smokeybandit Posted March 6, 2019 Share Posted March 6, 2019 Tere. huomasin eilen kun autolla vähän reilummim kiihdyttelee niin pakokaasut rupes haisemaan ruudille vähäks aikaa, tuntu haju kyllä sisälle asti, ei muuta kun ikkunat auki vähäks aikaa. normi ajossa ei mikään haise eikä tyhjäkäynnillä, autossa on nykyään magnaflow katti, koska viime keväältä ennen kattia pakokaasut haisi kun kaks tahti mopedi melkein ja joskus sisälle asti autoon haisi kuin haisuli konsanaan, ennen katin laittoo auto käytiin tuunaus paikassa vähän läpi, kahteli se kameralla koneen sisälle asti että näkee männän vai mitä kaikkee se sieltä kahteli, ja tietokoneella parametrejä vai mitä lie, sun muuta, no, ei löytyny muuta vikaa miksi pakokaasut haisi niin katkulle muuta kuin öljyn kulutus, ja venarin kumit on vähän kulahtanu kun joskus voi vähän savua pölläyttää (joten tuunaus paikan mukaan pakokaasun käry/haju johtuu siitä kun kone kuluttaa ekstra öljyä), muttan sellanen se on ollu aina eikä oo pahemmaks menny, mitä ny savun pölläyttämiseen tulee niin jos tunteja auto on seissy niin voi vähän pölläyttää muttei jos on yön tai pidempään auto ollu käynnistämättä. no, viime kesänä sitten katti hitsattiin autoon, eikä haise pakokaasut sen jälkeen oikeen miltään. kummastuttaa vain tuo ruudin haju mikä on uutta, kun ei sieltä ennen sellasia tuoksuja ole tullut. eikai se katti ny oo noin äkkiä hajonnu kun ei varmaan ole ku pari sataa kilsaa uudella katilla ajettu. niin ja autohan oli -87 5.0 tpi. autossa ei oo moneen vuoteen ollu ilmapumppua eikä niitä ilmaputkia, flowtech peltisarjat on, monta vuotta ilman kattia pysty ajeleen ilman mitään pakokaasun haju ongelmia, viime kesänä/syksynä sitten tulin siihen päätökseen tulin että jos katti auttas ja kyllä toistaseks on hyvin toiminu, vääntökin tuntuu paremmalta magnaflow katilla, on universaali katti, ei high flow. ilman ilmaputken paikkaa katissa kun ei niitä saastelaitteita ole autossa muuta kuin egr. litratilavuus katissa on johki 6.2 asti niin kai se tuossa viiden litran pannussa hyvin toimii, täytyy vaan tarkkailla öljyn kulutusta ettei ajan saatossa mene katti tukkoon mutta ei se ny niin paljon öljyä vie että katti menis tukkoon ennen aikojaan. aina on yhdellä litralla täyttö öljyä pärjänny koko kesän vaikka melkein päivittäin auto on ollut käytössä. käykö se liian rikkaalla jos ruudin/nalli pyssyn tapainen haju tuoksahtelee kun esim. kiihdyttää vähän pikasemmin moottori tien rampista moottori tielle. haju kyllä lakkas aika pian kun puotin vauhtia satasen kohille. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Posted March 6, 2019 Share Posted March 6, 2019 Rikkaalta seokselta vaikuttaa. Haju menee kitkerämmäksi mitä rikkaammalla ja savu käy silmiin ja kurkkuun. Link to comment Share on other sites More sharing options...
F350 Posted March 6, 2019 Share Posted March 6, 2019 Vaikuttais rikkaalta, kun kiihdytyksessä haisee. Tosin, jos meneekin laihalle kiihdyttäessä, niin myös laiha seos nostaa hiilivetyjä reilusti. Mites bensan paineet, tippuuko kiihdytyksessä tai onko bensan suodatin tukossa? Tai jos menee rikkaalle, niin onko ilmanputsari tukossa? Link to comment Share on other sites More sharing options...
