Jump to content

th-700, luistaa taas.

Recommended Posts

Kirjoitettu

Th-700 oireilee. Ylivaihteella ei kestä täyskaasukiihdytystä- alkaa luistamaan parin kiihdytyksen jälkeen ja efekti on sama kuin heittäis vaihteen vapaalle .Edellis syksynä loota meni päreiksi aivan normaalissa maantieajossa.Nyt sitä on rempattu ja vaihdeltu osa poikineen. Voiko edellä kuvattu luisto ,joka ilmenee vain ylivaihteella suurilla nopeuksilla kiihdyttäessä, johtua väärästä vaijerin säädöstä? Muuten loota tuntuu toimivan ok. Ps. alkaa otta aivoon koko auto

kun tuota tomaattia ei saa kunnolla pelaamaan.

Kirjoitettu

Voiko edellä kuvattu luisto ,joka ilmenee vain ylivaihteella suurilla nopeuksilla kiihdyttäessä, johtua väärästä vaijerin säädöstä? Muuten loota tuntuu toimivan ok.

kyllä voi jos vaijeri on löysällä on linjapaineet alhaalla ja kytkinpakat ja jarrupanta voi jäädä löysälle. perus säätöä peliin kaasu pohjaan(kone sammuksissa) ja kikkarin vaijeri niin tiukalle ku helposti menee ja ei muuta kokeilemaan
  • 2 weeks later...
Kirjoitettu

Vaijeria on säädelty. Tiukkana on. Ainoa mihin säätö selkeästi vaikuttaa on ylöspäin vaihtamisajankohta. Vaihteet 1-3 toimii ok.

Paitsi että ei aina pudota vaihdetta pienemmälle vaikka kaasun polkaisee pohjaan. Öljyy on- väri on ok. Ylöspäin vaihteet vaihtuu terävästi . Ongelmana on edelleen nelosen luisto / kierrosten karkaaminen ja menon hyytyminen kun yrittää kiihdyttää kaasu pohjassa. Ps. vähäisetkin tehot katoaa taivaantuuliin. Miten tuo th-700 voi kestää jos koneesta otta enempi

tehoja ulos?

Kirjoitettu

Vähän arvailuja:

Laitoitko shiftkittiä samalla kun remppasit laatikkoa? Tuliko kuulat oikeisiin paikkoihin? Testasitko paineilmalla ylivaihde-pakkaa? Olisko 4-servo rikki ja panta luistaa? Onhan siellä uudet kitkalevyt nelospakassa? Paineita kai vois mitata laatikon kyljestä ilman laatikon irrotusta autosta.

Kirjoitettu

Heti alkuun täytyy kertoo etten mä itse sitä lootaa koonnu.Sen verran utelias kuitenkin oon et haluun tietää mikä siellä mättää.

Noita samoja juttuja oon mielessäni arvaillut ongelman mahdollisiksi

aiheuttajiks.Shiftkitti on tosiaan vaihdettu . Momentinmuunnin ja pumppu myös . Nelosen kitkalevyt on uudet lisäksi muuta sälää.

Vien auton takaisin pajalle. Takuu on voimassa. Mut ei se sitä takaa et tuo loota vielä joskus toimis kunnolla ja kestäis käytössä.

Kirjoitettu

Tuli tosiaan kokeiltua erilaisia vaijerin säätöjä. Vaikutukset on kyllä

aika dramaattisia. Laatikon saa vaihtamaan niin rajusti et munuaiset

rytkyy tai sit toinen ääripää on tosi rauhallinen ja pehmeä vaihto

jota ei juuri edes huomaa. Ei uskos et on sama auto alla. Mut edelleen luistaa nelonen jos antaa kunnolla kaasua.

Kirjoitettu

mitäs mun pitäs tehä kun auto vaihtaa täys kaasulla vasta 7000 rpm isompaa. öljyt on ok ja kickdown ok.

ja loota on th 700 ja camaros

Kirjoitettu

Kantsis varmaan koittaa välttää noita 7000 kiekaisuja, varsinkin jos vakioalakerta... ???

Kirjoitettu

no niin varmaan kannattaa ei sitä yli 6000 tonnii viitti kierrättää mutta mitä sille voi tehä ???

Kirjoitettu

no niin varmaan kannattaa ei sitä yli 6000 tonnii viitti kierrättää mutta mitä sille voi tehä ???

Olisko rajoitin särki? :-[
  • 2 weeks later...
Kirjoitettu

Mulla onkin ollut väärä diagnoosi tai termistö käytös .Ei tuo laatikko

luista pätkääkään vaan se heittää vaihteen vapaalle, kun kaasun polkaisee tarpeeks alas ja nelonen on päällä. Mut yks lysti ryki tai yski. Jospa tuo aski onkin kunnos mut turpiini ja sen lukko temppuilee?

Kirjoitettu

luistaako täydellä kaasulla 3 sel myös, jos niin forward clutch, jos ei panta, servo,tai ykssuuntakytkin, tai silti forwardc. luistaako pakko 2 sel?

Kirjoitettu

Ei luista pakkokakkonen.Ainoastaan nelonen. Tosin ei oo tullut hullunlailla kiihdyteltyäkään . Toisaalta oon aika vakuuttunut et laatikko heittää vaihteen vapaalle nelosella

kiihdyttäes eikä sinällään luista.

Kirjoitettu

Itellä tuli noita samoja oireita ku otin 4 peräkkäistä varttimailikiihdytystä G-techillä leikkiessä. Loota lämpeni ja kun ajo sitte normaalisti niin nelosella ei kestänyt painaa yhtään kaasua, luisti ihan helkkaristi! Tuntu just samalta ku olis ollu vapaalla. Ajelin muutaman kilsan 3:lla ja sitte kokeilin taas 4:sta kun se oli oletettavasti vähän jäähtynyt ja sitte taas toimi ihan normaalisti.

