Jump to content

Remmiahdin camaroon?


hollowi

Recommended Posts

Niin on tullut kyseltyä remmiahdinta camaroon ja suoraan tehtaalta tilattuna ois 5500euroa hintaa. Nyt kiinnostais tietää miten paljo tehot kasvaa ja onko tuo yleenäkkään kannattava ostos?Paketin pitäisi kuulema sisältää kaikki tarvittava.

Ja itellä on niin vähä tietoa näistä asiosta niin kertokaahan joku viisaampi.

Link to comment
Share on other sites

sporttiautolta prochargerin ahdin muistaakseni reilu 4000e? Mihin camaroon olet laittamas pumppua ja minkälaista? tehot riippuu melko paljon siitä...

Link to comment
Share on other sites

sporttiautolta prochargerin ahdin muistaakseni reilu 4000e? Mihin camaroon olet laittamas pumppua ja minkälaista? tehot riippuu melko paljon siitä...

 

RS 91 camaro on. Pitäisi ottaa tarkemmin selvää että millainen ahdin se on ko vasta kaveri oli kyselly siitä ahtimesta..

Link to comment
Share on other sites

Vakio alakerta kestää "turvallisesti" noin 0,5bar ahtoja (sen verran noilla valmiilla satseilla ainakin saa, ja helposti enemmänkin). Mäntä ja kiertokanget antaa sen jälkeen periksi (tai ainakin riskit lisääntyy). Tehonlisäys (vakiokoneesta) on siinä ~100hv luokkaa. Nämä ihan nyrkkisääntöinä.

Link to comment
Share on other sites

'91 on varmasti vähäpäästöinen. Ja TBI:hin en ole ainakaan minä löytänyt saastelaillista ahdinsatsia.

 

Joo onhan se vähäpäästöinen. katalysaattori ois tarkotus ottaa pois kokonaan.

Link to comment
Share on other sites

Joo onhan se vähäpäästöinen. katalysaattori ois tarkotus ottaa pois kokonaan.

Sitten saa otta kilvetkin pois kokonaan. Ei nimittäin tipu leimaa ilman kattia, ja vähäpäästöisyyttä ei saa pois otteesta.

Link to comment
Share on other sites

Eikös tuo RS-camaro ole TBI, eli ei taida tuo sporttiauton prochargeri mennä siihen ihan bolt-on ainakaan...

 

Ja se taitaa muutenki olla niin, että TBi:tä ei ahtamaan kannata alkaa. Vaihtaa sitte kaasariksi tai monipisteruiskuksi niin pääsee tehoihin nähden suhteessa helpommalla ja halvemmalla.

Link to comment
Share on other sites

Ja se taitaa muutenki olla niin, että TBi:tä ei ahtamaan kannata alkaa. Vaihtaa sitte kaasariksi tai monipisteruiskuksi niin pääsee tehoihin nähden suhteessa helpommalla ja halvemmalla.

No jos on vähäpäästöinen niin ei paljo kaasariksi vaihdeta. Se että TBI on tehtaan kuristama ei vielä tarkoita että se olis aivan paska, mutta koska sille ei ahdinsarjoja löydy, niin jos ahtaa haluaa niin on melkein pakko siirtyä monipisteruiskuihin...siis jos kyseessä on vähäpäästöinen auto

Link to comment
Share on other sites

No jos on vähäpäästöinen niin ei paljo kaasariksi vaihdeta. Se että TBI on tehtaan kuristama ei vielä tarkoita että se olis aivan paska, mutta koska sille ei ahdinsarjoja löydy, niin jos ahtaa haluaa niin on melkein pakko siirtyä monipisteruiskuihin...siis jos kyseessä on vähäpäästöinen auto

 

Joo siis tarkoitin yleensä ottaen. Vähäpäästöinen jos on niin tuo projekti vastustaa jo alusta asti melkoisesti muutenki, ei pelkästään siksi että on TBi :o

Link to comment
Share on other sites

Onhan nuota saastelaillisia ahdinsarjoja TPI:lle ja muille mutta ei TBI:lle :'( tai siis on truck koneisiin (whipplecharger) mutta ei camaron pellin alle :'(

Link to comment
Share on other sites

Onhan nuota saastelaillisia ahdinsarjoja TPI:lle ja muille mutta ei TBI:lle :'( tai siis on truck koneisiin (whipplecharger) mutta ei camaron pellin alle :'(

