F350 Kirjoitettu 27. Elokuuta, 2018 Jaa Kirjoitettu 27. Elokuuta, 2018 Mainosmiesten juttuja on netti täynnä, mutta onko kellään tietoa/kokemusta kannattaako Fluidampr:ista maksaa monta kertaa enemmän kuin vakiosta dampperista? Tuolla koneellahan ei juuri yli 6000 rpm:n kierrätetä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Kirjoitettu 27. Elokuuta, 2018 Jaa Kirjoitettu 27. Elokuuta, 2018 Väli kommenttina kirjoitan, että netissä on myös paljon keskustelua damperien halkaisijoista. Vaikka isompi 8" onkin hieman painavampi, niin se vaimentaa värinöitä paremmin. Myös tehdas laittoi high performance 350 moottoreihin 8". Jos ei raaski fluidia ostaa, niin ehkä tommonen isompi damper voisi olla hyvä kompromissi viritetyssä moottorissa? Mitä mieltä muut ovat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soppa Kirjoitettu 27. Elokuuta, 2018 Jaa Kirjoitettu 27. Elokuuta, 2018 Mulla on fluidi ja sekin on isompi kuin 350:n vakiodampperi. Vaikea sanoa, mitä hyötyä siitä on, mutta eipä ainakaan repeä kahtia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackZ Kirjoitettu 27. Elokuuta, 2018 Jaa Kirjoitettu 27. Elokuuta, 2018 Mullaki fluid damper tuossa 383cid motissa mikä Irocissa. Sillonku viime syksynä epäilin pitääkö se vaihtaa niin googlettelin asiaa ja ite ainakin päädyin siihen että ihan ois se vakio damperi saanu kelvata jos ois uusimaan joutunu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jpe Kirjoitettu 27. Elokuuta, 2018 Jaa Kirjoitettu 27. Elokuuta, 2018 Parissakin koneessa ollut fluidi. Vakioon verrattuna sellaiset harmoniset joillain kierrosalueille esiintyvät värinät häviävät fluid dampperilla. Ja tosiaan ei pyörähdä väärään asentoon kun kumi vähän kovettuu, kuten vakiot tekee. 2kpl näitä vakioita pyörähtänyt omissa lähinnä vastapainolla olevissa 383 strokereissa kun kumi antanut periksi. Yleisestikin värinättömämpi tulee padasta fluidilla. Huonona puolena sitten peloittelevat että fluididampperit olisivat aiheuttaneet jopa kampuroiden katkeamisiä, eli tulisi niin isoja hetkittäisiä voimia. Omalla kohdalla ei ole katkennut vaikka monoa on padoille kyllä annettu ja paukutettu rajoitinta vasten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackZ Kirjoitettu 27. Elokuuta, 2018 Jaa Kirjoitettu 27. Elokuuta, 2018 vaikka monoa on padoille kyllä annettu ja paukutettu rajoitinta vasten. Paitsi tällä koneella minkä mulle möit niin tällähän olit ajellu vaan nätisti, eikö niin..... ;D ;D Link to comment Share on other sites More sharing options...
F350 Kirjoitettu 27. Elokuuta, 2018 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 27. Elokuuta, 2018 Parissakin koneessa ollut fluidi. Vakioon verrattuna sellaiset harmoniset joillain kierrosalueille esiintyvät värinät häviävät fluid dampperilla. Ja tosiaan ei pyörähdä väärään asentoon kun kumi vähän kovettuu, kuten vakiot tekee. 2kpl näitä vakioita pyörähtänyt omissa lähinnä vastapainolla olevissa 383 strokereissa kun kumi antanut periksi. Yleisestikin värinättömämpi tulee padasta fluidilla. Huonona puolena sitten peloittelevat että fluididampperit olisivat aiheuttaneet jopa kampuroiden katkeamisiä, eli tulisi niin isoja hetkittäisiä voimia. Omalla kohdalla ei ole katkennut vaikka monoa on padoille kyllä annettu ja paukutettu rajoitinta vasten. Fluidampr itse väittää, että juurikin nuo kampuran katkeamiset saataisiin estettyä niitä käyttämällä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jpe Kirjoitettu 27. Elokuuta, 2018 Jaa Kirjoitettu 27. Elokuuta, 2018 Paitsi tällä koneella minkä mulle möit niin tällähän olit ajellu vaan nätisti, eikö niin..... ;D ;D Joo ihan sellasta nättiä pintakaasuajelua vaan kauppaan ja takaisin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
