gmc63 Posted August 20 Share Posted August 20 Terve kertokaas viisaat että voiko olla sähköissä vai missä vika vaihdettiin uusi pikkutehostartti tuohon mun 400cid ponun koneeseen niin tekee samaa kuin vanha että ei tahdo startata kuumana? Link to comment Share on other sites More sharing options...
letkume Posted August 20 Share Posted August 20 Onko pakosarja liian lähellä? Onko shimmattu oikein? Link to comment Share on other sites More sharing options...
selli Posted August 20 Share Posted August 20 Ja sähkönsyöttö riittävä + riittävä maadoitus. Halvin on tietty ekana vetää lämpöeriste startin ja putken väliin. (kääriä koko startti eristeeseen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
markoyt Posted August 21 Share Posted August 21 Kääri ennemmin pakosarjaan eriste startin kohdalle tai ohut eristelevy väliin....lämpenee entisestään startti jos sen käärii johonkin.Kunnon maadoitus ja ennakon tarkistus myös paikallaan ellei jo tehty.? Link to comment Share on other sites More sharing options...
gmc63 Posted August 21 Author Share Posted August 21 20 tuntia sitten, letkume kirjoitti: Onko pakosarja liian lähellä? Onko shimmattu oikein? Sen takia joutuikin vaihtaa uuden startin kun pakosarja on liian lähellä jopa tuo pikkustartti on suht lähellä edellinen oli kans tosin Summitin ja nyt peini tehostartti mitä esim US Parts myy ja on shimmattu mitä pystyy . Link to comment Share on other sites More sharing options...
gmc63 Posted August 21 Author Share Posted August 21 13 tuntia sitten, selli kirjoitti: Ja sähkönsyöttö riittävä + riittävä maadoitus. Halvin on tietty ekana vetää lämpöeriste startin ja putken väliin. (kääriä koko startti eristeeseen) On uusi akku ja lisämaadoitus Link to comment Share on other sites More sharing options...
pasi jkl Posted August 21 Share Posted August 21 1 tunti sitten, gmc63 kirjoitti: On uusi akku ja lisämaadoitus Mites se plus kaapeli, onko ehjä akulta startille? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chevy Posted August 21 Share Posted August 21 vaikuttaa heat soak lämpöongelmalta tekis myös kylmänä jos olis vika kaapeleissa tai yleensä virran saannissa mut kannattaa kattoo + ja - kaapelien molemmat päät hapettumien varalta sekä ettei kaapelikenkä jää käteen kun vetää 😉 onko vou vou vai pelkkä klik ? 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
gmc63 Posted August 22 Author Share Posted August 22 21 tuntia sitten, Chevy kirjoitti: vaikuttaa heat soak lämpöongelmalta tekis myös kylmänä jos olis vika kaapeleissa tai yleensä virran saannissa mut kannattaa kattoo + ja - kaapelien molemmat päät hapettumien varalta sekä ettei kaapelikenkä jää käteen kun vetää 😉 onko vou vou vai pelkkä klik ? Pelkkä klik 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
F350 Posted August 23 Share Posted August 23 21 tuntia sitten, gmc63 kirjoitti: Pelkkä klik Onko powermaster ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
gmc63 Posted August 23 Author Share Posted August 23 2 tuntia sitten, F350 kirjoitti: Onko powermaster ? Juu Link to comment Share on other sites More sharing options...
F350 Posted August 23 Share Posted August 23 18 minuuttia sitten, gmc63 kirjoitti: Juu Siitäpä se vika löytykin, ainakin mikä mulla oli oli niin huonoa laatua sisältä liitokset miten sattuu, kylmiä juotuksia, liikaa kiristettyjä muttereita, hajonneita muovieristeitä..... Ei tuu enää yhtään poweria mulle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chevy Posted August 23 Share Posted August 23 onko IMI:ä testattu ? https://butlerperformance.com/i-24453304-imi-pontiac-mini-starter-w-1-4-kw-motor-1964-later-block-mount-imi-108n.html?ref=search%3Ahttps%3A%2F%2Fbutlerperformance.com%2Fsearch.html%3Fq%3Dimi Link to comment Share on other sites More sharing options...
gmc63 Posted August 24 Author Share Posted August 24 Vaikka katsoinkin niin en tajunnut tuota Link to comment Share on other sites More sharing options...
