Jump to content

Remmiahdin camaroon?


hollowi

Recommended Posts

Ei löydy suoraan bolt-on sarjaa 86-malliseen. Pitää olla 88 tai uudempi jossa on serpentiinihihnasysteemi apulaitteille niin sitten löytyy. Mutta saa tollasesta valmiista sarjasta ehkä modifioitua tai sitten vaihtaa hihnapyöräsysteemin tollaseen serpentiiniversioon. Hintaa ahdinsarjalle tulee 3500-4000 €. Tai käytettynä esim. ebaystä n. 1500-2500€.

Link to comment
Share on other sites

Jos meinaat asentaa Whipplen TPI koneeseen niin tarvitsety muutossarjan missä on TBI imusarja johon on porattu reijät monipisteruiskutusta varten.

Netistä löytyy myös ohjeet miten sen pystyy tekemään itse vanhasta TBI imusarjasta.

Link to comment
Share on other sites

Guest Konekolli

Niin on tullut kyseltyä remmiahdinta camaroon ja suoraan tehtaalta tilattuna ois 5500euroa hintaa. Nyt kiinnostais tietää miten paljo tehot kasvaa ja onko tuo yleenäkkään kannattava ostos?Paketin pitäisi kuulema sisältää kaikki tarvittava.

Ja itellä on niin vähä tietoa näistä asiosta niin kertokaahan joku viisaampi.

 

 

Non niin löysithän kerhoon,, 8) kuten jo varmaankin huomasit uuden rs, mallin virittäminen ei ole ns, järkevää ;D mutta jos voimaa pitää ettiä niin kauppalistaa 350 tpi ja siihen löytyy jos jonkinlaista ohjetta nippeliä ::) joko sulla kortti on??

Link to comment
Share on other sites

Guest Jukka

Non niin löysithän kerhoon,, 8) kuten jo varmaankin huomasit uuden rs, mallin virittäminen ei ole ns, järkevää ;D mutta jos voimaa pitää ettiä niin kauppalistaa 350 tpi ja siihen löytyy jos jonkinlaista ohjetta nippeliä ::) joko sulla kortti on??

A) virittäminen on tuskin koskaan järkevää...auton toiminnan optimointi sen sijaan on jossain määrin perusteltua

B) jos koko koneen rupeaa vaihtamaan niin sittenhän voi suosiolla hypätä astetta ylemmäs ja hankkia lt1:sen...Niin minäkin meinasin ennenko aloin uhoamaan tbi:n ylivoimaa ja nyt kun on kerta uhottu niin ei voi enää pyörtää

Link to comment
Share on other sites

tässä tyhmiä lämpimikseni kyselen niin 8) tuli tosa tappeluu että remmi ahdin tekee todella rajusti lisää polttoaineen kulutusta normi ajossa pitääkö paikkansa ???

 

mutta entäs saako sellasii paxton tyyppisii ahtimii kun foordeissa on ??

 

mulla on sillai että kone -89 sie on yks moni uraremmi ja kaks tavallista

 

niin ja sitten vie autossa on kaiken järjen mukaan 305 sen ruisku systeemit ja sit 350 lastu... niin miten ton ahdon kanssa saa alipaineet hoidettuu voiko ecmällä ees ahtaa

 

konehan oli 350 tpi

Link to comment
Share on other sites

ensiksi 89:ssä ei ole kuin yksi remmi ja mekaaninen ahdin ei nosta itsessään kulutusta juurikaan mutta jos aikoo hyöryntää sen tuomaa voima reserviä niin pitää muistaa se viirakon vanha sanonta että ilman pensaa ei ole voimaakaan.

Link to comment
Share on other sites

nii juu ettei tää ny olis vaan mikään pommi viritys sitten ;D

juu ei ilman bensaa voimaa tuu 8)

 

mut mites toi alipaine homma toteutetaan ahtamisessa siis tietokoneelle ?????

Link to comment
Share on other sites

Guest Jukka

Ahdettukin tuottaa alipainetta kun läpät on kiinni, mutta jos sulla on map-ohjattu, niin map anturi menee vaihtoon

Link to comment
Share on other sites

mutta koneen saa pelaan kuitenkin ecmällä ja anturin vaihdolla ? mikä anturi siihen laitetaan tilalle ? ja ecm tarttee sit jotn koodauksii ?

Link to comment
Share on other sites

Guest Jukka

mutta koneen saa pelaan kuitenkin ecmällä ja anturin vaihdolla ? mikä anturi siihen laitetaan tilalle ? ja ecm tarttee sit jotn koodauksii ?

