Jump to content

Firebird Trans Am '95


Pete78
 Share

Recommended Posts

Pete78

Takarengassarjan sain tänään. Vähän leveni entisestä. Nyt pitäs sitten keritä kasata koko takaosasto jotta sais nuo johonkin kiinni 😁.

 

Pinionin laakerointi ensin. Sitä ei ole tullu ikinä tehtyä mutta kerta se on ensimmäinenkin. Poskilaakerit vaihdoin viime kesänä.

 

Uudet vetarit, jarrut jne.IMG_20210818_184309.thumb.jpg.d80684649d1a7ed6e14508235a42b4ab.jpgIMG_20210818_184303.thumb.jpg.e25a075adfcad09686da125b85504067.jpgIMG_20220518_151826.thumb.jpg.64caa3f3725b629c4638e50592ecc039.jpgIMG_20220518_151753.thumb.jpg.9a1814112ea4d97b9a64e8b6e4b4ad57.jpg

 

IMG-20220518-WA0000.thumb.jpeg.c363f349a84085c6c8e5f88f71d56bd5.jpeg

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Pete78

Noh...lähtee se jarrusatula irti näinkin, ehkä. IMG_20220521_200025.thumb.jpg.51e09cddd0949d498ff06b2898cae602.jpg

 

Molemmin puolin pultit paskana. Suunnittelijalla käyny pien virhe ylipäätään kuusiokolotapeilla toteuttaa satuloitten kiinnitys.

 

Vielä kun sais jollain nuo auki. Vastakierretapit ei etes vedä kiinni, melko pehmeetä tavaraa.

Link to comment
Share on other sites

Taitaa olla 4 genissäkin tuumainen kuusiokolo ja joku näyttänyt millistä avainta. 

 

Mutterin kokeilisin hitsata pulttiin. 

Viimeisenä porata kannan pois jos em. ei onnistu ja sitten mutteri kiinni kierteen nysään. 

Poratessa saattaa ottaa tuo pultattu kappale myös kipeetä. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Tuumanenhan se.

Ite joskus hionu kympistä sopivaa, mutta kaikista parhain vaihtoehto tietty avata sopivalla 👍

Link to comment
Share on other sites

TimoKoo

Monesti itse saanut vastaavat nylppääntyneet auki, kun juntannut pikkusen isomman xzn-hylsyn tuohon kiinni. Vaikka sen on siihen voimalla lyönyt kiinni, niin silti usein säilynyt jopa ehjänä. 

 

Itselläkin omassa gen4:ssä jarruremppaa tässä kesällä tiedossa, joten pitää henkisesti varautua haasteisiin... 😅

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pete78
10 minuuttia sitten, TimoKoo kirjoitti:

Monesti itse saanut vastaavat nylppääntyneet auki, kun juntannut pikkusen isomman xzn-hylsyn tuohon kiinni. Vaikka sen on siihen voimalla lyönyt kiinni, niin silti usein säilynyt jopa ehjänä. 

 

Itselläkin omassa gen4:ssä jarruremppaa tässä kesällä tiedossa, joten pitää henkisesti varautua haasteisiin... 😅

Kyllähän tuo haastaa 😁. Muutenkii aikalailla purkamista ja kasaamista jälellä. Olis mukava päästä ajelee.

 

Tuntuu nyt olevan silleen että purkuvaiheessa toistuu sama kaava joka kohdassa. Mikään ei aukee kunnolla...kyllähän jos 2 pulttia on niin vähintään toinen leviää 😁

Link to comment
Share on other sites

Pete78
21 tuntia sitten, TimoKoo kirjoitti:

Monesti itse saanut vastaavat nylppääntyneet auki, kun juntannut pikkusen isomman xzn-hylsyn tuohon kiinni. Vaikka sen on siihen voimalla lyönyt kiinni, niin silti usein säilynyt jopa ehjänä. 

 

Itselläkin omassa gen4:ssä jarruremppaa tässä kesällä tiedossa, joten pitää henkisesti varautua haasteisiin... 😅

Tällä ne lähti 👍 🙌...isompi kuusiokolo pajavasaralla kiinni ja pulttikoneen iskulla hyvin hitaasti auki.

 

IMG-20220523-WA0003.thumb.jpeg.c93a620d072eb629da96509a52611d0e.jpeg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Pete78

Alkaa kasautua takaisin päin. Putsailua, maalailua ja kasausta.

 

IMG_20220524_205827.thumb.jpg.921c0a6584fe60a73fba95fb5bceb14a.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pete78

Eiköhän tämä "levitointi" saaha loppumaan kohtalaisen hyvällä aikataululla 😁IMG_20220524_201810.thumb.jpg.983dcd967fd24cbbbc319ddf2196bfa8.jpg

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Pete78

Joku tykkää "urista" talvisäilytyksen jäliltä. Noh...eiköhän tuo selvinne 😊.

 

Laturin laakeroin kun oli välyksiä. Samalla vaihtu hihna. Ei auttanu asiaan.

 

 

Link to comment
Share on other sites

kiristimen rullan laakeri? ihan perus kuulalaakeri helppo vaihtaa peltipyörään jos tuntuu käsin pyörittämäl rohisevan. onhan tehostimessa tarpeeks öljyä ettei se pyri ääntämään? sit onki enää jäljel ilmastoinnin kompuran kytkimen laakeri mut sen jättäsin vikaks

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Näyttää ihan normaalilta LT1 huolto asennolta. Polvillaan imusarjan päällä ennenki tulppia vaihettu🤷‍♂️

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Pete78

Taas vähän eteenpäin. Vetarit ja perä ( 3,42, lukolla ) kasattu. Kanget "hepilleen". Kiristellään vähän myöhemmin. Jarrusatulat eteen pitäs tulla tällä viikolla ja laturi.

 

IMG_20220606_171203.thumb.jpg.61453d56dc67975818434520d6dd22f3.jpg

 

IMG_20220606_153210.thumb.jpg.54414c725efd22a69e6b08b79647cf85.jpg

Link to comment
Share on other sites

Pete78

Uusiin takasatuloihin vanhat käsijarrukäikäleet. Yllättävän työläs oli purkaa vanhat ruostuneet auki ja etenkin saada tuo jousi/vipuviritelmä uusiin paikalleen.

 

Pikkuteippailut, ruostesuoja pohjamaali ja mustaa pintaan IMG_20220607_175009.thumb.jpg.5b1a29749a7c3c1ec38cf87f28caf087.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pete78

Pysäytysvehkeet kiinni 👌 ja vanteen mallailua taakse. 275/30/19

 

IMG_20220608_195744.thumb.jpg.d26e0c3cfd0cb1bdf70ba74f1ed9ce8d.jpg

 

IMG_20220608_195817.thumb.jpg.ada504aa86407b75591608b9abaaf633.jpg

 

 

Eteen 245/40/18

IMG_20220609_182258.thumb.jpg.b16126ea68113e2e345f1c4d0a563cb6.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...