Jump to content

Bensapumpun releelle ei tule herätevirtaa?


Ilku

Recommended Posts

eli kun mulla ei pumppu herää kun kääntää virrat niin ecämmältä ei tuu jännitettä vai ? miten vian voi korjata ?

 

pitikö siihen aldl liittimen g-napaan laittaa jännite jos sitä halus koittaa käyttää manuaalisesti ???

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Ilku

    23

  • Dustez

    5

  • 88IROC

    4

  • Teac

    3

Top Posters In This Topic

 

Mun mielestä boksi kyllä haistelee saamaansa jännitettä ja osaa toimia vaikka jännite vaihteleekin. Eikös tämmönen elektroniikka toimi enempikin 5voltilla joka on vakavoitu tällä kytkennällähttp://www.cruzers.com/%7Eludis/1227165sheet6.gif

Ei se paljon auta vaikka kuinka haistelisi jännitettä; tarkoitin, ettei rela jaksa vetää mikäli ohjausjännite/virta on liian pieni. Jos ECM saa tiedon, että jännite on esim. 10V niin ei se siitä huolimatta pysty tekemään siitä esim. 12V:ia (tai pystyisihän sen tekemäänkin...). Releille ilmoitetaan yleensä minimi vetojännite ja minimi pitojännite, joista luonnollisesti vetojännite on aina suurempi. Mikäli se ei ylity, ei "naksahda" :P

Link to comment
Share on other sites

Muakin kiinnostaa ihan periaatteessa.

Laittakaa volttimittari siihen bensapumpun releen käämin napaan ja mitä se näyttää sillon kun releen pitäs vetää. Samalla kiinnostaa akun jännite samalla hetkellä.

Link to comment
Share on other sites

Akun jännite on tapissa, koska mulla on autossa nyt uusi akku ja ylläpitolaturi.

 

laitoin releet kiinni tulipelliin ja toimii!

 

Nyt bensapumppu ei vain lyö päälle heti ON-asennossa kuten ennen, vaan vasta START-asennossa. Auto lähtee kyllä suurin piirtein pian heti käyntiin. kannattaako huolestua?

 

Ohjaako ainoastaan painekytkin nyt sitten bensapumppua?

Link to comment
Share on other sites

Bensapumpun rele ei näyttäisi enää toimivan. Pitänee ostaa taas uusi rele. Painekytkin ohjaa nyt sitten vain ja ainoastaan bensapumppua.

 

Muuta haittaa asiasta ei ole, kuin se että joutuu kylmänä sahaamaan hetken aikaa ennen käynnistymistä. Lämpöisenä lähtee heti käyntiin.

Link to comment
Share on other sites

niin pitikö siihen aldl liittimen g-napaan laittaa jännite jos sitä halus koittaa käyttää manuaalisesti ?

Link to comment
Share on other sites

niin pitikö siihen aldl liittimen g-napaan laittaa jännite jos sitä halus koittaa käyttää manuaalisesti ?

 

Ei vaan C-napaan.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Mielenkiintoista... bensapumpun rele on ehjä (mitattu ja testattu), silti se ei lyö bensapumppua päälle.

 

Ts. Haltech ei anna bensapumpun C-napaan jännitettä. Tosi kiva juttu, kun saa kylmänä "sahata"... onko Haltech saanut siipeensä?

 

ehdotuksia?

 

Voisko tuolla olla vielä toinen sulake jossain, koska tämä keulassa oleva sulake oli ainakin palanut?

Link to comment
Share on other sites

mulla on johdotuksissa jotn vikaa koska en löydä mittaalla sitä johtoo pumpun releeltä mikä menee ecm.

mutta tein sellasen virityksen että laitoin diodin pumpun virta johtoon ja ja sit releen mikä saa herätteen startilta eli sillon ku autoo starttaa niin pumppu käy ja sit ku auto käy niin toimii normaalisti sen paine anturin kautta. ja diodin laitoin ku aattelin ettei ecm saa mitn signaalii että pumppu käy.

lähtee helevetin hienosti käymään ei tartte ku näyttää avainta :)

 

täytyy sit korjata kunnolla kun saa koneen pois ja johdot sen mukana 8)

Link to comment
Share on other sites

säähän voit asettaa halwinista options menusta "pwm and digital output options"-valikosta johonkin sopivaan ulosmenoon 'engine control relay':n päälle. Siitä piuhasta saat sillon virran kun ECM kytketään päälle.

Link to comment
Share on other sites

säähän voit asettaa halwinista options menusta "pwm and digital output options"-valikosta johonkin sopivaan ulosmenoon 'engine control relay':n päälle. Siitä piuhasta saat sillon virran kun ECM kytketään päälle.

 

Olisko tämä viisain ratkaisu? Viikonloppuna teki pari kertaa kiusaa auton starttaaminen, mutta sain käyntiin sittenkin.

