Jump to content

Recommended Posts

Posted

Mulla ei ole tieteellistä faktaa mutta perstuntuman mukaan kosteissa tai likaisissa paikoissa hapettuu pahiten ne liitokset missä on jatkuva sähkö.

Ilmeisesti pieni vuoto kosteutta pitkin kuljettaa mukanaan tavaraa liitoksesta tai liitokseen. Esim. sinkki kulkeutuu vaikkei sähköä olisikaan.

Oma lukunsa on lähekkäiset "väärät" tai eriarvoiset metallit mitkä muodostaa sähköparin, esim. kupari ja alumiini, rosteri ja musta rauta jne.

Posted

Mun ongelma sähköjen häviämisen suhteen on pysynyt nyt poissa yli kolme viikkoa.

Kiristin tosiaan vain akun napoja tiukemmalle. Ehkä syy oli niinkin ilmiselvän yksinkertainen, tai ainakin toivon niin.

Uuden virtalukon pohjankin ostin hätäpäissäni, mutta taitaa olla sen verta iso projekti vaihtaa, ettei ihan huvin vuoksi viitsi alkaa räpeltämään.

Taitaa vaatia airbagin irroituksen yms. puuhastelua ratin sisällä?

 

Ei sinällään kuulu tähän ketjuun, mutta orkkis Boschin valmistamia suuttimia (ei kiinan kopioita) näihin 98 LS1 koneisiin ei taida saada enää mistään?

 

 

Posted
3 tuntia sitten, -Zn- kirjoitti:

Uuden virtalukon pohjankin ostin hätäpäissäni, mutta taitaa olla sen verta iso projekti vaihtaa

Ei ole paha. Virtalukon "pohja" on rattiakselin päällä suunnilleen mittariston alapuolella. Avainpesältä menee sinne tanko.

Koko rattitolpan kun löysää pulteista irti niin helppo vaihtaa. Kojelaudan alta vaan muovi pois.

Saa paikallaankin mutta loppuu niskasta helposti nivelet kesken...

3 tuntia sitten, -Zn- kirjoitti:

suuttimia (ei kiinan kopioita) näihin 98 LS1 koneisiin ei taida saada enää mistään?

En tiedä alkuperäisistä mutta vastaavia saa kyllä. Esim. Finjector-illa on aika hyvä valikoima. Tekevät myös kunnostuksia. 

 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...