Jump to content

305 TPI hyytyy välillä

Recommended Posts

Kirjoitettu
9 tuntia sitten, F350 kirjoitti:

image.png.7e1f768c41b5dadc54a6510434ebd3de.png

Siis mistä tuo kuva on? Virtalukon pohjasta?

Sitä ei kyllä ole uusittu mun aikana, voisi olla hyvä uusia.

Sulakerasiassa oli sellaista häikkää, että ilmastoinnin sulake kävi kuumana, mutta ei palanut, jos piti samaan aikaan puhallinta täysillä ja ilmastointia päällä. Se ongelma on nyt hävinnyt, kun kiristelin sen sulakkeen kontaktipintoja.

Kirjoitettu
14.6.2024 klo 22.40, osilpi kirjoitti:

Siis mistä tuo kuva on? Virtalukon pohjasta?

Sitä ei kyllä ole uusittu mun aikana, voisi olla hyvä uusia.

Sulakerasiassa oli sellaista häikkää, että ilmastoinnin sulake kävi kuumana, mutta ei palanut, jos piti samaan aikaan puhallinta täysillä ja ilmastointia päällä. Se ongelma on nyt hävinnyt, kun kiristelin sen sulakkeen kontaktipintoja.

Jep, alle kymmenen vuotta vanha virtalukon pohja, aiheutti nykimistä, tehovajetta ja joskus syttyi SES, mutta ei vikakoodeja. Mulla suli yks sulake, mutta ei palanu silti, auto oli lähellä palaa. Vaihdoin kaikki sulakkeet ja hioin pohjien kosketuspinnat, ikkunat alkoi nousta nopeammin ja mittarivalot kirkastui. Virtalukkoa vastaava paikka on vaihdekepin juuressa oleva liukukytkin, mulla aiheutti sammumisia ja syyksi paljastui tuon asentotunnistimen sisällä oleva muovimuru. Sen läpi menee myös paljon sähköjä, mm startin heräte ja ECM:n sähköt

Kirjoitettu

Paras palovakuutus vanhempaan autoon yleensäkin on aina sähköpuolen kunnossa pitäminen ja tarvittaessa päivitys.

Varsinkin niissä, missä ei ole "virtalukon relettä" (mieluiten konehuoneessa), eli lähes kaikki virta kulkee ohjaamon kautta läheltä verhoiluja...

3gen f-body (ja aikaisemmat) on malliesimerkki sen ajan huonosta suunnittelusta... Bonuksena iän myötä hapertuneet ja kuluneet muoviset liittimet ja katkaisijat ja niiden kosketuspinnat, hyviä kun ei ole ollut edes uutena.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...