Jump to content

3 gen pidemmät pyörän studit?

Recommended Posts

Kirjoitettu

Onko kenelläkään kokemusta moisesta hommasta? Onko lienee pidempiä valmiita studeja olemassakaan, vai pitäneekö soveltaa..

Ollaan laittamassa emännän Camaroon (´84 Z28 E) Autecin Delos vannetta, 8.5x17" ET 13 ja vannekauppias varoitteli ettei pinnapulteissa riitä välttämättä pituus..

Tällä hetkellä alla on 7x16" TSW:n vanteet ja kieltämättä niissäkin voisi pultit olla kierteen, pari syvemmällä. Hyvin ovat toistaiseksi kiinni pysyneet.. ???

Kirjoitettu

Mahtuuko eteen tuolla et luvulla?

Ainakaan -90 Camaroon ei orkkis taka 8" leveä mene lähellekään 16et luvulla. Ottaa vanne kiinni iskariin.

Kirjoitettu

Jaa-a? Pistit kyllä pahan... Tuolla tämän sivuston gallerian puolella on yksi ´85 Z28 8.5x17" vanteilla (ET 15) ja kuulemma mahtui pyörimään. Nämä meidän vanteet (vielä kaupassa..) tulisivat kaiken järjen mukaan pari milliä ulommas (ET 13). Täytynee vielä selvittää lisää..

Nuo studit pitäis kuitenkin vaihtaa. Kävin juuri mittaamassa ja edessä on pituus 27mm ja takana 23mm. Vanteet vaatisivat luettelon mukaan 45mm pitkän studin. BMW:n vanteet, kunkas muuten..

Samalla mittausreissulla tarkastin nykyisten vanteiden mitat: 7.5x16 (ET 15). En vaan tajunnut katsoa jääkö tolpan väliin kuinka paljon tilaa..

Kirjoitettu

Voihan se olla, että -84 ja -90 on eroa.

Itse huomasin kun en tiennyt, että eri et luvulla on etu(0et)/taka(16et) vanteet ja yritin vahingossa rearia eteen survoa. Mulla on kans Konin iskarit jos nämä vaikka paksummat on tai jotain.

Kirjoitettu

Mulla on 89 trans-am. Edessä 8,5x17 et13. Hyvin mahtuu pyöriin ja studitkin on vakiot. Bemarin vanteet kai nämäkin. Soviterenkaat joutu itse tekeen. Studit kun vaihdat niin joudut takaa nyppään vetarit irt! ainakin mun borg warnerissa.. En tiedä noista GM:n omista peristä.

Kirjoitettu

Oliskohan noin että kun 17" vanteissa se kehä on ½" korkeammalla niin se kehä siirtyy just kriittiset millit ylemmäs jolloin iskari ei enää hankaa vanteeseen, vaikka 16" samalla et:llä hankais? Jos on näin niin mites sitten, ottaako vanne iskariin jos ajaa esim kuoppaan tms rajussa ulosjoustossa jossa renkaan ja iskarin välinen matka muuttuu? onko mahdollista että tällöin vanne ottaisi iskariin?

Kirjoitettu

Ja rengashan tulee paljon leveämmälle kuin vanne ja se ainakin joustaa kurveissa huomattavasti.

Niin kyllähän ne eteenkin mahtuu, mutta ei ilman spacereita.

Kirjoitettu

Mulla on sit varmaan valmistusvirhe kun rullaa hienosti ilman spacereita, ja vielä madallettuna... Niin, ja kumitkin on tosiaan päällä. (edessä 225/45)

Kirjoitettu

Iskari ei kyllä kovin paljon pitäis liikkua suhteessa renkaaseen ;D ;D

Jos liikkuu niin on hätä... ;D Eikä renkaankaan eläminen paljon yläpuolella vaikuta...

Kirjoitettu

Iskari ei kyllä kovin paljon pitäis liikkua suhteessa renkaaseen ;D ;D

Jos liikkuu niin on hätä... ;D Eikä renkaankaan eläminen paljon yläpuolella vaikuta...

Joo.. Samaa mieltä!

Kirjoitettu

Pitää painua nosturille tutkimaan noita tiloja.. Meinattiin vielä 245/45-17 renkaita ympäriinsä, mutta taitaa olla ainakin etupään osalta veren kaivamista nenästä..?