 

Millonkas se Jukan TBi antaa sen +300hv sinne Camaron takarenkaille niinku sillon -04 miitissä mulle uhosit..? ;D ;D Taisin sulle kaljatki luvata tarjota heti ku näin käy ;D ;D

Link to comment
Share on other sites

Siirtynee kaudelle 2008 näillä näkymin. Nyt just ei raha tilanne antaisi myöten tehä uutta konetta ja lootaa, ja perää. Nykyisillä on kuitenkin mittarissa jo n. 330tkm

Link to comment
Share on other sites

Siirtynee kaudelle 2008 näillä näkymin. Nyt just ei raha tilanne antaisi myöten tehä uutta konetta ja lootaa, ja perää. Nykyisillä on kuitenkin mittarissa jo n. 330tkm

 

Niin ne mahtaa mullaki isommat muokkaukset sinne siirtyä :'( Valmistuminen olis vuoden päästä (jos kaikki menee putkeen) ja sitte voi alkaa tosissaan laittamaan tota, nyt pitää tyytyä vähempään ;)

 

Sori OffTopic...

Link to comment
Share on other sites

Ei vastusta yhtään.

 

No kyllä se vaan musta ainaki on helpompi virittää sellasta mikä ei ole vähäpäästöinen ;) En nyt niin helpottavana seikkanakaan sitä näe vaikka miten kääntäs...

Link to comment
Share on other sites

No joo virittämisen kannalta kyllä,mut nythän oli kyse ahtimen laittamisesta ;).

 

et,Hollowille:täällä on sivutolkulla juttua ahtimista kun vähän viittit ettiä ;).

Link to comment
Share on other sites

'91 on varmasti vähäpäästöinen. Ja TBI:hin en ole ainakaan minä löytänyt saastelaillista ahdinsatsia.

ei se jukka tuo -91:nen oo välttämättä vähäpäästönen, vaikka tässä hollowin tapauksessa se onkin ;)

Link to comment
Share on other sites

Siis jos saastelaitteet (kat ym) JA säädöt ovat kunnossa, päästöt pienenee kun asennat esim prochargerin valmiin satsin, joka on CARB laillinen. Luvat onnistuu AKE:n puolesta helposti (saaste) ja muutoskatsastuksessakaan ei ole ongelmia (tehot, muut laitteet). Ei ole väliä (lupien puolesta) onko auto vähäpäästöinen vai ei, kunhan valmistettu ennen 1.7.96. Jos jollain kysyttävää asiansuhteen, privaa kehiin, autan mielelläni.

 

Niin ja alkuperäiselle kysyjälle alkuperäiseen kysymykseen, pitää tietää mikä satsi ja mitä pakettiin sisältyy (välijäähdyt, regut ahtimen pulley ymym). Tosin itsellä ei ole juurikaan tietoa alkuperäisistä lähtöarvoista camaroitten osalta mutta vakio LT1 koneeseen helposti +50% lisää tehoa kun säädöt ovat kohdallaan. Tapauksesta riippuen, tietenkin (kilometrit jne jne)

 

nimim. eilen vuosikatsastettu (mekaanisesti ahdettu, vähäpäästöinen) ja päästöt kunnossa.

Link to comment
Share on other sites

Guest Jukka

Joo sorry, ajatus pääsi jotenkin eksymään aiheesta.

 

Tossa whipplessä riittäisi kyllä 5 litraiselle potkua, muistaakseni ne oli tarkoitettu subbarin tms. 454 TBI:lle ;)

 

whipplellähän on sarjat myös 305-350 tbi koneille, mutta koska ne on tarkoitettu ja päästöt mitattu truck koneita silmällä pitäen niin varmuutta ei ole että saako camaron nokalla leimaan vähäpäästöisenä.

(Truckeillahan on lievemmät päästövaatimukset)

Link to comment
Share on other sites

millä hintaa sais setin -86 5.7 tpi camaroon ??

ja mitä niissä yleensä on ???

 

kone ois hyvä aihio kun on laakeroitu ja rengastettu 8 tml sitten :)

 

tulin siihen tulokseen että vaparina tarttis vaihtaa imupuoli, nokka, kannet ja pakosarjat. mut eikös tollanen 0.5 bar ois kova ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...