smokeybandit Posted March 6, 2019 Author Share Posted March 6, 2019 Rikkaalta seokselta vaikuttaa. Haju menee kitkerämmäksi mitä rikkaammalla ja savu käy silmiin ja kurkkuun. no joo, sellainen se oli ennen kattia, saakelin moinen katku tuntu kitalakeen asti, en sit tiiä oliko se bensan vai öljyn katku mutta hirviä kuitenkin ihme kyllä niin kylmällä koneella ei haissu mikään. katin jälkeen hävis haju ongelma, mitä ny toi ruudin/ilotulitus raketin haju kun vähän reilummin lähtee kiihdytteleen, sen hajun ny aikalailla sietää mutta täytyy tutkia tuo rikkaan seos. kaikki palikat on aika lailla uutta, tulpat ja happi anturi ja sen semmosta. on lämpötila anturi katsottu myös ettei ecu luule että kone on kylmä koko ajan. päästöt ennen kattia oli HC jotain 278, CO 0,22. kierroksilla HC 49. täytyy tarkistaa toisen kerran miten katti vaikuttaa, CO tais olla nolla, HC tais olla aika lailla sama, oisko ollu 200 paikkeilla mutta kone ei ollu tosi lämmin. lambda tais olla 1.1. sellainen jännä efekti on että jos vaikka msd viripuola on autos niin on kyllä pirtee pannu kuin mitä ac delco puolalla mutta tuntus että pakokaasu tuoksahtelee enemmän kuin mitä ac delco puolalla ja aikoinaan kun msd puola oli autossa niin ei se toiminu kun pari kesää ja sitten hajosi. mitä oon ameriikan palstoilta lukenu niin aika epäluotettavia on ollu msd puolat mut se on sääli kun en ite viiti ajella msd puolalla kun on niin pirteä kone sillä mutta ajelen ac delco puolalla kun se on luotettavampi minun mielestä. mutta täytyypi keskittyä tuohon bensa seos juttuun, suunnitelmissa on ollut tarkistaa suuttimet että vuotaako ne. sellanenkin taas off topikki aihe tuli mieleen että usein kun käynnistää auton kylmänä niin sammuu saman tien joskus, mutta jos muutaman kerran painelee jarrua ennen käynnistystä, niin eipä sammu saman tien kun käynnistää. oisko joku ali paine vuoto tai bensan paine liian matala mutta ei se jarru polkimen painelu vaikuta bensan paineisiin tiiä sitten miten maffin verkkojen poisto vaikuttaa negatiivisesti auton toimintaan kun ei niitä verkkoja maffissa oo ollu moneen vuoteen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
smokeybandit Posted March 6, 2019 Author Share Posted March 6, 2019 Vaikuttais rikkaalta, kun kiihdytyksessä haisee. Tosin, jos meneekin laihalle kiihdyttäessä, niin myös laiha seos nostaa hiilivetyjä reilusti. Mites bensan paineet, tippuuko kiihdytyksessä tai onko bensan suodatin tukossa? Tai jos menee rikkaalle, niin onko ilmanputsari tukossa? en tiiä bensan paineista, on kyl tarkoitus tarkistaa ne ennen kesää. bensa filtteri on muutaman kesän vanha joten kait se vielä toimii, se on kuitenkin tarkoitus vaihtaa tänä kesänä. ilma filtteri on ollu monta vuotta avonainen universaali kn filtteri, jäähdytys neste säiliön takana/vieressä. ilma filtteri on melkein uusi, vain vuoden vanha. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Posted March 6, 2019 Share Posted March 6, 2019 tiiä sitten miten maffin verkkojen poisto vaikuttaa negatiivisesti auton toimintaan kun ei niitä verkkoja maffissa oo ollu moneen vuoteen. Tpi Corvetessa oli käynnissä pysymis ongelma hetken aikaa verkottomalla maffilla. Lämmetessä oppi tavoille ja ominaisuus poistui. Mutta akun irroituksen jälkeen muistin tyhjennettyä taas palasi. Sama maf pelaa hienosti itsellä, mutta imuputkisto poikkeaa corvetesta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BB Posted March 6, 2019 Share Posted March 6, 2019 Itsellä mitä ollu tpi autoja ns.vakioita tai kevyttä virettä ni vakio boksilla/ohjelmalla ovat olleet täyskaasuvedossa reilusti rikkaalla,kai se on tehdas laskenu ettei käyttäjät polta koneita ohuella seoksella. Link to comment Share on other sites More sharing options...
