Jump to content

MSD 6 AL Ongelma

Reiska

Recommended Posts

• Replies 73
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• F350

11

• Ilku

9

• z 28 jari

8

• Trans Am 350tpi

8

Kirjoitettu

Sama vika mulla, ei auta puolan vaihto. Itte hommasin tohon avuksi tälläsen: http://www.summitracing.com/parts/MSD-8910/

Paikalleen tarvis vielä laittaa ku o  ny saanut ton uuden padan suunnilleen rokkaamaan  :W

Varvikello ei vain ymmarra signaalia korkeilla kierroksilla, mulla on sama ongelma. Dynossa on tutkittu pariin otteeseen etta sytytys signaalin tulee puhtaasti lapi eli ei sekoile. Eipa ole mua hirveesti hairinnyt, mutta olishan se kiva etta toimis ::) Taytyy kesalla testata tota msd 8910 m/

Kirjoitettu

Dynossa on tutkittu pariin otteeseen etta sytytys signaalin tulee puhtaasti lapi eli ei sekoile.

No tuo on hyvä tietää, ja vieläpä faktaa dynosta m/  Ittee kyllä häiritsee, kun takaraivossa kuitenkin kalvaa epäilys, et kaikki ei oo kunnossa. Mut pitää kokeilla tuota samaa palikkaa, ilmoittelen tuloksista.
Kirjoitettu

No tuo on hyvä tietää, ja vieläpä faktaa dynosta m/  Ittee kyllä häiritsee, kun takaraivossa kuitenkin kalvaa epäilys, et kaikki ei oo kunnossa. Mut pitää kokeilla tuota samaa palikkaa, ilmoittelen tuloksista.

Sama epailys vaivas muakin, mutta sp motors/amw.lla toditettu etta toimii m/

Kirjoitettu

Mä isken ton MSD:n mokkulan paikoilleen tuotapikaa, niin voin laittaa sitten faktaa, että toimiko se  ::)

Kirjoitettu

Mä isken ton MSD:n mokkulan paikoilleen tuotapikaa, niin voin laittaa sitten faktaa, että toimiko se  ::)

Mä iskin jo ja todellakin toimii, se et kiekkamittari pelaa, on lisä extraa verrattuna siihen, minkä muutoksen se toi koneen toimintaan. Nyt vastaa kaasuun heti ja laulaa koko kierrosalueen, eli vaikutti selvästi muuhunkin kuin kiekkamittariin. Suosittelen ko  möykkyä, jos on vastaavia ongelmia.
Kirjoitettu

Mä iskin jo ja todellakin toimii, se et kiekkamittari pelaa, on lisä extraa verrattuna siihen, minkä muutoksen se toi koneen toimintaan. Nyt vastaa kaasuun heti ja laulaa koko kierrosalueen, eli vaikutti selvästi muuhunkin kuin kiekkamittariin. Suosittelen ko  möykkyä, jos on vastaavia ongelmia.

m/

Kirjoitettu

Hyvä homma, että alkoi kiekkamittari pelaamaan m/

Millanen homma ton kytkeminen on väliin? Jouduitko käyttämään mukana tullutta diodi-johtoa vai pelaako ilman sitä ?

Kirjoitettu

Hyvä homma, että alkoi kiekkamittari pelaamaan m/

Millanen homma ton kytkeminen on väliin? Jouduitko käyttämään mukana tullutta diodi-johtoa vai pelaako ilman sitä ?

MSD:n boxilta tulevat valkoinen ja punainen(ohut) johto irti  johtosarjasta ja möykky kytketään ässen avatujen liitinten väliin möykyn omalla johtosarjalla. Aikaa meni melkein kaks minuuttia. 
Kirjoitettu

Kattelin kanssa MSD:n asennusohjeet läpi interwebistä.

Eipä menisi kauaa ellei kaikki liitokset olisi tehty kunnolla eli lattaliitin abikojen päälle laitettu kutistesukat ja kaikki johdatukset niputettu kulkemaan muovisissa suojaputkissa. Ei auta kun alkaa repimään niitä auki. :(

Tein silloin noi MSD 6A:n liitokset, niin ettei heti prätki ja sytki.

Kytkentään ei itessään sitten mene kauaa. . .

Kirjoitettu

Nyt pelaa mullakin, olisi se 1/2h setti repimisineen  ;D

Kirjoitettu

Msd:n kalusto tuntuu olevan suositumpaa kuin Cranen.

Mutta myös aiheuttaa häiriötä enemmän.

Kumpaa suosittelisitte hinta- laatu -iisi suhteelta?

Kirjoitettu

Msd:n kalusto tuntuu olevan suositumpaa kuin Cranen.

Mutta myös aiheuttaa häiriötä enemmän.

Kumpaa suosittelisitte hinta- laatu -iisi suhteelta?

Cranen kans on ollu 10x ongelmia enemmän kuin MSD'ssä, välillä Crane veti HI-8 pois markkinoilta kun reklamaatioprosentti hyppäs sellaseks että meni koko firma nurin noiden sytkäjuttujen takia

Kirjoitettu

Omassa kotterossa Malloryn (Summit) digitaalinen multi spark tuntuu toimivan hyvin!

Kirjoitettu

tarkoitus laittaa muut osaset kondikseen tänä kesänä ja itse kone talven aikana.

Tällä hetkellä sytytys puolella vain accelin 8.8 letkut vakiosta ja varaosista poiketen.

Jos joku pystyy suosittelemaan jompaa kumpaa niin en laittaisi pahakseni vaikka sorry onkin off topic.

