Jump to content

Päivinen

Jarno

Recommended Posts

Kirjoitettu

kaveri osti joskus 90-luvun alussa TCI.n street fighterin caminoon ja antautu alle vuodessa 320hv.lle vaikka tehdas lupaa 400hv.aa tehon keston eli ei taida olla mikään ihmelaatikko. Halosesta joka tirinkylässä korjaa laatikkoja niin en suosittele kellekkään. tiedän kaks th-700 ja yhden fordin laatikon jotka oli kasattu tai säädetty päin pe...ttä .

Kirjoitettu

Ennemmin annan Päivisen vahvistaa ja korjata lootan kun tilailen jenkeistä jonkun pajan "preppaaman" lootan 3 kertaa kalliimmalla, eihän tällä palstalla kai kovin moni oo ollu vakuuttunu esim. jenkkien crate koneiden kasaanpanon huolellisuudesta,miks jonkun pajan kasaama loota erois noista? No,en tiedä,ei oo kokemuksia crate koneista eikä lootista,mutta ainakin maholliset ongelmat ja kysymykset on aika hiton paljon helpompi selvittää kun lootan tekijä puhuu Suomea ja asuukin tällä mantereella...

Mä sain kans Päiviseltä apuja jo siinä vaihees kun olin vasta ostamassa tätä kapinetta lootavikasena,kyselin puhelimes neuvoja samal kun olin koeajol,kaveri paneutui tuohon "ilmaiseen" ja hänelle tavallaan turhaan neuvomiseen erittäin hienosti,ei yhtään pihistellyt tietojaan ja mietti todella mikä lootassa voisi olla vikana.Ei siis tarvinnut ihmetellä kenelle lootan vein kun se viimeinkin oli niin selvä että ajaminen oli aika tuskaa...

Noilta muilta alan guruilta yritin kysyä neuvoa ennenkuin kuulin Päivisestä.Hyvä esimerkki Päivisen ammattiylpeydestä oli kun yritimme tekohengittää ennen täysremppaa tuota lootaa parilla vippaskonstilla,ne eivät kaikkia vikoja poistaneet mutta auttoivat vähän,Päivinen EI SUOSTUNUT OTTAMAAN MAKSUA koska ei saanut noilla vippaskonsteilla lootaa kunnostettua,vaikka en edes olettanutkaan että se onnistuisi ja myös hän sanoi heti että voidaan yrittää mutta takeita ei ole.Yrittäkääpä tuota jossain muualla,heti kun sanot päivää niin tulee jo 50euron lasku kouraan.Toivoisi vaan että kaikki muutkin alalla olevat olisivat samanlaisia kuin tämä kaveri.

Kirjoitettu

varmaa se nyt on sitten maailman paras, tästä nyt saa sellaisen kuvan ettei amerikkalaiset itse osaa tehdä laatikoitaan. ilmeisesti ne ajelee siellä kaikki manuaalilla, joilla on vähän enemmän tehoa.

Kirjoitettu

;D Paivinen on kakkonen, heti Jeesuksen jalkeen........

ihmeidentekija

Ameriikassa ei osata mitn, ei ees jollain panttaamolla niinku tci joka toimii jossain kosteassa kellarissa jossa ei oo kunnon valoja,

Sutta ja sekundaa tulee urakalla ja laskuun , sitten se myydaan pahaa-aavistamattomalle harrastajalle suomeen. jolta veloitetaan 3x hinta.

Voi meita raukkoja, mutta onneksi on.............. ;)

Kirjoitettu

ihmeidentekija

Ameriikassa ei osata mitn, ei ees jollain panttaamolla niinku tci joka toimii jossain kosteassa kellarissa jossa ei oo kunnon valoja,

Sutta ja sekundaa tulee urakalla ja laskuun , sitten se myydaan pahaa-aavistamattomalle harrastajalle suomeen. jolta veloitetaan 3x hinta.

Kun näitä keskusteluja seuraa, tulee mieleen millanen koulutusjärjestelmä amerikkalaisilla on. Onko niillä meikäläinen amissysteemi vai oppisopimus vai mitä?