Kannattanee vaihtaa ecm halteciin niin saa helpoiten kaiken irti koneesta

Link to comment
Share on other sites

niin kannattas varmaan juu mutta käy tosiaan amiksen kakkos vuotta 8) että toi budjetti ei oikeen anna 1000 haltecciin varoi :o

Link to comment
Share on other sites

mutta koneen saa pelaan kuitenkin ecmällä ja anturin vaihdolla ? mikä anturi siihen laitetaan tilalle ? ja ecm tarttee sit jotn koodauksii ?

 

Ei noissa bolt-on ahdinsarjoissa kosketa ECM:ään laisinkaan eikä vaihdeta mitään antureita. Bensapuolelle tulee yksi bensapumppu lisää ja ahtojen mukaan säätyvä bensanpaineensäädin. Sytkäpuolelle kipinänvahvistusboksi (esim. MSD). Toimii vähintäänkin tyydyttävästi. Ohjelmoitava boksi on paras vaihtoehto mutta juuri siinä boksin ohjelmoinnissa riittääkin sitten puuhaa.

Link to comment
Share on other sites

omalla poksilla pärjää vallan mainiosti jos pitää ahdot tuolla 7-8 psi:ssä eikä tarvi vielä muuta kuin säärettävä pensa regu ja oma pensa pumppukin riittää vielä tuotoltaan.omalla sytytysyksikölläkin pärjää vallan mainiosti.

 

Link to comment
Share on other sites

no niin kiitos todella paljon vastauksista.

 

aattelin tällästä kompinaatioo kun : carterin uus pumppu ja sit säädettävä pensa regu, välijäähy ja paxton ahdin ilmastoinnin kompuran tilalle.

 

ahtimen akselinpään aattelin laakeroida ja rakentaa siihen saman tyyppisen magneetti lukon kun aceen kompurassa niin että se lähtee mukaan vasta esim 3000 rpm tai jossain kaasun asennossa.

 

 

Link to comment
Share on other sites

no niin kiitos todella paljon vastauksista.

 

...ahtimen akselinpään aattelin laakeroida ja rakentaa siihen saman tyyppisen magneetti lukon kun aceen kompurassa niin että se lähtee mukaan vasta esim 3000 rpm tai jossain kaasun asennossa....

 

 

Mistäs aiot löytää riittävän jykevän magneettikytkimen ? ???

Link to comment
Share on other sites

niin se tässä oli ville suunnittelu vaiheessa on monenlaista kombinaatioo mielessä. yks oli ihan mekaaninen risti ahtimenakseliin ja ahtimenhihnapyörään neljä 20 millin "tappii" ja siihen sit jotn niin sen magkytkimen ei tartte olla kauheen vahva.

Link to comment
Share on other sites

miksi se ei saisi toimia koko ajan koska mekaanisen ahtimen antama hyöty on juuri ala väännöissä.

laita tuulimylly pakoputkeen jos kaipaat ahtoja vain korkeilla kierroksilla.

Link to comment
Share on other sites

miksi se ei saisi toimia koko ajan koska mekaanisen ahtimen antama hyöty on juuri ala väännöissä.

laita tuulimylly pakoputkeen jos kaipaat ahtoja vain korkeilla kierroksilla.

samaa mieltä, mekaaninen ahdin antaa hyötyä nimenomaan alakierroksilla ja turbo ylhäällä.

Link to comment
Share on other sites

Onkos tää Dustez juuri kortin saanut tai saava? Meinaan vaan opinahjosta ajateltuna. Kuvittelisin, että vähäisellä ajokokemuksella ne vakio tehotkin pitäisi ensi alkuun riittää. Ei tarvi muuta kuin avk:n sivuilta katsoa millai ne tuonti Bemarit nuorison käsittelyssä käyttäytyvät. Heikkotehoisemmatkin vehkeet lähtevät yllättävän helposti lapasesta kokemattomalta.

terveisin nimimerkki kokemusta löytyy.

Link to comment
Share on other sites

Juu, ei noitten ajettavuus (taka-akseli omalla tavallaan eksoottinen) välttämättä ihan kaikissa tilanteissa ole helpoimpia viedä. Melkein toi siviili Fiat Stilo (3D) 04 menee pikkutien mutkat hallitummin, kun on erillistuennoilla, pienempi massa ja mitat yms... Eli palaa ensiksi ajettavuuteen niin että on mahdollisimman hyvä viedä. Sit lisää tehoa. Omat reseptini menevät juuri ensiksi näistä passiivisemmista komponenteista/ajettavuudesta ja sitten tehoa jos tarve tulee... Omistin tuollaisen Camaro 88 305 TBi josta irtosi n. 180 heppaa. Sitä pystyi Konin alustalla viemään lähes niin kovaa kuin kulki.

