Jump to content

Madallusjouset ja muutoskatsastus


Recommended Posts

  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Fenix

    9

  • F350

    7

  • letkume

    6

  • CamLs1

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

39,5cm on edessä navankesleltä kaaren ylä reunaan. Touring tech setistä laitan tässä kyselyä et onko enään saatavilla ja jos ei ni eibachia tilaamaan.

 

Kumpaa eibachia oot meinannut, mustii vai punasii jousia?

Link to post
Share on other sites

Eibach jousiin liittyen... yllättäen prokit jouset ovat jäykemmät.

 

https://www.thirdgen.org/forums/suspension-chassis/228269-here-eibach-spring-rates.html

Kuten tuolla aikaisemmin mainitsinkin, niin joissakin Eibacheissa pudotus johtuu siitä, että jousi on pehmeämpi.

Jostain kun löytäis alkuperäisten jousien jäykkyyksiä, mutta niitäkin kun on kuutta eri jäykkyyttä vakiona.

Link to post
Share on other sites

Vogtland Sport Spring rates are:

 

"Front: 336 - 628 lb/in. The spring mostly works in the 628 range.

Rear: 183 - 228 lb/in."

and they lower the car by 30mm F and R (about 1.2 in.).

These springs are also supposedly made of a "special alloy" which is 30% lighter than similar springs

Link to post
Share on other sites

Mulla tippu Vogtlandin setillä about tän verran.

Edestä 35mm

Takaa 32mm

Ja keulalla patarautaa ;D

 

Eibach sportline etukaaresta napaan 35.7cm. ja takana 37cm.

 

Tuosta tulikin mieleen tarkentaa, että omassa jouset ~10v. vanhat.

Keulaa kevennetty yli 70kg ja takana paino kasvanut ~20kg.

Ulkonäöllisesti voisi olla aavistuksen matalampikin, paitsi jos tykkää symmetriasta kun rako lähes yhtä suuri joka suuntaan.

Eturenkaan halkaisija 63.6cm. takana 64.3cm, eli pienempi kuin tehtaan rengastus.

WP_20150602_004_zpsumi8uyll.jpg.ddaf8ce2609e1e4576d55cc97a5b8ecb.jpg

Link to post
Share on other sites

Vuosia sitten pistin 4 gen -98 Z28 Camaroon punaiset Eibach jouset. Niissä lanka oli paksumpaa kuin vakiojousissa mutta pituus rajusti lyhyempi. Takapää oli suunnilleen ok mutta keula meni aivan liian alas, tukivarret luonnottomaan asentoon ja kori etukenoon. Mutta onneksi 4 gen on helppo korottaa edessä, lisää vaan aluslevyjä iskarin ja alatukivarren väliin.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...