Kirjoitettu

ihmeidentekija

ei kannata ottaa itteensä vaikka kaikki ei ookkaa samaa mieltä sun kans.

monasti vaan on todettu että jenkkien tekeleet ei vaan oo niitä tarkimmin tehtyjä,saattaa ollakin että he lähettävät tänne mailman ääriin kaikki vituiks menneet tuotteet niin että omalle porukalle jäis ne muutamat ommistuneet .

Kirjoitettu

Ei kuule ole pienintakaan vaaraa siita etta ottaisin itteeni naín tyhjanpaivaisesta asiasta,tama keskustelu on varsin viihdyttavaa...

Syy mika mut laittaa kirjoittaan tamankin vastineen on se suomalaisten luja uskomus siihen etta vain me olemme oikeassa, osaamme tehda asiat oikein, muut ei osaa mitaan , ameriikkalaiset on tyhmia koulutamattomia jne.

Jopa heidan tekemat automaattilaatikot osaamme laittaa toimimaan ja kestamaan kun heista ei siihen ole. ???

Ja tama kannanotto ei ole suunnattu millaan lailla paivista vastaan, on hienoa etta meilla on hyvaa palvelua tarjoavia automaatin korjaajoa.

Jos amerikkalaiset ei saa mitaan kunnollista tehtya niin miks ajaa heidan vehkeilla, kannattaa siirtya joukolla tojotiin ja datsuneihin

Kirjoitettu

Eihän nekään ole suomessa valmistettuja.. paitsi 80 lukuiset ja vanhemmat alkaa pikku hiljaa olemaan =)

miksei otettais porcheja nehän kasataan suomessa.. ja laadussa ei ole valittamista?

..ääni päivisen lodjuille.

Kirjoitettu

En mä ainakaan ole harrastanut jenkkiautoja siksi, että ne olisi hyvintehtyjä ja laadukkaita. Syyt on ihan muualla. Jos tutkii vaikka jotain -70 luvun japsimoottoria huomaa että viimeistely, valut ja koneistukset ovat tosi siistejä jenkkeihin nähden. Ainakin mitä uudempaan vertaa. Nuo tehdaskorjatut laatikot saivat aikoinaan kun niitä rupes tulemaan, huonon maineen. Eikä varmaan ihan syyttä. Paikat saattoivat olla valmiiksi ruostuneen jumiin. Nyt tilanne on varmaan parempi.

Kirjoitettu

Näillä suomalaisilla jotka on saanu nimeä korjaajina ei ole varaa tehdä kovin huonoa jälkeä tai saa vaihtaa alaa. Piirit on loppujen lopuksi pienet.

Suuressa firmassa saattaa kaveri olla palkkatyössä eikä motivaatio oo välttämättä sama kuin yrittäjällä.

Kirjoitettu

Näillä suomalaisilla jotka on saanu nimeä korjaajina ei ole varaa tehdä kovin huonoa jälkeä tai saa vaihtaa alaa. Piirit on loppujen lopuksi pienet.

Suuressa firmassa saattaa kaveri olla palkkatyössä eikä motivaatio oo välttämättä sama kuin yrittäjällä.

Juu eikä muutenkaan täällä masentuneiden ja negatiivisten ihmisten maassa kukaan yrittäjä turhasta saa hyvää mainetta! ;)

Kirjoitettu

ei mullakaan ole tarkoitus haukkua päivistä, kun ei ole kokemusta kyseisestä korjaamosta. ihmettelen jos kaikki ameriikasta tulevat laatikot on sitten niin paskoja, että ne hajoo heti. veikkaisin ettei päivinen itse valmista noita vahvistus ja viritys osia noihin laatikkoihin vaan tilaa ne jenkeistä, eli sieltä jossa ne kasataan päin persettä.

Kirjoitettu

Mulla on ponussa jenkeissä vuonna 1992 rempattu loota, joka toimii hyvin. Kyllä sitä paskaa tehdään suomessakin niin kuin missä tahansa muuallakin. Jokainen hankkii/korjauttaa lootansa siellä missä itse parhaaksi näkee ja jos Päivinen hoitaa hommansa hyvin niin ei sen pitäisi olla muilta pois. Mulla on myös farkku Buickissa ja veljen vanissa Turussa (DD-auto) rempatut lootat 350 ja 700, ja nekin on toistaiseksi toiminut hienosti.

