KKOSKINEN Kirjoitettu 18. Elokuuta, 2019 Jaa Kirjoitettu 18. Elokuuta, 2019 Aluksi oli suunnitelma vain vaihtaa sateenvarjot venttiileille, sitten kansiremontti, sitten alukannet ja eihän väljään alakertaan sellaisia voi laittaa eli näin ajatus eteni. Nyt olen sitten etsinyt uutta/korjattua alakertaa. TPI pysyy ja rullalohko pitää olla. En ole löytänyt vielä netistä. Ajatuksia? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TransNAM Kirjoitettu 19. Elokuuta, 2019 Jaa Kirjoitettu 19. Elokuuta, 2019 Alakerran korjaus näihin on senverran halpaa, ellei ole aivan loppu, että kannattaako tuon takia vaihtaa...? Laakerit jotain kymppejä / sarja, renkaat samaa luokkaa varsinkin jos pytyt menee vielä hoonaamalla + öljypumppu ja tiivisteet. Eipä nuo short-blockit maailmalla paljoa maksa mutta rahtia tulee jonkun verran. Lapasestahan nuo lähtee aina... Nimim. Kokemusta on Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Kirjoitettu 20. Elokuuta, 2019 Jaa Kirjoitettu 20. Elokuuta, 2019 Overdriven myyntipalstalla on moottoreita ja tässä muutama linkki. http://kivinummiracing.fi/index.php/moottorit/pikkulohkot/kivinummi-crate-engines/chevrolet-350cid-5-7l-276hv https://www.skipwhiteperformance.com/catalog/category/engines_7152/ https://www.uspartsperformance.fi/viritysosat/moottori/moottorit-ja-lohkot Link to comment Share on other sites More sharing options...
Z-mo Kirjoitettu 20. Elokuuta, 2019 Jaa Kirjoitettu 20. Elokuuta, 2019 Jos nykyinen kellari 305, niin sitten vanha jorpakkoon ja 350 etsintään. TPI jos pysyy, niin millekään hipo -alakerralle ei liene tarvetta. Tai no kyllähän kaikki tietää mikä sinne kannattaisi laittaa, olisi alukannetkin jo vakiona... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikke Kirjoitettu 20. Elokuuta, 2019 Jaa Kirjoitettu 20. Elokuuta, 2019 Jos nykyinen kellari 305, niin sitten vanha jorpakkoon ja 350 etsintään. TPI jos pysyy, niin millekään hipo -alakerralle ei liene tarvetta. Tai no kyllähän kaikki tietää mikä sinne kannattaisi laittaa, olisi alukannetkin jo vakiona... LT1 no sitään minäki Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikke Kirjoitettu 20. Elokuuta, 2019 Jaa Kirjoitettu 20. Elokuuta, 2019 noi GMPP krate moottorit olis yks vaihtoehto mut toi rulla lohkosuus taitaa nostaa hintaa turhan paljo, noi hinnat alkaen koneet kun on laahureita Link to comment Share on other sites More sharing options...
Z-mo Kirjoitettu 20. Elokuuta, 2019 Jaa Kirjoitettu 20. Elokuuta, 2019 LT1 no sitään minäki Miksei jos puolilmatteeks jostain löytyis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikke Kirjoitettu 20. Elokuuta, 2019 Jaa Kirjoitettu 20. Elokuuta, 2019 Miksei jos puolilmatteeks jostain löytyis. eiks GM koneet oo lähes kaikki puol ilmasia ainaki jos kilpailevan merkin harrastajalta kysyy Link to comment Share on other sites More sharing options...
