Jump to content

Huippunopeuden rajoitin

Ppeku

Recommended Posts

Kirjoitettu

Onko kokemuksia tuon nopeuden rajoittimen poistosta '94 Camarosta? Rajoitin on ilmeisesti ohjelmallinen? Kuinkahan se käytännössä tapahtuu ja voiko itse tehdä vai kannattaako viedä pajalle? Läppärillä ja sopivalla ohjelmalla ilmeisesti voi itse tehdä? Miksikähän nopeus on rajoitettu alkujaan jo noin alas?

Kirjoitettu

Joissain tapauksissa syynä on ensiasennusrenkaiden nopeusluokka.

Kirjoitettu

Syynä on juurikin tuo renkaiden nopeusluokka.

Poisto onnistuu helposti esim. Tunercatilla (läppäriin tuleva ohjelma). Käytännössä nopeudenrajoitinta ei poisteta vaan raja nostetaan 255 mph joten ei enää kovin helposti haittaa menoa.. :D

Guest DARK FIREBIRD
Kirjoitettu

Nopea toimenpide,Mutta miks poistaa?Ellei sit kisaan. :-[

Vaikka viimeyönä oli tullut kesärajoitukset ainakin munkin työmatkan varrelle.

Nykyisin ottavat kortin todella helposti pois eikä työssä lisenssin tarvitseminen auta.

Kirjoitettu

Itse hankin Hypertec power programmerin ja sillä hoitui mös nopeudet kohilleen ja helposti

Kirjoitettu

Kiitos. Entäs pitääkö olla vasittu kaapeli jolla kytketään autoon ja mihin kytketään?

Kirjoitettu

Hypertecissä on kaapeli mukana ja se tulee kojetaulun alle (rattiputken vieressä) olevaan liittimeen

Kirjoitettu

Ok. Entäs läppärillä, millä kaapelilla ja kytketäänkö siihen samaan sisä pistokkeeseen?

Kirjoitettu

www.akmcables.com

Tuolta on otin muutaman kaapelin tässä keväällä.

• 9 months later...
Kirjoitettu

millä nopeudella meno tyssää eli nopeusrajoitin iskee kyntensä peliin?? eikai japski tyyliin 180km/h tai vastaavaa ;D

Kirjoitettu

millä nopeudella meno tyssää eli nopeusrajoitin iskee kyntensä peliin?? eikai japski tyyliin 180km/h tai vastaavaa ;D

4koppasissa taitaa olla rajotettu kierroksilla tämä ominaisuus ja vakioarvoilla pääsee sinne 255 kmh.

Mutta, tota voi kikkailla mm. ohjelmoimalla tietsikkaan väärän perävälityksen ja/tai rengaskoon.

Terveisin nimim: "Ajanut (tutkan mukaan) 260 kmh+ auton mittarin näyttäessä vasta 220 kmh)  ;D

Kirjoitettu

Miulla tyssäs 115ml/h -95 Z:ta ensiasennusrenkaitten nopeusluokan takia. Eka omistaja säästi 210$ valkkaamalla Z-alemman nopeusluokituksen, vaihto auton pois koska, se vei liikaa menovettä. Hypertech:llä poistu rajotukset.

-Mika-

Kirjoitettu

Terveisin nimim: "Ajanut (tutkan mukaan) 260 kmh+ auton mittarin näyttäessä vasta 220 kmh)  ;D

Varsinainen maanteiden Rubinstein ( Badding: Bensaa suonissa)  ;D ;D ;D

• 3 months later...
Kirjoitettu

mulla ei oo rajotinta ainakaa 180pissä / piti testata...  ::)

Kirjoitettu

mulla ei oo rajotinta ainakaa 180pissä / piti testata...  ::)

Ajoitko D:llä vai OD:llä?

Kirjoitettu

tais olla OD eli se iso D sitäkö tarkoittit?  :P

en tarkalleen muista. onko siinä eroa jos ajaa OD päällä huippuja?

Kirjoitettu

jos on rajoitin ni se pukkaa OD:lta pois 180:ssä, ainakin mulla. D:llä en o ikinä testaillu ylittää sitä.

Kirjoitettu

Kyllä se ainaki mulla piti viel OD:llä ku nopeus keväsi 180 paremmalla puolella yhes ohituksessa ::)

Kirjoitettu

Kyllä se ainaki mulla piti viel OD:llä ku nopeus keväsi 180 paremmalla puolella yhes ohituksessa ::)

3genillä?

Kirjoitettu

jos on rajoitin ni se pukkaa OD:lta pois 180:ssä, ainakin mulla. D:llä en o ikinä testaillu ylittää sitä.

3genissä ei ole rajoittimella ja vaihteistolla mitään tekemistä keskenään. Laatikkoon ei mee mitään piuhaa joka vois estää OD-n. Ruiskussa on kylläkin rajoitin (fuel cut) yleensä joko n. 180kmh tai 255mph. Varsinkin kutoset on yleisesti rajoitettu siihen 180kmh ja johtuu nimenomaan siitä millä renkailla on tehtaalta lähteny.

Tuo kickdown-in "päälle" jääminen 3genissä on lootan ominaisuus. Aavikkoperäiset menee kolmosellakin 220kmh jos ei rajotinta.

Kirjoitettu

Onko kellään mahdollisuutta/intoa muuttaa tota rajoitusta omasta 91 camarosta? Auto kouvolassa, mutta voin tulla n200km:n säteellä muuttamaan asetusta.

3genissä hieman hankalampi. Ei onnistu millään testerillä/piuhalla tms., sisältää "lastun" ohjelmointia irrallaan. Voisin tehdä muuten mutten ole omaa eprommeria jaksanu/kerenny vieläkään laittaa kuntoon.

Jos on pakottava tarve kokeilla huippuja ota laatikon perästä nopmittarin anturin johto siksaikaa irti. Samalla menetät kylläkin turbiinilukon siksaikaa. Niin ja tarviit GPS-n mittaukseen.

Tai hommaa "virilastu". Niissä taitaa yleensä olla rajoitin pois (255mph). Siihen sekään ei kyllä auta et loota ei vaihda kolmosta isompaa kaasu pohjassa. Siihenkin on kyllä konstinsa olemassa.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...