406cid Kirjoitettu 27. Elokuuta, 2018 Jaa Kirjoitettu 27. Elokuuta, 2018 Jos ajattelee asiaa siltä kantilta että vaikka kertaostoksena kalliimpi, niin käytännössä ikuinen jos ei itse jotain kämmää pahasti. Itsellä sama fluidi ollut vajaa 10v kiinni kahdessa koneessa, nyt kiinni 406 SBC mosassa joka nähnyt reilu 7000rpm. Ja kyseessä vielä pieni 6.25" fluidi Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTATL Kirjoitettu 27. Elokuuta, 2018 Jaa Kirjoitettu 27. Elokuuta, 2018 Vakio koneeseen vakio dampperi. Virikoneeseen joka yleensä pitää sisällä kalliita osia, laittaisin parhaan dampperin = fluidin. Näin myös omassa, eli gta.n 357 padassa on fluidi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackZ Kirjoitettu 27. Elokuuta, 2018 Jaa Kirjoitettu 27. Elokuuta, 2018 Jos ajattelee asiaa siltä kantilta että vaikka kertaostoksena kalliimpi, niin käytännössä ikuinen jos ei itse jotain kämmää pahasti. Itsellä sama fluidi ollut vajaa 10v kiinni kahdessa koneessa, nyt kiinni 406 SBC mosassa joka nähnyt reilu 7000rpm. Ja kyseessä vielä pieni 6.25" fluidi Oiskohan tuo ikuinen? Ei tuo 10 vuotta sitä ainakaan vielä todista Fluidien hinnalla kyllä soisi sen olevan ikuinen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackZ Kirjoitettu 27. Elokuuta, 2018 Jaa Kirjoitettu 27. Elokuuta, 2018 laittaisin parhaan dampperin = fluidin. Mihin tuo parhaus perustuu? Toki vakiodamperissa voi se ulkokehä pyörähtää että se on selkee juttu mutta onko se myös ainoa? Link to comment Share on other sites More sharing options...
F350 Kirjoitettu 27. Elokuuta, 2018 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 27. Elokuuta, 2018 Mihin tuo parhaus perustuu? Toki vakiodamperissa voi se ulkokehä pyörähtää että se on selkee juttu mutta onko se myös ainoa? vakiossa vaimennus perustuu kumin sisäiseen omavaimennuskykyyn, kuten esim vääntövarsi jousitetuissa peräkärryissä ei ole erikseen iskareita. Fluidamprin sisällä on inertiakiekko joka on paksussa silikoninesteessä. Kun työtahdin aikana kampiakselia väännätetään "eteenpäin", väännön suunta muuttuu pakotahdilla "taaksepäin" niin näistä edestakaisista väännöistä johtuvia värinöitä pitäisi tuon silikonineste-inertia paketin vaimentaa paremmin ja laajemmalla kierroslukualueella kuin kumisen version. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTATL Kirjoitettu 27. Elokuuta, 2018 Jaa Kirjoitettu 27. Elokuuta, 2018 Mihin tuo parhaus perustuu? Toki vakiodamperissa voi se ulkokehä pyörähtää että se on selkee juttu mutta onko se myös ainoa? Fluidi korjaa pienet epätasapainot. Tästä syystä laakerien kestoikä pitenee. Kaikki kumidapperit mukaan lukien ATI, kumin vaimennus heikkenee ajan kanssa ja kone alkaa värähtelemään. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Kirjoitettu 27. Elokuuta, 2018 Jaa Kirjoitettu 27. Elokuuta, 2018 Luin aiheesta ja eteen tuli argumentointia puolesta ja vastaan. Kannattaa olla toki lähdekriittinen ja julkaisut ovat jo vuosia vanhoja. Tuolla oltiin skeptisiä fluid damperin soveltuvuudesta tasapainotettuun moottoriin. Ovat olleet ainakin joskus kiellettyjä Nascarissa turvallisuussyistä. http://www.thetruckstop.us/forum/threads/why-are-fluid-dampers-harmonic-balancers-not-good-for-balancing-the-crank.36465/ https://www.chevelles.com/forums/13-performance/376331-ati-super-damper-scat-cranks-4340-a.html Grumpy puolusti fluidia ja rattler:ia. http://garage.grumpysperformance.com/index.php?threads/don-t-beat-that-damper.83/ Toi rattler on ainakin mulle ennestään tuntematon. Videolla näkee toimintaperiaatteen. https://www.youtube.com/results?search_query=tci+rattler++damper Link to comment Share on other sites More sharing options...
