Jump to content

Firebird Trans Am '95


Pete78

Recommended Posts

22.6.2022 klo 06.58, Pete78 kirjoitti:

Ledien sovittelua...

Noita onkin kiva sovitella ja kiinnitellä jos nokkamuovi paikallaan. Mullakin oli tuollaiset kun auton hankin, mutta niiden pikkasen liian pieni koko ärsytti sen verran että vaihdoin sellaisiin Motonetin Sirius-sumuvaloihin joihin Led-polttimot..

Link to comment
Share on other sites

9 tuntia sitten, RaiRai kirjoitti:

Noita onkin kiva sovitella ja kiinnitellä jos nokkamuovi paikallaan. Mullakin oli tuollaiset kun auton hankin, mutta niiden pikkasen liian pieni koko ärsytti sen verran että vaihdoin sellaisiin Motonetin Sirius-sumuvaloihin joihin Led-polttimot..

Kyllä...raapasin vaan pohjaplexit irti.

Melkosen ahasta on.

 

Nuo on Sirius päivävalot motonetistä.

Link to comment
Share on other sites

Siirtokilvillä ( tarroilla ) testailua. Pitää tehä järkevämpikin video vielä.

 

Sain mukavasti sovittua että saa ajella ympäri kaupunkia kun näytteli kuvia, jotta mitä on tehty. Uskovat että ei ole kovin huonossa kunnossa 😊.

 

Alustasta tuli aika paljon jäykempi kun arvelin tulevan. Ei ihan mukavin ajettava mutta ei kyllä kallistelekkaan. Todella jämäkkä 👍.

 

Jarrut vinkuu vielä välillä ( kuuluu videossa kun ikkunat auki ja kaiteet vieressä. Aika tiukat ovat. Ne oli ne Z23 Powerstopit keraamisilla paloilla.

 

 

 

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Paluu tutumpaan asentoon 🤦🤣.

 

Ei tartte leimalle viijä. Päästöt ihan perseellään. Arvoja en tunne mutta se joka piti olla 0,5 tai alle oli 3 ja se isompi huiteli useemmissa satasissa.

 

Vaihellaampa lambdat heti alkuun.

 

Sitten alkaakin olla aika kehitellä tuo läppäriin kiinni ja alkaa tutkia mitä siellä liikkuu. Se onkii sitten toinen juttu miten se onnistuu tämän '95:n kanssa.

 

IMG-20220705-WA0003.thumb.jpeg.238d9bfb943bd4558305e1a01346c43e.jpeg

Link to comment
Share on other sites

olisko häkä arvo CO minkä pitäs olla alle 0,5 ja palamattomat hiilivedyt HC mikä pitäs olla alle 100 äkkiseltään viittais ettei polta kaikissa sylintereissä tai sit saa liikaa polttoainetta jostain syystä

Link to comment
Share on other sites

14 tuntia sitten, mikke kirjoitti:

olisko häkä arvo CO minkä pitäs olla alle 0,5 ja palamattomat hiilivedyt HC mikä pitäs olla alle 100 äkkiseltään viittais ettei polta kaikissa sylintereissä tai sit saa liikaa polttoainetta jostain syystä

Alkaa mielenkiintoset hommat viikonloppuna. Sain @Tommi aldl piuhan 💪. Saapa nähä mitkä on ruiskusarjat softassa. Minä epäilen että ei ole oikein. 

Link to comment
Share on other sites

Lisätään pikkasen varmempia mittalaitteita kun alkuperäsiin ei ole hirveesti luottamista.

 

Seosmittari, lambdat ja huoltokamaa tulossa vielä USA:sta.

 

IMG_20220712_170734.thumb.jpg.39b619fe4e5f8b411915975826e8dffd.jpg

Link to comment
Share on other sites

ECU:n alta löytyy ainakin '95 T/A:ssa iso läpivienti josta pääsee läpi johtosarjojen kanssa apparin jalkatilaan 👌IMG_20220717_133414.thumb.jpg.583f288c28e3fef3a974d9896c0a5777.jpgIMG_20220717_135905.thumb.jpg.ee566dc3b3104d7e0dbffc73cd205948.jpgIMG_20220717_140510.thumb.jpg.bbf9723257024d9c5fd4bbe4377208f7.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

smokeybandit
4 tuntia sitten, Pete78 kirjoitti:

Piuhat vinyylisukkiin...

 

 

IMG_20220717_160017.thumb.jpg.68827f09ff3dff2596b55b2807a7f1ad.jpgIMG_20220717_170838.thumb.jpg.17abee6fd27de3b395765472b3d0b9d7.jpgIMG_20220717_165626.thumb.jpg.1c5953b66b0906d6dc93fd97caa712cb.jpg

 

Meinaakko laittaa ton ilma seos mittarin yhteen noista pyöreistä ilma räppänistä? 