gmc63 Posted August 24 Author Share Posted August 24 20 tuntia sitten, F350 kirjoitti: Siitäpä se vika löytykin, ainakin mikä mulla oli oli niin huonoa laatua sisältä liitokset miten sattuu, kylmiä juotuksia, liikaa kiristettyjä muttereita, hajonneita muovieristeitä..... Ei tuu enää yhtään poweria mulle. Jos näin on niin hukkaan meni rahat🤒 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Posted August 24 Share Posted August 24 3 tuntia sitten, gmc63 kirjoitti: Jos näin on niin hukkaan meni rahat🤒 Omat Powermaster kokemukset olleet positiivisia. Kerran joutunut bendix ankkuripinnat uusimaan, mutta ikääkin silloin ehkä 7v. Sama startti jatkanut elämää toisessa autossa 10v. Mikä sun edellinen startti oli ja miten lähellä se on pakosarjaa? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TransNAM Posted August 24 Share Posted August 24 Työkaverilla oli joskus Moparissa samaa ongelmaa "tehostartin" kanssa - starttas tosi nihkeästi kuumalla koneella. Ongelman syy ei selvinnyt ennen kun möi auton (epäiltiin liian isoa sytkäennakkoa), mutta olen ite koittanut varmuudeksi pitäytyä vakiostarteissa. Ne ainakin toimii... Eipä oo ollu tarvettakaan muunlaisille. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chevy Posted August 24 Share Posted August 24 4 tuntia sitten, gmc63 kirjoitti: Vaikka katsoinkin niin en tajunnut tuota välitetty ministartti ja oikea shimmaus 😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Posted August 24 Share Posted August 24 Mulla tuo pelkkä "klik" johtui hyväksi luullusta akusta. Sillä akkujumperilla käynnistyi. Eikä tuo vanhan startin läpimenovastus yhtään parantanut tilannetta. On niin v###€nen vika, että nyt on pakosarja ja startti kääritty huppuihin toistensa läheisyydestä just in case. Tässä #9600 pystyy myös kääntää starttia poispäin pakoputkesta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
F350 Posted August 24 Share Posted August 24 3 tuntia sitten, TransNAM kirjoitti: Työkaverilla oli joskus Moparissa samaa ongelmaa "tehostartin" kanssa - starttas tosi nihkeästi kuumalla koneella. Ongelman syy ei selvinnyt ennen kun möi auton (epäiltiin liian isoa sytkäennakkoa), mutta olen ite koittanut varmuudeksi pitäytyä vakiostarteissa. Ne ainakin toimii... Eipä oo ollu tarvettakaan muunlaisille. Mulla on nyt välitetty corveten startti ja kyllä pyörii. Ei ollu normistarttia kalliimpi ja n. 4kg kevyempi ja puolet koosta. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
F350 Posted August 24 Share Posted August 24 4 minuuttia sitten, F350 kirjoitti: Mulla on nyt välitetty corveten startti ja kyllä pyörii. Ei ollu normistarttia kalliimpi ja n. 4kg kevyempi ja puolet koosta. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
F350 Posted August 24 Share Posted August 24 Tuo nyt ei tietenkään tässä tapauksessa auta, tiedä sitten onko ponun koneeseen saatavilla välitettyjä ns. vakiostartteja Link to comment Share on other sites More sharing options...
zoidberg Posted August 24 Share Posted August 24 Laitoin oman powermasterin ympärille halppis lämpösuojan ja pääsin tuosta ongelmasta eroon 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
gmc63 Posted August 24 Author Share Posted August 24 10 tuntia sitten, Fenix kirjoitti: Omat Powermaster kokemukset olleet positiivisia. Kerran joutunut bendix ankkuripinnat uusimaan, mutta ikääkin silloin ehkä 7v. Sama startti jatkanut elämää toisessa autossa 10v. Mikä sun edellinen startti oli ja miten lähellä se on pakosarjaa? Joku Summitin pienistartti ei saatu selvää kokonumerosta ja oli yhtä lähellä kuin toi uus eli ei vissiin oo montaa senttiä pakosarjasta no huomenna laitetaan pakosarjaan eriste startin kohdalle katotaan sit🙃Kiva kuulla tossa oli se yx ruuvinpää jossa piti olla se suoja niin se oli väärinpäin väärässä kohdassa😁 Link to comment Share on other sites More sharing options...
gmc63 Posted August 24 Author Share Posted August 24 44 minuuttia sitten, zoidberg kirjoitti: Laitoin oman powermasterin ympärille halppis lämpösuojan ja pääsin tuosta ongelmasta eroon No huomenna nähdään miten se toimii🤔 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now