smokeybandit Posted March 6, 2019 Author Share Posted March 6, 2019 Tpi Corvetessa oli käynnissä pysymis ongelma hetken aikaa verkottomalla maffilla. Lämmetessä oppi tavoille ja ominaisuus poistui. Mutta akun irroituksen jälkeen muistin tyhjennettyä taas palasi. Sama maf pelaa hienosti itsellä, mutta imuputkisto poikkeaa corvetesta. jaa. en kyl muista miten verkkojen poisto aikoinaan vaikutti moottorin toimintaan, en usko että ois negatiivisesti vaikuttanu, halusin vaan aikoinaan koittaa onnea ja ottaa ne pois kun ameriikan palstoilla luki että se ois hyvä mod mutta tiiä sitten ? niistä kyllä monet sanoo että kannattaa jättää verkot paikoilleen. mulla on Bosch maffi nykyään, on myös säädettävä granatelli maf mutta auto ei tykkää siitä, tuppaa nykimään ja pätkimään ja ses valo joskus palaa niin piti aikoinaan laittaa vanha Bosch maffi takasin. jos joku tietää? miten tuon säädettävän missä on siru sisällä eikä lankaa, saa toimimaan niin sanokaa vaan. ois silläkin maffilla sitten jotain käyttöä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TransNAM Posted March 6, 2019 Share Posted March 6, 2019 Lambda 1,1 olis laihalla. Siihen viittaa myös 0,2 CO. Oliko tuo nyt kierroksilla vai tyhjäkäynnillä? Kannattaa myös kattoa ettei mikään muovinen ota kiinni putkistoon tai jostain tiputa öljyä. Kesän ajettu avonainen ilmanputsari kannattaa jo kovasti pestä varsinkin jos on ajettu keväällä kun pölisee. Pesuun käy esim. ämpärillinen lämmintä fairyvettä ja siinä huljuttelee. Tarvittaessa vaihtaa uuden veden. Huuhtelu puhtaalla vedellä. Jotkut öljyää toiset ei... Muutaman kesän vanha bensasuodatinkin vois olla jo hyvä vaihtaa. Tukkoinen filtteri kuormittaa turhaan pumppua vaikka paineet muuten vielä oliskin ok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
smokeybandit Posted March 6, 2019 Author Share Posted March 6, 2019 Itsellä mitä ollu tpi autoja ns.vakioita tai kevyttä virettä ni vakio boksilla/ohjelmalla ovat olleet täyskaasuvedossa reilusti rikkaalla,kai se on tehdas laskenu ettei käyttäjät polta koneita ohuella seoksella. ok. pitäskö minun laittaa chippi siihen tai muuttaa/säätää ecua jotenkin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
smokeybandit Posted March 6, 2019 Author Share Posted March 6, 2019 Lambda 1,1 olis laihalla. Siihen viittaa myös 0,2 CO. Oliko tuo nyt kierroksilla vai tyhjäkäynnillä? Kannattaa myös kattoa ettei mikään muovinen ota kiinni putkistoon tai jostain tiputa öljyä. Kesän ajettu avonainen ilmanputsari kannattaa jo kovasti pestä varsinkin jos on ajettu keväällä kun pölisee. Pesuun käy esim. ämpärillinen lämmintä fairyvettä ja siinä huljuttelee. Tarvittaessa vaihtaa uuden veden. Huuhtelu puhtaalla vedellä. Jotkut öljyää toiset ei... Muutaman kesän vanha bensasuodatinkin vois olla jo hyvä vaihtaa. Tukkoinen filtteri kuormittaa turhaan pumppua vaikka paineet muuten vielä oliskin ok. ok. täytyy ottaa uus päästö testi ja pyytää lappu että näkee tarkemmin päästöt, ja uudella nykysellä lambda anturilla varsinkin kun katti on nykyään paikoillaan, mutta ennen kattia päästöt oli tyhjäkäynnillä CO 0.22 CO COR 0.25 CO2 13. 02 2.67 HC 278 lambda 1.120 muutaman tuhannen kierroksilla, CO 0.13 CO COR 0.14 CO2 13.5 02 2.12 HC 49 lambda 1.102 Link to comment Share on other sites More sharing options...