Kirjoitettu

Eihän noilla oikeesti mitään tee, saa vaan sanoa, että on MSD-palikoita pannussa. On vaan enemmän vikamahdollisuuksia  :W

Hyvä uskotella ittelle, että on kauhea kipinä. Jostain testistä joskus luin että, MSD Blaster-puola tuotti vähemmän jännitettä kun OEM-puola.

Kirjoitettu

Jos paikallisiin autoilulehtiin on uskomusta, niin ei siitä haittaakaan ole.

Voi jopa parantaa kulutusta ja kaasuun vastaavuutta.

Accelin 8.8 letkuilla en ainakaan huomannut takapakkia :-P

Kirjoitettu

Jep, ei siitä varmaan haittaakaan ole, kunhan pelaa  ;) Mul on kanssa samanlaiset ACCELIT.

Kirjoitettu

Eihän noilla oikeesti mitään tee, saa vaan sanoa, että on MSD-palikoita pannussa. On vaan enemmän vikamahdollisuuksia  :W

Hyvä uskotella ittelle, että on kauhea kipinä. Jostain testistä joskus luin että, MSD Blaster-puola tuotti vähemmän jännitettä kun OEM-puola.

:o kuulostaa aika huimalta vaitteelta :W meika kayttaa ainakin niin isoa karkivalia tulpissa ettei vakoi kamat kylla toimis hetkeakaan, busted ::)

Kirjoitettu

jos uskoo kaikkea mitä joku kirjoittaa nettiin niin sitten varmaan uskot että lehmatkin lentää kun niin sanon.

on toki niitäkin lehmiä jotka vaan yrittää lentoon.

eli on autoja jotka pärjää ihan hyvin ilman sytkän vahvistinta mutta on myös niitä jotka sitä tarvii.

ja tuosta jännitteestä se kertoo vaan puoli totuutta huomasitko oliko jutussa mitään siitä kuinka paljon kipinässä oli virtaa eli amppeereita.

jos virran määrästä ei ollut maimintaa niin jutun tekiä oli yhtä lailla sähkötekniikasta perillä kuin olet itse.

Kirjoitettu

eli on autoja jotka pärjää ihan hyvin ilman sytkän vahvistinta mutta on myös niitä jotka sitä tarvii.

ja tuosta jännitteestä se kertoo vaan puoli totuutta huomasitko oliko jutussa mitään siitä kuinka paljon kipinässä oli virtaa eli amppeereita.

jos virran määrästä ei ollut maimintaa niin jutun tekiä oli yhtä lailla sähkötekniikasta perillä kuin olet itse.

Tästä pätkästä näkee hyvin mikä ero on alkuperäiseen verrattuna kipinän energiassa (=virrassa):

Itte oon nyt parin viikon aikana kokeillut tota mun koslaa ainakin 30x boxin kanssa ja ilman, joten jonkinlaista tuntumaa on. Ja nyt kun boxin sai toimimaan, niin kyllähän siinä ihan selkee ero on. Boxin kanssa pyörii paremmin tyhjäkäyntiä, reagoi paremmin kaasuun ja vääntöä on enemmän. Mut mulla onkin tossa puristukset 9,9x, joten kipinältä vaaditaankin enemmän, kuin vakiokoneen 8,x puristuksilla.

Kirjoitettu

Ei nyt tarvi heti lämmetä. Kyllä mullakin tommoset vermeet on  todellakin itellä paikoillaan ja liki kymppipuristeinen 383:n pellin alla  ;D.

Kunhan pistin hiukan provoa menemään  :P

Laittasin sen linkin tänne, mutta en tähän hätään löytänyt.

Kirjoitettu

ei mitiä hätiä

vuosia sitten kun olin koneen kanssa santalassa "sämpyn" luona dynottamassa konetta niin sielä minäkin koin lopullisen herätyksen noihin vahvistin pokseihin.

kone toimi normi syttyvehkeilläkin päällisin puolin ihan ok. otti kierroksia,ei paukkunut tai oireillut mitään muutakaan. mutta kun alettiin kuormittamaan niin veto koneesta loppui tyyliin kuin lehmä olisi vain laskenut häntänsä alas voimaa uupui se tierettiin. etsittiin ensin haltech sta ongelmaa mutta kaikki oli ok. kunnes sitten RIKAMOLLA välähti että kokoonpanossa on auton vakio syttyohjaus perkules. no "sämpyllä" oli hyllyssä MSD 7 poksi kytkettiin se väliin ja niin alkoi kone laulaa seuraava veto olikin jo aivan toista lähes 100 hv lisää.

Kirjoitettu

Lopulta löytyi syy kummallisiin sammumisiin kun boxi oli kiinni sytytysjärjestelmässä: Se piuhasarja jolla boxin saa kätevästi kytkettyä puolalle ja auton omaan johtosarjaan, oli väärin kasattu. Eli se nelinapainen liitin johon auton johtosarja kytketään, oli sisältä väärin kasattu, onneksi liitin on yhdellä ruuvilla kasattu. Sen liittimen sisällä olevat metalliabikot olivat 90 astetta väärässä asennossa, jolloin auton omassa johtosarjassa olevat laattaliittimet tulivat poikittain metalliabikoon ja sen nyt arvaa kuinka hyvin se toimii. Ja aika satavarmasti tuo on kiinan tyttösten kasaama, joten kyseessä on systemaattinen virhe. Suosittelen kaikkia joilla tuo johtosarjan pätkä on, tarkistamaan että liittimet on sisällä oikein päin.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

• Luo uusi...