Simpura jos joutuu puoli autoa purkamaan noiden takastudien takia >:( Taitaa nuo takajarrulevyt "syödä" pituutta. Onkos TA 90:llä mitkä jarrut takana, kun vakiostudeilla pysyy vanteet kiinni?

Katselin mutterin studiin jättämää kiristysjälkeä, eikä se näyttäisi jäljen perusteella olevan kuin n.6-7mm matkalla kierteellä :(

Kirjoitettu

Onko noissa Auteceissa jonkinsortin adapterilevyt kun vaatii noinpitkän pyöränpultin.Mitä oon noita vanteita katellut,niin yleensä pyöränpultin reikä vanteessa ennen mutterille tehtyä kartiota on n.10mm pituinen.Alkuperäisissä vanteissa pyöränpultit menevät kiinni n. 10 täyttä kierrosta.

Kirjoitettu

Noita vanteitakin taitaa olla niin paljon erilaisia että toiset vaatii pidemmät studit kun toiset. Mulla on brock b12 vanteet, ja mutterit menee niin pitkälle että vois melkein vähän levityspalaakin laittaa. Jarrut on vakiot, eli ilmeisesti jostain corvetesta pöllityt.

Eipä tuo vetarin pois nykäisy kovin kummonen homma ole, mutta stefat voi kärsiä irrotuksesta, ja stefaa ei ainakaan mulla pysty vaihtaan ellei ota laakeria pois ??? Että dillälailla...

Kirjoitettu

Joo, ota näistä vanteista selvää.. Tuntuu olevan eroja sekä vanteissa että autoissa..

Nosturille en vielä päässyt, mutta mitä tuossa pihassa rymysin niin ainakaan etutolppa ei ole ongelma. Jäi rakoa n.20mm nykyisellä vanteella. Ja vannekehän kasvaessa pitäis tulla vielä lisää tilaa, kun tolpat on kallellaan moottoritilaan päin.

Renkaat tapissa jäi rakoa sisälokariin n.10mm joten kovin korkeaa ja leveää kumia ei kyllä eteen saa..

Mietintämyssy nitojalla päähän ;D

Kirjoitettu

Autoissa ainakin yhtenä erona on Iroc-Z matalampi alusta :D

Onko jollain tiedossa vakio iskarin paksuus vanteen kohilta niin itse voisin mitata Koni Specialin paksuuden niin olis tästäkin vertailu tietoa.

Kirjoitettu

No nyt on vanteet tilattu! 8.5x17", ET 13. :) Tuleepahan selvyys tähänkin asiaan, toivottavasti ei kantapään kautta.. :o

Kirjoitettu

Vanteet on Autecin Delos mallia. 5x120 jaolla, Bemariin tarkoitetut. Tilasin paikallisesta rengasliikkeestä :

http://www.rengaskanava.fi/

Laittoivat ihan kilpailukykyiset hinnat postimyyntifirmoihin nähden..

Kirjoitettu

Samoja vanteita itsekin katsellut. En vaan tiedä kummat ottais: 17" vai 18". Nuo 18" mahtus paremmin eteen (iskarin kiinnike lähellä), mutta joutus ottaa 40 sarjan renkaat :(

Kerroppa hinta niin näkee millä hintaa mulle tarjoovat :)

Mitkä renkaat meinasit?

Kerro sit mahtuiko ;D

Kirjoitettu

Muistaakseni jäi vanteelle hintaa 206e/kpl. Renkaaksi meinattiin Kiinalaista :-[ Wanlia, 235/45x17. Rengas sarja oli vähän päälle 400e.

Korkeampaakin rengasta meinattiin mutta voipi ruveta pyöränaukkoa ja lompakkoa ahistamaan liikaa..

Kirjoitettu

Kokeilitkos muuten noita alle, että mahtuuko edessä rasvakuppi vanteen sisään?

Kirjoitettu

Vanteet on vasta tulossa liikkeeseen.. Siitä rasvakuppihommasta oli kyllä puhetta myyjän kanssa. Mittailin tuosta kärrystä sen ja oli noin 75mm pitkä, pitäisi kuulemma mahtua. Mutta kauppa jäi sille puheelle että jos tulee aivan ylipääsemättömiä ongelmia, niin vanteet jäävät liikkeen kontolle ja katsotaan muita kuvioita..

Kirjoitettu

Ihan siistit fillarit tähtäimessä sulla :)

Juu, tuurinkauppaa taitaa tämä olla, mutta eikös sitä ole sanontakin tuurista ja laivoista..

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...