Kirjoitettu

Onkohan tuo nyt niin mahdoton homma esim. TH700 ite korjata ja vahvistaa..? Itellä on sellaset oisko ne kolmen sivun mittaset ohjeet kuvineen, miten TH700 korjataan ja vahvistetaan. Ohjeista luettuna ei ainakaan pitäs olla homma eikä mikään!! ;) Mut todellisuushan voi olla jotakin ihan muuta... :-[

Kirjoitettu

offtopicia taas täällä jauhetaan ;D mut mä jatkan sitä... mulla on ainakin sellanen tutina että taitaa jenkeissä olla tota tieto taitoo pikkasen enemmä ku suamessa.. tää on ihme kansaa tää suomen populaatio.. on se hyvä että me ollaan niin pirun vaatimattomia.. miksi jenkit tekis pelkkää paskaa.. on se vähän eri asia tehä yksittäisiä remppoja paremmilla osilla kuin että tekis sitä liukuhihna työnä jollain peruskamoilla...

Kirjoitettu

Mulla on ponussa jenkeissä vuonna 1992 rempattu loota, joka toimii hyvin. Kyllä sitä paskaa tehdään suomessakin niin kuin missä tahansa muuallakin.

Paljonkoha Suomalaisissa Saabeissa ja Porscheissa on kämmejä ;D

Kirjoitettu

Paljonkoha Suomalaisissa Saabeissa ja Porscheissa on kämmejä ;D

haluutko tietää? ;D itte asunut 1,5v kyseisestä kokoonpano linjasta sellasen 2km päässä ja tunnen siellä työskenteleviä ihmisii ;D esim. tyhjiä 0,5l limsa pulloi saattaa sakemannit löytää autoistaan ;D
Kirjoitettu

Saattais olla laatikoilla hintaa, jos ne alunperin kasattais ihan viimesen päälle laatuosista. Olen seurannut ja kironnut sitä kuinka hyvin suunniteltuja laitteita pilataan kun niitä aletaan valmistamaan massatuotantona alihankkijan toimesta. Unohtuu ne ns. speksit mitkä tarvittavat osat pitäisi täyttää. Alihankkija pyrkii tietenkin saamaan osat mahdollisimman halvalla, jotta katteet saadaan kohdalleen. Ja sama koskee osien toimittajaa...

Joskus on ollut fiksujakin alihankkijoita, jotka kysyy suunnittelijalta voidaanko jotakin korvaavaa osaa käyttää. Ja siihen rumbaan kun ryhtyy niin olisi ollut helpompi kysyä mitä osia on käytössä ja suunnitella laite sitten niiden mukaan. Lopputulos olisi varmasti parempi. :P

Kirjoitettu

Onkohan tuo nyt niin mahdoton homma esim. TH700 ite korjata ja vahvistaa..? Itellä on sellaset oisko ne kolmen sivun mittaset ohjeet kuvineen, miten TH700 korjataan ja vahvistetaan. Ohjeista luettuna ei ainakaan pitäs olla homma eikä mikään!! ;) Mut todellisuushan voi olla jotakin ihan muuta... :-[

Ei se ole mahdoton eikä vaativakaan vaan työläs homma. Itsellä on kirja jossa on n. 30 sivua ks. laatikon korjauksesta. Ei taida ihan 3 sivua riittää korjaukseen mutta vahvistukseen se voisi riittääkiin. :P Perusremppaan riittää 150 euron masterkitti ja 5 tuntia aikaa, joten kyllähän tuossa pääsee ihan kiitettäville liksoille. 8) Ainahan sitä ei ole pakko vahvistaa jos ei halua.

Kirjoitettu

...Itsellä on kirja jossa on n. 30 sivua ks. laatikon korjauksesta...

Mikähän kirja oli kyseessä?

Kirjoitettu

Mulla olis myynnissä ylimääräinen -87 Camaron aito tehtaan manuaali, josta nuo laatikkosivutkin löytyy.

Kirjoitettu

Mikähän kirja oli kyseessä?

Haynes, How repair GM automatic transmission muistaakseni. Ei paras mutta riiittävä. ;)

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...