppa tuoreessa muistissa, ja kantapään kautta on joskus ennenkin näitä juttuja opittu 😄

Tais asennuskaljan juonti unohtua siinä välissä...

Mulla sama homma edessä talven aikana, osat tilattu- sopivasti oli fel-pron tiivistesarja alennuksessa rockiautolla. Eihän se kallis o muutenkaan, mutta kuitenkin...

Kirjoitettu
10 tuntia sitten, Nupa kirjoitti:

Kokeile nyt kädellä ja ehkä jollain peilillä varmistus, että se on imusarjan takaosa mikä vuotaa ettei ole öljynpaineanturi tai venakoppien tiivisteet.

Itse antanut aina varmuudeksi kuivua vuorokauden, mut kukin tavallaan... Ja menihän pultit momenttiin ja järjestyksessä?

http://shbox.com/1/oil_pressure_sensor.jpg

Koitan viikonlopun aikana kunnolla päästä tuonne taakse kokeilemaan, mutta vuoto on sen verran samanoloinen kuin ennenkin, että vahva veikkaus menee tuohon epäonnistuneeseen tiivistykseen. Valuu tuosta apukuskin puolen bell housingia pitkin, ja venttiilikoppa ja kannen takaosa näytti kuivilta kun alakautta sinne tiiraili. 

Pultit meni momenttiin (järjestyksessä), paitsi tuo kuskin puolen taaimmainen, kun siinä on tuo pyöreä himmeli vähän hylsyn tiellä.

Ja kyllä itsekin jatkossa annan todellakin kuivua ihan rauhassa... Nyt en hölmönä ajatellut sen olevan niin tärkeä seikka.

Lainaa

Mulla sama homma edessä talven aikana, osat tilattu- sopivasti oli fel-pron tiivistesarja alennuksessa rockiautolla. Eihän se kallis o muutenkaan, mutta kuitenkin...

Juu, toi tiivistesarja on kyllä tosi halpa, ettei se todellakaan kustannuksiin kaadu. Työtä tuossa vain on aika mukavasti. Mietinnässä kyllä, että tilaisiko Summitilta vähän kalliimmalla, mutta samalla alustaan jotain parannusta... 🤔

Kirjoitettu

Kohta melkein pitäisi jo kai tehdä uusi topikki aiheesta, mutta ei tuo imusarjan takaosa nyt sitten kuitenkaan öljyinen ollut, että sieltä vuotaisi. Varsinkaan tuo apukuskin puoli. Sille puolelle sen vuodon kuitenkin ajattelen, kun se siltä puolelta alas valuu. Näin ajatellen en näkisi öljynpaineanturiakaan syypääksi, kun se on enempi toisella puolella.

Onko tuolla takana (ylhäällä) mitään muuta mahdollista vuotokohtaa? Onkohan kannen ja lohkon välistä kuinka mahdollista vuotaa? Alapuolelta juuri ja juuri näkee, että noiden välinen takakulma on öljyinen, mutta toistaiseksi olen ajatellut, että se on ollut imusarjasta vuotanutta öljyä...  

Kirjoitettu

Kannen ja lohkon välistä voi vuotaa tai sitten venakoppa. Eipä siellä muita ole.

Kunnolla paikkojen putsaus rätillä ja/tai pesu ja kuivaus ja sitten taas ajoa ja tutkimaan.

Kirjoitettu (muokattu)
5 tuntia sitten, TimoKoo kirjoitti:

Tuossa vaihtoehdot. 

Jos ei kansitasoista, kampiakselista tai ylä-öljykanavasta vuoda, niin sitten noista vihreistä propuista. 

IMG_20210821_204150.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Fenix
  • 2 years later...
Kirjoitettu

Palataans tähän, näköjään jo 6 vuotta kun tuon imusarjan tiivistin uusiksi. On pitänyt. MUTTA nyt välähti mieleen että tarkistanpa pulttien kireyden. Ja kuinka ollakaan, juuri takimaiset pultit oli selkeästi löystyneet, 1 kuskin puolelta ja 2 toiselta. Ei sentään sormilla pyörinyt mutta kuitenkin. Kirrasin nyt uusiksi silleen "sopivasti", ilman momenttiavainta. Saattaa olla että tällaisella toimenpiteellä voi ehkäistä vuotoa.

• Tykkää 1

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...