TransNAM Posted March 6, 2019 Share Posted March 6, 2019 Tuo lambda 1,1 (afr n. 16:1) on jo siinä rajoilla että pitäis tuntua ajossa nykimisenä. Toki seokset voi olla ajossa eri. Minkä merkkinen uus anturi on? Jos oli halvimmasta päästä niin voisi siitä aloittaa. Noilla seoksilla ja ehjällä lambdalla pitäisi jo tulla vikakoodia/SES-valo. Toisena tietysti olis hyvä tarkistaa meneekö kone ollenkaan closed-looppiin eli että säätää seosta anturin perusteella. Tarvii piuhan ja tietokoneen. Miksi muuten tuon ikäiseen autoon yleensäkin laitoit katin? Hajun takia? Link to comment Share on other sites More sharing options...
smokeybandit Posted March 6, 2019 Author Share Posted March 6, 2019 Tuo lambda 1,1 (afr n. 16:1) on jo siinä rajoilla että pitäis tuntua ajossa nykimisenä. Toki seokset voi olla ajossa eri. Minkä merkkinen uus anturi on? Jos oli halvimmasta päästä niin voisi siitä aloittaa. Noilla seoksilla ja ehjällä lambdalla pitäisi jo tulla vikakoodia/SES-valo. Toisena tietysti olis hyvä tarkistaa meneekö kone ollenkaan closed-looppiin eli että säätää seosta anturin perusteella. Tarvii piuhan ja tietokoneen. Miksi muuten tuon ikäiseen autoon yleensäkin laitoit katin? Hajun takia? nykyinen happi anturi viime kesältä on muistaakseni standard motor products?:in valmistama, niillä on yleensä menty, oon koittanut ac delco:n myös mutta en oo koskaan huomannu mitäön eroa vaikka kyllä kuulemma ac delco on the way to go. en oo yleensä huomannu että auto nykis vaikka sen kyllä manuska askilla huomaa heti jos alkaa nykimään, ehkä joskus nyt talvisin voi kylmällä moottorilla vähän nykähtää jos ihan pintaasulla ajelee ja vaihtaa kakkoselle hissun kissun 30km/h ennen kun kone lämpiää. yleensä mie pien kakkosella kun jaksaa se silläkin liikkua eikä renkaat sudi niin herkästi. vähänkin kun lämmöt nousee niin toimii ihan ok eikä vaihteet mene niin nihkeästi päälle kunhan vähänkin alkaa lämpö mittari liikahtaa. ei oo vika koodeja, keväällä alko pakokaasu haiseen niin katkulle etten monesti viittiny edes ajaa, kesä kun oli niin kuuma ettei monesti viittiny edes koittaa miten auto toimii, kesämmällä rupesi herjaamaan koodi 44. vaihdoin sitten nakutus sensori moduulin ja sytkä moduulin. ei oo sen jälkeen ses valo herjaillut koodeja. nakutus sensori moduuli on standrad motors, pitäisi toimia ok, sytkä moduuli on joku kiinan gt merkkinen, yleensä oon käyttänyt standard motors sytkä moduulia, nyt on ac delco sytkä moduuli tilauksessa kun en luota nykyseen kiinan gt merkkiin. luulisin että open ja closed loop systeemi toimii kuten pitää kun kerran kesässä käyn yleensä verstaalla tarkistamassa vika koodit vaikkei ses lamppu olisi ollutkaan päällä. silloin on yleensä tarkistettu kun niitten kone ei vissiin näytä lambda anturin lukemaa vaan sanoo jotain siitä open ja closed loopista mutta on toiminu sitten kun on vähän aikaa ollut tyhjäkäynnillä. mutta voin senkin ihan erikseen tarkistaa että toimiiko varmasti open ja closed looppi. joo, pakokaasun hajun takia jouduin laittamaan katin. katsastuksessa ne ei välitä onko kattia vai ei kun auto on 87 ja ne ei välitä mikä HC arvo on mutta itseä kiinnostaa kun siitä tietää paljonko sitä palamatonta bensaa menee läpi. niin ja sen takia kun yks kaveri sano että siel ois hyvä olla katti kun se on tehtaalla katille säädetty kun uutena noissa oli