Jump to content

pakokaasun HC arvo

Guest mookpeew

Recommended Posts

Kirjoitettu

Tilasin nyt kuitenkin huollon sukulaisen omistamaan autokorjaamoon jos saatais jotenkin säädettyä tai muuten kikkailtua lukemat hyväksyttäviksi. ;)

Jos se ei auta pitää hankkia uusi katti...

Kirjoitettu

rehellinen lukema???nostetaan kierrokset ylös arvot ok.nostetaan jalka kaasulta ja tulostetaan koneelta printti heti kun kierrokset ovat laskeneet

tyhjäkäyntilukemiin (voi olla aika korkea, ei kait sitä laki määrää paljonko tyhjäkäyntikierrosten pitää olla)ja toivotaan ettei hc kerennyt nousemaan.

näin ei ole kukaan, koskaan, missään tehnyt :-[.

Kirjoitettu

rehellinen lukema???nostetaan kierrokset ylös arvot ok.nostetaan jalka kaasulta ja tulostetaan koneelta printti heti kun kierrokset ovat laskeneet

tyhjäkäyntilukemiin (voi olla aika korkea, ei kait sitä laki määrää paljonko tyhjäkäyntikierrosten pitää olla)ja toivotaan ettei hc kerennyt nousemaan.

näin ei ole kukaan, koskaan, missään tehnyt :-[.

Näin ajattelinkin toimia. :D

Katsastusmiehen mukaan tyhjäkäyntikierrokset saavat olla korkeintaan 1000rpm.

Kirjoitettu

Itsellä kans tuo HC-arvo on pyöriny tyhjäkäynnillä tuolla 50-100 välillä, kierroksilla sitten vähemmän. Olen nyt parina vuonna ennen arvojen mittaamista käynyt ruoskimassa autoa hieman raskaammalla jalalla motarilla ja olis sellainen mutu tuntuma, että arvot olisi alemmat sen jälkeen.

Kirjoitettu

No mulla oli sitten tuuria matkassa.... Kävin Ponun katsastamassa ennen pääsiäistä niin päästöt oli kierroksilla ok mutta joutokäynnillä HC oli 250ppm. Katsari kehui vaan et joo... näitä pitää vähän kattoa läpi sormien... ;D Ite epäilen lambda anturia ku tyhjäkäynti seilaa hieman. Pitäis jaksaa töissä mitata se mutta ei sillä nyt kiirestä oo ku tuli kerran leima ;D ;D

Kirjoitettu

Kumma et on vielä HC yli 50... vaik on ilmapumppukin.

Paljonkohan se ois ilman kattia ??? Katti kyllä tuntuu toimivan ku CO on noin 0.

Onkohan vaan liian pieni katti puhdistamaan kaikkia. Mulla vakio tpi Saab 9000T katilla katsastuksessa oli CO ja HC noin 0 mut oli kyllä iso kattikin.

Niin joo,voipihan se olla liian pienikin,mut vuosi sitten alkuperäsellä puolta isommalla pikkasen kolisevalla katilla ilman ahdinta vastaavat arvot oli:

CO 0,01 ja 0,18

HC 82 ja 34

Lambda ton saman 1,2

No,niin kauan kun on sallitun rajoissa niin kelpaa ainakin mulle h*lvetin hyvin ;D.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...