Saman teki dynossa viime syksynä ku dynottaja yritti 4:lla aluksi mitata tehoja (3:llahan tää tehdään), eli alko luistamaan. Musta on muutenki alkanu tuntumaan, että heti kun laatikko vähänki lämpenee niin 1:ltä 2:lle vaihto on muuttunu paljon pehmeämmäksi ja sitte ku tosi kuumaksi lämpenee niin alkaa se 4:nki luistamaan. Öljyn ja suodattimen vaihdoilla tuo hieman parani, mutta eipä öljyistäkään vaihdu yhdellä vaihtokerralla ku n. 30% jos ei turbiinia tyhjennä.

Tuolla lootalla ei oo kyl rempan ja vahvistuksen jälkeen ajettu ku n. 60tkm ja sisässä on ollu kalliit täyssynteettiset Mobilin SHC öljyt, joita on tasaseen tahtiin vaihdeltu (siis ei koskaan kaikkia kerralla). Joten tuntuis oudolta että se nyt jo alkaisi leviämään noilla tehoilla ja noin vähillä ajokilometreillä... Tosin mulla tulee kyllä reviteltyä tuolla jatkuvasti, liekkö se sitte lyhentäs muka ton elinaikaa... :-[ ;D

Niin ja mullaki kick-down vaijeri soi kun läpät on selällään. Ton oon huomannu kans, että jos nykyään vaihtaa pakkovaihteilla, eli aloittaa kiihdytyksen 1:llä ja tökkii räikästä aina isompaa vaihdetta silmään, niin nykyään kun täyskaasulla kiihdyttää ykkösellä ja tökkää 2:sta silmään, niin sepä ei meinaakaan alkaa sitä jostaki syystä vaihtamaan, vaan tahtoo vetää kiekat yli 6000rpm:n eikä vaiha 2:sta silmään vaikka se shifteristä on 2:lle vaihdettu jo 4000rpm:n kiekoilla :o Ja jos kuitenki normaalisti kiihdyttää paikaltaan lähtiessä D:llä (3:lla) niin vaihtaa kakkosvaihteen 5700rpm! Ja pakkovaihteilla ei vaihda..?!?! En ymmärrä kyllä mikä tuota nykyään vaivaa, tietääkö joku?? Öljytkään ei haise yhtään palaneelta ja väriki on normaali.

Kirjoitettu

Vakionahan noissa ei ole pakkovaihdetta kuin alaspäin, eli juuri noin sen pitääkin toimia, että vaihtaa vasta lootaan säädetyssä vaihtokohdassa.

Kirjoitettu

Vakionahan noissa ei ole pakkovaihdetta kuin alaspäin, eli juuri noin sen pitääkin toimia, että vaihtaa vasta lootaan säädetyssä vaihtokohdassa.

Ei todellakaan!! Ymmärsit nyt väärin, siis se EI vaihda itsevaihtamalla ollenkaan edes siellä 5700rpm:ssä missä normaalisti vaihtaisi valitsimen ollessa D:llä (vaikka tökkää 2:n kepistä silmään jo hyvissä ajoin kierrosten ollessa n. 4000rpm). Se vaan vetää kierrokset jostaki syystä yli 6000rpm:n ja enempää en ole uskaltanu edes kokeilla ja oon löysänny pikkusen kaasua millon se sitten vaihtaa sen 2:n silmään. Eli miksi ei vaihda laatikon omassa vaihtokohdassa kaasu pohjassa silloin kun pitäisi, kun käyttää pakkovaihteita???? D:llä kuitenki taas vaihtaa oikeassa kohdassa vaikka lusikka olisikin pohjassa....

Kirjoitettu

Ahaaa, nyt ymmärsin... Voi tulla halvemmaksi avata loota tässä vaiheessa kuin vasta sitten kun se on kokonaan hajalla.

Kirjoitettu

No eipä tuota kehtaa alkaa aukomaankaan ennenkuin tietäs vähä mikä mahdollisesti olis vialla... :o

Kirjoitettu

No eipä tuota kehtaa alkaa aukomaankaan ennenkuin tietäs vähä mikä mahdollisesti olis vialla... :o

Samat oireet ollu mulla koko ajan , mitä oon tuolla ajellut . Ei ehkä ole vika vaan "ominaisuus" . Pitäis muuttua shift kitillä - toivon ainakin . :(

Kirjoitettu

Jos 2 ja 4 luistaa niin panta on sökö enenmän tai vähemmän ja rumpu yleensä myös ainakin sorvauksen tarpeessa. Molemmat vaihteet tehään pannalla 2 sel osa servosta on päällä ja 4 sel kokonaan, syy voi olla myös servossa et tiivisteet vuotaa tai painetta on yleensä liian vähä tai et servon pinni olis rajusti liian lyhyt, voi olla jos rumpu koneistettu ja vakio paksunen panta. Servon saa auki ilman laatikon irrotusta. vois tietty olla joku asiaan liittyvä vena jumissa mut josse pääsee luistaan kuormankans nii sökö anyway. jos 3 kin luistaa voisi syy olla forward clutch, sillon kaikki eteenpäin vaihteet luistaa.1-2 vaihtojen erilaisuu tulee koska D llä paine ero 1-2 sfiftvalvessa kasvaa tasasesti ja se ikäänkun on valmis tekeen flip-flop mutta manuaalisesti paine tulee toiselle puolelle vasta kun manualvalve käskee, tulee viive ennekun vaihto tapahtuu. TH 700R4 shopmanual selittää hyvin eri piirien ja kytkinten toiminnan, suosittelen.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...