katti. minulle itselleni katti oli viimeinen oljenkorsi että pystys autolla ajeleen ja tutkimaan että mikä siellä mättää, katti on ainakin toistaiseksi ollut hyvä kun pakokaasut ei haise enää oikeen miltään, melkein pelkkä vesi höyry näin talvella tuoksahtaa. kerran luin netistä että nykyään kun ne lisää etanolia bensaan melkein mitä se ny on, 10 prossaa? ja oliko 98 bensas viis prossaa? että se on se etanoli mikä näissä vanhemmissa autoissa voi haista kun ne ei tykkää siitä, uudet autot käy kuulemma melkein millä lelu bensalla vaan, että kun niissä on kuulemma niin hyvät tietokoneet sun muut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TransNAM Posted March 6, 2019 Share Posted March 6, 2019 Itellä on ollut 90% huonoja kokemuksia Standardeista. Hajoilevia sytkämoduuleja, läpi lyöviä jakajankansia jne. jne. Lopetin ostamisen... Hieman väärin näyttävä lambda selittäis hyvin pakokaasut mutta voi toki olla muutakin. Välittää ne katsastuksessa myös vm 87 HC-sta mutta raja on niin että silmiä kirvelee (600). Vaikka kone olis alunperin ollut kat ei se välitä onko sitä siellä putkessa vai ei. Kylläkin toisinpäin eli katti vaatii lambdan olevan 1 jotta toimii oikein. Kaikki lambdasäätöiset autot toimii 95E10 ok jos vain letkut yms. kumiosat kestää etanolia. E-n jälkeinen numero on etanoliprosentti. 10% on niin vähän että sillä ei juuri ole vaikutusta seoksiin. Sitten kun ajaa E85 niin haisee ja pakoputkesta vanhalle viinalle... ja kone vaatii asianmukaiset säädöt. Käsittääkseni jenkkien bensassa on ollut viinaa seassa jo 80-luvulta joten ei pitäisi olla ongelmia sen takia. Seokset kun saat kuntoon niin loppuu haiseminenkin. Ennen/ilman kattia mitattuna lämpimällä koneella pitäis olla CO n.1%, Lambda 1, HC jäänee johonkin 50-200 kieppeille, O2 muutama %. Tämä pätee vakiokoneeseen. Reilummin viritetty on asia erikseen. Katin jälkeen mitattuna CO, O2 ja HC ei kerro enää mitään ellei ole pahasti korkeat. Katin idea on muuttaa kyseisiä kaasuja CO2 ja H2O. Käytännössä HC on se mikä haisee pakokaasulle ja mitä enempi sen kitkerämpi. Myös koneen polttama öljy ja etanoli on HC. Jos haisee jollekin ylimääräiselle on se joku muu kun polttoaine... Litra öljyä kesässä ei vielä pitäis haista millekään olettaen että tulee ainakin 1000km ajoa. Itse asiassa katti voi joskus haista pahemmalle kuin ilman kunnes lämpenee ja alkaa toimimaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
smokeybandit Posted March 7, 2019 Author Share Posted March 7, 2019 Itellä on ollut 90% huonoja kokemuksia Standardeista. Hajoilevia sytkämoduuleja, läpi lyöviä jakajankansia jne. jne. Lopetin ostamisen... Hieman väärin näyttävä lambda selittäis hyvin pakokaasut mutta voi toki olla muutakin. Välittää ne katsastuksessa myös vm 87 HC-sta mutta raja on niin että silmiä kirvelee (600). Vaikka kone olis alunperin ollut kat ei se välitä onko sitä siellä putkessa vai ei. Kylläkin toisinpäin eli katti vaatii lambdan olevan 1 jotta toimii oikein. Kaikki lambdasäätöiset autot toimii 95E10 ok jos vain letkut yms. kumiosat kestää etanolia. E-n jälkeinen numero on etanoliprosentti. 