Jump to content

startti uus


gmc63

Recommended Posts

Terve kertokaas viisaat että voiko olla sähköissä vai missä vika vaihdettiin uusi pikkutehostartti tuohon mun 400cid ponun koneeseen niin tekee samaa kuin vanha että ei tahdo startata kuumana?

Link to comment
Share on other sites

Ja sähkönsyöttö riittävä + riittävä maadoitus.  Halvin on tietty ekana vetää lämpöeriste startin ja putken väliin. (kääriä koko startti eristeeseen)

Link to comment
Share on other sites

Kääri ennemmin pakosarjaan eriste startin kohdalle tai ohut eristelevy väliin....lämpenee entisestään startti jos sen käärii johonkin.Kunnon maadoitus ja ennakon tarkistus myös paikallaan ellei jo tehty.?

Link to comment
Share on other sites

20 tuntia sitten, letkume kirjoitti:

Onko pakosarja liian lähellä? Onko shimmattu oikein?

Sen takia joutuikin vaihtaa uuden startin kun pakosarja on liian lähellä jopa tuo pikkustartti on suht lähellä edellinen oli kans tosin Summitin ja nyt peini tehostartti mitä esim US Parts myy ja on shimmattu mitä pystyy .

Link to comment
Share on other sites

13 tuntia sitten, selli kirjoitti:

Ja sähkönsyöttö riittävä + riittävä maadoitus.  Halvin on tietty ekana vetää lämpöeriste startin ja putken väliin. (kääriä koko startti eristeeseen)

On uusi akku ja lisämaadoitus

Link to comment
Share on other sites

pasi jkl
1 tunti sitten, gmc63 kirjoitti:

On uusi akku ja lisämaadoitus

Mites se plus kaapeli, onko ehjä akulta startille?

Link to comment
Share on other sites

vaikuttaa heat soak lämpöongelmalta

tekis myös kylmänä jos olis vika kaapeleissa tai yleensä virran saannissa

 

mut kannattaa kattoo + ja - kaapelien molemmat päät hapettumien varalta sekä ettei kaapelikenkä jää käteen kun vetää 😉

 

onko vou vou vai pelkkä klik ?

 

 

startti.jpg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

21 tuntia sitten, Chevy kirjoitti:

vaikuttaa heat soak lämpöongelmalta

tekis myös kylmänä jos olis vika kaapeleissa tai yleensä virran saannissa

 

mut kannattaa kattoo + ja - kaapelien molemmat päät hapettumien varalta sekä ettei kaapelikenkä jää käteen kun vetää 😉

 

onko vou vou vai pelkkä klik ?

 

 

startti.jpg

Pelkkä klik

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

18 minuuttia sitten, gmc63 kirjoitti:

Juu

Siitäpä se vika löytykin, ainakin mikä mulla oli oli niin huonoa laatua sisältä liitokset miten sattuu, kylmiä juotuksia, liikaa kiristettyjä muttereita, hajonneita muovieristeitä.....

Ei tuu enää yhtään poweria mulle. 

Link to comment
Share on other sites

20 tuntia sitten, F350 kirjoitti:

Siitäpä se vika löytykin, ainakin mikä mulla oli oli niin huonoa laatua sisältä liitokset miten sattuu, kylmiä juotuksia, liikaa kiristettyjä muttereita, hajonneita muovieristeitä.....

Ei tuu enää yhtään poweria mulle. 

Jos näin on niin hukkaan meni rahat🤒

Link to comment
Share on other sites

3 tuntia sitten, gmc63 kirjoitti:

Jos näin on niin hukkaan meni rahat🤒

Omat Powermaster kokemukset olleet positiivisia.

Kerran joutunut bendix ankkuripinnat uusimaan, mutta ikääkin silloin ehkä 7v.

Sama startti jatkanut elämää toisessa autossa 10v.

 

Mikä sun edellinen startti oli ja miten lähellä se on pakosarjaa?

 

Link to comment
Share on other sites

TransNAM

Työkaverilla oli joskus Moparissa samaa ongelmaa "tehostartin" kanssa - starttas tosi nihkeästi kuumalla koneella.

Ongelman syy ei selvinnyt ennen kun möi auton (epäiltiin liian isoa sytkäennakkoa), mutta olen ite koittanut varmuudeksi pitäytyä vakiostarteissa. Ne ainakin toimii...

Eipä oo ollu tarvettakaan muunlaisille.

Link to comment
Share on other sites

4 tuntia sitten, gmc63 kirjoitti:

Vaikka katsoinkin niin en tajunnut tuota

 välitetty ministartti ja oikea shimmaus 😉

Link to comment
Share on other sites

Mulla tuo pelkkä "klik" johtui hyväksi luullusta akusta.

Sillä akkujumperilla käynnistyi.

Eikä tuo vanhan startin läpimenovastus yhtään parantanut tilannetta. 

 

On niin v###€nen vika, että nyt on pakosarja ja startti kääritty huppuihin toistensa läheisyydestä just in case.

Tässä #9600 pystyy myös kääntää starttia poispäin pakoputkesta.

Link to comment
Share on other sites

3 tuntia sitten, TransNAM kirjoitti:

Työkaverilla oli joskus Moparissa samaa ongelmaa "tehostartin" kanssa - starttas tosi nihkeästi kuumalla koneella.

Ongelman syy ei selvinnyt ennen kun möi auton (epäiltiin liian isoa sytkäennakkoa), mutta olen ite koittanut varmuudeksi pitäytyä vakiostarteissa. Ne ainakin toimii...

Eipä oo ollu tarvettakaan muunlaisille.

Mulla on nyt välitetty corveten startti ja kyllä pyörii. Ei ollu normistarttia kalliimpi ja n. 4kg kevyempi ja puolet koosta.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 minuuttia sitten, F350 kirjoitti:

Mulla on nyt välitetty corveten startti ja kyllä pyörii. Ei ollu normistarttia kalliimpi ja n. 4kg kevyempi ja puolet koosta.

 

17245009614671656229208863738398.jpg.a9dc0104429e850ec449c259829f8f5e.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tuo nyt ei tietenkään tässä tapauksessa auta, tiedä sitten onko ponun koneeseen saatavilla välitettyjä ns. vakiostartteja

Link to comment
Share on other sites

zoidberg

Laitoin oman powermasterin ympärille halppis lämpösuojan ja pääsin tuosta ongelmasta eroon

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

10 tuntia sitten, Fenix kirjoitti:

Omat Powermaster kokemukset olleet positiivisia.

Kerran joutunut bendix ankkuripinnat uusimaan, mutta ikääkin silloin ehkä 7v.

Sama startti jatkanut elämää toisessa autossa 10v.

 

Mikä sun edellinen startti oli ja miten lähellä se on pakosarjaa?

 

Joku Summitin pienistartti ei saatu selvää kokonumerosta ja oli yhtä lähellä kuin toi uus eli ei vissiin oo montaa senttiä pakosarjasta no huomenna laitetaan pakosarjaan eriste startin kohdalle katotaan sit🙃Kiva kuulla tossa oli se yx ruuvinpää jossa piti olla se suoja niin se oli väärinpäin väärässä kohdassa😁

Link to comment
Share on other sites

44 minuuttia sitten, zoidberg kirjoitti:

Laitoin oman powermasterin ympärille halppis lämpösuojan ja pääsin tuosta ongelmasta eroon

No huomenna nähdään miten se toimii🤔

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...