Jump to content

Tpi sammuu kun laittaa vaihteen ja muutenkin kiukuttelee

Recommended Posts

Kirjoitettu

Oonkohan mä tehny jotain väärin kun ei yksikään auto mihin oon ite tehnyt vastaavia muutoksia ole toiminut kunnolla ilman karttojen säätöä...  ??? ::)

Edelliset kylläkin olleet MAP-ohjattuja jotka on herkempiä muutoksille mutta nykyisellä Ponulla (maf) ei pystynyt edes ajamaan...

Sulla onkin Lsx.

Mutta laihalla käymisen syytä maffillisessa tpi:ssä en lähtisi bensakartoista hakemaan, ennen kuin muut mahdolliset vikakohteet on pois suljettu.

Kirjoitettu

Mutta laihalla käymisen syytä maffillisessa tpi:ssä en lähtisi bensakartoista hakemaan, ennen kuin muut mahdolliset vikakohteet on pois suljettu.

Tuo on totta. Varsinkin kun ongelma ilmeisesti vaihtelee.

Teoriassa tuo voi johtua siitäkin että on aivan laihan vikakoodin rajoilla jolloin välillä mennään lambdalla ja välillä peruskartoilla.

Silloin pitäis SES-valon syttyä välillä ja antaa jotain aiheeseen liittyviä vikakoodeja.

Periaatteessa maffillinen ruisku pitäis kestää aika paljon muutoksia mutta (reilumpi) nokka ja kannet voi muuttaa sylinteriin jäävän ilman+bensan määrää eli osa menee läpihuuhteluna pakoputkeen tai sitten menee vähemmän. Sen myötä mitattu ilma ja ilman mukana kulkeva bensa ei enää pidä paikkansa. Varsinkin tyhjäkäyntiin tuo vaikuttaa herkästi.

Tuo on mun oma teoria kun piti oman auton ongelmiin joku selitys keksiä...

Kirjoitettu

Nokan specseissä on "slightly rough idle", joten ei tuo nokka pitäis olla mikään ongelma MAF-koneessa. MAP ohjattu on sitten eri juttu. Mulla on itsellä LT4 hot cam,joka on vain muutaman asteen miedompi, eikä sillä ole ongelmia. Mutta jos on vanhat suuttimet, vaihtaisin ne kyllä, niiden kiinni jumittelu aiheuttaa juurikin noita sammumisia ja monenlaista häikkää. Lisäksi on todella hankala huomata jos vaikka parikin suutinta jumittelee satunnaisesti.

Kirjoitettu

Vikakoodeja ei tullut, suuttimet mittailin 12 ohmia. tyhjäkäynnillä lataa n.14,8 kaasulla 15,6. Uusi laturi haettu. Tutkinta jatkuu...

Kirjoitettu

...tyhjäkäynnillä lataa n.14,8 kaasulla 15,6...

Oho... aika reilusti...

Kannattaa tarkistaa että laturin liittimen S-nastasta lähtevä johto on ehjä ja kiinni myös toisesta päästä. Kyseinen Sense-nasta kertoo laturille todellisen akun jännitteen ja laturi säätyy sen mukaan.

Samaan vaikuttaa myös akun ja koneen välinen maakaapeli. Maadoitusvika voi aiheuttaa monta muutakin kummallista oiretta. Varsinkin koneen ja korin välinen (vakiona kannen päästä rintapeltiin).

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...