Jump to content

Mitä öljyä käytät?

Recommended Posts

Kirjoitettu

Pennzoilia tai Mobilia ja täys-synteettistä. Soitin Metroon kun ostettiin tuo auto ja kysyin millä öljyllä auto lähti maahantuojalta. Sanoivat että synteettisellä, joten sitä on tullut käytettyä... :-[

Öljynvaihtoväli taisi olla manuaalissa 10 tkm välein tai jos lämpötila laskee alle nollan niin 5 tkm/2-4 kertaa vuodessa -välein.

Ps. Jenkkiöljyissä on rikkiä joka puutuu näistä eurooppalaisista öljyistä. Moniasteöljyt olivat jo "peseviä" ja syntteetisten öljyjen erot mineraaliöljyihin ovat jähmepisteen siirtyminen alemmas (alkat siis jo kylmässä voidella) ja paksumpi "kalvo" laakereissa. Periaatteessa 5w40 on parempi kuin 5w50, koska tuo suurempi lukuhan tehdään lisäämällä "muovia"...

Kirjoitettu

Valvoline on näköjään tehnyt tuollaisen öljyn kun MAXILIFE , on suunniteltu erityisesti yli 100000 ajettuihin moottoreihin , elvyttää kuulemma moottorin tiivisteitä ym....löysin Valvolinen sivuilta .

Viskositeeti on 10w40, joten ilmeisesti mineraalipohjainen öljy mutta voisi olla kokeilemisen arvoinen , kun kuitenkin ajelen Camarolla vain kesäisin .

Kirjoitettu

Turha niitä synteettisiä on pelätä jos moottori ei oo puolillaan pikeä.Eri asia on sitten jos se on ollut jollain säästöpäällä joka on ajanut huonoilla öljyillä.Amerikasta käytettynä tuodut piilofarkut oli just esimerkkitapauksia siitä miltä koneet näyttää sisäpuolelta kun öljyihin ei kiinnitetä tarpeeksi huomiota.

Kirjoitettu

Noh tämäki asia on maku asia ei kannata kiistellä... 8) mulle se on selvä mineraaliöljyt(penzoil on hyvää, mut ei tahdo saada enää mistää) ...pari viikkoa sit näin alastarol yhdel tallil oli myynnis penzoilia, onkohan tuonu ite ameriikoista??

Kirjoitettu

Kaiken näköisiä kauhutarinoita oon kanssa kuullut näistä paskan liikkeelle lähdöistä, mutta tiedä sit niistä. Ite oon kaikkiin kaaroihin kaadellut tota mobilin ykköstä. Ja käyttis Parisennella ajettu meikäläisen käytössä joku 140 tkm eikä ainakaan vielä oo tukkeutunut. Tosin imusarjan ollessa pois tiivarin vaihdon takia muutama vuosi sitten(vaihtui imusarjakin) täytyy tunnustaa, että nostajalaakso oli Amerikan poikien jäljiltä aikas karstanen. Meikäläisen raskaalla jalalla olen havainnut, että noin 8 tkm jälkeen öljyä alkaa kulumaan. Ihmettelen vaan noiden uusien autojen tosi pitkiä öljynvaihtovälejä. Graham Bellin suomenkielisessä virityskirjassa sivutaan näitä öljyasioita ihan mukavasti. Suosittelen ko. kirjaa muutenkin (muistais vaan nimen)

Kirjoitettu

Noh tämäki asia on maku asia ei kannata kiistellä... 8) mulle se on selvä mineraaliöljyt(penzoil on hyvää, mut ei tahdo saada enää mistää) ...pari viikkoa sit näin alastarol yhdel tallil oli myynnis penzoilia, onkohan tuonu ite ameriikoista??

Pennzoilia saa aika monesta paikasta esim. Soini Carpartsilta, Rautakummulta ja jopa kauhajoeltakin kauharacingista.

Ymmärtääkseni Pennzoil ja Quaker state ovat nykyään kimpassa yrityskaupan myötä. Quaker Stalella on http://www.quakerstate.fi/ ,öljy akatemia napin alla aika hyvin tietoa öljyistä.

Ps. Kaikki ZZ-friikit ajelevat tietysti Quaker Statella http://www.lowpft.com/zz-qsoil.mpg (n. 5 megaa)

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...