z 28 jari Kirjoitettu 20. Elokuuta, 2019 Jaa Kirjoitettu 20. Elokuuta, 2019 Ei paha: https://www.gmperformancemotor.com/parts/12681431.html Niin ja tommosenhan se vaatii kaveriksi, jos pitäytyy tpi:ssä: https://sdparts.com/i-23896057-sdpc-sd3816-tpi-vortec-lower-intake-baseplate.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Kirjoitettu 20. Elokuuta, 2019 Jaa Kirjoitettu 20. Elokuuta, 2019 Aluksi oli suunnitelma vain vaihtaa sateenvarjot venttiileille, sitten kansiremontti, sitten alukannet ja eihän väljään alakertaan sellaisia voi laittaa eli näin ajatus eteni. Nyt olen sitten etsinyt uutta/korjattua alakertaa. TPI pysyy ja rullalohko pitää olla. En ole löytänyt vielä netistä. Ajatuksia? Onko sylinterikannet jo hankittu? Noita pikkulohkoja ja short blockeja on tarjolla monenlaista, joten huomioi kansissa imusarjan kiinnitys, kun haluat pitäytyä nykyisessä TPI:ssä. <86/87> eri kulma keskipulteissa, mutta mahtuuko runnereiden takia jyrsimään reijät soikeiksi ettei pultit kanita? Ja Vortec kansissä omat imusarjat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KKOSKINEN Kirjoitettu 20. Elokuuta, 2019 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 20. Elokuuta, 2019 Noita vaihtoehtoja selatessa tuli tollanen ajatus; 305+Vortec kannet+Baseplate. Flattopit taitais vaatia? Onko 64 cc liikaa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Kirjoitettu 20. Elokuuta, 2019 Jaa Kirjoitettu 20. Elokuuta, 2019 Ei kai sinne pienempää kuin 350 kannata laittaa ja niiden kanssa 64cc ok. Ja jos samaan rahaan saa, niin iso pikkulohko kuin mahdollista. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Z-mo Kirjoitettu 20. Elokuuta, 2019 Jaa Kirjoitettu 20. Elokuuta, 2019 Ei kai sinne pienempää kuin 350 kannata laittaa ja niiden kanssa 64cc ok. Ja jos samaan rahaan saa, niin iso pikkulohko kuin mahdollista. Paitsi jos on ls, silloin voi jopa laittaa 4.8. ? Vanha amerikkalainen viisaus, kaveri ei anna kaverin rakentaa 305:sta. Paitsi jos ei mitään viripeliä oo tekemässä, niin sitten vanhan fiksaus tulee kyllä edullisimmaks vaihtoehdoksi. Tosin nykyhetken koneistamojen hintoja en tiedä, jos kovasti joutuu koneistelee niin äkkiä siihenkin kyllä euroja palaa yllättävän paljon. Jos haluu helpolla päästä ja vähän lisää voimaa, niin tuollanen bränd njyy 350 vortec olis mun valinta. Jos sit taas hevosvoimia mahdollisimman paljon hintaan nähden, niin 5.3 LS ja nokka-akseli siihen, noin 400hv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
z 28 jari Kirjoitettu 20. Elokuuta, 2019 Jaa Kirjoitettu 20. Elokuuta, 2019 Paitsi jos on ls, silloin voi jopa laittaa 4.8. ? Vanha amerikkalainen viisaus, kaveri ei anna kaverin rakentaa 305:sta. Paitsi jos ei mitään viripeliä oo tekemässä, niin sitten vanhan fiksaus tulee kyllä edullisimmaks vaihtoehdoksi. Tosin nykyhetken koneistamojen hintoja en tiedä, jos kovasti joutuu koneistelee niin äkkiä siihenkin kyllä euroja palaa yllättävän paljon. Jos haluu helpolla päästä ja vähän lisää voimaa, niin tuollanen bränd njyy 350 vortec olis mun valinta. Jos sit taas hevosvoimia mahdollisimman paljon hintaan nähden, niin 5.3 LS ja nokka-akseli siihen, noin 400hv. Eikös tuo vortekki sopivalla kärsällä anna saman ~400?,tosin muutamasatku tulee lisähintaa nokasta ja jousista. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Z-mo Kirjoitettu 20. Elokuuta, 2019 Jaa Kirjoitettu 20. Elokuuta, 2019 Eikös tuo vortekki sopivalla kärsällä anna saman ~400?,tosin muutamasatku tulee lisähintaa nokasta ja jousista. Eikö vortecin kannet rajoita nokan alle .480 nostolla? Ei nyt tietysti amerikan temppu koneistaa niitä... Ja TPI:n kanssa 400 on kyllä kaukana. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Kirjoitettu 20. Elokuuta, 2019 Jaa Kirjoitettu 20. Elokuuta, 2019 https://www.gmperformancemotor.com/parts/12681431.html 9.4 puristus ja 906 kannet virtaa ~220cfm. Tpi imusarjan ja kombinaatioon sopivan nokan kanssa 350hp jää toteutumatta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackZ Kirjoitettu 21. Elokuuta, 2019 Jaa Kirjoitettu 21. Elokuuta, 2019 TPi kanssa paras vaihtoehto 383cid stroker alakerta, tosin tuon kanssa pitää TPi imusarjankin olla jo sitten hengittävämpää mallia kuin vakio että saa 383 tarpeeksi happea. Tuolla kombolla saa melko rajusti vääntävän makean moottorin, huipputehot jäänee tuollakin isompia tekemättä 350hv nurkille mutta käyttökelpoista vääntöä onkin sitten hurjasti käytössä Ja sitten toisaalta, noita crate trukkimoottoreita saa muistaakseni ihan kokonaisiakin reiluun 2k€ Suomesta, semmonenkin toimii TPi kanssa varsin mukavasti koska TPi jo itsessään rajoittaa maksimitehoja niin rajusti että vaikka alakertana trukkimotti loivalla nokalla ja "vääntökansilla" niin paketti pelaa mukavasti. Mulla oli omassa Irocissa uusi crate trukkimotti ja kun oli Edelin TPi imari ja peltisarja+putkistot jne. perusvirit niin takarenkailta lähti dynossa vajaa 240hv ja väännöt oli muhkeat noin 540Nm. Ehottomasti kuitenkin 350-383cid rullamotin kattelisin siihen, se on kuitenki paras vaihtoehto jos TPi:ssä meinaa pysyä. 