Jump to content

Parkki ja sumuvalot sekä vilkut

Recommended Posts

Kirjoitettu

Minkähän takia ne keltaset parkit on pitänny ottaa pois pelistä, vaihtaa sumareiden tilalle typerän näköset parkit ja ruuvata sellanen keltanen kotelo toho alkup. vilkun päälle? Onkohan ollu edellinen omistaja vai tulli vuonna 1989???

Jos jollaan olis myytävänä alkup. etu lokariin noi suorakulmaset vilkut ja sumuvalot ni saattaisin ehkä olla kiinnostunukki.

Kirjoitettu

Non joo : nyt on niin, että tässä valtiossa parkit eivät saa olla muun väriset kuin valkoiset. On kylläkin jossain päin myös ymmärtäväisiä katsastusasemia.... Eli : ilmeisesti sumarit on muutettu parkeiksi ? Se on aivan ok, itsellä myös. Ja ne keltaiset etuparkit ( alkuperäiset ) olen muuttanut huomiovaloiksi, syttyvät sumuvalokatkaisijasta. Jos nääs pirssi on otettu käyttöön ennen v. 1994, saa huomiovalot olla keltaiset.

Etuvilkut jätin ennalleen, riitti, kun etäisyys auton lokarista oli alle 40 cm.

Sivuvilkuissa näkee kaikenlaisia viritelmiä ( katsastus... ), itsellä ( Vantaa ) on kelvannut ne alkuperäiset litteät.

Kirjoitettu

Mä muutin takas orkkis kytkentään. Eli parkit on keltaset :P

Kontorilla mainittiin että ovat muuten laittomat. Setä vaan naureskeli ja löi leiman paperiin.

Punaset takasivuhuomiovalot on villä kiinni. Sitäkin naurettiin.

Mukava inssi sattu kohalle. Saas nähä mitä nyt tapahtuu ku on vähä muutoskatsastettavaa ens kesäks.

Kirjoitettu

Niin ja oon joutunu olemaan jonku verran poliisien kanssa tekemisissä. Eivät ole sanoneet mitään. Hämärässä vilkuttelevat valoja.

Kirjoitettu

Mäki meinasin että vois muutta takasin alkuperäseks noi keltaset parkit ja ostaa jostaa sumarit ja korjaa neki niinku pitäis olla... sitte ku löytys noi litteet vilkun lasit toho etu lokarii jostaa... jää kaks hienoo reikää siihen jos ruuvaa noi kupit pois tosta päältä... :'(

Kirjoitettu

Onks sulla h4 umpiot joissa on proviisio parkeille?

jos on niin kytke siten että ku laitat valot päälle niin huomiovalot (vilkut) sammuu.) Siten saat sen lailisesti katsastettua. ´Mulla ne ei ainakaan kokeillu muuta kun ajovaloja. Huomautti tosin huomiovaloista joiden pitäis sammua ku valot laittaa päälle. En jaksanu viritellä ;D

Kirjoitettu

Tuli täs just kateltuu noit rekkoja, ku tuli oltuu tuol tienpäällä taas vaihteeks, nii pisti kyl silmää, et aika monella on noita keltaisia/ruskeita parkkeja tos keulassa.

Luulis et se ois samat säännöt myös niillä.

Kirjoitettu

hei pojaat eipäs karehdita niitä jotka ovat saaneet pitää ne keltaiset parkit ;D ;D ;D ;D 8)

Kirjoitettu

"Onks sulla h4 umpiot joissa on proviisio parkeille?"

Kerros tietämättömälle mitä toi meinaa suomenkielellä? Täl hetkel tos on sillai et ku parkit pistää päälle ni syttyy noi sumuvalojen reijis olevat parkit... ei noi keltaset ajovalojen vieres. Ne vilkkuu vaa kun vilkuttelee. Oliskohan sieltä sit pistetty tosta valojen nappulasta keltasten parkkien johto poikki tai jotaa... en oo asiaa ehtinny vielä kauheesti tutustuun. Pitäs noi johot laittaa paikollee noihin takahuomio valoihinki.

Kirjoitettu

Jännä juttu.. mä tarkotin sitä että onko ajovalojen umpioissa parkeille paikat???

Noiseeko valot ku laitat parkit päälle?