10% on niin vähän että sillä ei juuri ole vaikutusta seoksiin. Sitten kun ajaa E85 niin haisee ja pakoputkesta vanhalle viinalle... ja kone vaatii asianmukaiset säädöt. Käsittääkseni jenkkien bensassa on ollut viinaa seassa jo 80-luvulta joten ei pitäisi olla ongelmia sen takia. Seokset kun saat kuntoon niin loppuu haiseminenkin. Ennen/ilman kattia mitattuna lämpimällä koneella pitäis olla CO n.1%, Lambda 1, HC jäänee johonkin 50-200 kieppeille, O2 muutama %. Tämä pätee vakiokoneeseen. Reilummin viritetty on asia erikseen. Katin jälkeen mitattuna CO, O2 ja HC ei kerro enää mitään ellei ole pahasti korkeat. Katin idea on muuttaa kyseisiä kaasuja CO2 ja H2O. Käytännössä HC on se mikä haisee pakokaasulle ja mitä enempi sen kitkerämpi. Myös koneen polttama öljy ja etanoli on HC. Jos haisee jollekin ylimääräiselle on se joku muu kun polttoaine... Litra öljyä kesässä ei vielä pitäis haista millekään olettaen että tulee ainakin 1000km ajoa. Itse asiassa katti voi joskus haista pahemmalle kuin ilman kunnes lämpenee ja alkaa toimimaan. no voi hitsi, en mie tienny et standardi noin huonoo tavaraa tekee, itsellä on kyllä toiminu standardin tps sensorit ja sytkämoduulit ja releet, ei mullakaan sen enempää standardista oo kokemuksii, vanha sytkä moduuli oli standard ja toimi melkein kaheksan vuotta ennen kun oli niin hapettunut että ois jo aikasemmin pitäny se vaihtaa tai ainakin rasvata geelillä se kiiltävä pohja ettei kärähdä ajan mittaan vai mikä virka sillä rasvalla on. no joo, kyllä ihan oikeessa oot. mie kävin tänään katsomassa uudelleen päästöt, nipin napin kone ehti lämmetä, mutta aattelin ettei tulikuumalla pannulla ainakaan vielä kannata kahtoo päästöjä ettei vahingossa liian hyviä tuloksia näytä, mutta kai noissa seoksissa jotain häikkää ehkä on, onko se sitten liian laihalla mutta tulpat on aina ok väriset ja pakoputken sisältä kun sormella pyyhkäisee niin mustaahan se, että tuntus että käy rikkaalla, ei ny kuitenkaan niin paljon että takapuskurin helma ois tumma tai musta, pelkästään pakoputken pää sisältä. tässä ois noi päästö arvot, nipin napin lämmin kone, katti siis paikoillaan. tyhjäkäynti, CO 0,02 noin 500 RPM CO COR 0,02 HC 133 CO2 13,0 02 2,50 lambda 1,127 kierroksilla, noin 2500 RPM CO 0,04 CO COR 0,05 HC 30 CO2 12,9 02 2.72 lambda 1.144 Link to comment Share on other sites More sharing options...
F350 Posted March 7, 2019 Share Posted March 7, 2019 Laihalla Link to comment Share on other sites More sharing options...
smokeybandit Posted March 7, 2019 Author Share Posted March 7, 2019 Laihalla mites sen saisi korjattua, nostamalla bensan paineita? ei kai se minun kn filtteri sitten päästä liian paljoo ilmaa koneeseen? tai 52 mm kaasuläpät, orkkis tais olla 48 mm jos en väärin muista. piti aikoinaan vaihtaa se throttle body systeemi uuteen kun vanhassa jäi kaasu joskus päälle että piti aina jalalla napauttaa poljinta että kierrokset laski takas tyhjäkäynnille. Link to comment Share on other sites More sharing options...
F350 Posted March 7, 2019 Share Posted March 7, 2019 mites sen saisi korjattua, nostamalla bensan paineita? ei kai se minun kn filtteri sitten päästä liian paljoo ilmaa koneeseen? tai 52 mm kaasuläpät, orkkis tais olla 48 mm jos en väärin muista. piti aikoinaan vaihtaa se throttle body systeemi uuteen kun vanhassa jäi kaasu joskus päälle että piti aina jalalla napauttaa poljinta että kierrokset laski takas tyhjäkäynnille. Ekana uusisin lambdan, minä oon käyttänyt NTK:n lambdoja hyvällä menestyksellä Link to comment Share on other sites More sharing options...