 

215km/h näyttävän mittarin se veti neulaan asti. Toista kierrostakin hetken matkaa. 1-tietä kun lähetti 2-tie porintien liittymästä niin pystyi suorat vetää niin paljo kun kulki, mutta loivissa (1-tie E18 HKI --> LOHJA --> TURKU jne) moottoritien kaarteissa piti pudottaa n. 180km/h kun ei pää kestänyt. Sitä mahdollisuutta, että mennään sivuluisua noissa nopeuksissa en halunnut kokeilla! Noutaja tulis, koska kaikki korjausliikkeet joutuu nois nopeuksissa tekee lähes vaistonvaraisesti. On meinaan tosi mutkanen motari.

 

Nykyisin olen sillä kannalla, että ehdottomasti kannattaa mennä leveä turva-alueiselle radalla sitten kokeilemaan, että mihin tuollaisen vekottimen alustageometriat kovissa vauhdeissa riittää ettei tule yllätyksiä. TÄMÄ vain minun mielipide noin yleensä ;) ja yleensäkin matkalle vaan saksaan niin näkee miten tuo menee matka-ajossa esim. 200km/h nopeudella pidempiä matkoja. Nouseeko lämmöt yms. Toimiiko oill cooleri yms. käytännössä.

Link to comment
Share on other sites

haha juu sain perjantaina auton :) tää on z28 iroc on siin juu ihan hyvä alusta. ja kyllä se kulkee ihan hyvin taitaa olla se 3.27 välitys.

 

juu tuli tossa innostuttuu vähän liikaa kun auto pitäs pitää joka päiväsessä ajossa...niin täytyy ny saada muuten se kuntoon ja sit ruveta kattoon hengityksen paranteluu...ton ahdin homman vois jättää märkiin uniin :P

Link to comment
Share on other sites

Jep. Omani on myös Z28 ja tuossa on ilmeisesti ns. performance axel ratio. Ainakin RPO-koodeissa (hansikaslokero) kyseinen optio löytyy. Ilmeisesti tätä ominaisuutta ei enää löydy. Eli on sen verran "lyhyet välitykset" että 100km/h OD:llä kierrokset yli 1600. Toisaalta juuri näitä nopeuksia 0km/h - 150km/h voi tarvita Suomen moottoritiekiihdytyksissä ja on tuosta lyhyemmästä 3.23 axel ratiosta hyötynsä juuri alemmilla nopeuksilla.

 

Periaatteessa huippunopeuden ollessa 250km/h se yleensä riittää. Harvoin tulee niin pitkää suoraa, jossa otettaisiin huipuista mittaa. Kiihdytys ja alemmat nopeudet ratkaisevat. Toki LT1 350 on jossain määrin kuuluisa suht. kuolleesta alaväännöstä esim. stroker 383 moottoriin nähden. Toki nuo ovat mielipiteitä. Itse olen tuolla omalla vehkeellä vasta 400km ajanut ja vanhall 305 TBI:llä 35 000km joten en tästä 4gen ("uudesta") pysty kovin paljoa sanomaan... Ainakin 70km/h - 140km/h ohitus sujui mainiosti ilman mitään ongelmia. Ohitustilaakaan ei paljoa tarvinnut vrt. 170 - 95 hevosvoimaiset käyttöautot :).

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

...on sen verran "lyhyet välitykset" että 100km/h OD:llä kierrokset yli 1600.

 

Mun Z28, jossa 3.23 perävälitys & 4L60E 4. vaihteella:

1600 rpm => 70 km/h

2000 rpm => 105 km/h

 

Camradon "100 km/h OD:lla kierrokset yli 1600rpm" kai tarkoittaa sitä että 100 km/h:n nopeudessa moottorin kierrokset ovat about 2000 rpm? tai jos 1600 rpm => 100 km/h

=> GU2 perävälitys 2.73?

 

Link to comment
Share on other sites

Olen optioista tuon perävälityksen tarkistanut. Mikä se käytännössä on...(?) Sama pätee nokka-akseliin. Sekin saattaa olla "tuunattu". Tarkistan tuon käytännössä, kunhan saan tuossa ens viikolla vekottimen liikenteeseen. Havaintoni oli kyllä, että kierrokset olivat selvästi pitkillä välityksillä varustettu 5.0 korkeammat 100km/h nopeudessa... Tutkitaan.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mun Z28, jossa 3.23 perävälitys & 4L60E 4. vaihteella:

1600 rpm => 70 km/h

2000 rpm => 105 km/h

 

Camradon "100 km/h OD:lla kierrokset yli 1600rpm" kai tarkoittaa sitä että 100 km/h:n nopeudessa moottorin kierrokset ovat about 2000 rpm? tai jos 1600 rpm => 100 km/h

=> GU2 perävälitys 2.73?

 

 

Terve,

 

Tossa tänään nyt tsekkailin (autoa ulos) niin kyl se niin on että OD:llä on 2000 rpm, kun vauhtia 100km/h. Elikkäs näyttäisi olevan tuo 3.23 eli RPO optio "power axel ratio" Automaatilla ja Z28:ssa...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...