BB Kirjoitettu 28. Elokuuta, 2018 Jaa Kirjoitettu 28. Elokuuta, 2018 Itse pitäisin huolellista tasapainotusta tärkeämpänä ja ehjä dampperi päähän. Kestäähän nuo hisse koneetkin vakio dambilla,tosin itse en yli 7000rpm pyöritä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
F350 Kirjoitettu 28. Elokuuta, 2018 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 28. Elokuuta, 2018 Tuossa yks pätkä, kun on testattu ennen ja jälkeen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
F350 Kirjoitettu 29. Elokuuta, 2018 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 29. Elokuuta, 2018 Löysin testin missä oli dynotettu camaro 355 LT1, joka oli blueprintattu ja tasapainoitettu, niin fluidilla oli saatu 8hp ja 7Nm enemmän kuin dampperilla. Kaveri ihmetteli eron suuruutta, kun kyseessä oli tasapainoitettu kone. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackZ Kirjoitettu 29. Elokuuta, 2018 Jaa Kirjoitettu 29. Elokuuta, 2018 Löysin testin missä oli dynotettu camaro 355 LT1, joka oli blueprintattu ja tasapainoitettu, niin fluidilla oli saatu 8hp ja 7Nm enemmän kuin dampperilla. Kaveri ihmetteli eron suuruutta, kun kyseessä oli tasapainoitettu kone. Kyllähän netistä löytää mitä haluaa löytää Noh miksei tuo vois olla mahollistaki mutta tuskin tämä damperi juttu nyt mikkää kovin älytön juttu on, varmasti noissa 6-8000rpm kiertävissä tämmösetki tule entistä tärkeämmäksi. Hifistelyksi luokittelisin itse kuitenkin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chevy Kirjoitettu 29. Elokuuta, 2018 Jaa Kirjoitettu 29. Elokuuta, 2018 Hifistelyksi luokittelisin itse kuitenkin jep Link to comment Share on other sites More sharing options...
z 28 jari Kirjoitettu 29. Elokuuta, 2018 Jaa Kirjoitettu 29. Elokuuta, 2018 Ite laittaisin ensin rahat kiinni kunnolla tehtyyn sisäiseen tasapainotukseen.On muuten yllättävänpaljon eroa miten kone käy jos on ulkoinen/sisäinen amerikan crate-engine painotus, tai Laakkosentekemä sisäinen painotus.Tosin en tiedä kuka noilla ex.Laakkosen vehkeillä tällähetkellä tekee puntituksia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sirkus Kirjoitettu 29. Elokuuta, 2018 Jaa Kirjoitettu 29. Elokuuta, 2018 Mä oon koittanu kaivella fluid dampperia lq4.seen mut ei tunnu löytyvän suoraan siihen? Onko kokemusta käviskö siihen jonkin muun ls koneen oma? Truck apulaitteet siis käytössä. Mulla toi ravistaa tietyillä kierroksilla sen verran, että uretaani tukien kautta tuntee koppaan selkeesti. Käyköhän tää ls3 suoraan?? http://www.fluidampr.com/product/760111/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
BB Kirjoitettu 29. Elokuuta, 2018 Jaa Kirjoitettu 29. Elokuuta, 2018 Itse tehnyt sellaisen huomion perus SBC.n kanssa,vanhemmat sisäisellä puntilla olevat koneet käy siivosti,mutta uudemmat joissa on tuo ulkoinen puntti vetolevyssä/vauhtipyörässä tahtovat jollain kierrosalueella täristellä. Liekö sitten sattumaa vai faktaa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juza89 Kirjoitettu 29. Elokuuta, 2018 Jaa Kirjoitettu 29. Elokuuta, 2018 Mä oon koittanu kaivella fluid dampperia lq4.seen mut ei tunnu löytyvän suoraan siihen? Onko kokemusta käviskö siihen jonkin muun ls koneen oma? Truck apulaitteet siis käytössä. Mulla toi ravistaa tietyillä kierroksilla sen verran, että uretaani tukien kautta tuntee koppaan selkeesti. Käyköhän tää ls3 suoraan?? http://www.fluidampr.com/product/760111/ Samaan ongelmaan itsekkin törmänny, että tarvitsisi olla corvetten accessory system käytössä, niin olisi varaa mistä valita. Lähinnä vaan ATI tarjolla truckiin. LS3 on ilmeisesti f-body ja truck välimalli, jos olen oikein ymmärtänyt(100% varma en ole). Link to comment Share on other sites More sharing options...
sirkus Kirjoitettu 29. Elokuuta, 2018 Jaa Kirjoitettu 29. Elokuuta, 2018 Joo tuolla fluiddampr omalla sivulla ku valittee 2003 6.0 silveradon niin antaa ton ls3 pyörän. Pitäis varmaan varmistaa suoraa sieltä et sopiiko Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään