smokeybandit Kirjoitettu 26. Marraskuuta, 2020 Kirjoittaja Kirjoitettu 26. Marraskuuta, 2020 Ei siihen silikonia tarvi, se yks pultti pitää tiivistää kierretiivisteellä. Ja sade ei haittaa silikonin kuivamiseen, se kun "kuivaa" ilmankosteuden vaikutuksesta. Juu sen pultin putsasin jengat, ja laitoin ARP merkkistä thread sealer mömmöö, oli kuin hammas tahnaa konsanaan. kolmeen muuhun pulttiin laitoin pari tippaa sinistä loctite, vaikka ois yhden verstaan mukaan käyny vaikka silikooni konsanaan. Se vesi tilaan menevä pultti oli kuskin puolen alempi pultti, 14 millin avaimella niitä voi pyöritellä, neljällä pultilla on pumppu kiinni, otin huvikseen mitat pulteista jos joskus innostuis hankkimaan ruostumattomat pultit lukko prikoilla, vaikka tuskin se niitä tarvii ku ei siellä uutenakaan kait mitään lukko prikkoja ole. Kai se silikooni ois ehkä pelittänyt, sitä itselleen vaan höpöttää että ei se kuiva kun on kylmä ja kostea keli niin pääsee helpommalla kun laittaa pelkät tiivisteet, kun oli niin vaikea päätös että laittaako silikoonii, jotkut verstaatkin mulle sano että laita vaan, toiset oli sanonu että ei tarvii, ja gatesin kotisivulla lukee että ei pitäis tarvita jos ei auton valmistaja ole erikseen niin sanonut, ja gatesin sivulla luki myös että silikooni tai joku sealer voi jopa muka haitata itse tiivisteen pelittämistä. Sit taas netistä ja youtuubista kun kahtoo niin jotkut laittaa ties mitä väriä, jotkut kovettuvaa, jotkut kovettamotanta silikoonii, kai siinä tärkeintä koko touhussa on se että lohkosta on vanhat tiivisteen/silikoonin jämät pois ja että pultit kaikki neljä mahdollisimman samalla kireydellä, ois momentti avain ollut hyvä mutta en mie semmosia jaksa, kiristelin pikku räikkä avaimella niin paljon mitä yhdellä kädellä menee, sitten isolla räikkä avaimella ihan aavistuksen verran, hajotkoon koko pjaska jos ei se autolle kelpaa, sais olla auto vuotamatta kun kaikki niin hyvin tein mitä vaan itse pystyin, jos vuotaa niin potkasen pellolle koko höskän.
smokeybandit Kirjoitettu 26. Marraskuuta, 2020 Kirjoittaja Kirjoitettu 26. Marraskuuta, 2020 Hikipinkoilua vesipumpun rissapyörän kanssa, uutta väriä vähän sen kerran kun se vielä on irrallaan ennenkuin ehtis kiinni sen ruuvamaan.
smokeybandit Kirjoitettu 29. Marraskuuta, 2020 Kirjoittaja Kirjoitettu 29. Marraskuuta, 2020 Eilen sain aikalailla valmiiksi vesipumppu touhun, ihan hyvältä näyttää ens hätään, ei ainakaan näytä vuotavan itse vesipumppu. Tänään yhden klemmarin vaihdoin vesi letkuun, vähän siromman, vesipumpun vaihdon yhteydessä vaihdoin muutamia klemmareita ja aattelin että ei pitäis koskee vanhoihin klemmareihin kun rupee vuotamaan kuitenkin, yksi vaan onneks vuoti, ja sekin sen takia jos ei ollu tarpeeksi kireällä tai sitten klemmari oli liiankin jykevä, jäi tavallaan kantamaan vähäsen, ei kiristynyt koko ympyrän matkalta, huomasin eilen ja tänään että termostaatin ympärille oli vähän kertynyt vihreetä glykoolia, aattelin että on kai termostaatin pultit löysällä kun ne tuppaa pitemmän päälle löystymään vaikka kuinka suht kireälle kiristää, on lukko prikatkin mutta ei tunnu auttavan, paljonhan niitä ei uskalla eikä kannata kiristää niitä termostaatin pultteja ettei mene poikki, no, se oli vaan klemmari termostaatin yläpuolella mikä ei tavallaan ollut kunnolla kiinni, jos sekin vielä temppuilee niin vaihdan sen lyhyen U muotoisen kumi letkun pätkän, on sen näköinen että kantsii se pitemmän päälle vaihtaa. Eilen kun sain jäähdyttimen täytettyä vedellä ja glykoolilla, ja sitten vaan auto käyntiin ja lämmöt päälle että saa ilmattua systeemin, annoin tyhjäkäynnillä käydä about 10-15 minsaa, täyttelin jäähdyttimeen lisää vettä sen mukaan mitä tarvis, ja melkein aavistin että kun mulla tässä on auto käynnissä niin tulee varmaan joku iniseen, ja eikö hitto tullutkin, joku nainen tuli siihen ja rupes höpöttään että miks sulla on auto käynnissä, että ota muut ihmiset huomioon mitkä asuu tässä, että ne muka häiriintyy. No, mie koitin selittää että mie oon vesipumpun just vaihtanut ja auto on käynnissä että saan sen ilmattua, ei se kuunnellut, höpis vaan ja lähti käveleen pois ennekuin sain sanottua että sitäpaitsi itse valmistajan kotisivuilla lukee jotain että about kymmenen minsan ajan voi vesi pumppu vähän tiputella, kun laakeri ajautuu sisään, niin että se on senkin takia ilmauksen lisäksi käynnissä että saa laakeri rauhassa ajautua sisään. Tänään aattelin että mitä sillä on väliä