Dustez Posted May 15, 2006 Share Posted May 15, 2006 eli kun mulla ei pumppu herää kun kääntää virrat niin ecämmältä ei tuu jännitettä vai ? miten vian voi korjata ? pitikö siihen aldl liittimen g-napaan laittaa jännite jos sitä halus koittaa käyttää manuaalisesti Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teac Posted May 15, 2006 Share Posted May 15, 2006 Mun mielestä boksi kyllä haistelee saamaansa jännitettä ja osaa toimia vaikka jännite vaihteleekin. Eikös tämmönen elektroniikka toimi enempikin 5voltilla joka on vakavoitu tällä kytkennällähttp://www.cruzers.com/%7Eludis/1227165sheet6.gif Ei se paljon auta vaikka kuinka haistelisi jännitettä; tarkoitin, ettei rela jaksa vetää mikäli ohjausjännite/virta on liian pieni. Jos ECM saa tiedon, että jännite on esim. 10V niin ei se siitä huolimatta pysty tekemään siitä esim. 12V:ia (tai pystyisihän sen tekemäänkin...). Releille ilmoitetaan yleensä minimi vetojännite ja minimi pitojännite, joista luonnollisesti vetojännite on aina suurempi. Mikäli se ei ylity, ei "naksahda" Link to comment Share on other sites More sharing options...
hannux Posted May 16, 2006 Share Posted May 16, 2006 Muakin kiinnostaa ihan periaatteessa. Laittakaa volttimittari siihen bensapumpun releen käämin napaan ja mitä se näyttää sillon kun releen pitäs vetää. Samalla kiinnostaa akun jännite samalla hetkellä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilku Posted May 16, 2006 Author Share Posted May 16, 2006 Akun jännite on tapissa, koska mulla on autossa nyt uusi akku ja ylläpitolaturi. laitoin releet kiinni tulipelliin ja toimii! Nyt bensapumppu ei vain lyö päälle heti ON-asennossa kuten ennen, vaan vasta START-asennossa. Auto lähtee kyllä suurin piirtein pian heti käyntiin. kannattaako huolestua? Ohjaako ainoastaan painekytkin nyt sitten bensapumppua? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilku Posted May 17, 2006 Author Share Posted May 17, 2006 Bensapumpun rele ei näyttäisi enää toimivan. Pitänee ostaa taas uusi rele. Painekytkin ohjaa nyt sitten vain ja ainoastaan bensapumppua. Muuta haittaa asiasta ei ole, kuin se että joutuu kylmänä sahaamaan hetken aikaa ennen käynnistymistä. Lämpöisenä lähtee heti käyntiin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dustez Posted May 17, 2006 Share Posted May 17, 2006 niin pitikö siihen aldl liittimen g-napaan laittaa jännite jos sitä halus koittaa käyttää manuaalisesti ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilku Posted May 18, 2006 Author Share Posted May 18, 2006 niin pitikö siihen aldl liittimen g-napaan laittaa jännite jos sitä halus koittaa käyttää manuaalisesti ? Ei vaan C-napaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilku Posted June 2, 2006 Author Share Posted June 2, 2006 Mielenkiintoista... bensapumpun rele on ehjä (mitattu ja testattu), silti se ei lyö bensapumppua päälle. Ts. Haltech ei anna bensapumpun C-napaan jännitettä. Tosi kiva juttu, kun saa kylmänä "sahata"... onko Haltech saanut siipeensä? ehdotuksia? Voisko tuolla olla vielä toinen sulake jossain, koska tämä keulassa oleva sulake oli ainakin palanut? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dustez Posted June 2, 2006 Share Posted June 2, 2006 mulla on johdotuksissa jotn vikaa koska en löydä mittaalla sitä johtoo pumpun releeltä mikä menee ecm. mutta tein sellasen virityksen että laitoin diodin pumpun virta johtoon ja ja sit releen mikä saa herätteen startilta eli sillon ku autoo starttaa niin pumppu käy ja sit ku auto käy niin toimii normaalisti sen paine anturin kautta. ja diodin laitoin ku aattelin ettei ecm saa mitn signaalii että pumppu käy. lähtee helevetin hienosti käymään ei tartte ku näyttää avainta täytyy sit korjata kunnolla kun saa koneen pois ja johdot sen mukana Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jake Posted June 3, 2006 Share Posted June 3, 2006 säähän voit asettaa halwinista options menusta "pwm and digital output options"-valikosta johonkin sopivaan ulosmenoon 'engine control relay':n päälle. Siitä piuhasta saat sillon virran kun ECM kytketään päälle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilku Posted June 5, 2006 Author Share Posted June 5, 2006 säähän voit asettaa halwinista options menusta "pwm and digital output options"-valikosta johonkin sopivaan ulosmenoon 'engine control relay':n päälle. Siitä piuhasta saat sillon virran kun ECM kytketään päälle. Olisko tämä viisain ratkaisu? Viikonloppuna teki pari kertaa kiusaa auton starttaaminen, mutta sain käyntiin sittenkin. Mietin jo laittavani painonapin kojetaulun alle, josta painamalla rele vetää hetkellisesti ja kone lähtee käyntiin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilku Posted June 15, 2006 Author Share Posted June 15, 2006 Vika on nyt sitten vain pahentunut... joka kerta, kun kiihdyttää normaalia voimakkaammin bensanpaine häviää-->auto sammuu, eikä lähde käyntiin (ei sitten millään), ennenkuin 30sek-1min kuluttua. Mistähän voisi johtua? Bensanpaine siis katoaa rajun kiihdytyksen jälkeen, eli sama, kuin moottori kylmänä seisottuaan muutaman tunnin. Lämpimänä starttaa suurinpiirtein heti ja toimii normaalisti ajeltuna. Voiko painekytkin tehdä kiusaa jotenkin? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jontte Posted June 15, 2006 Share Posted June 15, 2006 siis eikö pumpulle tule virtaa? vai onko pumpulle tullut tunnit täyteen,eikä tuotto riitä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilku Posted June 15, 2006 Author Share Posted June 15, 2006 siis eikö pumpulle tule virtaa? vai onko pumpulle tullut tunnit täyteen,eikä tuotto riitä. Pumppu on Holley tehokas pumppu. Ajettu vain muutama tuhat kilometriä. Ongelma on, että bensapumpun releelle ei tule virtaa heti, vaan vasta jonkin ajan kuluttua, kun on ensin "sahannut" starttia aikansa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jontte Posted June 15, 2006 Share Posted June 15, 2006 jos se on joskus aikasemmin toiminut kunnolla, niin kannattaa tarkistaa sähköjohdot ettei ole hapettumaa tai hankautunut poikki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilku Posted June 15, 2006 Author Share Posted June 15, 2006 jos se on joskus aikasemmin toiminut kunnolla, niin kannattaa tarkistaa sähköjohdot ettei ole hapettumaa tai hankautunut poikki. Liittimet olen uusinut bensapumpun releelle ja samoin rele on uusi ja toimiva. Jos syötän virtaa ECM:än päästä, niin pumppu pyörii heti ja oikein, mutta ECM ei ohjaa heti virtaa releelle, kun kääntää virta-avaimesta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilku Posted June 16, 2006 Author Share Posted June 16, 2006 Voiko tuo auton sammuilu kovan kiihdytyksen jälkeen johtua siitä että.... kun kiihdytän ja nostan jalan kaasulta, niin öljynpaine laskee äkisti. Katkaiseeko bensanpainekytkin pumpun syötön? Öljynpaine laskee äkisti 60psi:tä-->alle 30PSI:hin nopeasti... vaihdoin öljyn viskositeettia 5W-30:seen ja tämä oire ainakin tuli samantien. Onko tietämystä? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jontte Posted June 16, 2006 Share Posted June 16, 2006 Saattaapi olla juurikin noin ,se painekytkin on muistaakseni arvoltaan 10psi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTATL Posted June 16, 2006 Share Posted June 16, 2006 Voiko tuo auton sammuilu kovan kiihdytyksen jälkeen johtua siitä että.... kun kiihdytän ja nostan jalan kaasulta, niin öljynpaine laskee äkisti. Katkaiseeko bensanpainekytkin pumpun syötön? Öljynpaine laskee äkisti 60psi:tä-->alle 30PSI:hin nopeasti... vaihdoin öljyn viskositeettia 5W-30:seen ja tämä oire ainakin tuli samantien. Onko tietämystä? aika liru öljyillä ajelet. laita 20-50w sisään, niin paineet pysyy kuumanakin hyvinä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilku Posted June 16, 2006 Author Share Posted June 16, 2006 aika liru öljyillä ajelet. laita 20-50w sisään, niin paineet pysyy kuumanakin hyvinä. Olet oikeassa. Oli kyllä huonot ja kalliit Kendalit. 20-50W:tä Kendalia ei vain enää ollut paikallisessa varaosaliikkeessä. Pitänee hakea Mäeltä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pile Posted June 16, 2006 Share Posted June 16, 2006 kannattaa katsella alapää siitä koneesta kuntoon jos paineet laskee niin alas että katkaisin reakoi tai vaihtaa ensin se katkaisin ensin sinne jos se olis tullut matkansa päähän. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilku Posted June 28, 2006 Author Share Posted June 28, 2006 Nyt kun lisäsin koneeseen kankeempaa öljyä hieman lisää, niin bensanpaineetkin nousee lähes välittömästi ja auto hörähtää lähes heti käyntiin kylmänäkin. Voiko öljyn viskositeetilla muka olla jotain tekemistä tämän asian suhteen? Sen ymmärtäisi, että öljyä on liian vähän, mutta kun ei. Vai onko kone niin väljä? Onhan tuolla ajettu jo 10 kesää... Tarkoititko Pile tuota bensanpainekytkimen vaihtoa? Mistäs noita saa uusia, vai saako sitä puhdistettua? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hemmous Posted January 9, 2007 Share Posted January 9, 2007 Liittimet olen uusinut bensapumpun releelle ja samoin rele on uusi ja toimiva. Jos syötän virtaa ECM:än päästä, niin pumppu pyörii heti ja oikein, mutta ECM ei ohjaa heti virtaa releelle, kun kääntää virta-avaimesta? Mistä ostit liittimet? Olisi tarvetta vaihtaa... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilku Posted May 7, 2007 Author Share Posted May 7, 2007 Mistä ostit liittimet? Olisi tarvetta vaihtaa... Nehän on tavallisia ABICO -liittimiä. Laitoin ammattilais -mallisilla liittimillä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jussih Posted March 21, 2010 Share Posted March 21, 2010 ........ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now