smokeybandit Posted March 7, 2019 Author Share Posted March 7, 2019 Ekana uusisin lambdan, minä oon käyttänyt NTK:n lambdoja hyvällä menestyksellä joo, täytyypä tuumata, viime kesänä laitoin uuden anturin mutta se on vissiin standard motorsin valmistama, kerran oli ac delco myös, tiiä vaikka koittas tuota ntk merkkiä. mutta veikkaan että lambda lukema on sama silti olkoon merkki sitten mikä tahansa, mutta jos sen ny kerran täs tulevaisuudessa vaihtas ja kattoo sitten mikä lambda lukema on ennen kun lähtee enemmän vikaa ehtiin jos vika on enemmän tai vähemmän nykyisessä lambda anturissa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TransNAM Posted March 7, 2019 Share Posted March 7, 2019 Rockautosta Bosch tai Acdelco posteineen 22€ eli ei ole kallis vaikka vaihtais uuden. Jos jää tulliin niin tulee alvi 24% päälle eli +6€... NTK ja Denso vielä vähän halvempia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
smokeybandit Posted March 7, 2019 Author Share Posted March 7, 2019 Rockautosta Bosch tai Acdelco posteineen 22€ eli ei ole kallis vaikka vaihtais uuden. Jos jää tulliin niin tulee alvi 24% päälle eli +6€... NTK ja Denso vielä vähän halvempia. juu, joku noista varmasti jepulis on. ehkä delco ntk tai bosch, jonkun noista kolmesta varmaan valitsen. kiitoksia kaikille tähän mennessä vastanneista, arvostan paljon teidän jelppiä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TransNAM Posted March 7, 2019 Share Posted March 7, 2019 ...mutta veikkaan että lambda lukema on sama silti olkoon merkki sitten mikä tahansa... Vielä tuohon... Lambdoissa on yllättävän paljon laatuhajontaa merkkituotteissakin ja varsinkin "kiinalaisissa". Ja Standard kuuluu osastoon "kiinalaiset"... On muutenkin herkkä anturi likaantumiselle, kolhuille, sähköhäiriöille jne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
F350 Posted March 7, 2019 Share Posted March 7, 2019 Vielä tuohon... Lambdoissa on yllättävän paljon laatuhajontaa merkkituotteissakin ja varsinkin "kiinalaisissa". Ja Standard kuuluu osastoon "kiinalaiset"... On muutenkin herkkä anturi likaantumiselle, kolhuille, sähköhäiriöille jne. Ja kosteudelle seisonnan aikana Link to comment Share on other sites More sharing options...
smokeybandit Posted March 7, 2019 Author Share Posted March 7, 2019 Vielä tuohon... Lambdoissa on yllättävän paljon laatuhajontaa merkkituotteissakin ja varsinkin "kiinalaisissa". Ja Standard kuuluu osastoon "kiinalaiset"... On muutenkin herkkä anturi likaantumiselle, kolhuille, sähköhäiriöille jne. no juu, oon huomannu, joskus vaan joissakin standardin osissa sun muissa, jotkut on tehty amerikassa ja jotkut kiinassa vai missä lie mutta delcoa tai standardia oon yrittänyt käyttää ettei ihan sekameteli sirkus oo konehuoneessa. ja voi hitsi kun just hokasin että eihän se nykyinen lambda anturi autossa ollutkaan standardin vaikka niin muistin, anteeksi kun en muistanutkaan että mikä siellä ny on niin rupesin penkomaan vanhoja hyllyjä niin vanhan pakkauksen löysin, elikkä nykyinen lambda anturi onkin joku "CUB" merkkinen made in taiwan, tiiä sitten onko tuo osa sitten ihan lelu vai ei mutta täytyy kyllä kait ottaa se veks ja laittaa autoon niin sanotulla paremmalla osalla varsinkin sen takia että jos uudella laadukkaalla happi anturilla lukema näyttää samaa niin voi sitten kahtoa mitä muuta keksii miksi se laihalla käy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TransNAM Posted March 8, 2019 Share Posted March 8, 2019 ...uudella laadukkaalla happi anturilla lukema näyttää samaa niin voi sitten kahtoa mitä muuta keksii miksi se laihalla käy. ...jos käy... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now