305:een ei kannata rahojaan laittaa kun siinä ei juurikaan rahallisesti säästä ja se häviää melko rajusti 350-383:lle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
z 28 jari Kirjoitettu 21. Elokuuta, 2019 Jaa Kirjoitettu 21. Elokuuta, 2019 Eikö vortecin kannet rajoita nokan alle .480 nostolla? Ei nyt tietysti amerikan temppu koneistaa niitä... Ja TPI:n kanssa 400 on kyllä kaukana. Näillä kilkuilla sai lisää nostovaraa: https://www.alexsparts.com/valve-spring-kit-sb-chevy-vortec-hi-perf-hyd-roller-130-lbs-seat-pressure-vsk4h53/ Joo,tpi:n kanssa ei kyllä mene neljäänsataan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KKOSKINEN Kirjoitettu 21. Elokuuta, 2019 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 21. Elokuuta, 2019 Kiitos vastauksista. Aika samoilla linjoilla ollaan, toisaalta peruskorjaus olisi se tie jota kulkea, mutta...Turha lienee selitellä että olen vanha ukkoja vakio kulku on tarpeeksi jne. Oon tässä ollut mukana toisessa projektissa ja se saanee jonkinlaisen päätöksen tällä viikolla ja omaan jää enemmän aikaa. Toisaalta ei ihan vielä viittis telakoidakaan. Ne trukkipadat täytyykin tutkia tarkemmin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Z-mo Kirjoitettu 21. Elokuuta, 2019 Jaa Kirjoitettu 21. Elokuuta, 2019 Ne trukkipadat täytyykin tutkia tarkemmin. Tässä 350 trukkimosa: https://www.summitracing.com/int/parts/vre-350g8795/overview/make/chevrolet 8.5 puristukset, sysipaskat kannet, laahuri, 2 pulttinen alakerta yms. Eli täyttä kuraa joka osa-alueella. Ja sitten L31 350 Vortec: https://www.summitracing.com/int/parts/nal-12681432/overview/make/chevrolet 9.4 puristukset, Vortec kannet, rolleri, 4 pulttinen... ja ainoastaan 500e kalliimpi, en miettis hetkeäkään tuota edullisempaa trukkimosaa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoukoY Kirjoitettu 21. Elokuuta, 2019 Jaa Kirjoitettu 21. Elokuuta, 2019 Mikä näissä mahtaa olla systeemi? Laittaa kontissa tulemaan jos joku tilaa? https://www.karhi.fi/tuotteet.html?id=78/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
KKOSKINEN Kirjoitettu 21. Elokuuta, 2019 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 21. Elokuuta, 2019 Ehdotettu kahta L31:tä. 1431 ja 1432. Onko joku ero näissä? Onko vedenkierto normaali SBC vai käännetty? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Kirjoitettu 21. Elokuuta, 2019 Jaa Kirjoitettu 21. Elokuuta, 2019 Ehdotettu kahta L31:tä. 1431 ja 1432. Onko joku ero näissä? Onko vedenkierto normaali SBC vai käännetty? Taitaa olla ero siinä, että 12681431 on 4-pulttisilla runkopukeilla ja 12681431 2-pulttisilla. https://www.summitracing.com/int/parts/nal-12681431/overview/ https://www.summitracing.com/int/parts/nal-12681432/overview/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackZ Kirjoitettu 21. Elokuuta, 2019 Jaa Kirjoitettu 21. Elokuuta, 2019 Taitaa olla ero siinä, että 12681431 on 4-pulttisilla runkopukeilla ja 12681431 2-pulttisilla. https://www.summitracing.com/int/parts/nal-12681431/overview/ https://www.summitracing.com/int/parts/nal-12681432/overview/ Niin se vissiin on. Ja käytännössä noiden kestävyydessä ei ole merkittävää eroa. Semmonen 4-pulttinen sitte missä ne ulommat pultit porattu "vinoon" niin ne sitten alkaa kestämäänkin rajuja tehoja, tuolle konversiolle oli oma nimikin mutta en nyt muista sitä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Z-mo Kirjoitettu 21. Elokuuta, 2019 Jaa Kirjoitettu 21. Elokuuta, 2019 Niin se vissiin on. Ja käytännössä noiden kestävyydessä ei ole merkittävää eroa. Semmonen 4-pulttinen sitte missä ne ulommat pultit porattu "vinoon" niin ne sitten alkaa kestämäänkin rajuja tehoja, tuolle konversiolle oli oma nimikin mutta en nyt muista sitä. Vielä kun olis sellanen lohko missä runkopukit 6 pultilla, sellanen kestäis varmasti vielä paremmin... ai hitto sellasiahan on! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään