Jump to content

4gen. vanne tiedot?

Recommended Posts

Kirjoitettu

Tarvisi tietää 4 koppasen vanteisiin tiedot. eli offset, ja keskireikä. no vanne koko tulee joko 17 tai 18" . niin ja onko se pulttijako nyt 4.75"

ja minkä mahdollisesti mm koon pulttijako käy tuohon? kun ei mistään tunnu löytyvän järkevän näkösiä vanteita. Esim www.erikoisvanne.fi/Erikoisvanteet/types.gif vanne olisi mieleinen.

Kirjoitettu

Off-topic: Hienon vanteen olet löytänyt. Itsellä kyseiset vanteet odottaa allelaittoa ;)

Kirjoitettu

Jako on 4.75 tai 120.65mm x5 offset 16x8 55mm 17x9 50mm keskireikää en muista

Bimmerin jako 120mm menee, tai ei, pultit taipuu hiukan, toimii jos keskireikä oikea.

Jos kiinnostaa olisi mahdollisesti yks sarja alkuperänen GM SS 17/9 vanteet niillä BF Goodrich Comp Ta 275/40/17 pintaa n. 5mm tasasesti. Pistän myyden kun uusi sarja rantautuu USAS ens viikolla.

Kirjoitettu

Tarvisi tietää 4 koppasen vanteisiin tiedot. eli offset, ja keskireikä. no vanne koko tulee joko 17 tai 18" . niin ja onko se pulttijako nyt 4.75"

ja minkä mahdollisesti mm koon pulttijako käy tuohon? kun ei mistään tunnu löytyvän järkevän näkösiä vanteita. Esim www.erikoisvanne.fi/Erikoisvanteet/types.gif vanne olisi mieleinen.

Alkuperäinen Z28 vanne

- 16” x 8”

- offset 55 mm

- pulttijako 4.75” = 120.65 mm

- keskireikä on muistaakseni 70,6 mm?

Katso: http://www.ws6.com/faq/4_5.htm#ch4_5f

& => http://www.f-bodyfinland.com/yabbse/index.php?board=4;action=display;threadid=7971;start=0

Kirjoitettu

Jako on 4.75 tai 120.65mm x5 offset 16x8 55mm 17x9 50mm keskireikää en muista

Bimmerin jako 120mm menee, tai ei, pultit taipuu hiukan, toimii jos keskireikä oikea.

Jos kiinnostaa olisi mahdollisesti yks sarja alkuperänen GM SS 17/9 vanteet niillä BF Goodrich Comp Ta 275/40/17 pintaa n. 5mm tasasesti. Pistän myyden kun uusi sarja rantautuu USAS ens viikolla.

Oisko mahdollisesti kuvaa tai linkkiä kyseisestä vanteesta ja sit satsin hinta?? ::)

Kirjoitettu

Oisko mahdollisesti kuvaa tai linkkiä kyseisestä vanteesta ja sit satsin hinta?? ::)

Tuollaisiltahan ne nayttavat.

http://i39.photobucket.com/albums/e200/acr2002/camaro.jpg

Kirjoitettu

Yes kiitos juuri tuollaiset. Vanteet on 100% suorat tasapainossa naarmuttomat.

Siis alkuperänen GM SS ei kopiot. Hinta hmm. en o päättäny 1200E. Juhani

Kirjoitettu

nehän vois näyttää ihan asialliselta 4 gen ponun alla :Ponx se 1200 netto ??? vai voiko tarjota ilman pelkoa ;D

Kirjoitettu

Juu voi, en vedä hernettä nenään. Olen ajanu setillä 260kmh saksassa viime vuonna

ei ongelmia ei värinöitä, ei naarmuja ei kolhuja. Ne ei nyt alla, silti myyn vasta kun uudet on täällä,mistä sitä tietää vaikka kone tippus hahah, no pitäs olla tääl ens viikolla. Juhani

Kirjoitettu

keskireikä on omassa 94 z28 70,3 mm

bimmerin vanteissa 72,6, vielä en ole löytänyt sopiva spacereita...

No, eipä tunnu täristävä, 500 miles takana.

ja tältä näyttää bimmeriben et 37 vanteet alla:

www.z28.fi

tänään perjantaina amarican car show kutsuu...

Kirjoitettu

keskireikä on omassa 94 z28 70,3 mm

bimmerin vanteissa 72,6, vielä en ole löytänyt sopiva spacereita...

No, eipä tunnu täristävä, 500 miles takana.

ja tältä näyttää bimmeriben et 37 vanteet alla:

www.z28.fi

tänään perjantaina amarican car show kutsuu...

Star-Rengas hommasi minulle muoviset soviterenkaat, juuri ylläolevilla mitoilla.

• 9 months later...
Kirjoitettu

oliko se nyt niin että 4gen ponussa tuo keskireijän koko 70.3mm  ???