Kirjoitettu

Ei nouse ajovalot kun laittaa parkit päälle... syttyy vaan noi sumareiden reijis olevat "parkit"

Kirjoitettu

Tervehdys raadille! Tulipa nyt vihdoinkin rekitesteröidyttyä tänne foorumille, joskus enemmän ja joskus vähemmän aktiivisesti olen kyllä lueskellut täällä jo pidemmän aikaa ja oma Lintukin tuli hankituksi tuossa menneenä kesänä :D Mutta asiaan:

> Minkähän takia ne keltaset parkit on pitänny ottaa

> pois pelistä, vaihtaa sumareiden

> tilalle typerän näköset parkit ja ruuvata sellanen

> keltanen kotelo toho alkup. vilkun päälle?

Joo, niinkuin joku jo kertoikin, parkit eivät saa olla keltaiset. Valittivat tästä minullekin katsastuksessa ja pistivät p*rkel**t vielä korjauskehotuksen uunituoreeseen rekisteriotteeseen, jotta varmasti tyhmempikin katsastusmies tai poliisi tajuaa tarkistaa ne seuraavat 15 vuotta kunnes ote tulee täyteen.. >:(

Sivuvilkku on varmasti modifoitu sen takia, että se näkyisi myös takaviistoon. Orkkisvilkku ei tätä ehtoa täytä. Itselläni on etupyörän taakse ruuvattu pieni lisävilkku tätä asiaa ajamaan.

>> Onks sulla h4 umpiot joissa on proviisio parkeille?

> Kerros tietämättömälle mitä toi meinaa suomenkielellä

Eli etuvalojen umpioissa on tuon H4-polttimon lisäksi pienet polttimot parkeille. Mulla oli asia juuri näin kun auton hankin, en kyllä ymmärrä miksi, koska keltaiset parkit toimivat kuitenkin niiden rinnalla. Umpiot eivät ole alkuperäiset, näyttää että niiden istuttaminen on vaatinut lievää modifointia..

Kirjoitettu

Tässähän nyt on samanlaista juttua kuin mä kerroin siellä vanhan palstan aikoina :)Mullahan polliisit pysäytti ja teki valo ratsian :'(onnex ei tullut merkintää eikä sakkoja :)Sanoivat vaan että pysäytettiin kun oli niin OUDON näköiset etuvalot :o

Kirjoitettu

Sanoivat vaan että pysäytettiin kun oli niin OUDON näköiset etuvalot :o

No, kohta ne ei valttamatta enaa ole niin oudon nakoiset. ;)

8)

Kirjoitettu

Ei nouse ajovalot kun laittaa parkit päälle... syttyy vaan noi sumareiden reijis olevat "parkit"

Mun -89:ssä on sellainen viritys (ei mun tekemä) jossa ajovalo kytkin antaa virtaa lamppujen mootorille kun kytkintä käyttää keinukytkimenä l. ei paina pohjaan vaan antaa pikku painalluksia jotta vain moottori saa virtaa, mutta ajovalot eivät syty.

Kirjoitettu

Eikös se silleen oo ollu alkuperäsenä että parkit päällä palaa vaan ne keltaset ja ajovalot on alhaalla?

Kirjoitettu

tuo parkki/vilkku asia on näköjään ihan siitä kiinni onko katsastussetä "saanut" vai ei ja sen mukaan sitten määrätään valojen väri mulla itsellä on muutaman kerran huomautettu että ei saisi olla keltaista parkkia. mutta kun olen sanonut että ne on olleet siinä koko ajan niin miksi ne nyt pitäis muuttaa. asia on saanut sitten jäärä aina silleen

Kirjoitettu

Meillä katsastus sedän vakio kommentti on kun katsastamme GMC pickuppia että: "parkit ei sais olla keltaiset" ja "onhan sulla noiden valojen suuntausohjeet?", eli ainakin se katsastus setä on saanut

Kirjoitettu

Yks murheen kryyni on kans noi takamarkkerit, jotka eivät siis saa loistaa eivätkä heijastaa punaista valoa. Ainahan voi katsastuksessa kikkailla jollain ilmastointiteipillä, mutta ainakin mulla olis tarkoitus muuttaa ne oranssiksi ja pistää muutenkin noi parkit yms. uusiksi.

Seniorin systeemi kuulostaisi fixulta. Eli oranssit huomiovalot ja sitten parkit ajovalojen umpioihin.

Saakos noita oransseja takamarkkereita muuten valmiina mistään? Siis jotka sopii heittämällä kiinni. Joskus olen jossain ponussa oranssiset kyllä nähnyt, mutta en sitten tiedä oliko joku maahantuojan viritelmä tms..

Kirjoitettu

eikös etu ja taka markkerit ole suurin piirtein saman kokoiset... jos ei niin oranssia muovia pöydälle ja lämpöpuhallin käteen ;)

Kirjoitettu

Pete, oo tarkkana sen otteen kans, jos hukkaat niin joudut hakee uuden... ;)

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...