 

Mietin jo laittavani painonapin kojetaulun alle, josta painamalla rele vetää hetkellisesti ja kone lähtee käyntiin.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vika on nyt sitten vain pahentunut...

 

joka kerta, kun kiihdyttää normaalia voimakkaammin bensanpaine häviää-->auto sammuu, eikä lähde käyntiin (ei sitten millään), ennenkuin 30sek-1min kuluttua.

 

Mistähän voisi johtua? Bensanpaine siis katoaa rajun kiihdytyksen jälkeen, eli sama, kuin moottori kylmänä seisottuaan muutaman tunnin. Lämpimänä starttaa suurinpiirtein heti ja toimii normaalisti ajeltuna.

 

Voiko painekytkin tehdä kiusaa jotenkin?

Link to comment
Share on other sites

siis eikö pumpulle tule virtaa? vai onko pumpulle tullut tunnit täyteen,eikä tuotto riitä.

 

Pumppu on Holley tehokas pumppu. Ajettu vain muutama tuhat kilometriä.

 

Ongelma on, että bensapumpun releelle ei tule virtaa heti, vaan vasta jonkin ajan kuluttua, kun on ensin "sahannut" starttia aikansa.

Link to comment
Share on other sites

jos se on joskus aikasemmin toiminut kunnolla, niin kannattaa

tarkistaa sähköjohdot ettei ole hapettumaa tai hankautunut poikki.

 

Link to comment
Share on other sites

jos se on joskus aikasemmin toiminut kunnolla, niin kannattaa

tarkistaa sähköjohdot ettei ole hapettumaa tai hankautunut poikki.

 

 

Liittimet olen uusinut bensapumpun releelle ja samoin rele on uusi ja toimiva.

 

Jos syötän virtaa ECM:än päästä, niin pumppu pyörii heti ja oikein, mutta ECM ei ohjaa heti virtaa releelle, kun kääntää virta-avaimesta?

Link to comment
Share on other sites

Voiko tuo auton sammuilu kovan kiihdytyksen jälkeen johtua siitä että....

 

kun kiihdytän ja nostan jalan kaasulta, niin öljynpaine laskee äkisti. Katkaiseeko bensanpainekytkin pumpun syötön?

 

Öljynpaine laskee äkisti 60psi:tä-->alle 30PSI:hin nopeasti... vaihdoin öljyn viskositeettia 5W-30:seen ja tämä oire ainakin tuli samantien.

 

Onko tietämystä?

Link to comment
Share on other sites

Voiko tuo auton sammuilu kovan kiihdytyksen jälkeen johtua siitä että....

 

kun kiihdytän ja nostan jalan kaasulta, niin öljynpaine laskee äkisti. Katkaiseeko bensanpainekytkin pumpun syötön?

 

Öljynpaine laskee äkisti 60psi:tä-->alle 30PSI:hin nopeasti... vaihdoin öljyn viskositeettia 5W-30:seen ja tämä oire ainakin tuli samantien.

 

Onko tietämystä?

aika liru öljyillä ajelet. laita 20-50w sisään, niin paineet pysyy kuumanakin hyvinä.

Link to comment
Share on other sites

aika liru öljyillä ajelet. laita 20-50w sisään, niin paineet pysyy kuumanakin hyvinä.

 

Olet oikeassa. Oli kyllä huonot ja kalliit Kendalit. :(

20-50W:tä Kendalia ei vain enää ollut paikallisessa varaosaliikkeessä. Pitänee hakea Mäeltä.

Link to comment
Share on other sites

kannattaa katsella alapää siitä koneesta kuntoon jos paineet laskee niin alas että katkaisin reakoi tai vaihtaa ensin se katkaisin ensin sinne jos se olis tullut matkansa päähän.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nyt kun lisäsin koneeseen kankeempaa öljyä hieman lisää, niin bensanpaineetkin nousee lähes välittömästi ja auto hörähtää lähes heti käyntiin kylmänäkin.

 

Voiko öljyn viskositeetilla muka olla jotain tekemistä tämän asian suhteen? Sen ymmärtäisi, että öljyä on liian vähän, mutta kun ei.

 

Vai onko kone niin väljä? Onhan tuolla ajettu jo 10 kesää...

 

Tarkoititko Pile tuota bensanpainekytkimen vaihtoa? Mistäs noita saa uusia, vai saako sitä puhdistettua?

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Liittimet olen uusinut bensapumpun releelle ja samoin rele on uusi ja toimiva.

 

Jos syötän virtaa ECM:än päästä, niin pumppu pyörii heti ja oikein, mutta ECM ei ohjaa heti virtaa releelle, kun kääntää virta-avaimesta?

 

Mistä ostit liittimet? Olisi tarvetta vaihtaa...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Mistä ostit liittimet? Olisi tarvetta vaihtaa...

 

Nehän on tavallisia ABICO -liittimiä. Laitoin ammattilais -mallisilla liittimillä.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...