jos auto on parkkipaikalla käynnissä vartin, oli iltapäivä ja parkkipaikalla tulee ja menee autoja muutenkin ja ovet paukkuu ja naperot huutaa ja koirat haukkuu, ääntä on vaikka minkälaista jos ajattelis että mitä ääniä päivän mittaan ulkona kuuluu, joskus menee helikopterii, roska auto kun käy niin jyrisee kunnolla iso rekka ja roskikset kolisee, miksen minä muka sais autoo pitää käynnissä kun kerran oli syytä pitää sitä käynnissä, en edes yli viikkoon ollut käynnistänyt koko autoa, montako autoa sitä viikon aikana on käynnissä mitkä tulee ja menee, parkkipaikalla on lisäks monen monta autoa, ihme vaan että minut piti ottaa silmätikuks kun on tollanen auto mikä ei oo mikään muovi moottori auto, eikä siinä ole edes kovat äänet kun on kattikin paikoillaan vaikke änkkäriä olekkaan. Ois pitänyt sanoa naiselle että mie oon auton katsastanut tälläisillä äänillä että turha valittaa, muttan enhän mie viitsi, ystävällisesti yritin selittää vaan että ei se kauaa enää oo käynnissä. Ei ollut ensimmäinen eikä viimonen valittaja, se on varma. Tänään on ollut sen verran suru puserossa etten muuta saanut tänään aikaseks muuta kuin yhden klemmarin sain vaihdettua sirompaan ja tarkistin että ei vuoda letku enää. En mie arvosta sitä että tullaan mulle valittamaan jostain sellaisesta kuin auton tyhjäkäynnillä olemisesta, iltapäivällä, oisin ymmärtänyt jos keskellä yötä mulla ois pitkään auto käynnissä. Se mikä harmittaa on se että kun minä viikon oon aamusta iltapäivään asti korjaillut autoa, kylmässä räntä sateessa turpa ja näpit jäässä, niin sitten kun mulla on auto viittä vaille valmis ja tyytyväinen olin että sainko tosiaan vesipumpun vaihdettua ja että ei vuoda, niin sit tullaan iniseen, ja viedään multa se viikon työn tekemisen ilo sillain niinkuin pois tai pilalle, vaikka en mie välitä kun inisijöitä nyt aina on joskus. Mut mitäs tässä, tyytyväinen mie oon että sain vesipumpun vaihdettua ihan itse kun ei oikeestaan olisi varaakaan sitä verstaalle viedä, ja mieluummin itse autoa korjaan kun se on ihan mukavaa kun auto on mulle harrastus ja sillain, ja itse kun autoa korjaa niin tietää ainakin onko kunnolla korjattu vai ei kun itse kerran räpeltää. Kiitokset kaikille avusta, oli apu tarpeen kun en ikinä ennen ole vesipumppua vaihtanut, niin arvellutti vähän koko homma, mutta tietääpähän sitten seuraavan kerran miten se vaihdetaan kun on nyt yksi vesipumppu vaihdettu. Vanhan pumpun sain kyllä pois ongelmitta, uutta olisi ollut vaikea laittaa jos ohjaustehostimen rissapyörä/öljy säiliö höskää ei olisi irroittanut ja laittanut nippusiteillä roikkumaan, kun ajattelin että ei passaa sitä oman painon varaan laittaa roikkumaan ettei tehostimen putki tai letku ole rasituksella, ja mitä työkaluihin tulee, niin ihan tavis lenkki avaimilla kokoja 13,14 ja 15 millisillä kutakuinkin pärjäs, oli mulla pari räikkä avainta ja piippu avainta kans, on mahtavii nää vanhat jenkki autot kun on suht helppo ihan tavis työkaluilla korjailla kaikenlaista. Voin täs joku päivä vaikka ottaa uudesta pumpusta kuvan ja laittaa tänne kiitokseks kun täältä neuvoja sai vesipumpun vaihtoon.
smokeybandit Kirjoitettu 5. Joulukuuta, 2020 Kirjoittaja Kirjoitettu 5. Joulukuuta, 2020 siinä on uusi vesipumppu, hienosti jo ruosteen kukkanenkin nappaa jo pintaan. Ois varmaan kannattanut vaikka lakata tai maalata se, mutta en viitsinyt kun aattelin että ei se mitään maalii tartte. Täytyy vaikka pensselillä tökkiä siihen vähän jotain öljyä ohuesti, jos pysyis ruoste kurissa ettei oo kohta saman näköinen kuin vanha vesipumppu.
smokeybandit Kirjoitettu 5. Joulukuuta, 2020 Kirjoittaja Kirjoitettu 5. Joulukuuta, 2020 Tos on vanha pumppu, siitä vois vaikka joku taitelija tehdä ratin autoon, joku taiteellinen näkemys ratista.
smokeybandit Kirjoitettu 5. Joulukuuta, 2020 Kirjoittaja Kirjoitettu 5. Joulukuuta, 2020 Uusi pumppu on Gates merkkinen, aattelin jos se ois hyvä, kun on joskus aikaisemmin ollut gates remmit autossa, näytti ainakin ihan päällepäin laadukkaalta kapistukselta, kai niitä parempiikin on mutta kyllä Gates pitäisi minun käsittääkseni ihan hyvä valmistaja olla, kun nykyään on dayco merkkinen remmi, ja varsinkin ohjaustehostimen remmi kun on joku kiinan ihme, vaikka dayco piti senkin olla mutta ei sitten ollutkaan, niin kyllä gates remmi oli jämerää tekoa verrattuna kiinan remmiin, niin jos gatesin vesipumppu ois sitten jämerää tekoa sekin.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään