Jump to content

Mitä öljyä käytät?


Recommended Posts

Kirjoitettu

Elikkäs kiinnostaisi tietää mitä öljyä ootte käyttäny autoissanne? korkinssa lukee että 5w30 litkut mut ite oon laittanu Mobilin täyssynteettistä formulaa 5w50.. tiedä sitten onko liian notkeeta.

Kirjoitettu

Täyssynteettinen Teboil Diamond 5W40. Ympäri vuoden. Vaihdot 2*vuodessa.

Kirjoitettu

koneessa Kendall 10W50 turbo, koska kone käy kuumana... loodassa GM:n omaa ja perässä samoin.

Kirjoitettu

Teboil Diamond 5W40, tosin ei se ole kivitauluun kirjoitettu, että pysyisin juuri tuossa.. ainakin siinä vaiheessa kun pohjasta valuu nopeammin öljyä ulos kuin mitä sisään ehtii kaataa, niin pitää vaihtaa. ;D

Kirjoitettu

Mobil 1. En tiedä miksi, varmaan siksi että jos se saa Räikkösen formulan kilahtamaan niin miksi se ei mun autossa toimisi? Kuinkas usein vaihdatte? Itte noin 10tkm välein.

Kirjoitettu

kaks kertaa vuodessa keväällä ja syksyllä :)ja öljy on 5w40 merkki vähän vaihtelee ???

Kirjoitettu

oon kans vaihdellu 2 kertaa vuodes.. hittolainen ku tuntuu vaan et ruikkii jostain öljyä pihalle kun on aina pieni öljypläiskä auton alla :(

Hieman erimerkkisestä autosta tarinaa: eräällä tapauksella Hiace kadotti öljyt jonnekkin ja päättipä sitten korjata vian laittamalla kankeet peräöljyt moottoriin.. sano ettei enään kone syöny öljyä mut kilahtikin sitten kone jumiin :D ei näin!

Kirjoitettu

Senh verran lisää tohon mun viestiin kun vaihdoin shellin öljyt niin 1000 mailia ajoin ja jouduin lisäämään 2litraa :(nyt sit pistin esson öljyä lopputalveksi shellin sekaan niin nyt sit on öljyt pysynyt jo sisällä vähintään saman määrän :)

Kirjoitettu

Mobil One tayssynteettinen 10W30. Talla ei tarvita tuon notkeampaa.

 

Kesalla kun oljyt(kin) joutuvat kuumuudessa koville, vaihtovali on 3000, talvella 6000.

 

Expeditioniin kay ihan hyvin tavallinen mineraalikama. Josta tulikin mieleen, etta pitaapas kayda tanaan vaihtamassa oljy siihen...

 

8)

  • 1 month later...
Kirjoitettu

Olen käyttänyt Shellin 5w40 , mutta nyt ajattelin kokeilla muuta.

 

Mitä mieltä olette noista Gulfin tuotteista , lähinnä siitä 5w40 moottoriöljystä kun on hinnaltaan halvempaa kuin muut vastaavat ?

 

Onkos käyttökokemuksia ?

 

Castrol olisi tietenkin ehkä tunnetumpi vaihtoehto .

Kirjoitettu

Penzoil Perfomax 5-40W Fully Synthetic. Piti ostaa kaks 5 litran pönikkää joista kuitenkin jäi talliin 4 litraa :o

 

Vaihdelaatikossa Dextron III, olikohan nyt Gulfin...

Kirjoitettu

Suositeltavaa olis vaihtaa öljyt 5000 tonnin välein ja jenkeis ei sais käyttää täyssynteettisiä öljyjä, nostajat ei saa tarpeeks voiteluu synteetisil öljyil ja öljykanavis on kumminki nii paljo kaikkee paskaa(yli kymmenen vuotta vanhat autot) synteettiset "pesee" ne ja paska lähtee liikkeel ja tukkii jonkun/jotkut paikat(esim. öljypumppu!)tiedän yhden tapauksen!... pelkkiä mineraaliöljyjä ameriikkalaisten koneisiin!!!

laatikkoöljyt kannattaa vaihtaa n.30-40tkm:n välein

Kirjoitettu

mä oon käyttänyt sen jälkeen kun koneen rakensin täyssynteettisiä. Tällä hetkellä mobilin 5w50.

 

laatikossa GM:n suositusten mukaista ja perässä taitaa olla nyt Teboilin lukkoöljyt.

Kirjoitettu

paljon olen kysellyt tuosta mitä öljyä kannattaisi käyttää omassa trans amissani, ja kyllä kaikki amerikkalaisten autojen harrastajat ovat olleet sitä mieltä ettei täyssynteettistä öljyä kannata laittaa missään nimessä näihin, josta johtuen vaikka täällä näyttäisi olevan suurin osa erimieltä asiasta olen itse luopunut sen käytöstä. ja toisaalta eikö noiden täyssynteettisten edut olekkin lähinnä talvikäytössä.

Kirjoitettu

jenkeis ei sais käyttää täyssynteettisiä öljyjä, nostajat ei saa tarpeeks voiteluu synteetisil öljyil ja öljykanavis on kumminki nii paljo kaikkee paskaa(yli kymmenen vuotta vanhat autot) synteettiset "pesee" ne ja paska lähtee liikkeel ja tukkii jonkun/jotkut paikat(esim. öljypumppu!)tiedän yhden tapauksen

 

Mäkin oon kuullu tommosen tapauksen... kyseessä oli -53 Plymouth....

 

Mut ei se oo kiinni leikannu noilla synteettisillä... Ja tommosta litkua mulle Part Cornerissa myytiin, senkin jälkeen ku olin kertonu ton tarinan kaverin kaverin autosta....

Kirjoitettu

ShadowcastGTA: taitaa olla koneiden suhteen tapahtunut jotain kehitystä sitten -53 Plymouthin ;)

Kirjoitettu

no eipäs noi meidän moottorit paljon ole kehittyneet verrattuna johonkin vuoden -53 moottoriin...sama painava "rautaläjä" saanut ruiskun päällensä.

Kirjoitettu

ShadowcastGTA: taitaa olla koneiden suhteen tapahtunut jotain kehitystä sitten -53 Plymouthin ;)

 

Jossei koneissa ni tavoissa. Siks uskalsinkin lattaa noi litkut sinne ;D

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...