Tosin passaa se tuohonkin ihan ok. 👍

Link to comment
Share on other sites

23 minuuttia sitten, smokeybandit kirjoitti:

 

Meinaakko laittaa ton ilma seos mittarin yhteen noista pyöreistä ilma räppänistä? 

Tosin passaa se tuohonkin ihan ok. 👍

En meinaa. Tulee vielä 3 mittaria tuohon viereen.

Link to comment
Share on other sites

Oliko Aem mittarissa kalibrointi-prosessia, tai onko akun kenkä ollut hiljattain irti

Hieman laihalla toimii ja laajalla alueella pomppii. 

Mihin kohtaan putkistoa laitoit lambdan? 

 

Verrokiksi Innovate vaatii kalibroinnin ja omassa virimoottorissa sahaa joutokäynnillä tyyliin 14.4-15.2 välillä. 

Isommat poikkeamat yleensä tietää hylkyä päästömittauksessa. 

 

Tuossa voisi olla seuraus korkeille päästöille. 

Vielä kun löytäisi sen aiheuttajan. 

Link to comment
Share on other sites

20.7.2022 klo 23.02, Fenix kirjoitti:

Oliko Aem mittarissa kalibrointi-prosessia, tai onko akun kenkä ollut hiljattain irti

Hieman laihalla toimii ja laajalla alueella pomppii. 

Mihin kohtaan putkistoa laitoit lambdan? 

 

Verrokiksi Innovate vaatii kalibroinnin ja omassa virimoottorissa sahaa joutokäynnillä tyyliin 14.4-15.2 välillä. 

Isommat poikkeamat yleensä tietää hylkyä päästömittauksessa. 

 

Tuossa voisi olla seuraus korkeille päästöille. 

Vielä kun löytäisi sen aiheuttajan. 

Ei tarvinnut calibrointia manuaalin mukaan. Päästöt on päin sitä ihteensä ja syyllinen löytynee softasta ja nokasta. Asensin ennen cattia 3" vaakaputkeen...noin 40cm siitä pisteestä jossa pakosarjat yhistyy.

Link to comment
Share on other sites

En muistanut että Pontiac on nokitettu. 

Olihan siitä aiemmin maininta kun uudelleen luki ketjua. 

Videoissa on maltilliset pakoäänet, niin siitä varmaan jäänyt mielikuva että olisi vakio.

 

Onks sulla muuten suuttimet vakiot? 

Itse kun vaihdoin ev1 24lb > ev14 38lb, ja vaikka suutinkoko oli korjattu eculle, niin eihän ne toiminut. 

Suutindatassa ev1 vs. ev14 paljon muitakin eroja kuin vain koko. 

Idle ja cruise seos oli ok, mutta kiihdytysrikastus jäi haluttua laihemmalle. 

Samoin paluu takaisin idleen laihan kautta. 

Huono video siitä. 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

8 tuntia sitten, Fenix kirjoitti:

En muistanut että Pontiac on nokitettu. 

Olihan siitä aiemmin maininta kun uudelleen luki ketjua. 

Videoissa on maltilliset pakoäänet, niin siitä varmaan jäänyt mielikuva että olisi vakio.

 

Onks sulla muuten suuttimet vakiot? 

Itse kun vaihdoin ev1 24lb > ev14 38lb, ja vaikka suutinkoko oli korjattu eculle, niin eihän ne toiminut. 

Suutindatassa ev1 vs. ev14 paljon muitakin eroja kuin vain koko. 

Idle ja cruise seos oli ok, mutta kiihdytysrikastus jäi haluttua laihemmalle. 

Samoin paluu takaisin idleen laihan kautta. 

Huono video siitä. 

 

 

 

 

32:set ruiskut. Livenä on aika mukavat saundit ja kuuluu riittävän etäs 😊. Itseasiassa tänään selvis että nokka on LT4 Hotcam. Menenee vaihtoon vielä sekin.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Tämä auto päätyi tänään minulle Helsinkiin.

Välissä oli kaksi omistajaa.

Parannuksia on tehty. Mm. perä käyty uudestaan läpi. Auto säädetty ym...

Pienellä ajolla on ollut.

www.nettiauto.com/14409320

Tänään ajoin n. 300 kilometriä ja alkoi väläyttämään Low Trac valoa kun auto pysähtyy.

Renkaat on edessä 245/40-18 ja takana 275/30-19 tuostakohan johtuu? 

Vai ABS anturi?

Outoa että alkoi vasta minulla tekemään tuota... 

Edited by gixxeri
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...