Kirjoitettu

Tarvisi tietää  4 koppasen vanteisiin tiedot. eli offset, ja keskireikä. no vanne koko tulee joko 17 tai 18" . niin ja onko se pulttijako nyt 4.75"

ja minkä mahdollisesti mm koon pulttijako käy tuohon? kun ei mistään tunnu löytyvän järkevän näkösiä vanteita. Esim www.erikoisvanne.fi/Erikoisvanteet/types.gif  vanne olisi mieleinen.

Mikäs ton vanteen leveys on, 8" ?

• 3 months later...
Kirjoitettu

niin että bemarin 5x120 menee vai taipuuko pultit?? ite teen ne soviteholkit et keskittäs paremmin. niinja paljon se keskireikä nyt onkaan tarkallleen ottaen?  :P

Kirjoitettu

niin että bemarin 5x120 menee vai taipuuko pultit?? ite teen ne soviteholkit et keskittäs paremmin. niinja paljon se keskireikä nyt onkaan tarkallleen ottaen?  :P

bemun vanteet menee buenosti..

Kirjoitettu

minä ajan myös ex bemun vanteilla, ilman soviteholkkeja.

4 gennerin keskireikä 70,3  ja bemun vanteiden 72,5 muistaakseni.

ei täristä, niin kait ovat hyvin keskittyneet

Kirjoitettu

minä ajan myös ex bemun vanteilla, ilman soviteholkkeja.

4 gennerin keskireikä 70,3  ja bemun vanteiden 72,5 muistaakseni.

ei täristä, niin kait ovat hyvin keskittyneet

sama homma, ei ole ollut mittään erikoista noitten kanssa, paitti olivat paljon edukkaammat kuin orkkis jaolla

Kirjoitettu

sama homma, ei ole ollut mittään erikoista noitten kanssa, paitti olivat paljon edukkaammat kuin orkkis jaolla

no ne on "orkkis jakoset",  eli  oikeesti tuumaluku on5x  4,75  =  5x 120,65 = jenkeissä se pyöristyy lukemaan 5x120

jos ero on oikeesti runsaat puali milliä niin ei se tunnumissään. 

• 2 months later...
Kirjoitettu

Toi sovite halkasija muuttuu joskus -98 vuonna ja sulle on vaihdettu uudemman perä. Sen takia halkaisijat eroavat. Sen siitä saa kun autoon vaihdetaan ei alkuperäisiä osia.  ;D

Kirjoitettu

Toi sovite halkasija muuttuu joskus -98 vuonna ja sulle on vaihdettu uudemman perä. Sen takia halkaisijat eroavat. Sen siitä saa kun autoon vaihdetaan ei alkuperäisiä osia.  ;D

Jep jep

Kirjoitettu

Vanteet kylla keskittavat pulteista eika keskireijalla

Kirjoitettu

Tuosta olen eri mieltä. Varsinkin 4 ja 5 pulttisissa se on kriittinen asia. Mitä matalampi rengas ja uudempi auto (kevyemmät alustan osat), sitä tärkeämpi keskireikä on. On vaan tullut testattua niin monta kertaa. Kaikissa autoissa sitä ei välttämättä huomaa. Se tuntuu olevan melko yksilöllistä eri automallien kesken. Koska aluvanne pitäisi kiristää melko mietoihin momentteihin, ei voi hoitaa keskitystä pultteja liikaa kiristämällä.

Olen siis tehnyt noita rengas- ja vannehommia työkseni (isoilla vanteilla ja matalilla renkailla), joten kokemustakin löytyy.

Autotekista saa muovisia soviterenkaita. Toimivat mulla edellisillä BMW-vanteilla ihan hyvin.

Kirjoitettu

Noi muovi rinkulat on sama kun laittais maalarinteippiä.Ei tarvi mitään,tasanen kiristys vaan.No pitäähän sen rinkulakauppiaankin elää.

Kirjoitettu

Tuosta olen eri mieltä. Varsinkin 4 ja 5 pulttisissa se on kriittinen asia. Mitä matalampi rengas ja uudempi auto (kevyemmät alustan osat), sitä tärkeämpi keskireikä on. On vaan tullut testattua niin monta kertaa. Kaikissa autoissa sitä ei välttämättä huomaa. Se tuntuu olevan melko yksilöllistä eri automallien kesken. Koska aluvanne pitäisi kiristää melko mietoihin momentteihin, ei voi hoitaa keskitystä pultteja liikaa kiristämällä.

Olen siis tehnyt noita rengas- ja vannehommia työkseni (isoilla vanteilla ja matalilla renkailla), joten kokemustakin löytyy.

Kaikki,( mita mun kasienlapi) on mennet ameiikkalaiset vanteet on horoja keskireijiltaan eli keskittaa pulteista, onko noissa sun vanteissa oikea 4,75 jako vai "melkein oikea" bemarijako, jos bemari niin ei se voi pullteista taydellisesti keskittaakkaan

Terveisin AR'n WD ;)

Kirjoitettu

Ei silla keskireialla ole oikein muuta tekemista kuin se, etta pitaa vannetta paikallaan kun kiertaa muttereita kiinni.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...